แท็ก

audi a8 zf gearbox

บทความที่เกี่ยวข้อง audi a8 zf gearbox

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi Q2 ก่อนเป็นเจ้าของ

Q21.Audi Q2 รูปลักษณ์ภายนอกดูดีAudi Q2 ได้ออกแบบภายนอกให้เป็นรูปทรงเรขาคณิต มีความเป็นสปอร์ตผสานความเป็นกราฟฟิค

Review: 2020 Audi A4 สปอร์ตซีดานเพื่อผู้นำทุกไลฟ์สไตล์

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากฝั่งยุโรป ส่ง 2020 Audi A4 (อาวดี้ เอ4) รถซีดานสายสปอร์ต ที่มีการออกแบบทันสมัย

แบงค์บอกต่อ Audi แคมเปญ 0% แถมช่วยผ่อนคนละครึ่งหลายรุ่น และ Mitsubishi Outlander PHEV แพคเกจดูแล 5 ปี

แบงค์บอกต่อ มาดูแคมเปญ Audi (อาวดี้) ประเทศไทย หลังเปิดตัว 2021 Audi TT ใหม่ (อาวดี้ ทีที) กับ Mitsubishi

Audi Q2 เอสยูวีไซส์เล็กสุดหรูเพื่อคนรุ่นใหม่ พร้อมราคา 2.249 ล้านบาท

Audi Q2 (อาวดี้ Q2) SUV ขนาดกะทัดรัดจากค่ายหรู ด้วยราคาที่ถูกกว่าค่ายใหญ่อย่าง BMW และ Benz เลยทำให้

Audi เปิดตัวเอสยูวีโหด 2021 Audi RS Q3 Sportback เคาะ 4.75 ล้านบาท ถูกกว่า Mercedes-AMG GLC

Audi (อาวดี้) ประเทศไทย เปิดตัวรถรุ่นใหม่รวดเดียว 3 รุ่น นำทัพด้วย 2021 Audi RS Q3 Sportback (อาวดี้

Review: Audi Q3 ครอสโอเวอร์สุดพรีเมี่ยม

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยักษ์ใหญ่ส่ง Audi Q3 2020 (อาวดี้ คิว 3) ลงตลาดรถครอสโอเวอร์ มีรุ่นย่อยให้เลือก คือ

Review: Audi A6 Avant รถหรูสไตล์ผู้นำ

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากเยอรมันส่ง 2020 Audi A6 Avant ในรหัส 40 TFSI ลงสู้คู่แข่งด้วยราคาเริ่มต้น

Review: Audi Q5 รถเอสยูวีสุดหรู

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์สุดหรูที่ส่ง Audi Q5(อาวดี้ คิว5) รถอเนกประสงค์ขนาดกลาง มีให้เลือกได้แก่ Audi

Review: Audi A8 ซีดานหรูสไตล์ผู้นำ

Audi ผู้นำด้านยนตรกรรมรถยนต์ที่มีชื่อเสียงมาอย่างยาวนาน ส่ง 2020 Audi A8 (อาวดี้ เอ8) ด้วยราคาเริ่มต้น

แบงค์บอกต่อ CX-5 ลดเหลือ 1,160,000 บาทกับ Audi อัดดอกเบี้ย 0% ก่อนงาน Motor Expo 2020

Mazda และ Audi นำรถมาลดราคา และขนแคมเปญงาน Motor Expo 2020 เพื่อให้ลูกค้าได้ออกมาจับจองกันก่อน พร้อมแล้ววันนี้Mazda

ดูเพิ่มเติม

Audi เปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าสปอร์ตรุ่นใหม่ 2022 Audi e-tron GT และ Audi RS e-tron GT เริ่ม 3,621,000 บาท

Audi (อาวดี้) เปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าสปอร์ตรุ่นใหม่ให้เลือก 2 รุ่นซีดาน 4 ประตูรูปทรงเพรียวบางพร้อมแนวหลังคาที่ต่ำและเส้นสายสไตล์

เป็นไปได้? ผู้บริหาร Audi ชี้รถพลังไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่เล็กลงในอนาคต

ซีอีโอ Audi (อาวดี้) ออกมาให้ความเห็นว่ารถยนต์ไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่ขนาดเล็กลงในอนาคต เมื่อเทคโนโลยีการชาร์จไฟและจุดชาร์จไฟมีพัฒนาการก้าวหน้ามากขึ้นจากการแข่งขันด้านพละกำลังทั้งแรงม้าและแรงบิดของรถเครื่องยนต์สันดาปในอดีต

ส่องข้อดีข้อเสีย Audi A7 รถหรูดีไซน์เด่นก่อนเป็นเจ้าของ

Audi A7 (อาวดี้ เอ 7) Sportback รถซาลูนสุดหรู หนึ่งรถยนต์หรูจากค่ายเยอรมัน ที่มีดีไซน์อันเป็นเอกลักษณ์

