แท็ก

audi a8 vw phaeton

บทความที่เกี่ยวข้อง audi a8 vw phaeton

Audi Thailand รับหวั่น 'หนี้เสีย-โควิดรอบสอง' กระทบเศรษฐกิจครึ่งปีหลัง

Audi Thailand (อาวดี้ ประเทศไทย) ประกาศตัวเลขผลการดำเนินงานที่เยี่ยมยอดในประเทศไทย ด้วยการรักษาอัตรการเติบโตเอาไว้ได้ที่

Audi เดินหน้าเข้าสู่ยุครถยนต์ไฟฟ้าเต็มตัวภายใน 2035 หลัง Audi e-tron ขายได้ 9,227 คัน ขึ้นอันดับ 1 ใน Norway

ที่ค่ายรถพยายามจะเข็นออกมาเพื่อตอบสนองมาตราการลดมลภาวะของหลายประเทศ แต่ก็ต้องดูกันในระยะยาว ว่าจะใช่คำตอบของอนาคตหรือไม่Audi

แบงค์บอกต่อ Audi แคมเปญ 0% แถมช่วยผ่อนคนละครึ่งหลายรุ่น และ Mitsubishi Outlander PHEV แพคเกจดูแล 5 ปี

แบงค์บอกต่อ มาดูแคมเปญ Audi (อาวดี้) ประเทศไทย หลังเปิดตัว 2021 Audi TT ใหม่ (อาวดี้ ทีที) กับ Mitsubishi

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi TT รถสปอร์ตคูเป้สุดหรู

ไม่ว่า Audi TT จะออกมากี่รุ่นก็ยังคงโดดเด่นเป็นเอกลักษณ์ดีไซน์ล้ำแบบ Audi สไตล์ Super Car ที่เอาใจคนรักความเร็ว

ข้อดีข้อเสียที่ควรรู้ก่อนถอย Audi A4 Sedan

เมื่อเอ่ยถึงรถซีดานระดับพรีเมียมแล้ว และชื่อ Audi (อาวดี้) จะติดมาด้วยแน่นอน และหนึ่งในรถรุ่นที่หลายคนสนใจก็ต้องมี

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi A6 Avant ก่อนเป็นเจ้าของ!

ถ้าเอ่ยถึงค่ายรถยนต์หรูหนึ่งในนั้นต้องมี Audi ค่ายรถยนต์ชื่อดังจากเยอรมัน ที่มักจะมาพร้อมความหรู โดดเด่น

Audi เปิดตัว 2021 Audi TT สเปคใหม่ พร้อมแคมเปญดอกเบี้ย 0% 5 ปีไม่มีบอลลูนกับอีก 10 รุ่นฮิต

Audi (อาวดี้) ประเทศไทยนำ Audi TT Coupé (อาวดี้ ทีที คูเป้) และ Audi TT Roadster (อาวดี้ ทีที

Review: Audi A6 Avant รถหรูสไตล์ผู้นำ

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากเยอรมันส่ง 2020 Audi A6 Avant ในรหัส 40 TFSI ลงสู้คู่แข่งด้วยราคาเริ่มต้น

Audi เปิดตัวเอสยูวีโหด 2021 Audi RS Q3 Sportback เคาะ 4.75 ล้านบาท ถูกกว่า Mercedes-AMG GLC

Audi (อาวดี้) ประเทศไทย เปิดตัวรถรุ่นใหม่รวดเดียว 3 รุ่น นำทัพด้วย 2021 Audi RS Q3 Sportback (อาวดี้

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi Q2 ก่อนเป็นเจ้าของ

Q21.Audi Q2 รูปลักษณ์ภายนอกดูดีAudi Q2 ได้ออกแบบภายนอกให้เป็นรูปทรงเรขาคณิต มีความเป็นสปอร์ตผสานความเป็นกราฟฟิค

ดูเพิ่มเติม

เป็นไปได้? ผู้บริหาร Audi ชี้รถพลังไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่เล็กลงในอนาคต

ซีอีโอ Audi (อาวดี้) ออกมาให้ความเห็นว่ารถยนต์ไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่ขนาดเล็กลงในอนาคต เมื่อเทคโนโลยีการชาร์จไฟและจุดชาร์จไฟมีพัฒนาการก้าวหน้ามากขึ้นจากการแข่งขันด้านพละกำลังทั้งแรงม้าและแรงบิดของรถเครื่องยนต์สันดาปในอดีต

VW Polo Harlequin รถสีรุ้งในตำนานกลับมาแล้ว! จดทะเบียนสีอะไรละนี่?

