แท็ก

audi a8 twin turbo diesel

บทความที่เกี่ยวข้อง audi a8 twin turbo diesel

น้ำมันดีเซล B10 ห้ามเติมรถหลายรุ่น เผยรายชื่อรุ่นในไทย รถยุโรปรับแค่ B7

ดังนั้นเราจึงตีความไว้ก่อนเลยว่าไม่ควรใช้ B10 สามารถใช้ได้แค่ B7 เท่านั้น โดยรายชื่อรถดีเซลในไทย ที่ไม่แนะนำให้ใช้น้ำมัน B10 มีดังนี้ Audi

Review: Audi A6 Avant รถหรูสไตล์ผู้นำ

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากเยอรมันส่ง 2020 Audi A6 Avant ในรหัส 40 TFSI ลงสู้คู่แข่งด้วยราคาเริ่มต้น

ส่องข้อดีข้อเสีย Audi A8 ซีดานลักชัวรี่สไตล์ผู้นำ

Audi A8 นี้ก่อนตัดสินใจเป็นเจ้าของข้อดี Audi A81.ห้องโดยสารนั่งสบายภายในของ Audi A8 มีความกว้างขวาง

ข้อดีข้อเสียที่ควรรู้ก่อนถอย Audi A4 Sedan

เมื่อเอ่ยถึงรถซีดานระดับพรีเมียมแล้ว และชื่อ Audi (อาวดี้) จะติดมาด้วยแน่นอน และหนึ่งในรถรุ่นที่หลายคนสนใจก็ต้องมี

เป็นไปได้? ผู้บริหาร Audi ชี้รถพลังไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่เล็กลงในอนาคต

ซีอีโอ Audi (อาวดี้) ออกมาให้ความเห็นว่ารถยนต์ไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่ขนาดเล็กลงในอนาคต เมื่อเทคโนโลยีการชาร์จไฟและจุดชาร์จไฟมีพัฒนาการก้าวหน้ามากขึ้นจากการแข่งขันด้านพละกำลังทั้งแรงม้าและแรงบิดของรถเครื่องยนต์สันดาปในอดีต

Review: Audi A6 Avant รถหรูสายสปอร์ต

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์ยักษใหญ่ส่ง 2020 Audi A6 (อาวดี้ เอ6) สู่ตลาดรถยนต์ประเทศไทย ชื่ออย่างเป็นทางการคือ

Review: 2020 Audi A4 สปอร์ตซีดานเพื่อผู้นำทุกไลฟ์สไตล์

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากฝั่งยุโรป ส่ง 2020 Audi A4 (อาวดี้ เอ4) รถซีดานสายสปอร์ต ที่มีการออกแบบทันสมัย

Audi เปิดตัวเอสยูวีโหด 2021 Audi RS Q3 Sportback เคาะ 4.75 ล้านบาท ถูกกว่า Mercedes-AMG GLC

Kyalami green และสีอื่น ๆ คือ Glacier white, Mythos black, Daytona grey, Nardo grey, Pulse orange, Turbo

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi TT รถสปอร์ตคูเป้สุดหรู

ไม่ว่า Audi TT จะออกมากี่รุ่นก็ยังคงโดดเด่นเป็นเอกลักษณ์ดีไซน์ล้ำแบบ Audi สไตล์ Super Car ที่เอาใจคนรักความเร็ว

Spy Shot: All-New 2020 BMW X3 ถูกจับภาพได้ก่อนขณะส่งทดสอบ

ศูนย์ควบคุมกลางที่จะมีวิธีการเลือกเกียร์ใหม่ และเพิ่มการควบคุม iDriveเครื่องใหม่ไม่น้อยหน้าใครBMW X3 นี้จะออกมาเป็นคู่แข่งกับ Audi

ดูเพิ่มเติม

ส่องข้อดีข้อเสีย Audi A7 รถหรูดีไซน์เด่นก่อนเป็นเจ้าของ

Audi A7 (อาวดี้ เอ 7) Sportback รถซาลูนสุดหรู หนึ่งรถยนต์หรูจากค่ายเยอรมัน ที่มีดีไซน์อันเป็นเอกลักษณ์

