แท็ก

audi a8 5 tdi

บทความที่เกี่ยวข้อง audi a8 5 tdi

Review : Audi Q7 3.0 TDi ไซส์ยักษ์แรงกระชากใจ ในราคาถูกกว่า Benz และ BMW ทำได้ยังไงกัน ?

ทดสอบคันจริง Audi Q7 45 TDi Quattro S Line2020 Audi Q7 (อาวดี้ คิว7) เอสยูวีไซส์ยักษ์ใหญ่ ปรับโฉมใหม่ล่าสุด

รีวิว 2020 Audi TT Coupe รถสปอร์ตเพื่อการใช้งานในชีวิตประจำวัน

ออดี้ บริษัทรถยนต์พรีเมียมจากเยอรมนี นำเสนอ 2020 อาวดี้ ทีที คูเป้ (2020 Audi TT Coupe) ออกจำหน่ายด้วยราคา

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi TT รถสปอร์ตคูเป้สุดหรู

TT ก่อนตัดสินใจเป็นรถสปอร์ตคู่ใจข้อดี Audi TT1.Audi TT สมรรถนะดีเยี่ยม2020 Audi TT ติดตั้งเครื่องยนต์เบนซิน

Review: Audi Q5 รถเอสยูวีสุดหรู

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์สุดหรูที่ส่ง Audi Q5(อาวดี้ คิว5) รถอเนกประสงค์ขนาดกลาง มีให้เลือกได้แก่ Audi

ส่องข้อดีข้อเสีย Audi A7 รถหรูดีไซน์เด่นก่อนเป็นเจ้าของ

Drive Select เซ็นเซอร์หน้าหลังช่วยในการนำรถเข้าจอด กล้องแสดงภาพขณะถอยจอด5.ระบบขับเคลื่อน 4 ล้อAudi A7

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi Q8 ก่อนยกให้เป็นรถคู่ใจ

Audi Q8 รถยนต์ครอสโอเวอร์ที่มาพร้อมความเป็นเอกลักษณ์สไตล์ Audi ด้วยชื่อแบรนด์ก็บ่งบอกแล้วว่าต้องหรูดูดี

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi Q2 ก่อนเป็นเจ้าของ

Q ของ Audi ทั่วไป เพราะถูกดีไซน์ให้มีขนาดเล็ก เรียกได้ว่าอาจเล็กที่สุดในบรรดา SUV ของ Audi เลยก็ว่าได้

ส่องข้อดีข้อเสีย Audi A8 ซีดานลักชัวรี่สไตล์ผู้นำ

Audi A8 นี้ก่อนตัดสินใจเป็นเจ้าของข้อดี Audi A81.ห้องโดยสารนั่งสบายภายในของ Audi A8 มีความกว้างขวาง

Review: 2020 Audi A4 สปอร์ตซีดานเพื่อผู้นำทุกไลฟ์สไตล์

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากฝั่งยุโรป ส่ง 2020 Audi A4 (อาวดี้ เอ4) รถซีดานสายสปอร์ต ที่มีการออกแบบทันสมัย

Review: Audi A8 ซีดานหรูสไตล์ผู้นำ

Audi ผู้นำด้านยนตรกรรมรถยนต์ที่มีชื่อเสียงมาอย่างยาวนาน ส่ง 2020 Audi A8 (อาวดี้ เอ8) ด้วยราคาเริ่มต้น

ดูเพิ่มเติม

Review: Audi Q3 ครอสโอเวอร์สุดพรีเมี่ยม

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยักษ์ใหญ่ส่ง Audi Q3 2020 (อาวดี้ คิว 3) ลงตลาดรถครอสโอเวอร์ มีรุ่นย่อยให้เลือก คือ

ชมคันจริง 2021 Audi TT รุ่นปรับออพชั่น เพิ่มแรง แต่งสวย ราคา 3.399 ล้านบาท

ในราคาขายเพิ่มขึ้นจากเดิม 1 แสนบาทเป็น 3,399,000 บาท ไปดูว่ามีความเปลี่ยนแปลงอะไรเพิ่มขึ้นมาบ้าง2021 Audi