2021 Audi e-tron GT เตรียมบุกไทยปีนี้ พร้อมตระกูล RS อีกหลายรุ่น

Audi Thailand (อาวดี้ ประเทศไทย) ประกาศยืนยันว่าพวกเขาพร้อมที่จะเดินหน้าทำตลาดรถยนต์รุ่นใหม่อีกหลายรุ่นในปีนี้

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi Q3 รถที่หลายคนอยากเป็นเจ้าของ

Audi (อาวดี้) ค่ายรถหรูจากเยอรมันส่ง 2020 Audi Q3 รถอเนกประสงค์รุ่นเล็กดีไซน์หรูที่มีความเป็นสปอร์ตมากขึ้น

ชมคันจริง 2021 Audi TT รุ่นปรับออพชั่น เพิ่มแรง แต่งสวย ราคา 3.399 ล้านบาท

ในราคาขายเพิ่มขึ้นจากเดิม 1 แสนบาทเป็น 3,399,000 บาท ไปดูว่ามีความเปลี่ยนแปลงอะไรเพิ่มขึ้นมาบ้าง2021 Audi

ส่องข้อดีข้อเสีย Audi A8 ซีดานลักชัวรี่สไตล์ผู้นำ

Audi A8 นี้ก่อนตัดสินใจเป็นเจ้าของข้อดี Audi A81.ห้องโดยสารนั่งสบายภายในของ Audi A8 มีความกว้างขวาง

รวมข้อดีข้อเสีย Audi A5 Coupé ที่ควรรู้ก่อนเป็นเจ้าของ

A5 Coupé ให้ก่อนตัดสินใจข้อดี Audi A5 Coupé1.Audi A5 - ดีไซน์เรียบหรูดูทันสมัย Audi A5

Review: 2019-2020 Audi e-tron เอสยูวีพรีเมียมพลังงานไฟฟ้า

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากยุโรป ส่งรถเอสยูวีอเนกประสงค์หรูพลังงานไฟฟ้าอย่าง 2019-2020 Audi e-tron

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi A6 Avant ก่อนเป็นเจ้าของ!

ถ้าเอ่ยถึงค่ายรถยนต์หรูหนึ่งในนั้นต้องมี Audi ค่ายรถยนต์ชื่อดังจากเยอรมัน ที่มักจะมาพร้อมความหรู โดดเด่น

Review : Audi Q7 3.0 TDi ไซส์ยักษ์แรงกระชากใจ ในราคาถูกกว่า Benz และ BMW ทำได้ยังไงกัน ?

ทดสอบคันจริง Audi Q7 45 TDi Quattro S Line2020 Audi Q7 (อาวดี้ คิว7) เอสยูวีไซส์ยักษ์ใหญ่ ปรับโฉมใหม่ล่าสุด

ข้อดีข้อเสียที่ควรรู้ก่อนถอย Audi A4 Sedan

เมื่อเอ่ยถึงรถซีดานระดับพรีเมียมแล้ว และชื่อ Audi (อาวดี้) จะติดมาด้วยแน่นอน และหนึ่งในรถรุ่นที่หลายคนสนใจก็ต้องมี

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi Q8 ก่อนยกให้เป็นรถคู่ใจ

Audi Q8 รถยนต์ครอสโอเวอร์ที่มาพร้อมความเป็นเอกลักษณ์สไตล์ Audi ด้วยชื่อแบรนด์ก็บ่งบอกแล้วว่าต้องหรูดูดี

Review: Audi A6 Avant รถหรูสายสปอร์ต

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์ยักษใหญ่ส่ง 2020 Audi A6 (อาวดี้ เอ6) สู่ตลาดรถยนต์ประเทศไทย ชื่ออย่างเป็นทางการคือ

อาวดี้เตรียมเปิดตัว 2021 Audi e-tron GT พร้อมสู้ Porsche Taycan ได้หรือไม่?

รถไฟฟ้าพรีเมียมได้หรือไม่ แต่ก่อนจะไปวิเคราะห์ AutoFun จะพาไปรู้จัก Audi e-tran GT ว่าดีไซน์ การออกแบบ

Audi Thailand รับหวั่น 'หนี้เสีย-โควิดรอบสอง' กระทบเศรษฐกิจครึ่งปีหลัง

Audi Thailand (อาวดี้ ประเทศไทย) ประกาศตัวเลขผลการดำเนินงานที่เยี่ยมยอดในประเทศไทย ด้วยการรักษาอัตรการเติบโตเอาไว้ได้ที่

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi TT รถสปอร์ตคูเป้สุดหรู

ไม่ว่า Audi TT จะออกมากี่รุ่นก็ยังคงโดดเด่นเป็นเอกลักษณ์ดีไซน์ล้ำแบบ Audi สไตล์ Super Car ที่เอาใจคนรักความเร็ว

