แท็ก

audi a8 winter wheels

บทความที่เกี่ยวข้อง audi a8 winter wheels

ส่องข้อดีข้อเสีย Audi A8 ซีดานลักชัวรี่สไตล์ผู้นำ

Audi A8 นี้ก่อนตัดสินใจเป็นเจ้าของข้อดี Audi A81.ห้องโดยสารนั่งสบายภายในของ Audi A8 มีความกว้างขวาง

แบงค์บอกต่อ Audi แคมเปญ 0% แถมช่วยผ่อนคนละครึ่งหลายรุ่น และ Mitsubishi Outlander PHEV แพคเกจดูแล 5 ปี

แบงค์บอกต่อ มาดูแคมเปญ Audi (อาวดี้) ประเทศไทย หลังเปิดตัว 2021 Audi TT ใหม่ (อาวดี้ ทีที) กับ Mitsubishi

Review: Audi A8 ซีดานหรูสไตล์ผู้นำ

Audi ผู้นำด้านยนตรกรรมรถยนต์ที่มีชื่อเสียงมาอย่างยาวนาน ส่ง 2020 Audi A8 (อาวดี้ เอ8) ด้วยราคาเริ่มต้น

Review: Audi Q3 ครอสโอเวอร์สุดพรีเมี่ยม

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยักษ์ใหญ่ส่ง Audi Q3 2020 (อาวดี้ คิว 3) ลงตลาดรถครอสโอเวอร์ มีรุ่นย่อยให้เลือก คือ

Audi เปิดตัว 2021 Audi TT สเปคใหม่ พร้อมแคมเปญดอกเบี้ย 0% 5 ปีไม่มีบอลลูนกับอีก 10 รุ่นฮิต

Audi (อาวดี้) ประเทศไทยนำ Audi TT Coupé (อาวดี้ ทีที คูเป้) และ Audi TT Roadster (อาวดี้ ทีที

แบงค์บอกต่อ CX-5 ลดเหลือ 1,160,000 บาทกับ Audi อัดดอกเบี้ย 0% ก่อนงาน Motor Expo 2020

Mazda และ Audi นำรถมาลดราคา และขนแคมเปญงาน Motor Expo 2020 เพื่อให้ลูกค้าได้ออกมาจับจองกันก่อน พร้อมแล้ววันนี้Mazda

รีวิว 2020 Audi TT Coupe รถสปอร์ตเพื่อการใช้งานในชีวิตประจำวัน

ออดี้ บริษัทรถยนต์พรีเมียมจากเยอรมนี นำเสนอ 2020 อาวดี้ ทีที คูเป้ (2020 Audi TT Coupe) ออกจำหน่ายด้วยราคา

Audi Q2 เอสยูวีไซส์เล็กสุดหรูเพื่อคนรุ่นใหม่ พร้อมราคา 2.249 ล้านบาท

Audi Q2 (อาวดี้ Q2) SUV ขนาดกะทัดรัดจากค่ายหรู ด้วยราคาที่ถูกกว่าค่ายใหญ่อย่าง BMW และ Benz เลยทำให้

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi Q2 ก่อนเป็นเจ้าของ

Q21.Audi Q2 รูปลักษณ์ภายนอกดูดีAudi Q2 ได้ออกแบบภายนอกให้เป็นรูปทรงเรขาคณิต มีความเป็นสปอร์ตผสานความเป็นกราฟฟิค

Audi เปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าสปอร์ตรุ่นใหม่ 2022 Audi e-tron GT และ Audi RS e-tron GT เริ่ม 3,621,000 บาท

Audi (อาวดี้) เปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าสปอร์ตรุ่นใหม่ให้เลือก 2 รุ่นซีดาน 4 ประตูรูปทรงเพรียวบางพร้อมแนวหลังคาที่ต่ำและเส้นสายสไตล์

ดูเพิ่มเติม

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi Q8 ก่อนยกให้เป็นรถคู่ใจ

Audi Q8 รถยนต์ครอสโอเวอร์ที่มาพร้อมความเป็นเอกลักษณ์สไตล์ Audi ด้วยชื่อแบรนด์ก็บ่งบอกแล้วว่าต้องหรูดูดี

Audi เปิดตัวเอสยูวีโหด 2021 Audi RS Q3 Sportback เคาะ 4.75 ล้านบาท ถูกกว่า Mercedes-AMG GLC

