แท็ก

audi a8 bolt pattern

บทความที่เกี่ยวข้อง audi a8 bolt pattern

ข้อดีข้อเสียที่ควรรู้ก่อนถอย Audi A4 Sedan

เมื่อเอ่ยถึงรถซีดานระดับพรีเมียมแล้ว และชื่อ Audi (อาวดี้) จะติดมาด้วยแน่นอน และหนึ่งในรถรุ่นที่หลายคนสนใจก็ต้องมี

รวมข้อดีข้อเสีย Audi A5 Coupé ที่ควรรู้ก่อนเป็นเจ้าของ

A5 Coupé ให้ก่อนตัดสินใจข้อดี Audi A5 Coupé1.Audi A5 - ดีไซน์เรียบหรูดูทันสมัย Audi A5

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi TT รถสปอร์ตคูเป้สุดหรู

ไม่ว่า Audi TT จะออกมากี่รุ่นก็ยังคงโดดเด่นเป็นเอกลักษณ์ดีไซน์ล้ำแบบ Audi สไตล์ Super Car ที่เอาใจคนรักความเร็ว

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi Q8 ก่อนยกให้เป็นรถคู่ใจ

Audi Q8 รถยนต์ครอสโอเวอร์ที่มาพร้อมความเป็นเอกลักษณ์สไตล์ Audi ด้วยชื่อแบรนด์ก็บ่งบอกแล้วว่าต้องหรูดูดี

อาวดี้เตรียมเปิดตัว 2021 Audi e-tron GT พร้อมสู้ Porsche Taycan ได้หรือไม่?

รถไฟฟ้าพรีเมียมได้หรือไม่ แต่ก่อนจะไปวิเคราะห์ AutoFun จะพาไปรู้จัก Audi e-tran GT ว่าดีไซน์ การออกแบบ

รีวิว 2020 Audi TT Coupe รถสปอร์ตเพื่อการใช้งานในชีวิตประจำวัน

ออดี้ บริษัทรถยนต์พรีเมียมจากเยอรมนี นำเสนอ 2020 อาวดี้ ทีที คูเป้ (2020 Audi TT Coupe) ออกจำหน่ายด้วยราคา

Review: Audi Q5 รถเอสยูวีสุดหรู

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์สุดหรูที่ส่ง Audi Q5(อาวดี้ คิว5) รถอเนกประสงค์ขนาดกลาง มีให้เลือกได้แก่ Audi

Review: 2020 Audi A4 สปอร์ตซีดานเพื่อผู้นำทุกไลฟ์สไตล์

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากฝั่งยุโรป ส่ง 2020 Audi A4 (อาวดี้ เอ4) รถซีดานสายสปอร์ต ที่มีการออกแบบทันสมัย

เป็นไปได้? ผู้บริหาร Audi ชี้รถพลังไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่เล็กลงในอนาคต

ซีอีโอ Audi (อาวดี้) ออกมาให้ความเห็นว่ารถยนต์ไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่ขนาดเล็กลงในอนาคต เมื่อเทคโนโลยีการชาร์จไฟและจุดชาร์จไฟมีพัฒนาการก้าวหน้ามากขึ้นจากการแข่งขันด้านพละกำลังทั้งแรงม้าและแรงบิดของรถเครื่องยนต์สันดาปในอดีต

2021 Audi e-tron GT เตรียมบุกไทยปีนี้ พร้อมตระกูล RS อีกหลายรุ่น

Audi Thailand (อาวดี้ ประเทศไทย) ประกาศยืนยันว่าพวกเขาพร้อมที่จะเดินหน้าทำตลาดรถยนต์รุ่นใหม่อีกหลายรุ่นในปีนี้

ดูเพิ่มเติม

Audi เปิดตัวเอสยูวีโหด 2021 Audi RS Q3 Sportback เคาะ 4.75 ล้านบาท ถูกกว่า Mercedes-AMG GLC

