แท็ก

audi a8 road noise

บทความที่เกี่ยวข้อง audi a8 road noise

Audi เดินหน้าเข้าสู่ยุครถยนต์ไฟฟ้าเต็มตัวภายใน 2035 หลัง Audi e-tron ขายได้ 9,227 คัน ขึ้นอันดับ 1 ใน Norway

ที่ค่ายรถพยายามจะเข็นออกมาเพื่อตอบสนองมาตราการลดมลภาวะของหลายประเทศ แต่ก็ต้องดูกันในระยะยาว ว่าจะใช่คำตอบของอนาคตหรือไม่Audi

รวมข้อดีข้อเสีย Audi A5 Coupé ที่ควรรู้ก่อนเป็นเจ้าของ

A5 Coupé ให้ก่อนตัดสินใจข้อดี Audi A5 Coupé1.Audi A5 - ดีไซน์เรียบหรูดูทันสมัย Audi A5

แบงค์บอกต่อ CX-5 ลดเหลือ 1,160,000 บาทกับ Audi อัดดอกเบี้ย 0% ก่อนงาน Motor Expo 2020

Mazda และ Audi นำรถมาลดราคา และขนแคมเปญงาน Motor Expo 2020 เพื่อให้ลูกค้าได้ออกมาจับจองกันก่อน พร้อมแล้ววันนี้Mazda

Audi ยกทัพตระกูลแรง RS บุกไทย 3 รุ่นรวด ทั้ง TT RS, RS Q8 และ RS4 Avant

(RS) พร้อมกันถึง 3 รุ่นในประเทศไทย ประกอบด้วย Audi TT RS (อาวดี้ ทีที อาร์เอส) Audi RS Q8 (อาวดี้ อาร์เอส

Audi เปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าสปอร์ตรุ่นใหม่ 2022 Audi e-tron GT และ Audi RS e-tron GT เริ่ม 3,621,000 บาท

Audi (อาวดี้) เปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าสปอร์ตรุ่นใหม่ให้เลือก 2 รุ่นซีดาน 4 ประตูรูปทรงเพรียวบางพร้อมแนวหลังคาที่ต่ำและเส้นสายสไตล์

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi Q8 ก่อนยกให้เป็นรถคู่ใจ

Audi Q8 รถยนต์ครอสโอเวอร์ที่มาพร้อมความเป็นเอกลักษณ์สไตล์ Audi ด้วยชื่อแบรนด์ก็บ่งบอกแล้วว่าต้องหรูดูดี

Review: Audi Q3 ครอสโอเวอร์สุดพรีเมี่ยม

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยักษ์ใหญ่ส่ง Audi Q3 2020 (อาวดี้ คิว 3) ลงตลาดรถครอสโอเวอร์ มีรุ่นย่อยให้เลือก คือ

แบงค์บอกต่อ Audi แคมเปญ 0% แถมช่วยผ่อนคนละครึ่งหลายรุ่น และ Mitsubishi Outlander PHEV แพคเกจดูแล 5 ปี

แบงค์บอกต่อ มาดูแคมเปญ Audi (อาวดี้) ประเทศไทย หลังเปิดตัว 2021 Audi TT ใหม่ (อาวดี้ ทีที) กับ Mitsubishi

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi TT รถสปอร์ตคูเป้สุดหรู

ไม่ว่า Audi TT จะออกมากี่รุ่นก็ยังคงโดดเด่นเป็นเอกลักษณ์ดีไซน์ล้ำแบบ Audi สไตล์ Super Car ที่เอาใจคนรักความเร็ว

Toyota เตรียมปล่อยชุดแต่ง GR เสริมความ off road ให้กับ Hilux ใหม่ในญี่ปุ่น

Toyota เตรียมปล่อยชุดแต่ง GR เสริมความ off road ให้กับ Hilux ใหม่ในญี่ปุ่นToyota Customizing & Development

ดูเพิ่มเติม

Audi เปิดตัว 2021 Audi TT สเปคใหม่ พร้อมแคมเปญดอกเบี้ย 0% 5 ปีไม่มีบอลลูนกับอีก 10 รุ่นฮิต

Audi (อาวดี้) ประเทศไทยนำ Audi TT Coupé (อาวดี้ ทีที คูเป้) และ Audi TT Roadster (อาวดี้ ทีที

