แท็ก

audi a8 road tax

บทความที่เกี่ยวข้อง audi a8 road tax

Review: 2019-2020 Audi e-tron เอสยูวีพรีเมียมพลังงานไฟฟ้า

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากยุโรป ส่งรถเอสยูวีอเนกประสงค์หรูพลังงานไฟฟ้าอย่าง 2019-2020 Audi e-tron

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi TT รถสปอร์ตคูเป้สุดหรู

ไม่ว่า Audi TT จะออกมากี่รุ่นก็ยังคงโดดเด่นเป็นเอกลักษณ์ดีไซน์ล้ำแบบ Audi สไตล์ Super Car ที่เอาใจคนรักความเร็ว

Review: Audi A6 Avant รถหรูสายสปอร์ต

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์ยักษใหญ่ส่ง 2020 Audi A6 (อาวดี้ เอ6) สู่ตลาดรถยนต์ประเทศไทย ชื่ออย่างเป็นทางการคือ

ยอดขายรถยนต์ไฟฟ้าในนอร์เวย์ พ่งสูงเกือบ 90% เอาชนะเครื่องยนต์ดีเซลและเบนซินที่แรกในโลก

และได้รับการขยายแท่นชาร์จถึง 10,000 แห่งทำให้สนับสนุนการขายได้มากขึ้นTesla Model 3จากการรายงานของ Norwegian Road

Audi เปิดตัว 2021 Audi TT สเปคใหม่ พร้อมแคมเปญดอกเบี้ย 0% 5 ปีไม่มีบอลลูนกับอีก 10 รุ่นฮิต

Audi (อาวดี้) ประเทศไทยนำ Audi TT Coupé (อาวดี้ ทีที คูเป้) และ Audi TT Roadster (อาวดี้ ทีที

แบงค์บอกต่อ CX-5 ลดเหลือ 1,160,000 บาทกับ Audi อัดดอกเบี้ย 0% ก่อนงาน Motor Expo 2020

Mazda และ Audi นำรถมาลดราคา และขนแคมเปญงาน Motor Expo 2020 เพื่อให้ลูกค้าได้ออกมาจับจองกันก่อน พร้อมแล้ววันนี้Mazda

Toyota เตรียมปล่อยชุดแต่ง GR เสริมความ off road ให้กับ Hilux ใหม่ในญี่ปุ่น

Toyota เตรียมปล่อยชุดแต่ง GR เสริมความ off road ให้กับ Hilux ใหม่ในญี่ปุ่นToyota Customizing & Development

Review: Audi Q3 ครอสโอเวอร์สุดพรีเมี่ยม

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยักษ์ใหญ่ส่ง Audi Q3 2020 (อาวดี้ คิว 3) ลงตลาดรถครอสโอเวอร์ มีรุ่นย่อยให้เลือก คือ

ข้อดีข้อเสียที่ควรรู้ก่อนถอย Audi A4 Sedan

เมื่อเอ่ยถึงรถซีดานระดับพรีเมียมแล้ว และชื่อ Audi (อาวดี้) จะติดมาด้วยแน่นอน และหนึ่งในรถรุ่นที่หลายคนสนใจก็ต้องมี

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi Q2 ก่อนเป็นเจ้าของ

Q21.Audi Q2 รูปลักษณ์ภายนอกดูดีAudi Q2 ได้ออกแบบภายนอกให้เป็นรูปทรงเรขาคณิต มีความเป็นสปอร์ตผสานความเป็นกราฟฟิค

ดูเพิ่มเติม

เป็นไปได้? ผู้บริหาร Audi ชี้รถพลังไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่เล็กลงในอนาคต

ซีอีโอ Audi (อาวดี้) ออกมาให้ความเห็นว่ารถยนต์ไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่ขนาดเล็กลงในอนาคต เมื่อเทคโนโลยีการชาร์จไฟและจุดชาร์จไฟมีพัฒนาการก้าวหน้ามากขึ้นจากการแข่งขันด้านพละกำลังทั้งแรงม้าและแรงบิดของรถเครื่องยนต์สันดาปในอดีต

แนะช่องทางชำระภาษีประจำปี ที่เหมาะสมกับมาตรการชีวิตปกติใหม่

ผู้ใช้บริการที่ขี้เกียจหาที่จอดรถและมีเอกสารพร้อม ก็สามารถเลือกใช้บริการเลื่อนล้อต่อภาษี (Drive Thru for Tax

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi A6 Avant ก่อนเป็นเจ้าของ!