Audi (อาวดี้) ประเทศไทย เปิดตัวรถรุ่นใหม่รวดเดียว 3 รุ่น นำทัพด้วย 2021 Audi RS Q3 Sportback (อาวดี้

เป็นไปได้? ผู้บริหาร Audi ชี้รถพลังไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่เล็กลงในอนาคต

ซีอีโอ Audi (อาวดี้) ออกมาให้ความเห็นว่ารถยนต์ไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่ขนาดเล็กลงในอนาคต เมื่อเทคโนโลยีการชาร์จไฟและจุดชาร์จไฟมีพัฒนาการก้าวหน้ามากขึ้นจากการแข่งขันด้านพละกำลังทั้งแรงม้าและแรงบิดของรถเครื่องยนต์สันดาปในอดีต

Review : Audi Q7 3.0 TDi ไซส์ยักษ์แรงกระชากใจ ในราคาถูกกว่า Benz และ BMW ทำได้ยังไงกัน ?

ทดสอบคันจริง Audi Q7 45 TDi Quattro S Line2020 Audi Q7 (อาวดี้ คิว7) เอสยูวีไซส์ยักษ์ใหญ่ ปรับโฉมใหม่ล่าสุด

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi TT รถสปอร์ตคูเป้สุดหรู

ไม่ว่า Audi TT จะออกมากี่รุ่นก็ยังคงโดดเด่นเป็นเอกลักษณ์ดีไซน์ล้ำแบบ Audi สไตล์ Super Car ที่เอาใจคนรักความเร็ว

ข้อดีข้อเสียที่ควรรู้ก่อนถอย Audi A4 Sedan

เมื่อเอ่ยถึงรถซีดานระดับพรีเมียมแล้ว และชื่อ Audi (อาวดี้) จะติดมาด้วยแน่นอน และหนึ่งในรถรุ่นที่หลายคนสนใจก็ต้องมี

2021 Audi e-tron GT เตรียมบุกไทยปีนี้ พร้อมตระกูล RS อีกหลายรุ่น

Audi Thailand (อาวดี้ ประเทศไทย) ประกาศยืนยันว่าพวกเขาพร้อมที่จะเดินหน้าทำตลาดรถยนต์รุ่นใหม่อีกหลายรุ่นในปีนี้

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi A6 Avant ก่อนเป็นเจ้าของ!

ถ้าเอ่ยถึงค่ายรถยนต์หรูหนึ่งในนั้นต้องมี Audi ค่ายรถยนต์ชื่อดังจากเยอรมัน ที่มักจะมาพร้อมความหรู โดดเด่น

Review: 2020 Audi A4 สปอร์ตซีดานเพื่อผู้นำทุกไลฟ์สไตล์

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากฝั่งยุโรป ส่ง 2020 Audi A4 (อาวดี้ เอ4) รถซีดานสายสปอร์ต ที่มีการออกแบบทันสมัย

Review: Audi Q5 รถเอสยูวีสุดหรู

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์สุดหรูที่ส่ง Audi Q5(อาวดี้ คิว5) รถอเนกประสงค์ขนาดกลาง มีให้เลือกได้แก่ Audi

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi Q3 รถที่หลายคนอยากเป็นเจ้าของ

Audi (อาวดี้) ค่ายรถหรูจากเยอรมันส่ง 2020 Audi Q3 รถอเนกประสงค์รุ่นเล็กดีไซน์หรูที่มีความเป็นสปอร์ตมากขึ้น

รวมข้อดีข้อเสีย Audi A5 Coupé ที่ควรรู้ก่อนเป็นเจ้าของ

A5 Coupé ให้ก่อนตัดสินใจข้อดี Audi A5 Coupé1.Audi A5 - ดีไซน์เรียบหรูดูทันสมัย Audi A5

ส่องข้อดีข้อเสีย Audi A7 รถหรูดีไซน์เด่นก่อนเป็นเจ้าของ

Audi A7 (อาวดี้ เอ 7) Sportback รถซาลูนสุดหรู หนึ่งรถยนต์หรูจากค่ายเยอรมัน ที่มีดีไซน์อันเป็นเอกลักษณ์

Review: Audi A6 Avant รถหรูสไตล์ผู้นำ

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากเยอรมันส่ง 2020 Audi A6 Avant ในรหัส 40 TFSI ลงสู้คู่แข่งด้วยราคาเริ่มต้น

Review: 2019-2020 Audi e-tron เอสยูวีพรีเมียมพลังงานไฟฟ้า

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากยุโรป ส่งรถเอสยูวีอเนกประสงค์หรูพลังงานไฟฟ้าอย่าง 2019-2020 Audi e-tron