ข้อดีข้อเสียที่ควรรู้ก่อนถอย Audi A4 Sedan

Audi A4 Sedan ด้วยดีไซน์โดดเด่นสวยหรู ทำให้หลายคนอยากจับจองเป็นเจ้าของAudi A4 Sedan เป็นหนึ่งในรถซีดานของค่าย

Review: Audi A6 Avant รถหรูสไตล์ผู้นำ

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากเยอรมันส่ง 2020 Audi A6 Avant ในรหัส 40 TFSI ลงสู้คู่แข่งด้วยราคาเริ่มต้น

2021 Audi e-tron GT เตรียมบุกไทยปีนี้ พร้อมตระกูล RS อีกหลายรุ่น

Audi Thailand (อาวดี้ ประเทศไทย) ประกาศยืนยันว่าพวกเขาพร้อมที่จะเดินหน้าทำตลาดรถยนต์รุ่นใหม่อีกหลายรุ่นในปีนี้

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi Q3 รถที่หลายคนอยากเป็นเจ้าของ

Audi (อาวดี้) ค่ายรถหรูจากเยอรมันส่ง 2020 Audi Q3 รถอเนกประสงค์รุ่นเล็กดีไซน์หรูที่มีความเป็นสปอร์ตมากขึ้น

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi A6 Avant ก่อนเป็นเจ้าของ!

พรีเมียม และเทคโนโลยีที่ทันสมัย 2020 Audi A6 Avant ก็เป็นหนึ่งในรถยนต์ที่ Audi มาพร้อมมาตรฐานความเป็นรถหรู

Review: Audi A6 Avant รถหรูสายสปอร์ต

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์ยักษใหญ่ส่ง 2020 Audi A6 (อาวดี้ เอ6) สู่ตลาดรถยนต์ประเทศไทย ชื่ออย่างเป็นทางการคือ

Audi Thailand รับหวั่น 'หนี้เสีย-โควิดรอบสอง' กระทบเศรษฐกิจครึ่งปีหลัง

Audi Thailand (อาวดี้ ประเทศไทย) ประกาศตัวเลขผลการดำเนินงานที่เยี่ยมยอดในประเทศไทย ด้วยการรักษาอัตรการเติบโตเอาไว้ได้ที่

น้ำมันดีเซล B10 ห้ามเติมรถหลายรุ่น เผยรายชื่อรุ่นในไทย รถยุโรปรับแค่ B7

ดังนั้นเราจึงตีความไว้ก่อนเลยว่าไม่ควรใช้ B10 สามารถใช้ได้แค่ B7 เท่านั้น โดยรายชื่อรถดีเซลในไทย ที่ไม่แนะนำให้ใช้น้ำมัน B10 มีดังนี้ Audi

2019 Mazda MX 5 RF และ 2019 Audi TT Roadster คันไหนจะได้เป็นโรดสเตอร์ที่เหมาะสำหรับคุณ

RF และ 2019 Audi TT Roadster มาเปรียบเทียบกัน ด้วยเหตุผลในเรื่องของราคาที่ไม่ต่างกันมากนัก โดย Mazda

Audi เปิดตัวเอสยูวีโหด 2021 Audi RS Q3 Sportback เคาะ 4.75 ล้านบาท ถูกกว่า Mercedes-AMG GLC

Audi (อาวดี้) ประเทศไทย เปิดตัวรถรุ่นใหม่รวดเดียว 3 รุ่น นำทัพด้วย 2021 Audi RS Q3 Sportback (อาวดี้

แบงค์บอกต่อ Audi แคมเปญ 0% แถมช่วยผ่อนคนละครึ่งหลายรุ่น และ Mitsubishi Outlander PHEV แพคเกจดูแล 5 ปี

แบงค์บอกต่อ มาดูแคมเปญ Audi (อาวดี้) ประเทศไทย หลังเปิดตัว 2021 Audi TT ใหม่ (อาวดี้ ทีที) กับ Mitsubishi