Audi (อาวดี้) ประเทศไทย เปิดตัวรถรุ่นใหม่รวดเดียว 3 รุ่น นำทัพด้วย 2021 Audi RS Q3 Sportback (อาวดี้

Audi เปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าสปอร์ตรุ่นใหม่ 2022 Audi e-tron GT และ Audi RS e-tron GT เริ่ม 3,621,000 บาท

Audi (อาวดี้) เปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าสปอร์ตรุ่นใหม่ให้เลือก 2 รุ่นซีดาน 4 ประตูรูปทรงเพรียวบางพร้อมแนวหลังคาที่ต่ำและเส้นสายสไตล์

Audi Q2 เอสยูวีไซส์เล็กสุดหรูเพื่อคนรุ่นใหม่ พร้อมราคา 2.249 ล้านบาท

Audi Q2 (อาวดี้ Q2) SUV ขนาดกะทัดรัดจากค่ายหรู ด้วยราคาที่ถูกกว่าค่ายใหญ่อย่าง BMW และ Benz เลยทำให้

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi Q3 รถที่หลายคนอยากเป็นเจ้าของ

Audi (อาวดี้) ค่ายรถหรูจากเยอรมันส่ง 2020 Audi Q3 รถอเนกประสงค์รุ่นเล็กดีไซน์หรูที่มีความเป็นสปอร์ตมากขึ้น

ส่องข้อดีข้อเสีย Audi A7 รถหรูดีไซน์เด่นก่อนเป็นเจ้าของ

Audi A7 (อาวดี้ เอ 7) Sportback รถซาลูนสุดหรู หนึ่งรถยนต์หรูจากค่ายเยอรมัน ที่มีดีไซน์อันเป็นเอกลักษณ์

Review : Audi Q7 3.0 TDi ไซส์ยักษ์แรงกระชากใจ ในราคาถูกกว่า Benz และ BMW ทำได้ยังไงกัน ?

ทดสอบคันจริง Audi Q7 45 TDi Quattro S Line2020 Audi Q7 (อาวดี้ คิว7) เอสยูวีไซส์ยักษ์ใหญ่ ปรับโฉมใหม่ล่าสุด

แบงค์บอกต่อ Audi แคมเปญ 0% แถมช่วยผ่อนคนละครึ่งหลายรุ่น และ Mitsubishi Outlander PHEV แพคเกจดูแล 5 ปี

แบงค์บอกต่อ มาดูแคมเปญ Audi (อาวดี้) ประเทศไทย หลังเปิดตัว 2021 Audi TT ใหม่ (อาวดี้ ทีที) กับ Mitsubishi

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi Q2 ก่อนเป็นเจ้าของ

Q21.Audi Q2 รูปลักษณ์ภายนอกดูดีAudi Q2 ได้ออกแบบภายนอกให้เป็นรูปทรงเรขาคณิต มีความเป็นสปอร์ตผสานความเป็นกราฟฟิค

Review: Audi A6 Avant รถหรูสายสปอร์ต

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์ยักษใหญ่ส่ง 2020 Audi A6 (อาวดี้ เอ6) สู่ตลาดรถยนต์ประเทศไทย ชื่ออย่างเป็นทางการคือ

Review: 2019-2020 Audi e-tron เอสยูวีพรีเมียมพลังงานไฟฟ้า

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากยุโรป ส่งรถเอสยูวีอเนกประสงค์หรูพลังงานไฟฟ้าอย่าง 2019-2020 Audi e-tron

Audi เปิดตัว 2021 Audi TT สเปคใหม่ พร้อมแคมเปญดอกเบี้ย 0% 5 ปีไม่มีบอลลูนกับอีก 10 รุ่นฮิต

Audi (อาวดี้) ประเทศไทยนำ Audi TT Coupé (อาวดี้ ทีที คูเป้) และ Audi TT Roadster (อาวดี้ ทีที

ส่องข้อดีข้อเสีย Audi A8 ซีดานลักชัวรี่สไตล์ผู้นำ

Audi A8 นี้ก่อนตัดสินใจเป็นเจ้าของข้อดี Audi A81.ห้องโดยสารนั่งสบายภายในของ Audi A8 มีความกว้างขวาง

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi A6 Avant ก่อนเป็นเจ้าของ!