Review: Audi A6 Avant รถหรูสไตล์ผู้นำ

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากเยอรมันส่ง 2020 Audi A6 Avant ในรหัส 40 TFSI ลงสู้คู่แข่งด้วยราคาเริ่มต้น

Review: Audi A6 Avant รถหรูสายสปอร์ต

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์ยักษใหญ่ส่ง 2020 Audi A6 (อาวดี้ เอ6) สู่ตลาดรถยนต์ประเทศไทย ชื่ออย่างเป็นทางการคือ

Review: Audi Q5 รถเอสยูวีสุดหรู

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์สุดหรูที่ส่ง Audi Q5(อาวดี้ คิว5) รถอเนกประสงค์ขนาดกลาง มีให้เลือกได้แก่ Audi

Audi Q2 เอสยูวีไซส์เล็กสุดหรูเพื่อคนรุ่นใหม่ พร้อมราคา 2.249 ล้านบาท

Audi Q2 (อาวดี้ Q2) SUV ขนาดกะทัดรัดจากค่ายหรู ด้วยราคาที่ถูกกว่าค่ายใหญ่อย่าง BMW และ Benz เลยทำให้

เป็นไปได้? ผู้บริหาร Audi ชี้รถพลังไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่เล็กลงในอนาคต

ซีอีโอ Audi (อาวดี้) ออกมาให้ความเห็นว่ารถยนต์ไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่ขนาดเล็กลงในอนาคต เมื่อเทคโนโลยีการชาร์จไฟและจุดชาร์จไฟมีพัฒนาการก้าวหน้ามากขึ้นจากการแข่งขันด้านพละกำลังทั้งแรงม้าและแรงบิดของรถเครื่องยนต์สันดาปในอดีต

เปิดสเปค 2021 Nissan Navara Minorchange รุ่นย่อยใหม่ PRO-4X เครื่องเทอร์โบคู่

ภายในใช้วัสดุผ้าหรือหนังสีเทาอ่อน และสีเทากับดำภายในเงียบกว่าเดิมมาตรวัดแบบ 3 มิติขนาด 7 นิ้ว ใช้กระจกแบบ Noise-reducing

ข้อดีข้อเสียที่ควรรู้ก่อนถอย Audi A4 Sedan

เมื่อเอ่ยถึงรถซีดานระดับพรีเมียมแล้ว และชื่อ Audi (อาวดี้) จะติดมาด้วยแน่นอน และหนึ่งในรถรุ่นที่หลายคนสนใจก็ต้องมี

ส่องข้อดีข้อเสีย Audi A7 รถหรูดีไซน์เด่นก่อนเป็นเจ้าของ

Audi A7 (อาวดี้ เอ 7) Sportback รถซาลูนสุดหรู หนึ่งรถยนต์หรูจากค่ายเยอรมัน ที่มีดีไซน์อันเป็นเอกลักษณ์

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi A6 Avant ก่อนเป็นเจ้าของ!

ถ้าเอ่ยถึงค่ายรถยนต์หรูหนึ่งในนั้นต้องมี Audi ค่ายรถยนต์ชื่อดังจากเยอรมัน ที่มักจะมาพร้อมความหรู โดดเด่น

Review: Audi A8 ซีดานหรูสไตล์ผู้นำ

Audi ผู้นำด้านยนตรกรรมรถยนต์ที่มีชื่อเสียงมาอย่างยาวนาน ส่ง 2020 Audi A8 (อาวดี้ เอ8) ด้วยราคาเริ่มต้น

Audi เปิดตัวเอสยูวีโหด 2021 Audi RS Q3 Sportback เคาะ 4.75 ล้านบาท ถูกกว่า Mercedes-AMG GLC

Audi (อาวดี้) ประเทศไทย เปิดตัวรถรุ่นใหม่รวดเดียว 3 รุ่น นำทัพด้วย 2021 Audi RS Q3 Sportback (อาวดี้

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi Q2 ก่อนเป็นเจ้าของ

Q21.Audi Q2 รูปลักษณ์ภายนอกดูดีAudi Q2 ได้ออกแบบภายนอกให้เป็นรูปทรงเรขาคณิต มีความเป็นสปอร์ตผสานความเป็นกราฟฟิค

Review: 2019-2020 Audi e-tron เอสยูวีพรีเมียมพลังงานไฟฟ้า

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากยุโรป ส่งรถเอสยูวีอเนกประสงค์หรูพลังงานไฟฟ้าอย่าง 2019-2020 Audi e-tron