รวมข้อดีข้อเสีย Audi A5 Coupé ที่ควรรู้ก่อนเป็นเจ้าของ

A5 Coupé ให้ก่อนตัดสินใจข้อดี Audi A5 Coupé1.Audi A5 - ดีไซน์เรียบหรูดูทันสมัย Audi A5

แบงค์บอกต่อ CX-5 ลดเหลือ 1,160,000 บาทกับ Audi อัดดอกเบี้ย 0% ก่อนงาน Motor Expo 2020

CX-5 ลดราคาMazda CX-5 2.0 C 2WD (มาสด้า ซีเอกซ์-5) รุ่นล่าง ลดราคา 140,000 บาท จาก 1,300,000 บาท เหลือ

2021 Audi RS 5 Coupe ราคาไทยอย่างเป็นทางการ 5.99 ล้านบาท แพงไปเหรอ ดูออพชั่นซะก่อน

2021 Audi RS 5 Coupe (อาวดี้ อาร์เอส 5 คูเป้) รถคูเป้ 2 ประตูขนาดกลาง พื้นฐานเดิมจาก Audi A5 (อาวดี้

เป็นไปได้? ผู้บริหาร Audi ชี้รถพลังไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่เล็กลงในอนาคต

ซีอีโอ Audi (อาวดี้) ออกมาให้ความเห็นว่ารถยนต์ไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่ขนาดเล็กลงในอนาคต เมื่อเทคโนโลยีการชาร์จไฟและจุดชาร์จไฟมีพัฒนาการก้าวหน้ามากขึ้นจากการแข่งขันด้านพละกำลังทั้งแรงม้าและแรงบิดของรถเครื่องยนต์สันดาปในอดีต

Audi เปิดตัว 2021 Audi TT สเปคใหม่ พร้อมแคมเปญดอกเบี้ย 0% 5 ปีไม่มีบอลลูนกับอีก 10 รุ่นฮิต

Audi (อาวดี้) ประเทศไทยนำ Audi TT Coupé (อาวดี้ ทีที คูเป้) และ Audi TT Roadster (อาวดี้ ทีที

Audi เปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าสปอร์ตรุ่นใหม่ 2022 Audi e-tron GT และ Audi RS e-tron GT เริ่ม 3,621,000 บาท

Audi (อาวดี้) เปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าสปอร์ตรุ่นใหม่ให้เลือก 2 รุ่นซีดาน 4 ประตูรูปทรงเพรียวบางพร้อมแนวหลังคาที่ต่ำและเส้นสายสไตล์

2021 Audi RS Q3 Sportback ยืนยันมาไทย 19 ก.พ. นี้ คาดราคา 5 ล้านกว่าบาท สู้กับ Mercedes-AMG เต็ม ๆ

2021 Audi RS Q3 Sportback (อาวดี้ อาร์เอส คิว3 สปอร์ตแบค) เอสยูวีท้ายลาดพื้นฐานจาก Audi Q3 จะมาขายไทยวันที่

วิดีโอรถยนต์ที่เกี่ยวข้อง audi a8 5 tdi

audi a8 5 tdi-audi a8 5 tdi-Why Quattro? That's why! 👏 You Must Watch This 👀 👌

audi a8 5 tdi-Przyłapałem nieuczciwego handlarza na oszustwie (Ukryta kamera)

audi a8 5 tdi-Bremsen Entlüften Audi A3 S3 8L VW BMW OPEL ...Abonnent besucht mich in der Werkstatt

audi a8 5 tdi-PASSAT B5.5 V6 2.5 TDI AKN TIPTRONIC ACCELERATION 0-100

audi a8 5 tdi-Extreme Sound Audi A6 2,5 TDI !!!!

audi a8 5 tdi-audi a8 5 tdi-Audi A8 - Audi Exclusive Personalized

audi a8 5 tdi-audi a8 5 tdi-Audi RS6 Performance Akrapovic Titanium Exhaust System | MrJWW

audi a8 5 tdi-2018 NEW Audi A8 - 'Forget the Time' Commercial Tv

audi a8 5 tdi-Audi A7 Sportback 50 TDI Quattro - Was verbraucht die Coupé-Limousine? | Test - Review - Verbrauch

audi a8 5 tdi-PRIOR-Design | Passen die ROTIFORM JDR 22´´ auf den Audi A6 Avant? Erstmal kein Widebody?