ถ้าเอ่ยถึงค่ายรถยนต์หรูหนึ่งในนั้นต้องมี Audi ค่ายรถยนต์ชื่อดังจากเยอรมัน ที่มักจะมาพร้อมความหรู โดดเด่น

Review: Audi Q3 ครอสโอเวอร์สุดพรีเมี่ยม

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยักษ์ใหญ่ส่ง Audi Q3 2020 (อาวดี้ คิว 3) ลงตลาดรถครอสโอเวอร์ มีรุ่นย่อยให้เลือก คือ

Review: Audi A6 Avant รถหรูสไตล์ผู้นำ

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากเยอรมันส่ง 2020 Audi A6 Avant ในรหัส 40 TFSI ลงสู้คู่แข่งด้วยราคาเริ่มต้น

Audi Thailand รับหวั่น 'หนี้เสีย-โควิดรอบสอง' กระทบเศรษฐกิจครึ่งปีหลัง

Audi Thailand (อาวดี้ ประเทศไทย) ประกาศตัวเลขผลการดำเนินงานที่เยี่ยมยอดในประเทศไทย ด้วยการรักษาอัตรการเติบโตเอาไว้ได้ที่

แบงค์บอกต่อ CX-5 ลดเหลือ 1,160,000 บาทกับ Audi อัดดอกเบี้ย 0% ก่อนงาน Motor Expo 2020

Mazda และ Audi นำรถมาลดราคา และขนแคมเปญงาน Motor Expo 2020 เพื่อให้ลูกค้าได้ออกมาจับจองกันก่อน พร้อมแล้ววันนี้Mazda

ชมคันจริง 2021 Audi TT รุ่นปรับออพชั่น เพิ่มแรง แต่งสวย ราคา 3.399 ล้านบาท

ในราคาขายเพิ่มขึ้นจากเดิม 1 แสนบาทเป็น 3,399,000 บาท ไปดูว่ามีความเปลี่ยนแปลงอะไรเพิ่มขึ้นมาบ้าง2021 Audi

Audi เดินหน้าเข้าสู่ยุครถยนต์ไฟฟ้าเต็มตัวภายใน 2035 หลัง Audi e-tron ขายได้ 9,227 คัน ขึ้นอันดับ 1 ใน Norway

ที่ค่ายรถพยายามจะเข็นออกมาเพื่อตอบสนองมาตราการลดมลภาวะของหลายประเทศ แต่ก็ต้องดูกันในระยะยาว ว่าจะใช่คำตอบของอนาคตหรือไม่Audi

Review: Audi A8 ซีดานหรูสไตล์ผู้นำ

Audi ผู้นำด้านยนตรกรรมรถยนต์ที่มีชื่อเสียงมาอย่างยาวนาน ส่ง 2020 Audi A8 (อาวดี้ เอ8) ด้วยราคาเริ่มต้น

วิดีโอรถยนต์ที่เกี่ยวข้อง audi a8 bolt pattern

audi a8 bolt pattern-audi a8 bolt pattern-Ives Laaf: OWASP ProActive Controls

audi a8 bolt pattern-DUBSandTIRES.com 22" Inch Concave XO Luxury Wheels Tokyo Black Rims Miami Hallandale

audi a8 bolt pattern-Topology in atomic Flatland - ICTP Colloquium

audi a8 bolt pattern-DUBSandTIRES.com 22" Inch Concave XO Luxury St. Thomas Silver Rims Wheels Miami

