แท็ก

audi a8 rs 2019

บทความที่เกี่ยวข้อง audi a8 rs 2019

แบงค์บอกต่อ CX-5 ลดเหลือ 1,160,000 บาทกับ Audi อัดดอกเบี้ย 0% ก่อนงาน Motor Expo 2020

Mazda และ Audi นำรถมาลดราคา และขนแคมเปญงาน Motor Expo 2020 เพื่อให้ลูกค้าได้ออกมาจับจองกันก่อน พร้อมแล้ววันนี้Mazda

Review Honda Civic 1.5 RS ขายมา 5 ปียังทำยอดดีกว่า Altis ควรจะซื้อตอนนี้หรือรอรุ่นใหม่ดีกว่า

2019 Honda Civic Turbo RS2019 Honda Civic Turbo (2019 ฮอนด้า ซีวิค เทอร์โบ) รถซีดานขนาด C-segment ที่ทำยอดขายชนะ

2019 Mazda MX 5 RF และ 2019 Audi TT Roadster คันไหนจะได้เป็นโรดสเตอร์ที่เหมาะสำหรับคุณ

และต้องการฟิลลิ่งการขับขี่ที่ ต่างไปจากรถใช้งานในชีวิตประจำวันทั่วไป วันนี้เราได้นำรถสปอร์ดโรดสเตอร์ 2 รุ่น ยอดนิยมอย่าง 2019

Audi Thailand ปรับกลยุทธ์ฝ่า COVID-19 เน้นเพิ่มสินค้า-ทำราคาสู้-ปรับบริการรับลูกค้า

Audi Thailand (อาวดี้ ประเทศไทย) ปรับแผนงานฝ่าวิกฤต COVID-19 เน้น 3 นโบายหลัก เพิ่มความหลากหลายของสินค้า

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi TT รถสปอร์ตคูเป้สุดหรู

ไม่ว่า Audi TT จะออกมากี่รุ่นก็ยังคงโดดเด่นเป็นเอกลักษณ์ดีไซน์ล้ำแบบ Audi สไตล์ Super Car ที่เอาใจคนรักความเร็ว

2021 Audi RS Q3 Sportback ยืนยันมาไทย 19 ก.พ. นี้ คาดราคา 5 ล้านกว่าบาท สู้กับ Mercedes-AMG เต็ม ๆ

2021 Audi RS Q3 Sportback (อาวดี้ อาร์เอส คิว3 สปอร์ตแบค) เอสยูวีท้ายลาดพื้นฐานจาก Audi Q3 จะมาขายไทยวันที่

Audi เปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าสปอร์ตรุ่นใหม่ 2022 Audi e-tron GT และ Audi RS e-tron GT เริ่ม 3,621,000 บาท

Coupe คือ 2022 Audi e-tron GT (อาวดี้ อีทรอน จีที) เริ่ม 3,621,000 บาท และ Audi RS e-tron GT (อาวดี้

Audi TT RS 40 years of Quattro ฉลอง 40 ปีระบบขับเคลื่อนสี่ล้อของอาวดี้ จำกัด 40 คันเท่านั้น

Audi (อาวดี้) เฉลิมฉลอง 40 ปีเทคโนโลยี Quattro ขับเคลื่อน 4 ล้อ ด้วยการแต่งโมเดลโรดสเตอร์รุ่นดังอย่าง

2020 Audi A4 Avant เตรียมเปิดตัวในไทย 18 สิงหาคมนี้

2020 Audi A4 Avant (2020 อาวดี้ เอ4 อวานต์) ประกาศพร้อมเปิดตัวในประเทศไทยในวันที่ 18 สิงหาคมที่จะถึงนี้

ส่องข้อดีข้อเสีย Audi A8 ซีดานลักชัวรี่สไตล์ผู้นำ

Audi A8 นี้ก่อนตัดสินใจเป็นเจ้าของข้อดี Audi A81.ห้องโดยสารนั่งสบายภายในของ Audi A8 มีความกว้างขวาง