Review: Audi A6 Avant รถหรูสายสปอร์ต

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์ยักษใหญ่ส่ง 2020 Audi A6 (อาวดี้ เอ6) สู่ตลาดรถยนต์ประเทศไทย ชื่ออย่างเป็นทางการคือ

ชมคันจริง 2021 Audi TT รุ่นปรับออพชั่น เพิ่มแรง แต่งสวย ราคา 3.399 ล้านบาท

ในราคาขายเพิ่มขึ้นจากเดิม 1 แสนบาทเป็น 3,399,000 บาท ไปดูว่ามีความเปลี่ยนแปลงอะไรเพิ่มขึ้นมาบ้าง2021 Audi

Audi เดินหน้าเข้าสู่ยุครถยนต์ไฟฟ้าเต็มตัวภายใน 2035 หลัง Audi e-tron ขายได้ 9,227 คัน ขึ้นอันดับ 1 ใน Norway

ที่ค่ายรถพยายามจะเข็นออกมาเพื่อตอบสนองมาตราการลดมลภาวะของหลายประเทศ แต่ก็ต้องดูกันในระยะยาว ว่าจะใช่คำตอบของอนาคตหรือไม่Audi

Audi Thailand รับหวั่น 'หนี้เสีย-โควิดรอบสอง' กระทบเศรษฐกิจครึ่งปีหลัง

Audi Thailand (อาวดี้ ประเทศไทย) ประกาศตัวเลขผลการดำเนินงานที่เยี่ยมยอดในประเทศไทย ด้วยการรักษาอัตรการเติบโตเอาไว้ได้ที่

อาวดี้เตรียมเปิดตัว 2021 Audi e-tron GT พร้อมสู้ Porsche Taycan ได้หรือไม่?

รถไฟฟ้าพรีเมียมได้หรือไม่ แต่ก่อนจะไปวิเคราะห์ AutoFun จะพาไปรู้จัก Audi e-tran GT ว่าดีไซน์ การออกแบบ

รีวิว Q&A audi a8 winter wheels

Which is the better buy: Audi, BMW or Mercedes?

As you can see there are a lot of good answers here what they all boil down to is it's a matter of preference. Weather is a big factor if you live in the Winter you definitely going to want all wheel drive. If you're going to be Carrying kids around to different sporting events like you do when they're in School, then an SAV/SUV. Again it's a matter of preference. BMW just came out with the X7. It's the largest of their suv's [actually they call it an SAV] Audi has their Q5s and Q7s, and Mercedes has their M’s. They all have their sedans as well with all wheel drive. The BMW has the 3 series the 5 series and the 7 series. Audi has the A4, A6, and the A7 and A8. Mercedes has the C class, E class and S class. They all have newer models that have entered into the segment to compete against each other. For purposes of keeping this simple, I've listed just what I think would work for you. Keep in mind all manufacturers have a more “sporty” “street racing" cars that are for the speed demons [self admitted] guys like me. They're going to be more expensive when comparing apples to apples across the board of the all the manufacturers. You may like them. You're paying for the performance styling and handling and of course the badge on the vehiclethaþ designates “VROOM! VROOM!” Its prestigious if you will. I never buy them for prestige. I buy them for performance and speed! And EXHILARATION!! My advice would be Get online and look around, and then go drive what you think you want/need. Make an appointment so that the sales person can put a side quality time to spend with you and answer all your questions. You could just show up at the dealership, but you may have to wait. Or you could get there early for your appointment and walk around the show Room and look at the brochures and the cars on the showroom floor and out on the lot. You'll know it when you see it. Hope this helps. Good luck! VROOM! VROOM!

Which is the best car in Germany?