ถ้าเอ่ยถึงค่ายรถยนต์หรูหนึ่งในนั้นต้องมี Audi ค่ายรถยนต์ชื่อดังจากเยอรมัน ที่มักจะมาพร้อมความหรู โดดเด่น

Audi เปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าสปอร์ตรุ่นใหม่ 2022 Audi e-tron GT และ Audi RS e-tron GT เริ่ม 3,621,000 บาท

Audi (อาวดี้) เปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าสปอร์ตรุ่นใหม่ให้เลือก 2 รุ่นซีดาน 4 ประตูรูปทรงเพรียวบางพร้อมแนวหลังคาที่ต่ำและเส้นสายสไตล์

แบงค์บอกต่อ Audi แคมเปญ 0% แถมช่วยผ่อนคนละครึ่งหลายรุ่น และ Mitsubishi Outlander PHEV แพคเกจดูแล 5 ปี

แบงค์บอกต่อ มาดูแคมเปญ Audi (อาวดี้) ประเทศไทย หลังเปิดตัว 2021 Audi TT ใหม่ (อาวดี้ ทีที) กับ Mitsubishi

รวมข้อดีข้อเสีย Audi A5 Coupé ที่ควรรู้ก่อนเป็นเจ้าของ

A5 Coupé ให้ก่อนตัดสินใจข้อดี Audi A5 Coupé1.Audi A5 - ดีไซน์เรียบหรูดูทันสมัย Audi A5

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi Q3 รถที่หลายคนอยากเป็นเจ้าของ

Audi (อาวดี้) ค่ายรถหรูจากเยอรมันส่ง 2020 Audi Q3 รถอเนกประสงค์รุ่นเล็กดีไซน์หรูที่มีความเป็นสปอร์ตมากขึ้น

Audi Q2 เอสยูวีไซส์เล็กสุดหรูเพื่อคนรุ่นใหม่ พร้อมราคา 2.249 ล้านบาท

Audi Q2 (อาวดี้ Q2) SUV ขนาดกะทัดรัดจากค่ายหรู ด้วยราคาที่ถูกกว่าค่ายใหญ่อย่าง BMW และ Benz เลยทำให้

Review: Audi A6 Avant รถหรูสไตล์ผู้นำ

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากเยอรมันส่ง 2020 Audi A6 Avant ในรหัส 40 TFSI ลงสู้คู่แข่งด้วยราคาเริ่มต้น

ส่องข้อดีข้อเสีย Audi A8 ซีดานลักชัวรี่สไตล์ผู้นำ

Audi A8 นี้ก่อนตัดสินใจเป็นเจ้าของข้อดี Audi A81.ห้องโดยสารนั่งสบายภายในของ Audi A8 มีความกว้างขวาง

Audi ยกทัพตระกูลแรง RS บุกไทย 3 รุ่นรวด ทั้ง TT RS, RS Q8 และ RS4 Avant

(RS) พร้อมกันถึง 3 รุ่นในประเทศไทย ประกอบด้วย Audi TT RS (อาวดี้ ทีที อาร์เอส) Audi RS Q8 (อาวดี้ อาร์เอส

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi Q8 ก่อนยกให้เป็นรถคู่ใจ

Audi Q8 รถยนต์ครอสโอเวอร์ที่มาพร้อมความเป็นเอกลักษณ์สไตล์ Audi ด้วยชื่อแบรนด์ก็บ่งบอกแล้วว่าต้องหรูดูดี

Review: Audi A8 ซีดานหรูสไตล์ผู้นำ

Audi ผู้นำด้านยนตรกรรมรถยนต์ที่มีชื่อเสียงมาอย่างยาวนาน ส่ง 2020 Audi A8 (อาวดี้ เอ8) ด้วยราคาเริ่มต้น

Audi Thailand รับหวั่น 'หนี้เสีย-โควิดรอบสอง' กระทบเศรษฐกิจครึ่งปีหลัง

Audi Thailand (อาวดี้ ประเทศไทย) ประกาศตัวเลขผลการดำเนินงานที่เยี่ยมยอดในประเทศไทย ด้วยการรักษาอัตรการเติบโตเอาไว้ได้ที่

