แท็ก

audi a8 weight distribution

บทความที่เกี่ยวข้อง audi a8 weight distribution

ข้อดีข้อเสียที่ควรรู้ก่อนถอย Audi A4 Sedan

เมื่อเอ่ยถึงรถซีดานระดับพรีเมียมแล้ว และชื่อ Audi (อาวดี้) จะติดมาด้วยแน่นอน และหนึ่งในรถรุ่นที่หลายคนสนใจก็ต้องมี

แบงค์บอกต่อ CX-5 ลดเหลือ 1,160,000 บาทกับ Audi อัดดอกเบี้ย 0% ก่อนงาน Motor Expo 2020

Mazda และ Audi นำรถมาลดราคา และขนแคมเปญงาน Motor Expo 2020 เพื่อให้ลูกค้าได้ออกมาจับจองกันก่อน พร้อมแล้ววันนี้Mazda

Review: Audi A6 Avant รถหรูสไตล์ผู้นำ

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากเยอรมันส่ง 2020 Audi A6 Avant ในรหัส 40 TFSI ลงสู้คู่แข่งด้วยราคาเริ่มต้น

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi A6 Avant ก่อนเป็นเจ้าของ!

ถ้าเอ่ยถึงค่ายรถยนต์หรูหนึ่งในนั้นต้องมี Audi ค่ายรถยนต์ชื่อดังจากเยอรมัน ที่มักจะมาพร้อมความหรู โดดเด่น

ส่องข้อดีข้อเสีย Audi A7 รถหรูดีไซน์เด่นก่อนเป็นเจ้าของ

Audi A7 (อาวดี้ เอ 7) Sportback รถซาลูนสุดหรู หนึ่งรถยนต์หรูจากค่ายเยอรมัน ที่มีดีไซน์อันเป็นเอกลักษณ์

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi Q3 รถที่หลายคนอยากเป็นเจ้าของ

Audi (อาวดี้) ค่ายรถหรูจากเยอรมันส่ง 2020 Audi Q3 รถอเนกประสงค์รุ่นเล็กดีไซน์หรูที่มีความเป็นสปอร์ตมากขึ้น

Review: 2020 Audi A4 สปอร์ตซีดานเพื่อผู้นำทุกไลฟ์สไตล์

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากฝั่งยุโรป ส่ง 2020 Audi A4 (อาวดี้ เอ4) รถซีดานสายสปอร์ต ที่มีการออกแบบทันสมัย

อาวดี้เตรียมเปิดตัว 2021 Audi e-tron GT พร้อมสู้ Porsche Taycan ได้หรือไม่?

รถไฟฟ้าพรีเมียมได้หรือไม่ แต่ก่อนจะไปวิเคราะห์ AutoFun จะพาไปรู้จัก Audi e-tran GT ว่าดีไซน์ การออกแบบ

รู้จักหลัก “แอโรไดนามิกส์” ส่งผลต่อรถคุณอย่างไรและรถรุ่นไหนลู่ลมที่สุดในโลก?

และแรงขับการเคลื่อนที่ของตัวรถเป็นไปตามหลักฟิสิกส์เบื้องต้น นั่นคือมีแรงกระทำทั้งหมด 4 แรง คือน้ำหนัก (weight

Review: Audi A6 Avant รถหรูสายสปอร์ต

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์ยักษใหญ่ส่ง 2020 Audi A6 (อาวดี้ เอ6) สู่ตลาดรถยนต์ประเทศไทย ชื่ออย่างเป็นทางการคือ

ดูเพิ่มเติม

Review: Audi A8 ซีดานหรูสไตล์ผู้นำ

Audi ผู้นำด้านยนตรกรรมรถยนต์ที่มีชื่อเสียงมาอย่างยาวนาน ส่ง 2020 Audi A8 (อาวดี้ เอ8) ด้วยราคาเริ่มต้น

Audi เปิดตัวเอสยูวีโหด 2021 Audi RS Q3 Sportback เคาะ 4.75 ล้านบาท ถูกกว่า Mercedes-AMG GLC

Audi (อาวดี้) ประเทศไทย เปิดตัวรถรุ่นใหม่รวดเดียว 3 รุ่น นำทัพด้วย 2021 Audi RS Q3 Sportback (อาวดี้