audi a8 bolt pattern-R17 7,5J ET45 5x112 D57.1 Ronal Чехия AUDI A6 4F0601025AK

audi a8 bolt pattern-2015 Toyota Rav4 - Rear Brakes and Rotor Replacement - Auto Repair

audi a8 bolt pattern-Agoratik Ziberplazara - Del Ágora a la Cyber-Plaza / 28 sept 3ª parte

audi a8 bolt pattern-Space frame | Wikipedia audio article

audi a8 bolt pattern-audi a8 bolt pattern-Plug-in electric vehicles in the United States | Wikipedia audio article

audi a8 bolt pattern-audi a8 bolt pattern-R19 9J 5x112 ET52 Fundo HA2 Norway диск AUDI S6 4F0601025AT

รีวิวโพสต์ audi a8 bolt pattern

#9: Black Audi A8 Quattro AWD 15mm Wheel Spacers Adapter Hubcentric perfect fit 1997-2009 Bolt Pattern: 5x112 ... http://amzn.to/1mBoDPY

รีวิว Q&A audi a8 bolt pattern

Why are old muscle cars more beautiful than modern ones?

That’s really a matter of personal taste. There are a few things that may be contributing to your opinion or your perception. As far as being designed and crafted with passion. There’s arguably MUCH more time and money spent on designing and optimizing modern vehicles. Back in the day, they didn’t have the emphasis put on vehicle fuel mileage and aerodynamics that we have now. They’d draw the vehicle up based primarily on the aesthetics they were looking for, and be done with it. Modern vehicles they spend hundreds of hours tweaking the body to be as aerodynamic as possible. That limits some of the things they can do. Additionally, vehicles didn’t used to have crumple zones like they do now. Modern vehicles are designed so that when they’re hit in common or dangerous places, they have joints that are designed to fold and crumple, and that transmits the crash energy into the body of the vehicle, rather than just causing as sudden of a change in velocity in the vehicle the opposite direction, or it stopping suddenly. So if a 70s muscle car hit a tree you were in trouble, because since it didn’t crumple it has to go from 70 to 0 mph in a fraction of a second, or instantly, and that caused people’s internal organs and heads to have to do the same, resulting in broken necks and death…Now a small part will crumple, then it’ll move again, then another crumple zone, and the engines and other powertrain is designed to be forced downward, rather into the cabin where it killed people. So that’s second. 3rd, is that along with that there is an advanced airbag and occupant protection system that has to have sensors, airbags, etc designed into the system, again limiting what they do. They even design the buttons on the radio or dash to snap and push into the dash when peoples arms or hands hit them in an accident to prevent cuts or broken bones as well. Things people don’t really consider. Lastly, in the past 10 years or so, manufacturers, starting with VW and Audi, have gone to a modular system that allows them to make most or ALL of their vehicle lineup based on one main body, and then add and change different panels to make the desired vehicle. So this means instead of building 12 different cars from the ground up, they perfect one, and then just make different fenders, or suspension pieces, like a Lego system, this greatly reduces the cost of making cars and the other manufacturers are reverse engineering this to drop their costs as well. You’re more limited when you’re trying to make everything be interchangeable. Also, because of fuel economy, the manufacture materials have changed. Muscle cars were all steel and cast iron with chrome, random pieces that were plastic, and then vinyl or leather interiors. Now, they’re all plastic, composites that are plastic/fiberglass blends, aluminum, eurethane, and barely any steel at all. Soon they’ll be mostly carbon fiber. This makes them easier to repair, lighter, and cheaper to make. There’s also a push to be sustainable, you can’t even really buy many cars with leather anymore, modern leatherettes are much easier to clean, more durable, and obviously