รีวิวโพสต์ audi a8 5 tdi

Como de costume, pra 335 seguidores, um carro de 335cvAudi A8 (2° geração) o V8 TDI de 4,2 litros biturbo e dois resfriadores de ar produzia 335cv e 66,3 m.kgf (entre 1.600 e 3.500 rpm) com o 0-100 em 5,9 segundos (limitado a 250 km/h), o câmbio era o automático de seis marchas

Vivastreet a8 | 223000 km | 1999 - audi a8 2.52 v6 tdi: audi a8 2.5 v6 tdijantes alu 18 pouces,... #voiture #occasion

I had 3 Audi in my life so far:- Audi 90- Audi 100 2.5 TDi- Audi A8 3.7Since you opened the door to these crazy people by bending the knee to their lunatic beliefs, you lost a potential customer for my next car to buy. Have fun with them instead!

01.1998 Audi A8 2.5 V6 TDI aangeboden > Audi > Auto > Okaza.nl: 01.1998 Audi A8 2.5 V6 TDI aangeboden:.. http://bit.ly/15J4Cx

€ 8 000 - Audi A8 2,5 l TDI Pack: Audi A8 TDI Pack, Modèle 1998, 5 portes, 135 000 kms, BM 6 vitesses, 10 CV fisca... http://bit.ly/bisMp5

Audi A8 2.5 TDI quattro Exclusive Echt liefhebbers auto. bj 2002 404.900km € 3.500,00 #audi #cartweet

Audi A8 2.5 TDI Exclusive Automaat, Full Option Zeer Mooie bj 2001 272.066km € 4.999,00 #audi #cartweet

Kleinanzeigen: AUDI A8 2.5 TDI quattro: Guten Tag, ich verkaufe hier meinem Audi A8 2,5TDI Quattro.Ich hab... http://bit.ly/hDGIcR

Audi A8 2.5 TDI Quattro: audi a8 2.5 tdi quattro технические характеристики audi a8 2.5 tdi quattro… #ЧитаюВзаимно

Audi A8 2.5 Tdi 2001 #Audi #2001: Audi A8 2.5 Tdi 2001 opiniones, criticas y valoraciones de los usuarios ... http://bit.ly/1WZhwPH

รีวิว Q&A audi a8 5 tdi

How much discount can you expect for European delivery of an Audi?

It depends on the model. Here's what Audi says in terms of discount from MSRP: Audi A3/A3 TDI Models up to 3% Audi A4/A4 Avant Models up to 5% Audi A5 Coupe and Cabriolet Models up to 5% Audi A6 Models up to 5% Audi A7 Models up to 5% Audi A8/A8L Models up to 5% Audi Q5 Models up to 5% Audi Q7/Q7 TDI Models up to 5% Audi TT / TTS Coupes and Roadster Models up to 5% Audi S4/S5/S6 Models up to 5% via http://www.audiusa.com/us/brand/en/exp/european_delivery/faq.html if you want more specifics and want to start setting up your delivery, contact the dealer or email Audi directly at europeandeliveryprogram@audi.com

Are Audi cars reliable?