ตอนที่คิดไอเดียนี้ VW โดนตัวไหนมา?

แบงค์บอกต่อ CX-5 ลดเหลือ 1,160,000 บาทกับ Audi อัดดอกเบี้ย 0% ก่อนงาน Motor Expo 2020

Mazda และ Audi นำรถมาลดราคา และขนแคมเปญงาน Motor Expo 2020 เพื่อให้ลูกค้าได้ออกมาจับจองกันก่อน พร้อมแล้ววันนี้Mazda

รวมข้อดีข้อเสีย Audi A5 Coupé ที่ควรรู้ก่อนเป็นเจ้าของ

A5 Coupé ให้ก่อนตัดสินใจข้อดี Audi A5 Coupé1.Audi A5 - ดีไซน์เรียบหรูดูทันสมัย Audi A5

Review: Audi Q5 รถเอสยูวีสุดหรู

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์สุดหรูที่ส่ง Audi Q5(อาวดี้ คิว5) รถอเนกประสงค์ขนาดกลาง มีให้เลือกได้แก่ Audi

ส่องข้อดีข้อเสีย Audi A7 รถหรูดีไซน์เด่นก่อนเป็นเจ้าของ

Audi A7 (อาวดี้ เอ 7) Sportback รถซาลูนสุดหรู หนึ่งรถยนต์หรูจากค่ายเยอรมัน ที่มีดีไซน์อันเป็นเอกลักษณ์

Review: Audi A6 Avant รถหรูสายสปอร์ต

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์ยักษใหญ่ส่ง 2020 Audi A6 (อาวดี้ เอ6) สู่ตลาดรถยนต์ประเทศไทย ชื่ออย่างเป็นทางการคือ

2021 Audi e-tron GT เตรียมบุกไทยปีนี้ พร้อมตระกูล RS อีกหลายรุ่น

Audi Thailand (อาวดี้ ประเทศไทย) ประกาศยืนยันว่าพวกเขาพร้อมที่จะเดินหน้าทำตลาดรถยนต์รุ่นใหม่อีกหลายรุ่นในปีนี้

ส่องข้อดีข้อเสีย Audi A8 ซีดานลักชัวรี่สไตล์ผู้นำ

Audi A8 นี้ก่อนตัดสินใจเป็นเจ้าของข้อดี Audi A81.ห้องโดยสารนั่งสบายภายในของ Audi A8 มีความกว้างขวาง

Review : Audi Q7 3.0 TDi ไซส์ยักษ์แรงกระชากใจ ในราคาถูกกว่า Benz และ BMW ทำได้ยังไงกัน ?

ทดสอบคันจริง Audi Q7 45 TDi Quattro S Line2020 Audi Q7 (อาวดี้ คิว7) เอสยูวีไซส์ยักษ์ใหญ่ ปรับโฉมใหม่ล่าสุด

อาวดี้เตรียมเปิดตัว 2021 Audi e-tron GT พร้อมสู้ Porsche Taycan ได้หรือไม่?