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi TT รถสปอร์ตคูเป้สุดหรู

ไม่ว่า Audi TT จะออกมากี่รุ่นก็ยังคงโดดเด่นเป็นเอกลักษณ์ดีไซน์ล้ำแบบ Audi สไตล์ Super Car ที่เอาใจคนรักความเร็ว

Audi เดินหน้าเข้าสู่ยุครถยนต์ไฟฟ้าเต็มตัวภายใน 2035 หลัง Audi e-tron ขายได้ 9,227 คัน ขึ้นอันดับ 1 ใน Norway

ที่ค่ายรถพยายามจะเข็นออกมาเพื่อตอบสนองมาตราการลดมลภาวะของหลายประเทศ แต่ก็ต้องดูกันในระยะยาว ว่าจะใช่คำตอบของอนาคตหรือไม่Audi

Review: Audi Q5 รถเอสยูวีสุดหรู

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์สุดหรูที่ส่ง Audi Q5(อาวดี้ คิว5) รถอเนกประสงค์ขนาดกลาง มีให้เลือกได้แก่ Audi

Audi Thailand รับหวั่น 'หนี้เสีย-โควิดรอบสอง' กระทบเศรษฐกิจครึ่งปีหลัง

Audi Thailand (อาวดี้ ประเทศไทย) ประกาศตัวเลขผลการดำเนินงานที่เยี่ยมยอดในประเทศไทย ด้วยการรักษาอัตรการเติบโตเอาไว้ได้ที่

รวมข้อดีข้อเสีย Audi A5 Coupé ที่ควรรู้ก่อนเป็นเจ้าของ

A5 Coupé ให้ก่อนตัดสินใจข้อดี Audi A5 Coupé1.Audi A5 - ดีไซน์เรียบหรูดูทันสมัย Audi A5

ส่องข้อดีข้อเสีย Audi A8 ซีดานลักชัวรี่สไตล์ผู้นำ

Audi A8 นี้ก่อนตัดสินใจเป็นเจ้าของข้อดี Audi A81.ห้องโดยสารนั่งสบายภายในของ Audi A8 มีความกว้างขวาง

2021 Audi e-tron GT เตรียมบุกไทยปีนี้ พร้อมตระกูล RS อีกหลายรุ่น

Audi Thailand (อาวดี้ ประเทศไทย) ประกาศยืนยันว่าพวกเขาพร้อมที่จะเดินหน้าทำตลาดรถยนต์รุ่นใหม่อีกหลายรุ่นในปีนี้

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi Q2 ก่อนเป็นเจ้าของ

Q21.Audi Q2 รูปลักษณ์ภายนอกดูดีAudi Q2 ได้ออกแบบภายนอกให้เป็นรูปทรงเรขาคณิต มีความเป็นสปอร์ตผสานความเป็นกราฟฟิค

Audi เปิดตัว 2021 Audi TT สเปคใหม่ พร้อมแคมเปญดอกเบี้ย 0% 5 ปีไม่มีบอลลูนกับอีก 10 รุ่นฮิต

Audi (อาวดี้) ประเทศไทยนำ Audi TT Coupé (อาวดี้ ทีที คูเป้) และ Audi TT Roadster (อาวดี้ ทีที

Review: Audi Q3 ครอสโอเวอร์สุดพรีเมี่ยม

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยักษ์ใหญ่ส่ง Audi Q3 2020 (อาวดี้ คิว 3) ลงตลาดรถครอสโอเวอร์ มีรุ่นย่อยให้เลือก คือ

Review: 2019-2020 Audi e-tron เอสยูวีพรีเมียมพลังงานไฟฟ้า

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากยุโรป ส่งรถเอสยูวีอเนกประสงค์หรูพลังงานไฟฟ้าอย่าง 2019-2020 Audi e-tron

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi Q8 ก่อนยกให้เป็นรถคู่ใจ

Audi Q8 รถยนต์ครอสโอเวอร์ที่มาพร้อมความเป็นเอกลักษณ์สไตล์ Audi ด้วยชื่อแบรนด์ก็บ่งบอกแล้วว่าต้องหรูดูดี

เป็นไปได้? ผู้บริหาร Audi ชี้รถพลังไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่เล็กลงในอนาคต