ดูเพิ่มเติม

เปิดตัว 2021 Audi RS e-tron GT ราคา 6.39 ล้านบาท สเปคนำเข้าฝาแฝด Taycan

RS e-tron GT มีการพัฒนาร่วมกับ Porsche Taycan (ปอร์เช่ ไทคาน) จึงมีสัดส่วนแบบซีดาน 4 ประตูท้ายลาด ที่มีเปลือกตัวถังแตกต่างกว่ามาก

สงครามตัวท๊อป New 2019 Honda HR-V RS ปะทะ New 2019 Toyota C-HR 1.8 Hybrid High

New 2019 Honda HR-V (2019 ฮอนด้า เอชอาร์-วี) และ New 2019 Toyota C-HR (2019 โตโยต้า ซี-เอชอาร์) คือตัวท๊อปของเซกเมนต์รถเอสยูวีขนาดเล็ก

ชมคันจริง 2021 Audi RS 6 Avant ปลุกความแรง 600 แรงม้าด้วยราคา 9,890,000 บาท

ปัจจุบัน Audi (อาวดี้) ประเทศไทย เล็งเห็นว่ารถในตะกูล Avant เป็นรถที่ตอบโจทย์ลูกค้าทั้งด้านสมรรถนะ, เทคโนโลยี

Review: 2019-2020 Audi e-tron เอสยูวีพรีเมียมพลังงานไฟฟ้า

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากยุโรป ส่งรถเอสยูวีอเนกประสงค์หรูพลังงานไฟฟ้าอย่าง 2019-2020 Audi e-tron

แบงค์บอกต่อ Audi แคมเปญ 0% แถมช่วยผ่อนคนละครึ่งหลายรุ่น และ Mitsubishi Outlander PHEV แพคเกจดูแล 5 ปี

แบงค์บอกต่อ มาดูแคมเปญ Audi (อาวดี้) ประเทศไทย หลังเปิดตัว 2021 Audi TT ใหม่ (อาวดี้ ทีที) กับ Mitsubishi

2021 Audi e-tron GT เตรียมบุกไทยปีนี้ พร้อมตระกูล RS อีกหลายรุ่น

4 ห่วง ที่อาวดี้ ประเทศไทย เตรียมที่จะนำเข้ามาทำตลาดต่อเนื่องจาก 2019 Audi e-tron (อาวดี้ อี-ตรอน) ราคา

พาชม 2020 Audi TT RS สีส้ม Pulse Orange 400 แรงม้า เจ้าของค่าตัว 5.299 ล้านบาท

All-New 2020 Audi TT RS (2020 อาวดี้ ทีที อาร์เอส) เปิดตัวในประเทศไทยด้วยฝึมือของอาวดี้ ไทยแลนด์ และทำราคาแบบหยุดโลกที่

Review: Audi Q3 ครอสโอเวอร์สุดพรีเมี่ยม

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยักษ์ใหญ่ส่ง Audi Q3 2020 (อาวดี้ คิว 3) ลงตลาดรถครอสโอเวอร์ มีรุ่นย่อยให้เลือก คือ

2020 Audi TT RS 400 แรงม้า เตรียมเปิดตัวในไทยพรุ่งนี้

อาวดี้ (Audi) แบรนด์รถยนต์หรูจากประเทศเยอรมนี รายใหม่ล่าสุดในประเทศไทย เตรียมสร้างปรากฎการณ์ใหม่ด้วยการนำเข้ารถหรูตระกูลแรงของค่ายอย่างอาร์เอส

ข้อดีข้อเสียที่ควรรู้ก่อนถอย Audi A4 Sedan

Audi A4 Sedan ด้วยดีไซน์โดดเด่นสวยหรู ทำให้หลายคนอยากจับจองเป็นเจ้าของAudi A4 Sedan เป็นหนึ่งในรถซีดานของค่าย