ส่องข้อดีข้อเสีย Audi A7 รถหรูดีไซน์เด่นก่อนเป็นเจ้าของ

Audi A7 (อาวดี้ เอ 7) Sportback รถซาลูนสุดหรู หนึ่งรถยนต์หรูจากค่ายเยอรมัน ที่มีดีไซน์อันเป็นเอกลักษณ์

Review: 2020 Audi A4 สปอร์ตซีดานเพื่อผู้นำทุกไลฟ์สไตล์

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากฝั่งยุโรป ส่ง 2020 Audi A4 (อาวดี้ เอ4) รถซีดานสายสปอร์ต ที่มีการออกแบบทันสมัย

Subaru อเมริกาเตรียมเปิดตัวชุดแต่งใหม่ Wilderness ที่จะทำให้รถของคุณ มีความเป็น Off-Road มากขึ้น

ซูบารุ) เตรียมเปิดตัวแบรนด์ย่อยใหม่ Wilderness ที่จะแต่งรถของซูบารุที่มีอยุ่ในท้องตลาด ให้มีความเป็น Off-Road

ขนส่งแนะ ประชาชนชำระภาษีประจำปีทางออนไลน์ ลดความเสี่ยง Covid-19

มาก่อนจึงจะดำเนินการที่เว็บไซต์กรมการขนส่งทางบก https://eservice.dlt.go.th หรือผ่านแอปพลิเคชัน DLT Vehicle Tax

Review: Audi Q5 รถเอสยูวีสุดหรู

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์สุดหรูที่ส่ง Audi Q5(อาวดี้ คิว5) รถอเนกประสงค์ขนาดกลาง มีให้เลือกได้แก่ Audi

Audi เดินหน้าเข้าสู่ยุครถยนต์ไฟฟ้าเต็มตัวภายใน 2035 หลัง Audi e-tron ขายได้ 9,227 คัน ขึ้นอันดับ 1 ใน Norway

ที่ค่ายรถพยายามจะเข็นออกมาเพื่อตอบสนองมาตราการลดมลภาวะของหลายประเทศ แต่ก็ต้องดูกันในระยะยาว ว่าจะใช่คำตอบของอนาคตหรือไม่Audi

รีวิวโพสต์ audi a8 road tax

***£3,000 DEALER CONTRIBUTION!*** Audi A8 Saloon 50 TDI Quattro S-Line 286ps Tiptronic £492+VAT [£590 inc. VAT] per month*Brand NEWFREE Delivery & Road Tax Lime Green Cars Office: 0191 3017780#luxury #leasing #audi*Contract Hire/3yrs Term/10k mls pa/9 payments upfront

Audi A8 costs €94k and has cheaper road tax than neighbour's 99 Almera Fair? yes in FG/LP Plutocracy.

Neighbour sold S-Class AMG and bought Audi A8. Too much road tax to handle. :P

@JohnBurnsST @JohnMooneyST great news lm driving a 4.2 letre audi a8 think lll go on the drink with the road tax money #nomoretaxonpeople

@DavidOShelton Neighbour pays higher road tax on 99 Almera than 100k Audi A8.It's legal but it's not right.

audi a8 2.8 sale or swap : South London : £2,050: audi a8,2.8.mot till 02.2013,road tax till 06 2012.tv,dvd,sat ... http://bit.ly/ymVXre

รีวิว Q&A audi a8 road tax

Did you ever have your heart set on buying a particular car? Did you end up buying it or something else?