don’t require killing cows. There’s 100 reasons why they don’t have this classic look, but much of the perception of why you like them is due to external factors such as positive memories of these vehicles, movies like Gone in 60 seconds, fast in the Furious, etc. I’m a Master Level German Auto Tech with a CNC machinist degree. I’ve worked in aerospace making titanium parts for the new Boeing 777, I’ve got a buddy who makes carbon fiber panels for SpaceX rockets. I’ve mig and tig welded, I can make things from carbon fiber, and I’ve designed products from the ground up in Cad/Cam packages and then machined and sold parts to people around the world. People like me wouldn’t describe the old vehicles as being designed and crafted with passion. The fitment of the panels, the technology, etc was not great. In fact, from the inception of the internal combustion engine all the way until the 1970s or so, very little changed with engine technology at all, using a distributor, points, a single coil, and not being particularly well built internally. Head designs, pistons, rods, cranks, and the valvetrain changed barely at all in 80 or so years. Then since the 80s things finally began to change, and in the past 20 years it’s changed 10x what we had in innovation in the prior 80 to 100 years. An engineer or industry insider would never describe the older cars as being particularly well built. No care was payed to trying to find bolts and materials that would not corrode for a very long time. The technology for some of it wasn’t there, but a great example is cylinder head bolts. The standard head bolts we had until the 80s varied up to 60 or 80 percent, and along with composite gaskets lead to headgasket failure and electrolysis. We then invented torque stretch bolts that you’d torque to 30 ft lbs in a pattern, then 60 ft lbs, then turn them 90 degrees , and then a final 90 degree turn. The bolt actually has elasticity like a spring, and pulls down more evenly on the headgasket. Coupled with a stainless steel head gasket, the bolts vary within only a couple percent. The result is headgaskets almost never fail unless the motor had a design flaw, or it’s severely overheated. Vehicles are MUCH better built now than 30 or more years ago. We coat bolts in zinc so we don’t get rust, and it doesn’t cause electrolysis between dissimilar metals, meaning even cars in the American rust belt where they salt roads is much better. Cars don’t rust holes in them anymore in 5 years. People don’t realize the technology we have had to design to get the vehicles we have today. For example, did you know that the way they calculate horsepower and torque changed in ‘72, resulting in lower numbers. They used to rate the car based on a bare engine with no accessories, and better exhaust headers. The result is that a modern engine rated as 300 hp, would have been rated as 375 or more HP in the late 60s, early 70s. And even until very recently they also did things like round, or altered the process to rate it higher. So when people say, “I miss the V8s, there’s no replacement for displacement!”, it’s a joke. VW and Audi have an engine in their GTI and A3 vehicles that is approaching 300 hp (292) out of a 4 cylinder turbocharged motor. That would have been 380 or so horsepower in the 60s due to being lightweight and efficient, and this gets 25 to 30 real world mpg among owners. Couple that with the fact that the electronics and airbags in modern cars has greatly increased their rate. The Audi A6 and A8, BMW 5 and 7 series, and other larger Cadillacs and luxury sedans weight 4000 to nearly 5000 lbs. A mid 80’s Chevy 1500 series truck was 4500 lbs. The weight of vehicles has increased to what trucks weighed in the 70s and 80s, and they’re getting MORE hp and twice the fuel mileage. Modern vehicles are AMAZING pieces of technology.

How much better is a performance brake disc compared to a stock version?