Audi Q2 เอสยูวีไซส์เล็กสุดหรูเพื่อคนรุ่นใหม่ พร้อมราคา 2.249 ล้านบาท

Audi Q2 (อาวดี้ Q2) SUV ขนาดกะทัดรัดจากค่ายหรู ด้วยราคาที่ถูกกว่าค่ายใหญ่อย่าง BMW และ Benz เลยทำให้

เจาะสเปค 2019-2020 Honda Jazz แฮชแบ็คที่ตอบโจทย์คนรุ่นใหม่ด้วยราคาเริ่มต้น 5.5 แสนบาท

Honda (ฮอนด้า) ผู้ผลิตรถยนต์ยอดนิยมของไทยส่ง 2019-2020 Honda Jazz (2019-2020 ฮอนด้าแจ๊ส) เอาใจคนรุ่นใหม่

Audi ยกทัพตระกูลแรง RS บุกไทย 3 รุ่นรวด ทั้ง TT RS, RS Q8 และ RS4 Avant

(RS) พร้อมกันถึง 3 รุ่นในประเทศไทย ประกอบด้วย Audi TT RS (อาวดี้ ทีที อาร์เอส) Audi RS Q8 (อาวดี้ อาร์เอส

Audi เปิดตัวเอสยูวีโหด 2021 Audi RS Q3 Sportback เคาะ 4.75 ล้านบาท ถูกกว่า Mercedes-AMG GLC

Audi (อาวดี้) ประเทศไทย เปิดตัวรถรุ่นใหม่รวดเดียว 3 รุ่น นำทัพด้วย 2021 Audi RS Q3 Sportback (อาวดี้

2021 Audi RS 5 Coupe ราคาไทยอย่างเป็นทางการ 5.99 ล้านบาท แพงไปเหรอ ดูออพชั่นซะก่อน

2021 Audi RS 5 Coupe (อาวดี้ อาร์เอส 5 คูเป้) รถคูเป้ 2 ประตูขนาดกลาง พื้นฐานเดิมจาก Audi A5 (อาวดี้

Audi Thailand รับหวั่น 'หนี้เสีย-โควิดรอบสอง' กระทบเศรษฐกิจครึ่งปีหลัง

Audi Thailand (อาวดี้ ประเทศไทย) ประกาศตัวเลขผลการดำเนินงานที่เยี่ยมยอดในประเทศไทย ด้วยการรักษาอัตรการเติบโตเอาไว้ได้ที่

ตารางผ่อน-ดาวน์ 2019-2020 Honda Jazz รถแฮชแบ็คยอดฮิต เริ่มต้นแค่หลักพัน

Honda (ฮอนด้า) ผู้นำตลาดรถยนต์ในไทยส่ง 2019-2020 Honda Jazz (2019-2020 ฮอนด้าแจ๊ส) ลงตลาดกลุ่มรถยนต์แฮชแบ็ค

Review: Audi A8 ซีดานหรูสไตล์ผู้นำ

Audi ผู้นำด้านยนตรกรรมรถยนต์ที่มีชื่อเสียงมาอย่างยาวนาน ส่ง 2020 Audi A8 (อาวดี้ เอ8) ด้วยราคาเริ่มต้น

Audi เปิดตัว 2021 Audi TT สเปคใหม่ พร้อมแคมเปญดอกเบี้ย 0% 5 ปีไม่มีบอลลูนกับอีก 10 รุ่นฮิต

Audi (อาวดี้) ประเทศไทยนำ Audi TT Coupé (อาวดี้ ทีที คูเป้) และ Audi TT Roadster (อาวดี้ ทีที

ภารกิจยิ่งใหญ่! 2021 Honda City Hatchback จะสานต่อความสำเร็จ 2019 Honda Jazz ได้หรือไม่

City Hatchback 2021 Honda City Hatchback RS 2019 Honda Jazz RS ความยาว (มม.