I’ll preface by mentioning that I’ve driven nearly 2 million kilometers in a variety of American, Japanese, British, French, German and Swedish cars. My father was a mechanic. My brother was service manager for both Toyota and VW dealerships. I’ve had VW cars and vans and still own the last VW truck sold in North America (bought new in Oct. ‘92), we’ve had 2 A6 wagons, 1 A6 twin-turbo sedan with 6-speed manual, I’m driving an A4 Quattro Avant now, and I’ve also owned Mercedes S-Class, and I have a ’93 300SEC Cabrio (the last year that they were hand-built by Karmann, with global production less than 1,000 units). If you are talking about Audis built in the last 20 years, the answer is YES they are reliable — provided that you perform the maintenance needed. If you have a turbo engine, such as the 1.8t or 2.0t (or TDI) then you must spend the $$$ for the approved oil. If you think you are saving $$$ by using normal oil, you will find that the oil is cooked as it goes through the glowing-hot turbo and turns into goo, and you will discover VW/Audi’s infamous “sludge problem”. The sludge problem is not a vehicle problem. It is an owner problem. Putting in cheap oil will not save money. Our 1998 A6 wagon (that was the old style, the sedans changed in ‘98, but wagons weren’t updated till ‘99) was purchased with > 200,000 MILES on it. My 2000 A6 2.7t had 170,000 miles on it. My wife’s second A6 wagon, a 2001, came from Utah with 168,000 miles on it. And the 2006 A4 was bought in Vancouver BC with 117,000 kms (due for a timing belt) and rattling like a diesel because it had no oil-pressure due to sludge, because the idiot dealer that bought it at the auction did a quick $29 oil-change on it. (the 2.0t takes oil that is normally CAD$17/litre but it comes on sale at Canadian Tire a few times a year for half that price). The cars are supremely reliable and parts are dirt-cheap online. But they CAN be expensive to fix if something breaks, and they are heavy so things will wear faster than a Japanese tin-can, so I’ll provide some advice for those looking at buying a European car in general, and Audi specifically: SERVICE: Take the car to the dealer while it is under warranty. But once the warranty is over, stay away from the dealer. They are too expensive. Find “the local guy” for your make of car (there’s at least one, in nearly every place) where people lineup to get their car serviced. THIS APPLIES TO EVERY BRAND OF CAR! (not including exotics) AVOID: the 1990s to mid 2000s V6 engines due to the high cost of timing belt replacements. Avoid the V8 due to the high cost of everything!! The 4-cyl. turbo engines, and the later V6 with the timing chain are your preferred engine. (and any version of the TDI diesel is great too, but I’m in Canada, where those are rare). GET THE QUATTRO! That means that you get a “Real transmission” too. There are Front-wheel-drive A4 models with a CVT transmission. Most have no problem, but some fail, and they aren’t something you can fix in your back yard and will be expensive. Personally, I would avoid the CVT. (I’d go for a manual, but my wife wants an A/T even though she’s owned 5-speed cars too). Plus, you’ll get more $$$ at re-sale if the car has AWD. At least anywhere that gets snow, or has dirt roads. IF you buy a high-mileage car with Auto trans, go get the tranny fluid changed, just as a preventive maintenance thing. If you’re getting the engine oil changed, then the tranny fluid change is probably well under $100 and its cheap insurance. (I’ve done this with VW, Audi, Ford, Volvo, etc. cars. I’ve never had an A/T fail. I’m not sure it helps, but it makes me feel better knowing that my car’s transmission with 200,000 miles on it has new fluid) CHECK the FRONT SUSPENSION on A4, A6, A8 if over 150,000 miles. These are heavy cars. Like the BMW 5-series, Mercedes E-Class and S-class, the front suspension will wear faster than that of a Civic or Mazda 3 or even Golf, Jetta, A3, Beetle, etc. and the A4 and larger has (had) a “virtual link” front suspension with 4 control arms on each side, each with an inboard bushing and out-board ball-joint (yes, 8 ball-joints in the front, versus a typical American or Japanese car with 2). However, due to their popularity, there are many suppliers offering replacement parts. You don’t change the ball-joint and bushing, you just swap out the entire arm. Miele “10-piece kits” with 8 control arms and 2 tie-rods (the steering linkage) can be found online under US$500. Labour is a couple hours per side. So budget $1000 to replace the front suspension/steering components when you’re getting closer to 200,000 miles (320,000 kms). And that service requires a wheel alignment too. BTW: This is what a 2001 A6 Quattro