Here’s some relative facts about brakes, performance brakes, performance brake marketing companies, car magazines and car enthusiasts who like cool stuff. Peter Fabian gave a nice overview, especially his point about street vs race. First of all, there’s not really a thing called “performance brakes” from an engineering and reality standpoint. There most certainly is from a marketing standpoint. So now that I’ve confused you, let me explain. Automotive brakes are designed to behave a certain way. They have a functional design envelope and most cars are about the same, some a little better, some a little worse. A larger/thicker/heavier rotor may actually be a more stable braking experience. A thinner/smaller/lighter rotor may feel much the same, but may be more prone to decay from heat, as well as “warping” in certain thermal situations. There’s no magic to brake design. The “performance brake” marketing business has done a magical job convincing people they need different brakes. In reality, they don’t, unless they drive at the limit of speed ALL the time. Almost nobody does. Now, lets look at the brake components for cars. Lets focus on disc brake assemblies. There are rotors, calipers, pads and lines. Each has a role to play. But unless you completely re-engineer the entire system, the behavior won’t be that much different. You might think it is, but not really. On my 2011 heavily modded Mustang GT, I changed to the giant Brembo, multi piston calipers, slotted and grooved rotors, and fancy brake pads. I also changed the brake lines to the wheels with the Ford performance lines. The end result, nearly no difference, other than higher maintenance costs, constantly warping rotors, and a odder brake feel. On my 2008 Dodge Dakota pickup, I tried numerous brands of slotted and drilled rotors. They all sucked. Went back to stock replacements with ceramic brake pads. On my departed Audi A8, I tried 4 different setups of fancy rotor and pad. They all sucked, warped, and did absolutely ZERO to improve brake performance. But they were expensive. On my recently departed Audi R8, I played with several different brands of fancy pads, and went back to near stock, as they worked better, had better bite, made MUCH less noise, and lasted longer. Rotors are $4000 a set so I didn’t bother messing with those On my 420HP Mercedes E550 Cabriolet, I tried several fancy pad and rotor setups. They all sucked. I ended up using EBC stock replacement rotors, and they work fine. I used EBC because they were much less than OEM, but basically the same. I’ve done the same with dozens of cars over the years. The differences are mostly cosmetic, and make us car enthusiasts feel special. But brake performance has way more to do with the car’s suspension, tires, weight distribution, than the bits that are installed. There’s a ton of debate in the car aftermarket about the value of fancy brake components. There have been numerous papers written and published within the SME (Society of Mechanical Engineers) about whether cross drilling of passenger car rotors adds any performance benefit. Same with slots, but they are much less controversial. Most of the research into drilled rotors has been negative. So you have to ask, why do you think they are important? Is it because the aftermarket suppliers have done effective marketing? You want less fade, you want better pedal feel, you want more bite, ………maybe buy a different car. Most of the theory of drilled rotors doesn’t pan out in real world testing and day to day driving. Drilling causes weakening of the crystalline structure of the steel or iron the rotor is made out of. It causes heat concentration around the holes, which causes cracking and warping. Slots are more interesting, but its unclear whether they do anything actually. I’ve used them, and they warp like all the others, but cost more. Fade isn’t any better or worse. As far as pads go, there are zillions of them. They are cheap to make, cheap to paint, cheap to put into fancy boxes, and cheap to market. The differences are there if you want to try 50 different pads under identical circumstances. Its like testing skis, they all work fine, but are slightly different. Calipers, those are selected during design of the car, and the hub carrier/upright/spindles are engineered to adapt to the bolt pattern and accommodate the diameter of the rotor the caliper is designed to support. No magic. And its super hard to use a different caliper unless the manufacturer allowed for it with a multi purpose bolt pattern. Very seldom occurs. And calipers are of either floating (pistons on one side) or fixed (pistons on another side). Ask 2 people which are better, get 9 different answers. Both designs work fine, and while fixed calipers tend to be used in higher end cars, floating calipers can be and usually are, just as effective. Maybe not in Formula 1, but in real world, the entire planet works fine with floating calipers on passenger cars and they work fine. Ultimately, to assume that “performance” brakes are a thing is sketchy at best. There aren’t infinite factories that make rotors and pads, there are a limited number of companies/factories that make them. And they are sold under zillions of brand names, with paint, sometimes holes drilled, fancy boxes, etc. So while the whole mess of brake parts is intoxicating to us car enthusiasts, the differences are minuscule, especially for the costs. Are there massively engineered brake systems that actually make a difference in day to day driving? Possibly, but after trying dozens of brands, designs, and types over the years, I haven’t found anything worth the cost or hassle. They may be different, but that doesn’t mean better.

Tags

เพจ & แท็กยอดนิยม

หน้าหลัก