I was looking at buying a BMW 325i as my Ford mondeo was going to cost over 1500 to get the engine sorted which would have cost more then the car was worth,the BM was sitting on a car lot opposite the garage my mondeo was in for repairs,I had heard it being turned over and the engine note sounded lovely to listen to,so I made the decision to buy it and scrap the mondeo,so I got to have a test drive in it,and it was tight as a drum and fast,unfortunately someone else was interested in it,and he offered more money on top of the asking price,so I lost out,disappointed I returned to the garage where my mondeo was,chatting to the owner about scrapping it and missing out on the 325i he turned to me and said he has a car for sale,an Audi A8,would I be interested,so we went to his house,and there was this bronze coloured beast sitting on his drive,he got the keys and started her up,well this thing roared,compared to the BM,it had a raunchy dirty sound to it,which was understandable as it had a 4.2 litre V8 engine,to sweeten the deal,the owner said he would put 12 months MOT on it,and the cost £700 plus my mondeo,less then half the price for my car to get fixed and much more less then the BMW would have cost me,she was a 1996 model,17 years old when I got her in 2013,I thought road tax and car insurance was going to be dear,but I had £800 to cover it,and I was pleasantly surprised to find out that the road tax was the same price for my 2.0 litre mondeo,and the insurance went up by only £50 for the year,and unlike the BM,it had 4 variable heated electric adjustable seats,a tiptronic gearbox,where you can do manual shifts if you want,a electric tilt/slide sunroof,a 6 CD changer and 4 wheel drive. A year or so later while parked in a McDonalds carpark,a grey BMW parks next to me,and I recognised the driver,it was the same guy that had nabbed the 325i we were both interested in,and he recognised me,so he says you got a german in the end,I said yes,and it turns out she is better than that BM that I was interested in,he went,I don’t think so,this is much newer,faster and sounds the bollocks,he started her up and revved the engine,I said yeah not a bad sound,now listen to a proper engine,I fired up my quattro,and she blew the daylights out of his car,his face was a picture at how loud my car was,just on tick over,she was lounder then his being revved,especially since I had the 2 catalytic converters removed,he said my car will do 155mph no problem,I said is that all,this little puppy will do 175mph plus,I have had her up to 167mph so far,he said your bullshitting,they are governed to 155mph,I said not this baby,she has no limiter on her,she is wild and wicked like her voice,and she was less then half price what you paid for that,he said your paying more road tax and insurance then me,I said tax was 185 for the year,and insurance is only 500,he wasn’t a happy bunny,his tax was 235 and insurance was 850. The reason why my tax was far cheaper is that the tax rates were changed in 2000,so my car being a 1996 had a lower rate then his 2004 car,don’t you just love karma.

Are Audi cars reliable?