Oh boy. You asked for it, here it comes. Looong answer These Cars Are Utterly Superior. You may be saying to yourself - “Why buy an Audi when I can buy a BMW that drifts?” Or “Why buy an Audi when I can buy a Mercedes and look excessively rich?” I’ll tell you why, using my 2001 A8L as an example. Power An Audi is superior in the way of power, my 18 year old car comes equipped with a naturally aspirated 4.2L V8. It produced 310 horse power off the factory and I don’t doubt it still produces close to that today. 0–60 takes 6.5 seconds. In a full sized luxury sedan with extra foot room in the back, that’s pretty impressive. It can accomplish that run with the power, but also it’s build. Which brings us to Construction The entire frame on my Audi is aluminum, they even had a special name for it; “Audi Space Frame”. This obviously cuts a lot of weight from the build while significantly curbing corrosion. Regardless of the light metal though, the car feels extremely solid and robust. Nothing feels like it’s going to fall apart, the build quality is very, very high. Both inside and out. Inside you get high quality materials, and the wood varnish is gorgeous even today. The leather has faded slightly but is still soft and has a good broken in feel. Lastly, the metallic grey paint still shines like new. Nothing has broken, with the exception of the bumper…that will come in a later section. All this amazing assembly sure makes for a great Driving Experience To drive an Audi, especially an old one, is a rather humbling experience. It feels large and refined, like a good large luxury sedan should, but it stays tight in the corners and once you get on the gas, she wants to go. The braking is the same story, with good tires and ABS the stopping is quick and controllable. The throttle is in such a way that it’s position matches the power you get. At 20% throttle, you only get 20% power. Unlike newer cars I’ve drivin. In these cars when you put down the throttle even just a little, the engine roars to life and promises to take you up to highways speed with just a little input. The problem with these cars is after 60, they begin to taper off, and all that power you seemed to have under your foot just doesn’t seem to exist anymore, no matter how hard you press. Different story on the Audi. It carries through 60, through 100…and it just keeps going. If you want power, it will produce power. A little tidbit some people don’t know about these cars is if you really want to go balls to the wall you push extra hard on the pedal and you’ll feel a little click. This is the equivalent of “sports mode” on most vehicles, the transmission will downshift to the lowest gear possible and the engine will run at higher RPMs for a longer time. Audi calls it “Maximum Acceleration”, and it is a blast. The steering isn’t terribly sharp, it takes a bit to get her around but this is good doing 80 on a freeway. You can ease the wheel about and she’ll follow…through some pretty tight corners if you want her to. The gist here is you can drive it very smoothly but if you feel like being sporty it allows you to be that way. Of course no Audi would be complete without The All Wheel Drive I really feel likes this is Audi’s claim to fame. The Quattro AWD system has racing heratage, and it shows. This car becomes a snowplow in the winter. It can easily tackle icy hills, snowy highways, and unplowed roads and parking lots. Some of the things I’ve taken on in this car I wouldent beable to do in our Chevy with all wheel drive, or even a pickup with full time 4WD. That said. I’ve taken it too far, I’ve gotten stuck 3 times in this car. 2 times, it was an issue of ground clearance. Can’t drive through hard snow that exceeds your ground clearance by a few inches, just can’t. The third time was my fault, and I’m still kicking myself for being such an idiot. Long story short, I unintentionally drove her into a ditch. In the end though, Audi’s AWD is all it’s cracked up to be and more. So I guess finally we’ll discuss The Problems Since I’ve owned this car, I’ve done small maintenance to keep her in the best shape possible. So the thing with the bumper, it got into pretty rough shape after pulling the car from the ditch(snow packed behind it a ripped it off essentially)…oops. It is costly though, much more costly than your japenesse tuna can….but then again you aren’t driving around a tuna can. That is the thing to keep in mind with German cars, people complain about the cost to repair…it’s because you’re driving a machine that’s designed to operate at high speeds on the Autobahn while keeping its passengers as comfortable and safe as possible. And it just feels that way. The Gist Alright I’ll be the first to admit I’m biased towards Audi…a lot :D I’ve never owned a bimmer or merc, so I can’t say how they are to own, but I have driven them. If you want something really sporty, get a BMW, if you want something really comfortable, get a Benz. If you want the perfect mixture of both in a car that is really well built? Get an Audi. Thanks for reading!! *Apologies if there’s any spelling/grammar errors. Too tired to proofread tonight, just wanted to write about my car :) *Update- Wow!!! Past 11,000 views on this answer! I’m pretty happy because I’m a brand new writer on here :D Glad you guys are enjoying it! :) *Update#2 - Alright so overnight this answer managed to almost triple its views and quadruple its upvotes…thank you guys!!! With that there some more comments, and I’d like to address some of those :) More costs Someone asked how much it costs to repair and how much it cost me to buy. I bought the vehicle 2 years ago for $5000USD, after a quick trip on google that’s about £3824 pounds for you guys on the other side of the pond. You can get them for cheaper here though(U.S.), I’ve found them out of state. Repairs, eh. The bumper is eight hundred dollars to fix. I prefer not to spend that. The damage is hardly noticeable. I just had a shop redo the front CV axle - three hundred. So yeah lol, it’s expensive. Similar to the gas mileage, that’s just the truth of owning a big luxury car. The gas mileage This seems important to a lot of you…and I’m gonna honest, you can’t expect glorious gas mileage from an old V8. I knew this while buying the car, so it comes as no surprise to spend more than usual on gas. I’m grabbing this info from the onboard computer so I don’t know it’s accuracy but I average about 24mpg(on the highway with cruise) and about 15mpg in town. BMW/PORSCHE/MERCEDES Don’t get me wrong. These are fantastic cars! I feel like I’d be very happy driving any of them. In my opinion, European cars just feel more refined and sturdy. The Audi is my fit though…you know the feeling when you get into a car and you just know that’s the one? It’s a great feeling. In fairness I’ve only ever drivin the BMW 3 series and the Mercedes C-class. I imagine the higher trim levels come with more technology, and more power. Ive never drivin a Porsche….but I REALLY want too. I love the way they look. Revisiting Build Quality Many people are mentioning that Audi’s aren’t built like they were when mine was rolled out. Which makes total sense. I’ve never drivin a “New” Audi so I guess I don’t quite have an opinion :) They look gorgeous though. To the person with the Supercharged A6….damn. I’m jealous. That sounds like a sweet car! Some more pictures…because I love these cars that much A 2015 A6…nice Audi’s rendition of the A8 when they came out with ASF. I personally love the silver…I didn’t at first The badge on the bottom of my front door pillars…cool :D Thanks for reading the update! Glad I found some like minded car people on here! Cheers! *I upvoted your guys’ comments, 1 because you’re awesome, and 2 I want the question comments to see the new content :)