วิดีโอรถยนต์ที่เกี่ยวข้อง audi a8 rs 2019

audi a8 rs 2019-audi a8 rs 2019-PRIOR-DESIGN | Audi A8 Test

audi a8 rs 2019-2022 Audi A9 Prologue (etron) Luxury Coupé & Avant | FIRST LOOK!

audi a8 rs 2019-2020 Audi A8 INTERIOR

audi a8 rs 2019-CAMARO SS VS AUDI S8 $2000 RACE!!! CAMARO VS ZL1 STREET RACE!

audi a8 rs 2019-El Audi RS 6 Avant 2019, cazado a toda velocidad en nuestro vídeo espía | CAR AND DRIVER

audi a8 rs 2019-audi a8 rs 2019-AUDI Power - Audi RS vs Mercedes AMG vs BMW M vs Nissan 💪😍

audi a8 rs 2019-audi a8 rs 2019-2006 Audi A8

audi a8 rs 2019-Audi RS7. Body repair. Ремонт кузова.

audi a8 rs 2019-Audi RS6 Performance Akrapovic Titanium Exhaust System | MrJWW

audi a8 rs 2019-2018 Audi A8 INTERIOR

รีวิวโพสต์ audi a8 rs 2019

2018 Porsche 911 GT2 RS, 2019 Ford Ranger Raptor, 2019 Audi A8: Car News Headlines http://dlvr.it/PLjbLH

October 2019 - Audi A6January 2020 - Audi Q8February 2020 - Audi A8 LJuly 2020 - Audi RS 7 SportbackAnd now bookings have opened for the new Audi RS Q8.Exciting times for @AudiIN!@AudiOfficial

SpeedeNews: 2018 Porsche 911 GT2 RS, 2019 Ford Ranger Raptor, 2019 Audi A8: Car News Headlines

Audi RS 5 2019.mp4 ►9. Volvo XC908. Porsche Panamera7. BMW 7 Series Individual6. Jaguar XJ5. Audi A8 L4. Range Rover SVAutobiography3. Bentley Bentayga2. Mercedes-Maybach S6001. Rolls-Royce Phantom 2017 Lincoln Contine…

Skoda Kodiaq RS 2019.mp4 ►9. Volvo XC908. Porsche Panamera7. BMW 7 Series Individual6. Jaguar XJ5. Audi A8 L4. Range Rover SVAutobiography3. Bentley Bentayga2. Mercedes-Maybach S6001. Rolls-Royce Phantom 2017 Lincoln C…

Tokom posljednjeg kvartala 2019. stiže novi Audi A3, ali i RS 6 Avant i RS Q3. Svoju e-tron verziji dobiće i najveća limuzina - Audi A8 L. #Audi #AudiRoadmap2019

Lamborghini vs Audi Limo Reposted from gervashsergey Продолжаем вспоминать самые яркие заезды прошедшего года . Весна 2019 . На тот момент моя #audi #a8 long seven_force_ stage 3 еще на сток #rs турбах + мет ~…

รีวิว Q&A audi a8 rs 2019

What is the defining feature that turns a sports car into a super car? Price tag? HP? Exotic look?