รถไฟฟ้าพรีเมียมได้หรือไม่ แต่ก่อนจะไปวิเคราะห์ AutoFun จะพาไปรู้จัก Audi e-tran GT ว่าดีไซน์ การออกแบบ

Review: Audi A8 ซีดานหรูสไตล์ผู้นำ

Audi ผู้นำด้านยนตรกรรมรถยนต์ที่มีชื่อเสียงมาอย่างยาวนาน ส่ง 2020 Audi A8 (อาวดี้ เอ8) ด้วยราคาเริ่มต้น

Review: 2019-2020 Audi e-tron เอสยูวีพรีเมียมพลังงานไฟฟ้า

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากยุโรป ส่งรถเอสยูวีอเนกประสงค์หรูพลังงานไฟฟ้าอย่าง 2019-2020 Audi e-tron

Audi เปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าสปอร์ตรุ่นใหม่ 2022 Audi e-tron GT และ Audi RS e-tron GT เริ่ม 3,621,000 บาท

Audi (อาวดี้) เปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าสปอร์ตรุ่นใหม่ให้เลือก 2 รุ่นซีดาน 4 ประตูรูปทรงเพรียวบางพร้อมแนวหลังคาที่ต่ำและเส้นสายสไตล์

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi Q3 รถที่หลายคนอยากเป็นเจ้าของ

Audi (อาวดี้) ค่ายรถหรูจากเยอรมันส่ง 2020 Audi Q3 รถอเนกประสงค์รุ่นเล็กดีไซน์หรูที่มีความเป็นสปอร์ตมากขึ้น

Review: 2020 Audi A4 สปอร์ตซีดานเพื่อผู้นำทุกไลฟ์สไตล์

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากฝั่งยุโรป ส่ง 2020 Audi A4 (อาวดี้ เอ4) รถซีดานสายสปอร์ต ที่มีการออกแบบทันสมัย

Audi Q2 เอสยูวีไซส์เล็กสุดหรูเพื่อคนรุ่นใหม่ พร้อมราคา 2.249 ล้านบาท

Audi Q2 (อาวดี้ Q2) SUV ขนาดกะทัดรัดจากค่ายหรู ด้วยราคาที่ถูกกว่าค่ายใหญ่อย่าง BMW และ Benz เลยทำให้

Review: Audi Q3 ครอสโอเวอร์สุดพรีเมี่ยม

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยักษ์ใหญ่ส่ง Audi Q3 2020 (อาวดี้ คิว 3) ลงตลาดรถครอสโอเวอร์ มีรุ่นย่อยให้เลือก คือ

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi Q8 ก่อนยกให้เป็นรถคู่ใจ

Audi Q8 รถยนต์ครอสโอเวอร์ที่มาพร้อมความเป็นเอกลักษณ์สไตล์ Audi ด้วยชื่อแบรนด์ก็บ่งบอกแล้วว่าต้องหรูดูดี

รีวิว 2020 Audi TT Coupe รถสปอร์ตเพื่อการใช้งานในชีวิตประจำวัน

ออดี้ บริษัทรถยนต์พรีเมียมจากเยอรมนี นำเสนอ 2020 อาวดี้ ทีที คูเป้ (2020 Audi TT Coupe) ออกจำหน่ายด้วยราคา

วิดีโอรถยนต์ที่เกี่ยวข้อง audi a8 vw phaeton

audi a8 vw phaeton-audi a8 vw phaeton-VW Phaeton Sound - Compilation #1

audi a8 vw phaeton-audi a8 vw phaeton-VW Touareg W12 Twin Turbo

audi a8 vw phaeton-Audi A8 L Security W12, first drive

audi a8 vw phaeton-Bilstein | Einbauvideo B4 Luftfedermodul VW Phaeton (3D) HA by GÖHRUM

audi a8 vw phaeton-✓ AP01 Pair Timing Chain Tensioner Kit For Audi A6 A8 RS6 S6 S8 VW Phaeton Touareg V8 4.2L 07710908

audi a8 vw phaeton-VW Phaeton with Milltek Sport performance exhaust system

audi a8 vw phaeton-Audi A8 last to run with the W12 engine

audi a8 vw phaeton-audi a8 vw phaeton-Bilstein | Einbauvideo B4 Luftfedermodul VW Phaeton (3D) VA by GÖHRUM

audi a8 vw phaeton-Volkswagen phaeton

audi a8 vw phaeton-Die VW Phaeton Knowledge Bomb | Nicht_Dani

รีวิว Q&A audi a8 vw phaeton

Is there one secret about luxury cars that people should know?