Review: Audi Q5 รถเอสยูวีสุดหรู

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์สุดหรูที่ส่ง Audi Q5(อาวดี้ คิว5) รถอเนกประสงค์ขนาดกลาง มีให้เลือกได้แก่ Audi

รีวิว 2020 Audi TT Coupe รถสปอร์ตเพื่อการใช้งานในชีวิตประจำวัน

ออดี้ บริษัทรถยนต์พรีเมียมจากเยอรมนี นำเสนอ 2020 อาวดี้ ทีที คูเป้ (2020 Audi TT Coupe) ออกจำหน่ายด้วยราคา

แบงค์บอกต่อ Audi แคมเปญ 0% แถมช่วยผ่อนคนละครึ่งหลายรุ่น และ Mitsubishi Outlander PHEV แพคเกจดูแล 5 ปี

แบงค์บอกต่อ มาดูแคมเปญ Audi (อาวดี้) ประเทศไทย หลังเปิดตัว 2021 Audi TT ใหม่ (อาวดี้ ทีที) กับ Mitsubishi

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi Q3 รถที่หลายคนอยากเป็นเจ้าของ

Audi (อาวดี้) ค่ายรถหรูจากเยอรมันส่ง 2020 Audi Q3 รถอเนกประสงค์รุ่นเล็กดีไซน์หรูที่มีความเป็นสปอร์ตมากขึ้น

รวมข้อดีข้อเสีย Audi A5 Coupé ที่ควรรู้ก่อนเป็นเจ้าของ

A5 Coupé ให้ก่อนตัดสินใจข้อดี Audi A5 Coupé1.Audi A5 - ดีไซน์เรียบหรูดูทันสมัย Audi A5

Audi Thailand รับหวั่น 'หนี้เสีย-โควิดรอบสอง' กระทบเศรษฐกิจครึ่งปีหลัง

Audi Thailand (อาวดี้ ประเทศไทย) ประกาศตัวเลขผลการดำเนินงานที่เยี่ยมยอดในประเทศไทย ด้วยการรักษาอัตรการเติบโตเอาไว้ได้ที่

Audi เปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าสปอร์ตรุ่นใหม่ 2022 Audi e-tron GT และ Audi RS e-tron GT เริ่ม 3,621,000 บาท

Audi (อาวดี้) เปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าสปอร์ตรุ่นใหม่ให้เลือก 2 รุ่นซีดาน 4 ประตูรูปทรงเพรียวบางพร้อมแนวหลังคาที่ต่ำและเส้นสายสไตล์

Review: 2019-2020 Audi e-tron เอสยูวีพรีเมียมพลังงานไฟฟ้า

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากยุโรป ส่งรถเอสยูวีอเนกประสงค์หรูพลังงานไฟฟ้าอย่าง 2019-2020 Audi e-tron

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi Q2 ก่อนเป็นเจ้าของ

Q21.Audi Q2 รูปลักษณ์ภายนอกดูดีAudi Q2 ได้ออกแบบภายนอกให้เป็นรูปทรงเรขาคณิต มีความเป็นสปอร์ตผสานความเป็นกราฟฟิค

Review: Audi Q3 ครอสโอเวอร์สุดพรีเมี่ยม

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยักษ์ใหญ่ส่ง Audi Q3 2020 (อาวดี้ คิว 3) ลงตลาดรถครอสโอเวอร์ มีรุ่นย่อยให้เลือก คือ

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi Q8 ก่อนยกให้เป็นรถคู่ใจ

Audi Q8 รถยนต์ครอสโอเวอร์ที่มาพร้อมความเป็นเอกลักษณ์สไตล์ Audi ด้วยชื่อแบรนด์ก็บ่งบอกแล้วว่าต้องหรูดูดี

ลองทายกันดู ว่าพี่ Vin Diesel แห่ง Fast & Furious เขาพังรถไปกี่คันแล้วทั้งแฟรนไชส์

& Furious กันมาบ้าง ที่ตัวเอกคือ Dominic Toretto หรือเรียกสั้น ๆ ว่า Dom (ดอม) นำแสดงโดยพี่ Vin Diesel

แบงค์บอกต่อ CX-5 ลดเหลือ 1,160,000 บาทกับ Audi อัดดอกเบี้ย 0% ก่อนงาน Motor Expo 2020