Review: 2020 Audi A4 สปอร์ตซีดานเพื่อผู้นำทุกไลฟ์สไตล์

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากฝั่งยุโรป ส่ง 2020 Audi A4 (อาวดี้ เอ4) รถซีดานสายสปอร์ต ที่มีการออกแบบทันสมัย

Subaru อเมริกาเตรียมเปิดตัวชุดแต่งใหม่ Wilderness ที่จะทำให้รถของคุณ มีความเป็น Off-Road มากขึ้น

ซูบารุ) เตรียมเปิดตัวแบรนด์ย่อยใหม่ Wilderness ที่จะแต่งรถของซูบารุที่มีอยุ่ในท้องตลาด ให้มีความเป็น Off-Road

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi Q3 รถที่หลายคนอยากเป็นเจ้าของ

Audi (อาวดี้) ค่ายรถหรูจากเยอรมันส่ง 2020 Audi Q3 รถอเนกประสงค์รุ่นเล็กดีไซน์หรูที่มีความเป็นสปอร์ตมากขึ้น

Audi Thailand รับหวั่น 'หนี้เสีย-โควิดรอบสอง' กระทบเศรษฐกิจครึ่งปีหลัง

Audi Thailand (อาวดี้ ประเทศไทย) ประกาศตัวเลขผลการดำเนินงานที่เยี่ยมยอดในประเทศไทย ด้วยการรักษาอัตรการเติบโตเอาไว้ได้ที่

ส่องข้อดีข้อเสีย Audi A8 ซีดานลักชัวรี่สไตล์ผู้นำ

Audi A8 นี้ก่อนตัดสินใจเป็นเจ้าของข้อดี Audi A81.ห้องโดยสารนั่งสบายภายในของ Audi A8 มีความกว้างขวาง

ยอดขายรถยนต์ไฟฟ้าในนอร์เวย์ พ่งสูงเกือบ 90% เอาชนะเครื่องยนต์ดีเซลและเบนซินที่แรกในโลก

และได้รับการขยายแท่นชาร์จถึง 10,000 แห่งทำให้สนับสนุนการขายได้มากขึ้นTesla Model 3จากการรายงานของ Norwegian Road

วิดีโอรถยนต์ที่เกี่ยวข้อง audi a8 road noise

audi a8 road noise-audi a8 road noise-Audi A6 Air Suspension Valve Block lower raise problem fix

audi a8 road noise-Audi Quattro 2.2 Turbo Acceleration sound

audi a8 road noise-Sport Amazing - Audi RS6 Performance

audi a8 road noise-audi a8 road noise-Genesis GV80 2021

audi a8 road noise-audi a8 road noise-아우디 Q7 네비 호주용

audi a8 road noise-2020 - Top 10 most expensive car in the world

audi a8 road noise-Tested to Destruction - Colourlock Part 3 - Leather Testing Equipment

audi a8 road noise-2018 Audi R8 Spyder V10 Plus - Driving Scenes ~ HARD SOUND

audi a8 road noise-Chiptuning Audi A8 4.2tdi 326HP

audi a8 road noise-BMW 740I

รีวิวโพสต์ audi a8 road noise

#Didyouknow the #Audi A8 features double-glazed windows as standard to help eliminate road noise?

รีวิว Q&A audi a8 road noise

What is the safest car one can buy?

I’ll share you some of the aspects of some cars, based on the information's stated below, you may decide it. 2018 Mercedes S Class Pre-Safe Sound Feature. One of the major accidents that happen in a car accident is ear deafening. Mercedes went a step ahead to reduce this impact. The sensors inside the car detect an impending impact and prepare itself to reduce the noise of the impact by creating a pink noise inside the cabin. In this way, the car protects your ears to get damaged by any severe impact. Advanced Assist Systems This feature adjusts the speed of the car based on the posted signs and route features on the roads. Active Distance Assists Distronic & Active Steering Assist This feature helps support the driver by keeping a safe distance from the ahead moving vehicle. Pre-safe impulse side impact The car senses that a side impact is about to occur, a small chamber inside the seat inflates, gently nudging you away from the impact. It’s a small movement that can have a huge impact on your safety. URL: 2018 Mercedes-Benz S-Class Review Audi A8 Side Impact Protection This car too has almost similar features like the Mercedes had, but the side impulse feature in this car differs a bit. If the side impact is about to take place from the right-hand side, the suspensions of the cars on both the wheels on the R.H.S. lifts the cabin by few inches upwards, hence reducing the effect of impact. Like this below. URL : 2018 Audi A8 Pre Sense Side Protection & Cross Traffic Assist The Range Rover Autobiography Excluding the side impact collision and sound feature, this car too has many features similar to the above two cars. But this car has one feature that no other car has provided. The Cabin Air Ionisation feature: The feature uses the nanotechnology to improve the air quality inside the vehicle. The system condenses moisture from the cabin air and breaks it into tiny electrically charged particles that react with air contaminants to neutralize odors, bacteria, and allergens. Shielded by water, the particles last longer and disperse further than those from conventional ionizers, making them more effective and maintaining a healthier cabin for you and your family. URL: New Range Rover Sport | Cabin Air Ionisation