There’s not a commonly accepted “hard and fast” threshold. The most common threshold I have heard is $100,000 price tag, but that, all by itself is clearly not enough, especially at this point (2019) where excessive optioning can push a lot of pretty “commonplace” cars and SUV’s (Audi A8, Mercedes S class, BMW 7 series, Tesla Model X, Range Rover, Porsche Cayenne, just to name a few) well over the 100K threshold without even trying that hard. If we raise the price limit to $200k (for example), we eliminate virtually all of the “false positives”… that is to say, I can’t think of a car that costs more than $200K that I wouldn’t consider a supercar, though I could hear an argument against, for example a Rolls Royce or Bentley Bentayga… but we also, at least in my opinion, create some “false negatives”, cars that absolutely deserve the title of supercar (Acura NSX, Porsche 911 GT3 RS for example). So clearly, it can’t be decided just on cost. This is not an official definition, but to me, a supercar must meet 3 conditions: It must be expensive enough that if you have to ask how much it costs, you can’t afford it (and can’t afford to maintain it) It must be good looking enough that it turns heads on the highway, and draws crowds when parked. It must be rare enough that you can’t just walk into a dealer and buy one Interestingly, these criteria have nothing to do with performance. Many would disagree with me here, but my logic is this: Supercars do not lose their supercar status with age. A Lotus Esprit, Ferrari Testarossa, or Lamborghini Diablo is 100% still a supercar, even though all of those cars would get smoked around the Nurburgring Nordschleife by a Honda Civic Type-R, a Volkswagon GTI Clubsport S, or a Volvo S60 Polestar, 3 cars which few, if any drivers, would argue are worthy of the name “supercar”.

What are some exciting sedans that are slated for 2019-2020 launch in India?

Sedan Cars Maruti Dzire Rs. 5.69 - 9.54 lakh1197 cc 28 kmpl Diesel/Petrol Automatic Honda Civic Rs. 17.70 - 22.30 lakh1597 cc 26 kmpl Diesel/Petrol Honda Amaze Rs. 5.86 - 9.16 lakh1199 cc 27 kmpl Diesel/Petrol Automatic Hyundai Verna Rs. 8.08 - 14.04 lakh1368 cc 24 kmpl Diesel/Petrol Automatic Honda City Rs. 9.93 - 14.32 lakh1497 cc 25 kmpl Petrol/Diesel Automatic Maruti Ciaz Rs. 8.20 - 11.38 lakh1248 cc 28 kmpl Petrol/Diesel Automatic Ford Mustang Rs. 74.62 lakh4951 cc 13 kmpl Petrol Automatic Toyota Platinum Etios Rs. 6.87 - 9.11 lakh1364 cc 23 kmpl Diesel/petrol Tata Tigor Rs. 5.49 - 7.68 lakh1047 cc 24 kmpl Diesel/Petrol Automatic Toyota Yaris Rs. 9.29 - 14.07 lakh1496 cc 17 kmpl Petrol Automatic Upcoming Sedan Cars Audi A6 2019 Rs. 60.00 lakh OnwardsExp. Launch : 5 Apr 2019 Tata Tigor EV Rs. 12.00 lakh OnwardsExp. Launch : May 2019 BMW 3 Series 2019 Rs. 35.00 lakh OnwardsExp. Launch : June 2019 Audi A8 2019 Rs. 1.00 crore OnwardsExp. Launch : June 2019 Hyundai Sonata Rs. 19.20 lakh OnwardsExp. Launch : June 2019 Hyundai Elantra 2019 Rs. 15.00 lakh OnwardsExp. Launch : August 2019 BMW 7 Series 2019 Rs. 1.35 crore OnwardsExp. Launch : August 2019 Jaguar XE 2019 Rs. 30.00 lakh OnwardsExp. Launch : September 2019 Skoda Superb 2019 Rs. 25.00 lakh OnwardsExp. Launch : September 2019 Volvo S60 2019 Rs. 45.00 lakh OnwardsExp. Launch : November 2019 Trending Cars in India Tata Harrier Rs. 12.70 lakh Maruti Baleno Rs. 5.46 lakh Maruti Wagon R Rs. 4.20 lakh Maruti Dzire Rs. 5.70 lakh Maruti Swift Rs. 4.99 lakh Maruti Ertiga Rs. 7.45 lakh Tata Nexon Rs. 6.49 lakh Jeep Compass Rs. 15.60 lakh Maruti Vitara Brezza Rs. 7.68 lakh Maruti Alto 800 Rs. 2.63 lakh.

What new cars are coming in 2019?