Mazda และ Audi นำรถมาลดราคา และขนแคมเปญงาน Motor Expo 2020 เพื่อให้ลูกค้าได้ออกมาจับจองกันก่อน พร้อมแล้ววันนี้Mazda

Audi Q2 เอสยูวีไซส์เล็กสุดหรูเพื่อคนรุ่นใหม่ พร้อมราคา 2.249 ล้านบาท

Audi Q2 (อาวดี้ Q2) SUV ขนาดกะทัดรัดจากค่ายหรู ด้วยราคาที่ถูกกว่าค่ายใหญ่อย่าง BMW และ Benz เลยทำให้

Audi เปิดตัว 2021 Audi TT สเปคใหม่ พร้อมแคมเปญดอกเบี้ย 0% 5 ปีไม่มีบอลลูนกับอีก 10 รุ่นฮิต

Audi (อาวดี้) ประเทศไทยนำ Audi TT Coupé (อาวดี้ ทีที คูเป้) และ Audi TT Roadster (อาวดี้ ทีที

Review: Audi A8 ซีดานหรูสไตล์ผู้นำ

Audi ผู้นำด้านยนตรกรรมรถยนต์ที่มีชื่อเสียงมาอย่างยาวนาน ส่ง 2020 Audi A8 (อาวดี้ เอ8) ด้วยราคาเริ่มต้น

ชมคันจริง 2021 Audi RS 6 Avant ปลุกความแรง 600 แรงม้าด้วยราคา 9,890,000 บาท

ปัจจุบัน Audi (อาวดี้) ประเทศไทย เล็งเห็นว่ารถในตะกูล Avant เป็นรถที่ตอบโจทย์ลูกค้าทั้งด้านสมรรถนะ, เทคโนโลยี

Audi เดินหน้าเข้าสู่ยุครถยนต์ไฟฟ้าเต็มตัวภายใน 2035 หลัง Audi e-tron ขายได้ 9,227 คัน ขึ้นอันดับ 1 ใน Norway

ที่ค่ายรถพยายามจะเข็นออกมาเพื่อตอบสนองมาตราการลดมลภาวะของหลายประเทศ แต่ก็ต้องดูกันในระยะยาว ว่าจะใช่คำตอบของอนาคตหรือไม่Audi

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi A6 Avant ก่อนเป็นเจ้าของ!

ถ้าเอ่ยถึงค่ายรถยนต์หรูหนึ่งในนั้นต้องมี Audi ค่ายรถยนต์ชื่อดังจากเยอรมัน ที่มักจะมาพร้อมความหรู โดดเด่น

วิดีโอรถยนต์ที่เกี่ยวข้อง audi a8 twin turbo diesel

audi a8 twin turbo diesel-audi a8 twin turbo diesel-Audi A6 3.0 TDI 240HP Power Box Installation Guide (Chip Tuning with Diesel Box)

audi a8 twin turbo diesel-CARRO OU AVIÃO?? MOSTRANDO UM 2007 MERCEDES CL600 V12 510HP TWIN TURBOCHARGER!! PREÇO USADO NO EUA.

audi a8 twin turbo diesel-2018/19 AUDI A8 - The high-tech limo

audi a8 twin turbo diesel-1-2 Toomas Piigli - Audi A8

audi a8 twin turbo diesel-"CARRO JATO IMPRESSIONANTE"!!!! 2014 AUDI A8L AWD 4.OT TWIN-TURBO 420HP. USADO NOS ESTADOS UNIDOS.

audi a8 twin turbo diesel-audi a8 twin turbo diesel-2020 Audi S6 Sport Sedan Come to America With a 444-HP Twin-Turbo V-6

audi a8 twin turbo diesel-audi a8 twin turbo diesel-2021 PORSCHE PANAMERA, MERCEDES S CLASS , BMW 7 SERIES & AUDI A8 COMPARISON | PICK YOUR FAVOURITE.

audi a8 twin turbo diesel-DIESEL AUDI A6 BiTDI vs MERCEDES BENZ - DRAG RACE

audi a8 twin turbo diesel-I Straight Piped My Cheap, Luxury V12 BMW Limo...

audi a8 twin turbo diesel-VW Touareg W12 Twin Turbo

รีวิวโพสต์ audi a8 twin turbo diesel

Jeremy Clarkson drove from London to Edinburgh in an Audi A8 that was a 4.2L twin turbo diesel V-8.