Volkwagen Phaeton and Bentley, Source: Reditt You do not need to be an auto-insider to know that all that you see at first glance is just part of the whole picture. First of all many luxury cars are simply regular cars in better packaging. Take for example offerings from Volkswagen. Many platforms are shared, and there are glaring examples where there even is overlap between lower end models having more equipment than high brand value equivalents. The Volkswagen Phaeton, though very expensive and really more than a true luxury car was built on the same platform as a Bentley in it’s first generation,. Bentley also is a Volkwagen owned Brand. The Audi A8 also used that same platform. But the Phaeton actually was hand built and the Audi A8 was not. The Phaeton was in some ways more special than either of it’s stablemates. Back in the mid-2000’s this was done and really you could see the resemblance. The same was true for Volkwagen Toureg and the Porsche Cayenne. Today, they have gotten better at disguising this, as the platforms are already intended for this purpose of sharing, as opposed to before where new models had to adapt to the platform or architecture as variants were made. Sharing platform and architecture is just the beginnings of many things about luxury cars that are really not so well hidden much of the time. MQB Platform shared with VW and Audi. Source: Autoevolution. Engines are now very software dependent. So the same engine can be used, but it’s overall performance can be tuned out for lower level brand names. Of course there are a few mechanical items which also go missing, yet overall the software is the main component. Again, the Volkswagen Group comes to mind and especially their 2.0 Liter Turbo Engine. In an Audi it will produce more horse power than in a Volkswagen or Skoda. In fact even in the Volkswagen branded cars, the same power plant can yield 20% more power in an Arteon than a Passat. So it should come as no surprise that there are ways out there to increase power on a conventional Passat after purchase. Incredibly, one may find more features in a Mid Range car than with a Luxury Car that does not have all the option packages checked out. This includes safety equipment a lot of times, but the kind which runs on Aritfical intelligence and is computer dependent as opposed to design dependent. Luxury Cars which do not share platforms tend to have better crash designs and even without technologies like Lane Assist and Intelligent Cruise Control, they can still be better in accidents. Better steel may also be used in a Luxury Car along with gradation of steel densities to create optimal crash safety. Crash Safety, Landrover Discovery 2017, Euro NCAP. The place where there simply is no comparing is inside the car. Luxury Cars use better materials and better sound deadening. It is not the 1980s when Cadillac tried to re-badge a Chevrolet Cavalier as a Cadillac Cimmeron, though the car still sold fairly well. Today even entry level luxury cars, may employ hydraulic shocks and better vibration control. There is no denying most of the time, the ride is better and quieter. Handling may or may not be better, as a sporty mid range cars can easily better a Luxury Car with no sporting intentions. For most people, the driving experience of even an entry level luxury car will be better than a fully loaded mid range product. The reasons are found through out the car, but I notice the quality of the seat designs matter a lot, even if less room is available in the smaller luxury car. 2020 Range Rover Evoque Interior, with Ambient Lighting in Cloud color Combination. Entry Level Luxury Cars and SUVs may be the best balance of cost and sophisticated design for a person who does not require a large vehicle. In all reality most people do not use their brand new car for hauling large and potentially damaging items for the car. This equation changes if there are children involved, and then price differential makes buying a full size SUV from a Luxury Car Maker something to think about. The price difference between a Landrover Discovery Sport and a full size Discovery can be 20-30k in real world optioning. On the other hand they could go and get a Honda Passport for nearly the same price as smaller Discovery Sport. They are not comparable feature wise or in driving dynamics, but the Honda is still a very good product. The logic is the same for a BMW or Mercedes and they may be even more costly. Each person has their own reasons for buying the car they do. It is important to realize that there never have been more affordable entry level luxury choices as there are today, so if the needs and utility add up, the choice to for being in a prestige brand is not as big a jump as it was a generation ago. 2020 Landrover, Ranger Rover, Evoque.

Why is Audi even considered as a high line vehicle, isn't it just an expensive Volkswagen?