This is what I expect to get launched and some of the cars this list may not be launched. Tata Harrier Nissan Kicks Maruti Wagon R XUV 300 BMW 3 Series Toyota Camry Mercedes V Class (may be, it is in consideration) Ford Figo facelift Production version of Tata 45X Honda Civic MG’s Cars Kia Sportage Kia Grand Carnival Electric versions of Tiago/Tigor siblings Audi Q3 Audi Q8 (probably this during festive season year otherwise early next year) Audi A8 Audi A6 Mercedes GLE Kia Rio Maruti Baleno facelift BMW X4 Ford Endeavour facelift Range Rover Evoque Audi Q2 (probably this year) Hyundai Kona (considered) Skoda Karoq Skoda Kodiaq RS (probably) BMW i8 Roadster BMW X7 BMW X5 Renault Duster Volvo S60 (may be this year otherwise next year) Audi SQ7 (probably) VW Vento (probably) VW Polo (probably) VW Touareg (in consideration, may be launched this year) Mahindra eKUV100 VW T-Cross (probably) BMW Z4 These are all cars I think will be launched this year, some of them are in consideration and they may not get launched because of pricing issue and they are SQ7, Touareg, Kodiaq RS and V Class. And some of the cars I listed may get their launches delayed. Hope this helps

What is the problem with Audi India?