Rumor has it that the Audi A8 will get a twin-turbo l4 diesel next year. A car with engines ranging from l4s to W12s? That's more like it!

Audi A8 4.0 TDI V8 Twin Turbo Diesel.This car was over £65,000 when new.Great spec and great history.4 new... http://fb.me/2pz69SAnV

I liked a YouTube video -- Top Gear - Audi A8-V8 Diesel Twin-Turbo (800 miles - One fue... http://youtu.be/cRkpQ0oxmsA?a

Clarkson really drove a V8 twin turbo diesel Audi A8 from London to Edinborough and back on one tank of fuel. 800 miles. daaaamn.

Shtig: Triborough: Clarkson also drove a twin-turbo V8 diesel Audi A8 from London to Edinburgh--and back ... http://jalopnik.com/c/23511314

If it's a twin turbo Audi A8 diesel from about 2002 you can... But you probably knew that...

รีวิว Q&A audi a8 twin turbo diesel

Are most diesel engines 4-cylinder? Why is this the case? Why not have a larger V-6 or V-8 diesel?

One of our cars is a 2.7 V6 diesel in our Audi A4. Audi also sells 3.0 V6 diesel, a twin turbo 3.0 diesel for SQ5, and you can get a 4.2 V8 diesel for the Audi A8. The V6 and V8 diesels also come in other Volkswagen group cars. Of course they also do 1.6 and 2.0 4 cylinder diesels. Mercedes does V6 diesels in the E350d and E400d, and BMW does a 3 liter V6 diesel as well. Citroen and Renault have also released V6 diesels. Volvo even made a V5 diesel. Diesels are a lot more common in Europe than they are in the US or Asia.

Would you buy a Genesis brand car, why or why not?

I don’t care for cars I can’t get a manual transmission in, so probably not. If I were okay with an automatic, yes. The executive sedan Genesis G70 has a manual available, so I’d buy it. Genesis’ cars are impressive from an engineering and technological point of view. They (Hyundai group) have engines with some of the highest thermal efficiency on the market. That’s generally the mark of engineering prowess. Their three offerings have very high performance numbers. Nice styling and nice interiors. It’s amazing how far Hyundai has advanced their product lines since they entered the US market in 1985. The flagship G90 offers an astounding 420hp 5.0l V8. Even the base engine 3.3 twin turbo V6 with 365hp is no slouch. It completes nicely with the Mercedes S class. BMW 7 series, Audi A8 and Lexus LS. The mid range G80 has the same engines, same power as G90 but in a smaller luxury car package. So sportier and more peppy performance. It completes nicely with the Mercedes E class. BMW 5/6 series, Audi A6/7 and Lexus GS/ES. The executive sedan G70 offers an astounding 3.3 twin turbo V6 with 365hp as top engine. Even the base engine 2.0 twin turbo I4 with only 252hp will move it snappily. There’s a diesel available (not sure it’s available in the US) but we don’t talk of such abominations. It completes nicely with the BMW 3/4 series, Audi A4 and Lexus IS. I’m not sure I’d keep them for a long time. But if you’re only planning to keep the car for 4–5 years or leasing. I’d recommend looking seriously at them.

Are Audi cars reliable?