I’ll preface by mentioning that I’ve driven nearly 2 million kilometers in a variety of American, Japanese, British, French, German and Swedish cars. My father was a mechanic. My brother was service manager for both Toyota and VW dealerships. I’ve had VW cars and vans and still own the last VW truck sold in North America (bought new in Oct. ‘92), we’ve had 2 A6 wagons, 1 A6 twin-turbo sedan with 6-speed manual, I’m driving an A4 Quattro Avant now, and I’ve also owned Mercedes S-Class, and I have a ’93 300SEC Cabrio (the last year that they were hand-built by Karmann, with global production less than 1,000 units). If you are talking about Audis built in the last 20 years, the answer is YES they are reliable — provided that you perform the maintenance needed. If you have a turbo engine, such as the 1.8t or 2.0t (or TDI) then you must spend the $$$ for the approved oil. If you think you are saving $$$ by using normal oil, you will find that the oil is cooked as it goes through the glowing-hot turbo and turns into goo, and you will discover VW/Audi’s infamous “sludge problem”. The sludge problem is not a vehicle problem. It is an owner problem. Putting in cheap oil will not save money. Our 1998 A6 wagon (that was the old style, the sedans changed in ‘98, but wagons weren’t updated till ‘99) was purchased with > 200,000 MILES on it. My 2000 A6 2.7t had 170,000 miles on it. My wife’s second A6 wagon, a 2001, came from Utah with 168,000 miles on it. And the 2006 A4 was bought in Vancouver BC with 117,000 kms (due for a timing belt) and rattling like a diesel because it had no oil-pressure due to sludge, because the idiot dealer that bought it at the auction did a quick $29 oil-change on it. (the 2.0t takes oil that is normally CAD$17/litre but it comes on sale at Canadian Tire a few times a year for half that price). The cars are supremely reliable and parts are dirt-cheap online. But they CAN be expensive to fix if something breaks, and they are heavy so things will wear faster than a Japanese tin-can, so I’ll provide some advice for those looking at buying a European car in general, and Audi specifically: SERVICE: Take the car to the dealer while it is under warranty. But once the warranty is over, stay away from the dealer. They are too expensive. Find “the local guy” for your make of car (there’s at least one, in nearly every place) where people lineup to get their car serviced. THIS APPLIES TO EVERY BRAND OF CAR! (not including exotics) AVOID: the 1990s to mid 2000s V6 engines due to the high cost of timing belt replacements. Avoid the V8 due to the high cost of everything!! The 4-cyl. turbo engines, and the later V6 with the timing chain are your preferred engine. (and any version of the TDI diesel is great too, but I’m in Canada, where those are rare). GET THE QUATTRO! That means that you get a “Real transmission” too. There are Front-wheel-drive A4 models with a CVT transmission. Most have no problem, but some fail, and they aren’t something you can fix in your back yard and will be expensive. Personally, I would avoid the CVT. (I’d go for a manual, but my wife wants an A/T even though she’s owned 5-speed cars too). Plus, you’ll get more $$$ at re-sale if the car has AWD. At least anywhere that gets snow, or has dirt roads. IF you buy a high-mileage car with Auto trans, go get the tranny fluid changed, just as a preventive maintenance thing. If you’re getting the engine oil changed, then the tranny fluid change is probably well under $100 and its cheap insurance. (I’ve done this with VW, Audi, Ford, Volvo, etc. cars. I’ve never had an A/T fail. I’m not sure it helps, but it makes me feel better knowing that my car’s transmission with 200,000 miles on it has new fluid) CHECK the FRONT SUSPENSION on A4, A6, A8 if over 150,000 miles. These are heavy cars. Like the BMW 5-series, Mercedes E-Class and S-class, the front suspension will wear faster than that of a Civic or Mazda 3 or even Golf, Jetta, A3, Beetle, etc. and the A4 and larger has (had) a “virtual link” front suspension with 4 control arms on each side, each with an inboard bushing and out-board ball-joint (yes, 8 ball-joints in the front, versus a typical American or Japanese car with 2). However, due to their popularity, there are many suppliers offering replacement parts. You don’t change the ball-joint and bushing, you just swap out the entire arm. Miele “10-piece kits” with 8 control arms and 2 tie-rods (the steering linkage) can be found online under US$500. Labour is a couple hours per side. So budget $1000 to replace the front suspension/steering components when you’re getting closer to 200,000 miles (320,000 kms). And that service requires a wheel alignment too. BTW: This is what a 2001 A6 Quattro Avant with 185,000 miles look like after spending $1k to replace the front suspension, plus $700 for an Eibach Sport Suspension kit (springs and shocks) and $520 for 17″ S6 wheels with Falken Ziex tires. My wife’s 2nd A6 in Regina Saskatchewan on our annual cross-Canada (Vancouver to Ontario) road-trip, which we completed in 2 days (cruise control @ 140 kmph across the prairies). Yes, I was stopped by the RCMP, but only once, and the constable spent over 10 minutes asking questions about the car before letting us go without a ticket :) CHECK THE MAINTENANCE SCHEDULE BEFORE BUYING. The used car lots around here have lots of Audis with around 115,000 to 120,000 kms. That’s when they are due for a timing belt ($1,500 for 4-cyl, but $3,500 for older V6), DSG fluid change, differential fluid change, radiator flush, brake-fluid flush …. around CAD$3,500 in service for the 4-cyl turbo engines! The owner sees that quotation from the service department, and says “how much is it worth as a trade-in?”. The cars get traded, and rather than do the expensive maintenance, the dealer sends them to the auction, and they land in a used-car dealership. But THE CAR NEEDING MAINTENANCE COULD BE THE BEST DEAL. If you do one thing: get the dealer to have the timing belt changed at a VW or Audi dealership, and include the receipt for the work (for warranty purposes) before you buy. Example: in 2016 I found a mint 1-owner 2006 (first year of new body, so looks “newer”) A4 2.0t Quattro Avant that’s NOT Silver on Black with all the power-memory-seats, front/rear heated seats, automatic lights and wipers, etc., but 117,000 kms. I got the VIN and checked Audi, and they had no record of the timing belt being changed (VW/Audi are on one database, so I can get a VIN for a car in Florida and check the service records for free at any Audi dealership in Canada for example … they will also print out wiring diagrams and stuff for you for free too, so you don’t need to buy manuals … important if you are importing US cars and need to modify lights to DRL). Similar cars were around $14k at other dealers. This dealer had dropped their asking price down to $12k. I bought the car for $10,500 with taxes IN, and the timing belt replaced by the VW dealer a few blocks away (the Passat and GTI had the same 2.0t engine). If I back out the taxes (12%) and $1,500 timing belt change (with new oil and filter) then the car cost me $7,875 … and now its good for another 117,000 kms. I did have to deal with the sludge. Online, VW owners in the US are spending US$1200 to have the dealer clean out the engine and install a new oil pickup. My German mechanic, Verner, (he was a BMW mechanic in Germany before immigrating to Canada) removed the oil-pan and cleaned everything out, cleaned the original oil pickup, re-installed with sealant to prevent leaks, filled it with the best synthetic oil, plus the optional Audi hi-volume oil filter for under CAD$650 including taxes. That fall, we drove the car to San Francisco, and then down the coast to San Luis Obispo just for a fun road-trip. It now has > 150,000 kms and has only had oil-changes and new tires. SUMMARY: Buying a 5 to 10 year old Audi, I get a car with 100,000 kms on it for 20% of the cost of a new one (an A4 Allroad with options like our A4 is CAD$55,000) including an investment in maintenance. Brakes are cheaper than Japanese cars and last longer. The exhaust systems will last 500,000 miles. You have to replace tires, wipers, and batteries regardless of the car, and the costs are pretty much the same. I would drive from Vancouver to Key West in this car with no hesitation (and I’ve driven that in the past, via Cape Breton Island going south, and via San Diego coming home). And I know that if I get in an accident, my chances of survival are much higher than in a common American or Japanese car. Meanwhile, I get to enjoy a superbly comfortable car with good handling, a good audio system, AWD for those rare days when we have snow, fantastic climate control, the insanely fast window defrosting typical of German (and also Volvo) cars for less than my friends buying a new Altima or Camry or Accord. Oil changes definitely cost more, but that applies to ALL turbo engines, including the new Hondas, etc. YES Audis are reliable. And they last a long time. If you don’t screw up on the maintenance.