Is there anything I can do to reduce the road noise in my VW Jetta Sportwagen? It is extremely loud. New tires are helping but it's still bad.

I suggest sitting in the car with windows up, and having someone blast a narrow stream of high-pressure water at each area of the car while you take note inside of the loudest noise penetration, then insulate THAT area. You have three challenges: stop making sound, block sound getting in, absorb sound you cant stop or can’t block. And it’s not just the sound you hear, it’s the sound you feel, as well, that is objectionable … all these things do one or more of these three: 1 - seal air gap openings with extra weatherstripping between opening body panels, nice, big, soft supplemental [ self-adhesive automotive weatherstripping ], such that all exposed seams are sealed … for example. making three separate seals for door panels ( VW already has two in many places ) with new additional seals where the outer edge of the door has a gap at the surface to the fender, this reduces wind noise and isolates the interior from the external noise, even noise from your own car. 2 - disassemble all interior panels, including and especially the roof liner, and fill the space with non-VOC volatile organic compound [ automotive sound deadening materials ], use the existing materials as examples of what to add, you will find loads of different materials already mounted behind everything, foam blocks, fiber pads, but still plenty of space left to fill. 3 - cover all hard interior surfaces with soft material such as [ self-adhesive padded vinyl ], [ Ultrasuede ], and [ EVA foam “foamtech” “foamiran” ] or equivalent in various thicknesses ( and coat it with [ Turtle Wax Inside Protectant with Scotchguard ] to male it appear more durable ). 4 - spray the underside of the car with [ rubberized undercoating ], again and again and again ( I added almost 50 pounds of spray undercoating to a VW Type 2 camper van over a period of sequential spray coating sessions, letting it set between sprays so nothing dripped, even in the thick places ). 5 - apply [ exhaust system heat and sound deadening wrap ] ( it will reduce under-hood and under-body temperatures, too ). 6 - Turn up the radio — I installed a [ Nakamichi ADS 2002 portable sound system ] ( ooo, that dates me ) that, even in a convertible ( Fiat Spyder ), overwhelmed any road noise — I could not even hear the complaints of people I passed by as they yelled from sidewalks and from other cars ( ! ) ... you could wear [ noise-cancelling headphones ], get a DMV permit based on a medical prescription first. 7 - apply [ security laminate film ] to your stationary windows, even custom forming with [ soft formable Lexan / Plexiglass ] on the interior surface ( incredible custom challenge, but can be done ), even consider modifying opening window system to allow extra thickness of additional interior lamination ( Mercedes has models with “twindow” ). 8 - remove all flooring and undercoat the inside of your car with non-VOC volatile organic compound non-out-gassing [ low VOC undercoating ], and [ sound-deadening pads ], consider [ cork sheets ], cork is lightweight, is many times more sound absorbent that other materials, and is also anti-microbial, apply [ low VOC rubberized carpet backing spray ] to the backs of your carpets, then replace your carpets, then cover your carpets with more carpet, then cover that with thick rubber mats under your feet ( NOT MacNeil WeatherTech echoey hard-plastic “liners” ) — and make extra sure that you lock down the driver’s carpet and mats so that nothing slides to push on the accelerator pedal. 9 - seal the engine compartment hood with [ self-adhesive automotive weatherstripping ] so that no sound escapes up and back from there, add [ thick underhood sound deadening pads ] inside of the hood, and fill the frame of the hood with [ flexible sound deadening acoustic foam-in-place spray ], and or cut up foam panels and push it into channel opening to fill all space in the hood structure. 10 - open the wheel wells inside the fenders and fill the space behind the shrouds with [ sound deadening foam and blocks ], then spray [ rubberized undercoating ] on both sides of the shrouds and replace them, then seal all overlaps and layers and seams and gaps with rubberized undercoating, building up sequential coats to bridge all gaps. 11 - get the [ smallest diameter and widest wheels for VW Sportwagen ] that will fit over your brakes ( as small as 15″ for some models of brakes, but as wide as 7″, 7.5″ or 8″ — the offset must match the original design of ET 45 to ET 54 or the car will handle poorly and unsafely and stress the tires and suspension ), then mount the [ tallest aspect ratio tires that will fit inside your fenders and carry the weight of the car ] ( I select tires with a 44 psi or more load rating, and weight capacity that can EACH tire carry at least 1/2 the weight of the entire car, you have to read the sidewall of each tire ), selecting tires for their quietness rating ( I prefer wet traction reviews ), then tune the tire pressures front and rear for safety and four-wheel drift with smooth and predictable breakaway, slightly favoring under-steer ( start with the manufacturer recommendations, 35 psi all around, then test, always keeping the rear equal or higher than the front, I have found that for 60 to 80 series tires, ~44 psi in the rear and ~36 psi in the front works for me, and for 50 to shorter aspect ratio tires I’ve found ~40 psi in the rear and ~32 psi in the front works for me, but it all depends on the tires and the sidewalls and the width of the wheels and so much more ). 12 - fill gaps between non-opening panels, such as seams between bumper and fender, between lamps and body, and so on, using [ tubes of Silicone / RTV ] which are available in many colors to match almost any car’s paint, and it fills and wipes smooth and is workable before drying to remove any overage, search under the car, too, with well-supported jacks, or with time on a lift if you can find a public garage. 13 - cover every non-glass surface and crevice with [ Sorbothane ], inside and out, for shock absorption, vibration isolation, and vibration damping ( I sit on a 1/8″ thick Sorbothane mat covered with a terry-towel under my butt ). Many of the above tasks may put your car out of usefulness for a full day or even longer while you disassemble, apply the remedy, and reassemble — it’s a lot of work, but not effective without a lot of work. All solutions above are Google-searchable by their descriptions for specific details and suppliers — search terms in bold with brackets [ ]. __________ Note: we have 1998 to 2006 VW B5/5.5 Passat sedans ( similar to the Audi A4 ) with 80 to 60 aspect ratio tires on rims as small as 14″, … and we have 2011 to 2018 MK6/A6 Golf / Jetta Sportwagens ( or Estate or Variant, similar to the Audi A3 ) with 45 aspect ratio tires on rims as large as 17″ ( though folks squeeze 20″ rims under there ! ) … … and the Passats are just mounted more isolating, smooth, and quiet, … where the Golfs / Jettas are smaller, tighter, mounted and suspended more directly, and transmit more [ NVH noise, vibration, and harshness ] to the interior, ... so, consider alternative vehicles, even from VW / Audi if NVH has crossed a critical intolerable threshold for you, ... go for a [ VA Phaeton ] ( common basis with the Audi A8, and Bentley Continental GT and Flying Spur ) ! .