ซีอีโอ Audi (อาวดี้) ออกมาให้ความเห็นว่ารถยนต์ไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่ขนาดเล็กลงในอนาคต เมื่อเทคโนโลยีการชาร์จไฟและจุดชาร์จไฟมีพัฒนาการก้าวหน้ามากขึ้นจากการแข่งขันด้านพละกำลังทั้งแรงม้าและแรงบิดของรถเครื่องยนต์สันดาปในอดีต

Audi Q2 เอสยูวีไซส์เล็กสุดหรูเพื่อคนรุ่นใหม่ พร้อมราคา 2.249 ล้านบาท

Audi Q2 (อาวดี้ Q2) SUV ขนาดกะทัดรัดจากค่ายหรู ด้วยราคาที่ถูกกว่าค่ายใหญ่อย่าง BMW และ Benz เลยทำให้

รีวิว 2020 Audi TT Coupe รถสปอร์ตเพื่อการใช้งานในชีวิตประจำวัน

ออดี้ บริษัทรถยนต์พรีเมียมจากเยอรมนี นำเสนอ 2020 อาวดี้ ทีที คูเป้ (2020 Audi TT Coupe) ออกจำหน่ายด้วยราคา

แบงค์บอกต่อ Audi แคมเปญ 0% แถมช่วยผ่อนคนละครึ่งหลายรุ่น และ Mitsubishi Outlander PHEV แพคเกจดูแล 5 ปี

แบงค์บอกต่อ มาดูแคมเปญ Audi (อาวดี้) ประเทศไทย หลังเปิดตัว 2021 Audi TT ใหม่ (อาวดี้ ทีที) กับ Mitsubishi

Review : Audi Q7 3.0 TDi ไซส์ยักษ์แรงกระชากใจ ในราคาถูกกว่า Benz และ BMW ทำได้ยังไงกัน ?

ทดสอบคันจริง Audi Q7 45 TDi Quattro S Line2020 Audi Q7 (อาวดี้ คิว7) เอสยูวีไซส์ยักษ์ใหญ่ ปรับโฉมใหม่ล่าสุด

Audi เปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าสปอร์ตรุ่นใหม่ 2022 Audi e-tron GT และ Audi RS e-tron GT เริ่ม 3,621,000 บาท

Audi (อาวดี้) เปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าสปอร์ตรุ่นใหม่ให้เลือก 2 รุ่นซีดาน 4 ประตูรูปทรงเพรียวบางพร้อมแนวหลังคาที่ต่ำและเส้นสายสไตล์

วิดีโอรถยนต์ที่เกี่ยวข้อง audi a8 weight distribution

audi a8 weight distribution-audi a8 weight distribution-Fuse box location and diagrams: Audi A8 / S8 (2008-2009)

audi a8 weight distribution-STM32 USB training - 13 USB driver signature

audi a8 weight distribution-Pagani Huayra Top Car - Mercedes-AMG Engine

audi a8 weight distribution-Self-driving car | Wikipedia audio article

audi a8 weight distribution-Headlight | Wikipedia audio article

audi a8 weight distribution-Bloatware Windows 10 Image CCboot 1809 - 1909

audi a8 weight distribution-Electric vehicle conversion | Wikipedia audio article

audi a8 weight distribution-Solar vehicle | Wikipedia audio article

audi a8 weight distribution-audi a8 weight distribution-Scaling Up Electric Mobility

audi a8 weight distribution-audi a8 weight distribution-CM YS Jagan About Providing Of Laptop Under 'Amma Vodi Scheme' | AP Latest Updates | Mango News

รีวิว Q&A audi a8 weight distribution

What are the best cars for commuting from Silicon Valley to Scotts Valley via 17?

Route 17 is legendarily curvy, with high-speed sweepers. You want a car that handles well, but in a particular way: It should be stable if you suddenly have to get on the brakes while the car is already pretty well heeled over in a high speed corner. A true sports car is probably a little too likely to spin in such a situation, and a “commuter car” like a Camry or Accord will overtax its front tires and understeer into the median divider. You want something rear-drive or AWD, with a relatively long wheelbase, near 50/50 weight distribution, a low center of gravity, and a taut suspension. And oh, yeah, that’s a long-ish commute, so it should have comfy seats. You didn’t say your price point, but here would be my picks: $10k, a used Mercedes E-Class or S-Class $20k, a used Audi A6 or used current-generation Ford Mustang (the one with independent rear suspension) $40k, an Aston Martin DB7 Vantage coupe or a Jaguar XJ sedan $65k, you’re now in the territory to afford a new E-Class Mercedes, BMW 5-Series, or Audi A6/A7. This money also buys you a lightly-used S-Class or Audi A8 Beyond that price point, you’ve got lots of options. Get a long-wheelbase, high-performance sedan or coupe.