I’ll preface by mentioning that I’ve driven nearly 2 million kilometers in a variety of American, Japanese, British, French, German and Swedish cars. My father was a mechanic. My brother was service manager for both Toyota and VW dealerships. I’ve had VW cars and vans and still own the last VW truck sold in North America (bought new in Oct. ‘92), we’ve had 2 A6 wagons, 1 A6 twin-turbo sedan with 6-speed manual, I’m driving an A4 Quattro Avant now, and I’ve also owned Mercedes S-Class, and I have a ’93 300SEC Cabrio (the last year that they were hand-built by Karmann, with global production less than 1,000 units). If you are talking about Audis built in the last 20 years, the answer is YES they are reliable — provided that you perform the maintenance needed. If you have a turbo engine, such as the 1.8t or 2.0t (or TDI) then you must spend the $$$ for the approved oil. If you think you are saving $$$ by using normal oil, you will find that the oil is cooked as it goes through the glowing-hot turbo and turns into goo, and you will discover VW/Audi’s infamous “sludge problem”. The sludge problem is not a vehicle problem. It is an owner problem. Putting in cheap oil will not save money. Our 1998 A6 wagon (that was the old style, the sedans changed in ‘98, but wagons weren’t updated till ‘99) was purchased with > 200,000 MILES on it. My 2000 A6 2.7t had 170,000 miles on it. My wife’s second A6 wagon, a 2001, came from Utah with 168,000 miles on it. And the 2006 A4 was bought in Vancouver BC with 117,000 kms (due for a timing belt) and rattling like a diesel because it had no oil-pressure due to sludge, because the idiot dealer that bought it at the auction did a quick $29 oil-change on it. (the 2.0t takes oil that is normally CAD$17/litre but it comes on sale at Canadian Tire a few times a year for half that price). The cars are supremely reliable and parts are dirt-cheap online. But they CAN be expensive to fix if something breaks, and they are heavy so things will wear faster than a Japanese tin-can, so I’ll provide some advice for those looking at buying a European car in general, and Audi specifically: SERVICE: Take the car to the dealer while it is under warranty. But once the warranty is over, stay away from the dealer. They are too expensive. Find “the local guy” for your make of car (there’s at least one, in nearly every place) where people lineup to get their car serviced. THIS APPLIES TO EVERY BRAND OF CAR! (not including exotics) AVOID: the 1990s to mid 2000s V6 engines due to the high cost of timing belt replacements. Avoid the V8 due to the high cost of everything!! The 4-cyl. turbo engines, and the later V6 with the timing chain are your preferred engine. (and any version of the TDI diesel is great too, but I’m in Canada, where those are rare). GET THE QUATTRO! That means that you get a “Real transmission” too. There are Front-wheel-drive A4 models with a CVT transmission. Most have no problem, but some fail, and they aren’t something you can fix in your back yard and will be expensive. Personally, I would avoid the CVT. (I’d go for a manual, but my wife wants an A/T even though she’s owned 5-speed cars too). Plus, you’ll get more $$$ at re-sale if the car has AWD. At least anywhere that gets snow, or has dirt roads. IF you buy a high-mileage car with Auto trans, go get the tranny fluid changed, just as a preventive maintenance thing. If you’re getting the engine oil changed, then the tranny fluid change is probably well under $100 and its cheap insurance. (I’ve done this with VW, Audi, Ford, Volvo, etc. cars. I’ve never had an A/T fail. I’m not sure it helps, but it makes me feel better knowing that my car’s transmission with 200,000 miles on it has new fluid) CHECK the FRONT SUSPENSION on A4, A6, A8 if over 150,000 miles. These are heavy cars. Like the BMW 5-series, Mercedes E-Class and S-class, the front suspension will wear faster than that of a Civic or Mazda 3 or even Golf, Jetta, A3, Beetle, etc. and the A4 and larger has (had) a “virtual link” front suspension with 4 control arms on each side, each with an inboard bushing and out-board ball-joint (yes, 8 ball-joints in the front, versus a typical American or Japanese car with 2). However, due to their popularity, there are many suppliers offering replacement parts. You don’t change the ball-joint and bushing, you just swap out the entire arm. Miele “10-piece kits” with 8 control arms and 2 tie-rods (the steering linkage) can be found online under US$500. Labour is a couple hours per side. So budget $1000 to