Audi เปิดตัว 2021 Audi TT สเปคใหม่ พร้อมแคมเปญดอกเบี้ย 0% 5 ปีไม่มีบอลลูนกับอีก 10 รุ่นฮิต

Audi (อาวดี้) ประเทศไทยนำ Audi TT Coupé (อาวดี้ ทีที คูเป้) และ Audi TT Roadster (อาวดี้ ทีที

Audi เดินหน้าเข้าสู่ยุครถยนต์ไฟฟ้าเต็มตัวภายใน 2035 หลัง Audi e-tron ขายได้ 9,227 คัน ขึ้นอันดับ 1 ใน Norway

ที่ค่ายรถพยายามจะเข็นออกมาเพื่อตอบสนองมาตราการลดมลภาวะของหลายประเทศ แต่ก็ต้องดูกันในระยะยาว ว่าจะใช่คำตอบของอนาคตหรือไม่Audi

รีวิว 2020 Audi TT Coupe รถสปอร์ตเพื่อการใช้งานในชีวิตประจำวัน

ออดี้ บริษัทรถยนต์พรีเมียมจากเยอรมนี นำเสนอ 2020 อาวดี้ ทีที คูเป้ (2020 Audi TT Coupe) ออกจำหน่ายด้วยราคา

วิดีโอรถยนต์ที่เกี่ยวข้อง audi a8 zf gearbox

audi a8 zf gearbox-audi a8 zf gearbox-Audi Allroad quattro - 2008

audi a8 zf gearbox-All the problems of the ZF 6HP26 automatic transmission for BMW, Range Rover, Jaguar, Bentley, etc.

audi a8 zf gearbox-아우디 A6 3.0 TFSI ZF-8단 미션오일, 트랜스퍼케이스오일, 디퍼런셜오일교환

audi a8 zf gearbox-Audi Q7 TDI Diesel Quattro Transmission Service, Asian 8 Speed, Fluid and Filter Change

audi a8 zf gearbox-audi a8 zf gearbox-All the weak points of the ZF 5HP19 automatic transmission, for BMW E39, Audi A6 C5, Passat B5, etc

audi a8 zf gearbox-Ремонт на S-Tronic на скоростна кутия | Das Auto Service - Част I

audi a8 zf gearbox-audi a8 zf gearbox-ZF8HP55 Valve Body Repair

audi a8 zf gearbox-2017 Audi Q7 First Drive

audi a8 zf gearbox-[D9B/ZF]Volvo B9TL/KMB 3AVBWU1 SX2327@73x 宏福苑→城門隧道轉車站

audi a8 zf gearbox-🔥Вы еще не обожаете Jaguar XF? Тогда смотрите это видео! Рекомендуем!

รีวิวโพสต์ audi a8 zf gearbox

AUTOMATIC GEARBOX FOR AUDI A8 4.2 TDI 2008 YEAR 0119598 1068030069 ZF 6HP-26 JYN

รีวิว Q&A audi a8 zf gearbox

Are BMW cars durable?

I would like to answer the question from a German perspective. Compared to their direct competitors from Audi and Mercedes, BMWs are about average in durability. They used to have notable rust problems in the past. On the other hand, Mercedes performed far worse in this regard, while Audi pioneered in using fully zinc coated sheetmetal in the early 1980 - unless their body has been damaged in an accident, Audis are rustproof. BMW engines and drivetrains enjoy a very high reputation. However, there are exceptions to the rule. In the late 1990s BMW used to sell their V8 sedan 540i with an automatic transmission which did not require any ATF change interval. According to BMW, this gearbox was maintenance free for the entire life of the car. The problem: Obviously BMW limited the lifespan of such a car to 100,000 miles. BMW did not make their transmission on their own, they always bought them. This particular car got a transmission made by ZF, and funny enough: Audi basically used the same transmission for their first generation Audi A8. But, other than BMW, Audi recommended an ATF change every 80,000 miles - and there was no significance in complaints about broken transmissions. Many BMW 540i owners however suffered from a dead transmission at 100,000 miles or above. So it became apparent that "lifelong" is not a good idea for that gearbox. Those who changed their ATF frequently did not have this trouble. BMW used to have a bad reputation in electronic equipment, but I think they are on industry standard by now.

I keep hearing that BMW transmissions are bad and break down easily. Is this true?