Which car do you think is the best luxury sedan now, the Benz s-class, Audi A8 or BMW 7 series? Why?

S-Class, and it’s still not close. The S-Class outshines particularly in two areas: Interior design / quality, and semi-autonomous capability. I’ve waxed loquacious elsewhere on Quora as to why the interior is so special. The tl;dr: Nearly everything is leather, wood, or metal. Not much is molded plastic. And all of the details are thoughtful, from the clever “organic” speaker grilles to the placement of the color-switchable LED strips. The overall S-Class experience is very competitive with Bentley and Aston Martin. It’s a $100k car that feels like a $250k car. Mercedes has also done the best job of integrating the info & entertainment screens into the cabin. This is true from a human-factors and usability perspective as well as an aesthetic one. I also like the way the S-Class drives: It does the best job of blending cosseting comfort with athletic performance. It’s not exactly a sports car, but I think most people would be surprised at how well it stays composed when you really drive it to its limits. There is a deep reserve of capability in every mechanical system. The A8 is the #2 player here, with relatively reserved and handsome design inside and out, and decent materials quality. The real disqualifier is the engine: The only one Audi is offering in the U.S. is their 3.0L turbocharged V-6. Um. No. For $90k-120k out the door, I want it to sound better and go faster. The A7 also has ride quality that is harsher than the Mercedes, a victim of large wheels and short tire sidewalls. There is not really a payoff in athleticism, either, as this Audi continues their tradition of nose-heavy weight distribution and understeer. The 7-Series BMW is just … ugly. Too much silly chrome detailing. Too many fussy creases. And the interior is just a riot of clashing lines, with materials no better than the 5-Series. Or, for that matter, a highly-optioned 3-series. It’s a $90k car that feels like a $65k car. The BMW’s ride/handling balance is nothing special, and it’s no longer the athletic, high-feedback driver’s car that the 7-series of the 1980s and 1990s were. It *is* fast in a straight line, even with the base engine. And you can option it up to a silly-fast V-12. But I can’t quite see why you’d buy a BMW 7-series over the other two. Special mention: The Jaguar XJ Portfolio. You didn’t ask, but I love this fat bastard. It’s admittedly a generation behind the other three cars, which you particularly notice in the infotainment screens. But it’s got the 2nd-most-sumptuous interior after the Mercedes. Its exterior, designed under the supervision of the legendary Ian Callum, is considerably more attractive than the Audi or BMW. It actually does drive like a sports sedan, with real feedback through the steering, and a lively chassis that responds to weight transfer. The short-wheelbase version is $75k base, a very meaningful amount cheaper than the S-Class’s $99k entry sticker. $96k puts you in the 470-horse supercharged V-8, which has a rowdiness to it that the other three lack at that level of horsepower. Thanks for the A2A.

Why do we not use a diesel engine in a sports car?

Why do we not use a Diesel engine in a sports car? There are actually a handful of them available for several years, but unfortunately they are out of most people’s budget. Petrol engine is always lighter than a comparable Diesel engine of the same capacity, and much more so in the past. And petrol (gasoline) engine revs higher and at a much faster rate than a Diesel engine. That is why petrol engines are more desirable in a sports car. But don’t forget that Diesel engines produce much higher torque than petrol engines, which helps in moving the vehicle easier from a full stop, even from low RPMs. And the introduction of a turbocharger (and Intercooler - Wikipedia ) to Diesel engines make them produce comparable power to similar size petrol engines, albeit still at lower RPMs. So in effect, the much higher torque and similar horsepower will make a Diesel-engined car accelerate as fast as a petrol engined one. The Diesel engine itself has grown lighter, therefore bringing down the total weight of the car. Long time ago, Diesel powered cars were much heavier than their petrol models and hence, combined with the much lower power output, gave the negative notion that Diesel powered cars are slow. But no more of that. Just take a look at the Diesel powered sports cars available in the showrooms now: currently there are at least 10 fast cars that use Diesel engines (The fastest diesel cars on sale ): Porsche Panamera 4S Diesel BMW 435d xDrive Audi A8 4.2 TDI BMW 335d xDrive Bentley Bentayga Diesel Audi SQ7 Audi A6 3.0 BiTDI BMW 740d xDrive Audi A4 3.0 TDI BMW 640d All those cars can carry you and 4 passengers comfortably and safely but still have acceleration figures that can match any sports car out there, and don’t forget that they are all powered by “the humble” Diesel engines. So, in my opinion, the low number of sports cars that use Diesel engines only come down to one factor - sound. No matter how strong and fast a Diesel engine is, the sound it produces while accelerating through the gears cannot match the aural (some might say feral) sweet sound of a strong sporty petrol engine, especially the 6 cylinder variants and above. But if you’re talking about pure sports cars, as in roadsters/cabriolet just for 2 people, then as far as I can tell there is none available, well, none that really captivates the heart like Mazda Miata, a lightweight roadster with a perfect weight distribution and excellent handling, for example. But it has a petrol engine. VW, Audi and Peugeot might have tried rolling out Diesel powered cabriolets before but people are just not really buying them. The reason is such sports cars have to be ultra-light weight to be nimble and people buying them are even more interested in hearing the lovely vocals coming out from the engine, than engine performance itself. So a Diesel, no matter how refined or quiet, just won’t do in a small sports car.