replace the front suspension/steering components when you’re getting closer to 200,000 miles (320,000 kms). And that service requires a wheel alignment too. BTW: This is what a 2001 A6 Quattro Avant with 185,000 miles look like after spending $1k to replace the front suspension, plus $700 for an Eibach Sport Suspension kit (springs and shocks) and $520 for 17″ S6 wheels with Falken Ziex tires. My wife’s 2nd A6 in Regina Saskatchewan on our annual cross-Canada (Vancouver to Ontario) road-trip, which we completed in 2 days (cruise control @ 140 kmph across the prairies). Yes, I was stopped by the RCMP, but only once, and the constable spent over 10 minutes asking questions about the car before letting us go without a ticket :) CHECK THE MAINTENANCE SCHEDULE BEFORE BUYING. The used car lots around here have lots of Audis with around 115,000 to 120,000 kms. That’s when they are due for a timing belt ($1,500 for 4-cyl, but $3,500 for older V6), DSG fluid change, differential fluid change, radiator flush, brake-fluid flush …. around CAD$3,500 in service for the 4-cyl turbo engines! The owner sees that quotation from the service department, and says “how much is it worth as a trade-in?”. The cars get traded, and rather than do the expensive maintenance, the dealer sends them to the auction, and they land in a used-car dealership. But THE CAR NEEDING MAINTENANCE COULD BE THE BEST DEAL. If you do one thing: get the dealer to have the timing belt changed at a VW or Audi dealership, and include the receipt for the work (for warranty purposes) before you buy. Example: in 2016 I found a mint 1-owner 2006 (first year of new body, so looks “newer”) A4 2.0t Quattro Avant that’s NOT Silver on Black with all the power-memory-seats, front/rear heated seats, automatic lights and wipers, etc., but 117,000 kms. I got the VIN and checked Audi, and they had no record of the timing belt being changed (VW/Audi are on one database, so I can get a VIN for a car in Florida and check the service records for free at any Audi dealership in Canada for example … they will also print out wiring diagrams and stuff for you for free too, so you don’t need to buy manuals … important if you are importing US cars and need to modify lights to DRL). Similar cars were around $14k at other dealers. This dealer had dropped their asking price down to $12k. I bought the car for $10,500 with taxes IN, and the timing belt replaced by the VW dealer a few blocks away (the Passat and GTI had the same 2.0t engine). If I back out the taxes (12%) and $1,500 timing belt change (with new oil and filter) then the car cost me $7,875 … and now its good for another 117,000 kms. I did have to deal with the sludge. Online, VW owners in the US are spending US$1200 to have the dealer clean out the engine and install a new oil pickup. My German mechanic, Verner, (he was a BMW mechanic in Germany before immigrating to Canada) removed the oil-pan and cleaned everything out, cleaned the original oil pickup, re-installed with sealant to prevent leaks, filled it with the best synthetic oil, plus the optional Audi hi-volume oil filter for under CAD$650 including taxes. That fall, we drove the car to San Francisco, and then down the coast to San Luis Obispo just for a fun road-trip. It now has > 150,000 kms and has only had oil-changes and new tires. SUMMARY: Buying a 5 to 10 year old Audi, I get a car with 100,000 kms on it for 20% of the cost of a new one (an A4 Allroad with options like our A4 is CAD$55,000) including an investment in maintenance. Brakes are cheaper than Japanese cars and last longer. The exhaust systems will last 500,000 miles. You have to replace tires, wipers, and batteries regardless of the car, and the costs are pretty much the same. I would drive from Vancouver to Key West in this car with no hesitation (and I’ve driven that in the past, via Cape Breton Island going south, and via San Diego coming home). And I know that if I get in an accident, my chances of survival are much higher than in a common American or Japanese car. Meanwhile, I get to enjoy a superbly comfortable car with good handling, a good audio system, AWD for those rare days when we have snow, fantastic climate control, the insanely fast window defrosting typical of German (and also Volvo) cars for less than my friends buying a new Altima or Camry or Accord. Oil changes definitely cost more, but that applies to ALL turbo engines, including the new Hondas, etc. YES Audis are reliable. And they last a long time. If you don’t screw up on the maintenance.