The Audi is an expensive Volkswagen in much the same way that a Lexus is an expensive Toyota and an Acura is an expensive Honda. In fact, let's start with the best of Audi- the A8. This is its interior: Lots of wood, leather, screens and technology. It even has level 3 autonomous self-driving tech. Compare that to the Jetta. No wood, just plastic panelling. While the interior is Lamborghini inspired, it lacks the tech of the Audi, nor is it as comfortable, or as safe as the Audi. In terms of price, the Audi starts at $84,000 while the Jetta is at a more wallet-friendly $18,745. The Audi is more powerful than the Jetta (335hp vs 147hp) and has a larger engine (3.0 vs 1.4L). Audi mentions gas mileage at the end of the 10-page spec sheet, perhaps indicating that prospective owners may not care about this. As I mentioned earlier, the Audi better autonomous driving tech than the VW. The Audi has more premium materials such as finer leathers and wood. It even has a more high-end audio system (from Bang & Olufsen, vs the Jetta’s Beats system) The Audi has more rear legroom and is a larger car with more cargo space. This makes it comfortable to be chauffeured around in when compared to the Jetta. The brand perception, features, quality, engine and safety are all better in the Audi, rendering it a high-end brand, and not just another VW. EDIT: A lot of people are saying “compare the Jetta to the A3/A4” The fact that VW doesn’t have a car similar to an A8 is precisely what I’m trying to get at - the A8 is a car that is above the brand of VW. They tried to have a VW style A8 in the form of the VW Phaeton. The Phaeton is indeed a brilliant car, and I am a fan of understated luxury cars, but it was a huge failure. The fact that VW sold essentially identical cars in the form of the Phaeton and the A8, yet had huge differences in the sales figures proves my point. The A8 sold 3x as much as the Phaeton in 2013 and 3.7x as much in 2014.

Where can I get aftermarket Bentley GT parts?

Being a bespoke vehicle, but one that still platform/drivetrain shares with a parent company (VAG). Bentleys GT shares it basic underpinnings with both the VW Phaeton and the Audi A8. Bentley Continental GT VW Phaeton Audi A8 One quick check on Google netted dozens of online and physical locations that catered to these vehicles, so refine your search to your city and it could broaden your original options of companies who might not have listed the Bentley originally. Good luck!

Why was VW Phaeton not sold as much as a Mercedes?

The Phaeton is a badly marketed car there are probably even many VW enthusiasts that might not know about the car. Remember VW and Audi are very close. The A8 is a similar but better version of the car also the AWD system in the A8 is far superior to any other full size luxury sedan. There is little incentive for someone to other than if someone prefer the look. Outside of that even though I'm a VW group fan I would not recommend the Phaeton, its parts might also be harder to obtain than the A8. Don’t confuse Mercedes as a single type of car. You might be thinking about the S class which would be the equivalent competitor to the Phaeton (full-size luxury sedan). All Mercedes are considered luxury cars and all of their cars are best known for being luxurious over other car brands. When someone tells you that they have a Mercedes or shows up in one, it's the kind of car that speaks for itself people think automatically this person is rich or at least pretend rich, that's it! Mercedes have more of a antiquated luxury car feel. In my opinion the Phaeton and A8 are much better quality over luxury cars. But in short to answer your question VW having Audi as it's in luxury car maker puts more emphasis on it and and labeling themselves as a more near-luxury brand which happens to also sell luxury cars such as the Phaeton, Touareg, and CC. This is probably hurting them regardless. They should get rid of those luxury cars and focus on Audi as their below $100 K luxury brand minus the R8 which is $150k+. VW Phaeton Mercedes S class Audi A8

Why does Bugatti use the W12 engine?

Bugatti does not use a W12 engine. The Chiron, like the Veyron before it, uses a quad-turbo W16 engine, which is two “VR8” engines joined together. Look at Nawar Ibrahim’s answer, but add two cylinders on the end of the VR6 to make the “VR8”, then put two of those side by side to get the W16. The W12 is used in other VW Group cars, e.g. some Bentleys, and previously in the VW Phaeton and Audi A8.

หน้าหลัก