What are some examples of German over-engineering of automobiles?

I drove an Audi A8 (D2-series) for a long while. I nicknamed it the ‘cruise-missile’, because it could cruise comfortably at any speed you liked. An example: once, we came back from holiday. Passing Paris on our way to the Netherlands, I suggested a stop. We kind of concluded that we should drive on. Next time a stop came up, was when we were 20 kilometers from our house ! This is an Audi A8 D2 (in the same color I drove it): Some examples of over-engineering: Aluminium space frame, making sure that it wouldn’t weigh more than a regular Volkswagen Golf. But with quite a different powertrain… All the different colors you ask? Different alloys of aluminum, absorbing energy from a collision. It was the safest car of its time. Battery in the trunk for better weight distribution. Btw: the battery could probably start a diesel truck, I have never changed the battery in over 12 years… If the workshop had to change the distribution belt, they could easily remove the front bumper, open the hinged radiator, aircon cooler and oil cooler and work standing upright in the engine bay. No need to bend over… Here you see it opened up But the best example of over engineering were the spare tools. There were only four tools. When I asked why such an expensive car came with such a measly set of tools, the measured answer was: these four tools are enough to disassemble almost the complete car… So, all bolts were equal sized. Clever thinking… It wasn't unlike this set, although this is advertised as being from an R8 (mind you, a supercar) When I finally sold the car, it had served me 330.000 kilometers (205.000 miles). The car came up for its yearly roadworthiness test and the only comment I got was “you should wash it more often, it is dirty”

Why do some people choose aluminium and mild steel for vehicle components?

Aluminium Aluminium provides both strength and lightweight properties. The drawback is their cost and that additional cost contributes to the overall cost of the vehicle but high end vehicle buyers are usually willing to pay the increased overall cost if their preference is performance and above average driving dynamics. Pure aluminium weighs around one third the weight of steel but pure aluminium is not always used for chassis components. In many instances an aluminium alloy is used allowing different parts of the frame to be stiffer than others depending on the percentage of the mixture of the materials. The aluminium chassis provides the best of both worlds when it relates to chassis design and manufacturing. A chassis, being the frame of the vehicle has to be rigid or strong to absorb and retain movements and vibrations from the engine, suspension and axles. It should also be as light as possible to improve the vehicle's performance and fuel efficiency. The design of a chassis can also affect factors such as the center of gravity, better weight distribution and other performance attributes. The design and dimensions of the chassis determines the wheelbase of the vehicle and possibly the track (the distance between the center of the left and right wheel) for increased stability. All of the above factors that the chassis contributes to indicates that the chassis forms an integral part of a vehicle's platform. These factors and benefits can be incorporated when using a lightweight chassis. The 2010 Jaguar XJ has most of its monocoque chassis and body panels made out of aluminium and an aluminium space frame has been used in all generations of the Audi A8. The current Rolls Royce Phantom also uses an aluminium space frame. Mild Steel Mild steel is used for the outer panels where complex shape is required for styling and other large area panels such as floor sections, wheel arches inner sections etc. Basically, it is used in places where corrosion and weight are not a problem.

Tags

หน้าหลัก