Is the Audi Quattro and Volkswagen 4Motion the same AWD system?

There are different versions of these. Some will be more similar than others. Audi’s quattro name applies to a bunch of different methods of providing AWD. most commonly, it is a system that uses a center crown differential. This system allows the car to permanently send power from the engine to all 4 wheels. The system also allows the car to change the distribution of torque from front to rear and in some cars from left to right wheels as well. This type of system is mostly applied to their cars with longitudinal engine layouts like the A5, A6, A7, and A8. in their smaller cars like A3 and some A4s, they use a different system that drives mostly the front wheels and only engages the rear when the cars computer and sensors dictate that there is not enough traction. VW’s 4Motion is very similar to this system. These systems are great for fuel economy as you don’t have the constant tax of driving 4 wheels rather than 2 but it does mean that they are purely reacticve systems rather than predictive. they can have some strange and inconsistent behaviors as the computer must react to changing conditions rather than just always working in all wheel drive mode. As an example of what this could be like, imagine it is snowing heavily. A car is approaching an intersection at which they will do a right turn. The car is slowing down getting ready to turn. The driver, not being very experienced with winter driving and not having slowed enough has gotten the front wheels sliding. They are understeering. The car continues to slow and not turn. The driver turns the wheel more and hits the accelerator. At this point, the system drives the front wheels which are turned heavily but not providing any change in behavior. The system activates the rear wheels and the car begins to drive. At this point with the steering turned over quite a lot and the rear wheels being driven past their maximum traction level, the car will want to snap into a spin. The car started understeering and ended oversteering right after. Having learned from this experience, the next time, the driver doesnt turn the wheel as much and doesnt accelerate hard. because he has not tripped the traction requirement, the car has not activated the rear wheels and the car just keeps plowing straight ahead at the shock of the driver who was expecting much heavier rotation. The car has produced inconsistent behavior I am a driving enthusiast and have gone through a number of different performance driving courses including loose and low grip surfaces. I prefer the performance of a full time AWD system than one that activates and deactivates at will, even if it means more expensive maintenance and higher fuel consumption. What I personally don’t like about audi’s full time system is how the weight dristribution of the car is affected. because of the longitudinal engine and gearbox layout and the requirement to send power to the front wheels also, this pushes the engine far in front of the front wheels. When in a performance driving scenario, this very uneven distribution makes the car much less willing to turn. When this full time system is used in a different layout like in the Audi R8 which has the engine behind the driver, the cars get an amazing level of traction that inspire a lot of confidence. Having driven a rented R8 as well as a Lamborghini Gallardo which uses a similar system, i can say that the rear biased, full time AWD system in these cars is my favorite drivetrain layout. the amount of comfort i felt in the cars allowed me to push them harder than i normally would because i knew i had loads of traction to spare.

Tags

หน้าหลัก