What are the ten best supercar engines of all time?

That, is a highly subjective question. I'll list which I think are the ten best supercar/hypercar engines (in no particular order) and why they made the list. Fair ? Thought so. 5.0Lt V10 (e60 M5, BMW) This was a time when 500bhp was in Lamborghini's & Ferrari's best. BMW made the motor exclusively for the M5 & the M6. Sure the cars were butt ugly, but the motor on this thing.. This is as close as you'll get to a BMW Hot Rod. It revved all the way to 8250rpm and made 510bhp, propelling the car all the way to 200mph. And this was in 2005. 7.3 Lt V12 (One-77, Aston Martin) The fact that this is the most powerful naturally aspirated v12 will not escape your mind once you put your crystal fob in. The classic case of British craftanship combined with this baritone will make you feel like the man (James Bond) himself. It’s not the power, rated to 750bhp, but the experience that's special with this one. Automotive art indeed.. 6.0 Lt V12 (Zonda R, F, Cinquè, AMG/Pagani) Horacio Pagani's collaboration with AMG Mercedes was mostly one sided. meaning there was no input from Pagani when it came to their wonder child. This 6.0 Lt V12 is all AMG. The violence this thing puts it's driver through alone should prove that beyond doubt. This motor makes, in one tune, close to 760bhp. And It is a piece of work, this thing. 2.0Lt Turbo (AMG, Mercedes) What's a tiny 2 Lt 4cylinder Pot doing in this fray ? I'll explain. by churning close to 380bhp now, This is the most powerful production spec 2.0lt motor ever made. period. Also gives close to 40mpg. That's unheard of in a performance sedan. 5.0lt triplex supercharged V8 (Agera RS, Koenigsegg) This one needs no introduction. The legendary One:1 is powered by a supercharged 5.0 V8 that, with koenigsegg's patented triplex technology, makes about 1 MegaWatt of power. That's 1340bhp in car math. It is no surprise this car currently holds multiple world records for top speed and fastest acceleration runs. 6.5 Lt V12 (Aventador SV, Lamborghini) The best v12 Lamborghini ever made will probably be it's last one. The 6.5Lt v12 in this thing is tuned to perfection. The redline kicks in at 9250rpm and the motor, along with all the savegery, makes 750 bhp in the "SV". If that isn't great, I don't know what is. 6.0 Lt twin turbo W12 (CGT/CFS W12, Bentley.) This deserves a spot here purely on a technological basis. The w12, which was also introduced in the Audi A8 after first being afeatured in the VW Phaeton, is now used exclusively in the A8(Audi) and the Bentley’s continental flying spur. This w12 is rated to make 626bhp in the Bentley, which is understandable, considering that propels the 2.5 tonne luxo-barge to over 200mph with ease.. 3.8lt Twin turbo Flat 6 (911 GT2 RS, Porsche) The legendary flat-6 from Stuttgart has been honed to perfection over several years. What first started as an interesting approach now became their party piece. This terribly well balanced 3.8lt flat 6, in the new GT2rs, makes close to 700bhp. 6.3 Lt V12 (812 Superfast, Ferrari) Ferrari makes great v12 engines. That’s no secret. However, they hit it out of the park with this particular 6.3Lt v12, This one’s tuned to make 789bhp at 9500rpm. That’s… high strung. This engine also powers the LaFerrari series. Should I even bother talking about the exhaust noises.? 16.4 Lt W16 (Chiron, Bugatti) Do I have to explain myself with this one ? First seen in 2009, the w16 that produced 1001bhp came with 10 radiators and 4 turbos is nothing short of tech wizardry. In 2017, the same engine makes 1491bhp. Like I inferred, a no brainer. The above listed, according to me, are 10 of the greatest performance car engines. Ever. Some other honorable mentions include 6.0 Lt Twin turbo V12 (Q7 v12 TDi, Audi) "The Diesel v12 that made 500bhp" 5.2 Lt V10 (Audi & Lamborghini) 6.0 Lt V12 (BMW/Rolls Royce) 4.0 Lt Twin Turbo V8 (RS6/RS7, Audi) 4.2 Lt Twin Turbo V8 (720s, Mclaren) 6.3 Lt supercharged V8 (Demon, Dodge)

What are the top reasons for not buying Audi cars?

Here is a list of the last 10 cars i have owned and I have owned and driven many more trust me. BMW m5 e39 2003 Mercedes e55 2003 BMW 730d 2007 S320 cdi 2007 Ls460 2007 Audi a8 4.0 tdi 2003 (I still own) Audi a8 4.2 tdi 2005 Audi a8 w12 2006 Audi a8 4.2 tdi 2014 (lease) Volkswagen touareg v10 2005 (I still own) As you can see from my list I have owned many audis since switching over to the audi a8. Here are the reasons for sticking to the audi a8 in my case: The audi interior was amazing The torque from the diesel OMG you need to feel it to believe it Audis and vw (same brand trust me) are well build and more solid than Mercedes and BMW so please keep your beemers and mercs parked up Quattro is legendary the best in class My a8 twin turbo with 550+ ftlb of torque can give me 39mpg on a run The transporter 3 audi a8 pushed me to make the decision. To answer your questions what are the reasons not to buy an audi, IN my opinion there are NONE. Maybe if I had to say at gun point they are expensive to put right especially in electronics but they haven't put me off Mo

หน้าหลัก