With sky-high fuel prices largely to blame for the proliferation of small cars on UK roads, will electrification finally allow British consumers to afford to run larger vehicles?

This attitude possibly comes from a misunderstanding and cultural differences. In the UK size and quality are not synonymous. If you want to drive a large car you can. There are plenty of used S class Mercedes, Jaguar XK’s, BMW 7 series and Audi A8’s. They tend to be cheap because the running costs are quite high. Not just fuel, but tax, insurance and so on. Then there is the problem that they do not fit into a lot of garages, are tricky to park, and often you have to drive round for a while looking for a space big enough, having passed several spaces you could have got a smaller car into. So most people consciously look for smaller vehicles, and if you can get 50mpg while cruising at 80mph on a motorway then all to the good. Generally in the UK (and much of Europe) smaller cars are preferred because they better suit the local roads, car parks, garages and so on. What exactly is the point of having a car larger than you need anyway?

What is the oldest model car that you have ever owned?

Audi A8,it was 17 years old in 2013,had a 4.2 litre V8 petrol engine,4 wheel drive and had 4 electric variable heated seats,and a tilt/slide sunroof,and I got her upto 166 mph briefly one time as she didn’t have a limiter on her,when you put your foot down,you watch one needle going to the right in speed,and the other needle going to the left fuel wise,and it only cost to buy £700,and the best thing was it was cheaper on road tax then a mate’s 2.0 litre Mercedes,he was livid,he paying £235,I only paying £185,but I got just over double his engine size,and more kit on my car,his car was only 8 years younger then mine. My current A8 is 15 years old,only a 3.0 litre V6 turbo diesel,not as fast,but better Mpg,and the insurance works out cheaper then a friends 5 series BMW.

What are the biggest noticeable benefits of owning and driving luxury cars over mainstream cars?

My dad never owned a car over 200,000 RMB here in China (Aprox. 30000USD). The car tax here is huge and he can't afford a nice car since he has to put so much money on us, his kids. This year he finally decided to buy himself a new Audi A8. When we went to test drive it, the first thing he told me when he got in was "This thing is big". I swear we took around 8 minutes trying to maneuver around the parking lot before we hit the road. We hit the road and the test drive coordinator pointed us to a open road. He told my dad to step on it and to not let go until he was past 6000 rpm. This was the first time my dad ever did something like this. From the backseat, I saw the huge childish smile on his face. This was a supercharged Audi V6 with all wheel drive, so you can imagine the acceleration. He u-turned and floored it about 6 more times along this road. I was happy to see him so happy, especially behind the wheel of a car. He fiddled with all of the gadgets, especially the massage seat. When we left, he got out of the car and stared at it for 3 more minutes before going in to talk to the salesman. I remember the thing he said to me before we got out of the car was "I thought everyone was looking at me, but then I realized they were looking at the car." In case this anecdote wasn't helpful. 1. People notice your car and always talk to you about it 2. Comfortable, lots of gadgets and you can personalize your car to your needs. 3. Good looking 4. Some are very fast, if you go anything german, they're generally fast and fun to drive. 5. You stand out in the crowd.

Tags

หน้าหลัก