There are two rather weird things to say about that: BMW makes cars and motorcycles. Over decades, the manual transmissions for both of them were exclusively made by Getrag. And while BMW cars with manual transmission enjoyed high reputation for their accurate shifting and smooth operation, BMW motorcycles have a long track record for their klutzy, rough and unreliable transmission. I ride a 1998 BMW R1100GS which was produced between 1994 and 1999. During this five years, BMW had to redesign and modify the gearbox three times. My bike has the latest evolution series, the M97 gearbox. So far it is only klutzy and rough, but at least it has not broken down yet. Some 25 years ago, BMW launched the 540i, its first 5 series sedan with 4 liter V8 engine. This car was equipped with a 5 speed automatic transmission made by ZF. Audi used the same transmission for its luxury sedan A8. But while BMW claimed that the transmission had a „lifelong“ filling with ATF, Audi recommended an ATF change every 60,000 miles. Those who believed in the BMW recommendation, had to learn that life of an 540i is designated to end after 100,000 miles. Those who changed the ATF every 60,000 miles did not encounter any problems. Apart from that I am not aware of any transmission problems which are bigger than the average of the industry.

Is there any benefit to replacing the transmission oil of a car when it's not officially required?

There are known cases where ATF fluid change intervals were suggested differently from car manufacturer to car manufacturer, even if they used the same gearbox. In the early 90’s BMW and Audi used the same gearbox for the BMW 540iA and the Audi A8. While Audi recommended an ATF change every 120,000 km, BMW stated that the lubricant would stand “lifelong”. Apparently, BMW estimated the life span of an 540i at about 160,000, because that was shen many BMW ZF transmissions died. Audi did not have that problem. So, first advice: Try to find out which type of transmission is used in your car. Look if this particular type of transmission is used in other cars. Think about applying the stricter maintenance scheme. Next advice: keep in mind the estimated life span of the car. One example: if you have bough a car with 90,000 km on it and your manual suggests an ATF change at 150.000 km, you can as well change the oil at 120.000 km, because the car will always require a change once in its lifetime, but rarely twice.

Are automatic cars more reliable than manuals?

I think it is almost impossible to answer this question correctly. To my understanding, a transmission is designed to live as long as the car lives. Most automatic transmissions do not really contain wearing parts. So, besides exchanging automatic transmission fluid and maybe a filter, there is nothing you can do to extend an automatic transmission's life. Compared to that, a manual gearbox requires more attention. You have to exchange the oil in the gearbox (which is easier and cheaper than exchanging ATF), and at some point the clutch may need replacement (which is pretty expensive). There are some minor things which can break or need fixing with a manual gearbox: The hydraulic clutch actuator may fail, the release bearing may wear out, and the shifter may need adjusting. However, when something fails inside an automatic gearbox, it almost always gets awful. And, of course there are well designed transmissions and not so well designed transmissions. And sometimes, the car manufacturers are too optimistic. In the 1990s, BMW sold the 540i with a V8 engine and a 5 speed automatic transmission made by ZF. BMW sold this transmission with a lifelong oil filling. However, if you really never changed the oil, chances were good that life would not last much longer than 100,000 miles. Audi used basically the same ZF transmission for its A8, and Audi always recommended changing the ATF every 80,000 miles - for a really long life.

How do manual and automatic transmissions compare in terms of breakdowns and the cost of repair or replacement?

I do not have specific figures about this particular car, but as a matter of fact most rapair shops are not qualified in performing major overhauls or such things on automatic transmissions. Usually an auto box is designed to perform als long as the car lives. You can help your auto box surviving by very carefully reading the maintenance instructions. Auto gearboxes do not like at all having the wrong quantity or the wrong type of transmission fluid in them. So you should monitor the level of your ATF fluid and change fluids and filters in the intervals stated by the service instructions. If you are a rather anxious person, you can shorten the fluid change intervals to be on the safe side. Be careful with everything which reads like "lifelong oil filling". This means that the manufacturer suggestst not to change a fluid during the complete life span of the car. The question is: How long does the manufacturer expect a car to live? Example: BMW and Audi used to install the same type of ZF transmission in their 540 and A8 models. BMW stated that the gearbox has a lifelong filling, while Audi demanded a change every 80,000 miles. The result: There are many known BMWs with not much more than 100,000 milees on the clock and a worn out transmission, while the Audis did not show this problem. Manual gearboxes are much cheaper to buy and to repair. On the other hand they have a manual clutch which is quite likely to wear out once in 100,000 miles, which will cost a few hundred bucks to replace. If your car happen to be ten or more years old, a major defect in the manual or automatic gearbox will probably not be worth it to habve it repaired with original spare parts. The way of choice: An used gearbox from the parts dealer. Actually, I do not see real big differences in the cost of ownership between a manual and an automatic car. The auto trans car will burn a little bit more fuel, and maybe it will wear out one more set of brake pads in its life span, that is all. One last advice: If you are into buying an used car from 2007 with an auto trans, ask the seller for a valid proof for performed scheduled maintenance (ATF fluid change). If he cannot present such proof, regard the fluid as being unchanged and have it changed right after the purchase. Expect to pay way more than for an engine oil change.

Tags

หน้าหลัก