Which car brand is the quietest in terms of road noise coming inside?

Generally speaking: Larger cars are quieter More luxurious cars are more insulated, and hence quieter Cars with larger engines tend to be quieter - while not road noise, engine noise can be significant in many cars Cars with sporting pretensions tend to be louder Cars that cruise at lower RPMs tend to be quieter Hatchbacks tend to be a bit noisier than sedans as there’s less separation between the rear of the interior and the rear chassis A lot of the noise you hear is engine noise. Electric cars are some of the quietest cars on the road because of this. The Model S is super quiet - but all you’re going to hear is road and wind noise. Sometimes the characteristics of a sound may be more important than the absolute Some brands prioritize cabin noise a bit less than others. Honda and Mazda are usually a bit louder than the competition, though I haven’t been in a current generation Accord - somehow I feel that they’ve probably closed that gap. Cars in a given class will tend to be more similar than different. For example, an Audi A8 and BMW 7 series are very quiet cars, but an Audi S8 will tend to be louder, and an R8 will be significantly louder still. The S8 is the performance version of the A8, and the R8 is a sports car. Cars with harder, high fuel efficiency tires will tend to be louder, too. In general, sportier brands (BMW, Mazda, Porsche) will be louder than comparable less sporty brands that sell cars that are in competition with each other (Mercedes, Buick, Lexus). Usually if the cars come with higher profile tires (taller sidewalls), consider it an indication that the car is geared more towards quiet comfort than handling and performance - and vice versa. There are enough really quiet cars out there that I don’t feel there’s a need to specify one brand as the quietest. I’d be willing to bet that the Lexus LS, BMW 7 series, Mercedes S class, and Audi A8 are all pretty close to each other in sound level, for example, and the way the car is equipped will have more effect on the way they sound than the model differences (see my comment about lower profile tires).