There has been a lot of work going around inside Audi India, particularly in 2020. As most of us are aware of the launches that took place from the brand this year, ranging from the RS Q8 to the recently introduced Q2. All of this is done in order to counter the drop in demand that the German automaker has experienced in the last couple of years in India. Audi have been struggling off late to mount a challenge to the other brands coming under the “German big three”, which includes BMW and Mercedes-Benz. The automaker was in fact leading the two in terms of sales for three consecutive years, ranging from 2012 to 2015. All of a sudden the other two caught up and Audi today have fallen a bit backward in terms of strategic planning and mobility for the future. The formative years and the rise of the brand in India. Audi came to the Indian market in the 2007 model year. In fact, it was the last of the German trio to enter the Indian market, with Mercedes-Benz and BMW coming here precisely in 1994 and 2006 respectively. In an attempt to spark brand recognition and make some sort of connection with cricket-crazy India, Audi hyped up the iconic Audi 100 that Ravi Shastri had won for taking the ‘Champion of Champions’ title at the 1985 World Championship of Cricket held in Australia. Audi launched the A4 back then which remained to be its bestselling model in India for more than a decade. While the initial start was quite good, Audi came in to its zone by 2012-13. The data below signifies the cars sold by the German big three in two different time periods: Number of vehicles sold in the 2007-08 financial year (in units), Audi - 451 units. BMW - 2162 units. Mercedes-Benz - 2895 units. Number of vehicles sold in the 2012-13 financial year (in units), Audi - 9350 units. BMW - 8471 units. Mercedes-Benz - 7015 units. From the above data, we can notice the rapid strides that Audi India have taken which has reaped rewards within five years of its entry to the market. It can be credited to the automaker occupying most of the sweet spots available in the luxury market back then. Cars such as the A6, Q5 and Q7 turned out to be great success stories and the A8 was not that far behind. Their focus and strategy was almost spot on and Audi India had quite a few launches planned thereafter. One of their points in their upcoming gameplan was to give more priority to SUV bodystyles, followed by sedan and hatchback ones. This led to the launch of the much-awaited SUV, the Q3 Sport in mid-2013. The Q3 Sport was an affordable Audi which costed at around Rs.27 lakh. While rivals such as BMW and Mercedes-Benz were busy bringing in expensive, high-end hatchbacks in the form of the 1-series and A-Class respectively, Audi promoted the Q3 Sport as a very clever and affordable product instead of bringing the A3 Sportback during the day. Thus, the Q3 Sport virtually had no rivals from the other two brands for almost two years and the early mover advantage worked quite well for Audi. Back then, it looked very much like Audi had found out the winning formula and were spinning rings around the competition. The Q3 Sport was followed by regular updates for their existing models along with attractive discounts and financing schemes offered on them. Also notice the ‘top-down’ product strategy that was in place back then, which established Audi as quite an aspirational brand in India. The sharp decline and learning it the hard way. Audi came into 2015 as the leading brand of the German trio in terms of sales numbers. But what transpired thereafter turned out to be a major turning point in their India operations. Firstly, Audi barely bought forward a new model launch, with most of them being updates of existing models. Even though they were updates, the cars launched back then featured only cosmetic changes and their interiors remained more or less the same. The Q7 and A4 got a mid-cycle facelift which was a good move given the intense competition that existed. Other than that, Audi were relatively quiet and dropped down a bit in terms of their standard. There was also a lot of uncertainty going inside the Volkswagen Group when it came to their India operations. Audi back then were leading the brand surge from the group but the lack of intent from their top bosses in Germany made sure that the other two can catch up. It was not long before Mercedes-Benz got the better of Audi with their large model line-up, only bettered by Maruti Suzuki. Mercedes-Benz dispatched Audi as the best luxury car maker in India, a title which it holds on to even today. Now coming to Audi, their other models like the Q3 Sport and A6 started to feel its age and that was not a good sign. Audi realised it and planned to launch their updates as soon as possible, but the damage had already been done. One of the most important launches for them was for the next generation Q5 in 2017, which did quite good compared to the BMW X3 and the Mercedes-Benz GLC. But Audi had to rub its success to its other marquee products, which it failed to effectively do so. The Volkswagen Group were embroiled in the dieselgate controversy in 2015, which took the steam out of their brand reputation. In order to counter that, brands coming under the group such as Audi were temporarily selling their cars only in petrol, with question marks being applied over the purity of their diesel motors. Although this was a minor factor affecting the operations of Audi India, it was one nevertheless. This was a spanner in the works of Audi India along with the other brands coming under the Volkswagen Group who operated here. Audi were also replaced by Skoda last year as the brand heading the India operations of the Group, much to the dismay of their executives here. All of that reached its peak in 2019, with Audi falling far behind BMW and Mercedes-Benz in terms of sales. Number of vehicles sold in the 2018-19 financial year (in units), Audi - 4,594 units. BMW - 9,641 units. Mercedes-Benz - 13,786 units. Looking at the above data, you can notice that Audi India have lost more than half of their market share in a span of only 6 years. This kind of signifies the unforgiving nature of the Indian luxury car market and how the competition has matured over time. As always, this is not quite the end and there is always light at the end of the tunnel for any brand having their struggles, in particular Audi India. What next for Audi India and how can they counter the drop in demand? Before answering this question, it is clear that the future of Audi in India is very much secure. The brand will not look to exit our market anytime soon and it has certainly done a fair bit in bringing out a few product launches in 2020. Starting from the RS Q8 before the nationwide lockdown, Audi have launched three more products with the recent one being the Q2. If reports are to be believed, Audi are not done yet for 2020 and are planning another upcoming launch. It will be the updated S5 Sportback which was launched internationally last year. Looking at the recent launches, we can assume that Audi India are serious on taking back its crown from Mercedes-Benz as the best luxury carmaker here. There is also a lot of development going on, primarily for providing help to its sister brands such as Skoda and Volkswagen. But the main problem that Audi face is to convince the target audience, mostly the neo-rich that the brand is still worthy enough. It remains to be seen what sort of an approach will the automaker take in order to get back its charm in the market. Coming to another part of the question, how can they counter the drop in demand? In my opinion it will be wise to move outside the luxury car space in order to find new buyers, maybe by developing a new product inside out, particularly for a market such as ours. This could form a sweet spot in the market which in turn can be capitalized on the basis of being the pioneer of the space. Picture Credits: Autocar India and Indian Express. Thank you.

Tags

หน้าหลัก