What is the coolest car you have owned?

I've probably owned over 100 cars... not sure I'm proud of that! My most honest and real answer, is... there wasn't a nicest. There are some I remember fondly, while others just pissed me off but had some things about them that I may have liked. I seem to segment cars in my brain. I've had Dodge Dakotas for over a decade. Why? They're simple, medium in size, and reliable. They're also not made anymore. Dakota's are my comfort food vehicle... my macaroni and cheese of cars sort of. I'll drive the 2008 I have till it completely disintegrates. Then I'll seek another mac/cheese comfort food pickup that I can take apart and not feel guilty about. I also like fast. I mostly like fast that turn incredibly hard, ie, a killer chassis that makes me feel like a super hero (middle aged I might add!). Here, I rotate cars like people rotate tires. I have no attention span. Most supercars bore me to death after a year or so, as most are sexy on the outside, but are terrible to live with on a daily basis (hmmm, sounds like most musician/actor marriages!). I have to say that here, I do love Aston Martins, and am currently in the hunt for a nice used Vanquish, but I know I'll get pissed off at it, and therefore, I'll wait till I find one that isn't so hideously expensive that if I lose money on it after I get bored, I won't want to shoot myself. Already bored with the R8. Also hunting a clean Bentley Continental GT, which is risky for me, as it will most certainly make me angry at some point because I have issues. I love convertibles. Big time. I've had everything from Beetles to Lincoln 4 doors (1960s). I now have a 2012 Mercedes E550 Cabrio, which I must say, completely fills my jones for a nice, fast, comfortable convertible. Its just freakin nice. Its a keeper. Its subtle, and in the NY/NJ metro, Mercedes are a dime a dozen so no one notices me... ever. But the car has 420 HP, and is a missile. For the record, the COMAND electronics suck though. One memorable car I had, believe it or not, was a 1999 Chrysler 300M. It was a radical car for them at the time, and was simply incredible. It was fast, had a euro chassis feel, a beautiful interior, looked sleek on the outside for its time, and was 100% reliable for me at least. I drove it every day for 3 years, and loved every minute. Another memorable car I had, not for good reasons, but because it simply sucked, was a 2005 Acura RL. Just awful. Nothing worked right, not even the damn windshield wipers. It was painful to live with every day. It was confusing, it broke often, its auto-up side windows nearly cut one of my kids fingers off, it had super loud tire road noise with its newfangled run flats. And those were the minor problems! All the others were less memorable, mostly because I can barely remember them. Some were nice at the time (Mercedes 300SD, Audi A8, Austin Healy 3000, Dodge Omni GLH, the list goes on), but their shine wears off.

What is so great about Multi-axle buses. What makes them more comfortable for both passengers and drivers?

The most common Multi axle buses in India, even the ones shown are Volvo 9400. These buses are very comfortable for the because: They come with the top of the line independent air suspension. Which is very comfortable and used in luxury cars such as Audi A8. The major factor which makes traditional buses so uncomfortable is their leaf spring suspension. In making these buses comfortable, suspension does 70% of the work. They have multiple axles which provide more points of contact with the ground. So when you pass over a bump, only one axle lifts at a time, making sure that the other wheels are on the ground which means less shocks are transferred to the passengers. The engine is rear mounted and very good. Its uncommon for large bus engines to be this smooth. Also, the fact that they are insulated pretty well keeps the noise from infiltrating the cabin. Air conditioned cabin is a certainty in this category of buses. Which again reduces almost all the road noise. Also, majority of these buses come with an automatic transmission. This makes them even smoother. They avoid the jerks made by drivers when they shift gears rashly. Lastly, the bulk of the bus keeps it planted firmly on the road. Also with a large wheelbase, these buses tend to dilute the sway felt while changing the lanes. Hope this helps. :)

หน้าหลัก