Avant with 185,000 miles look like after spending $1k to replace the front suspension, plus $700 for an Eibach Sport Suspension kit (springs and shocks) and $520 for 17″ S6 wheels with Falken Ziex tires. My wife’s 2nd A6 in Regina Saskatchewan on our annual cross-Canada (Vancouver to Ontario) road-trip, which we completed in 2 days (cruise control @ 140 kmph across the prairies). Yes, I was stopped by the RCMP, but only once, and the constable spent over 10 minutes asking questions about the car before letting us go without a ticket :) CHECK THE MAINTENANCE SCHEDULE BEFORE BUYING. The used car lots around here have lots of Audis with around 115,000 to 120,000 kms. That’s when they are due for a timing belt ($1,500 for 4-cyl, but $3,500 for older V6), DSG fluid change, differential fluid change, radiator flush, brake-fluid flush …. around CAD$3,500 in service for the 4-cyl turbo engines! The owner sees that quotation from the service department, and says “how much is it worth as a trade-in?”. The cars get traded, and rather than do the expensive maintenance, the dealer sends them to the auction, and they land in a used-car dealership. But THE CAR NEEDING MAINTENANCE COULD BE THE BEST DEAL. If you do one thing: get the dealer to have the timing belt changed at a VW or Audi dealership, and include the receipt for the work (for warranty purposes) before you buy. Example: in 2016 I found a mint 1-owner 2006 (first year of new body, so looks “newer”) A4 2.0t Quattro Avant that’s NOT Silver on Black with all the power-memory-seats, front/rear heated seats, automatic lights and wipers, etc., but 117,000 kms. I got the VIN and checked Audi, and they had no record of the timing belt being changed (VW/Audi are on one database, so I can get a VIN for a car in Florida and check the service records for free at any Audi dealership in Canada for example … they will also print out wiring diagrams and stuff for you for free too, so you don’t need to buy manuals … important if you are importing US cars and need to modify lights to DRL). Similar cars were around $14k at other dealers. This dealer had dropped their asking price down to $12k. I bought the car for $10,500 with taxes IN, and the timing belt replaced by the VW dealer a few blocks away (the Passat and GTI had the same 2.0t engine). If I back out the taxes (12%) and $1,500 timing belt change (with new oil and filter) then the car cost me $7,875 … and now its good for another 117,000 kms. I did have to deal with the sludge. Online, VW owners in the US are spending US$1200 to have the dealer clean out the engine and install a new oil pickup. My German mechanic, Verner, (he was a BMW mechanic in Germany before immigrating to Canada) removed the oil-pan and cleaned everything out, cleaned the original oil pickup, re-installed with sealant to prevent leaks, filled it with the best synthetic oil, plus the optional Audi hi-volume oil filter for under CAD$650 including taxes. That fall, we drove the car to San Francisco, and then down the coast to San Luis Obispo just for a fun road-trip. It now has > 150,000 kms and has only had oil-changes and new tires. SUMMARY: Buying a 5 to 10 year old Audi, I get a car with 100,000 kms on it for 20% of the cost of a new one (an A4 Allroad with options like our A4 is CAD$55,000) including an investment in maintenance. Brakes are cheaper than Japanese cars and last longer. The exhaust systems will last 500,000 miles. You have to replace tires, wipers, and batteries regardless of the car, and the costs are pretty much the same. I would drive from Vancouver to Key West in this car with no hesitation (and I’ve driven that in the past, via Cape Breton Island going south, and via San Diego coming home). And I know that if I get in an accident, my chances of survival are much higher than in a common American or Japanese car. Meanwhile, I get to enjoy a superbly comfortable car with good handling, a good audio system, AWD for those rare days when we have snow, fantastic climate control, the insanely fast window defrosting typical of German (and also Volvo) cars for less than my friends buying a new Altima or Camry or Accord. Oil changes definitely cost more, but that applies to ALL turbo engines, including the new Hondas, etc. YES Audis are reliable. And they last a long time. If you don’t screw up on the maintenance.

What is the reason behind using a petrol engine in a sports car rather than using a diesel engine?

Some of the answers are correct, in that petrol engine is always lighter than a comparable Diesel engine of the same capacity, and much more so in the past. And petrol (gasoline) engine revs higher and at a much faster rate than a Diesel engine. That is why petrol engines are more desirable in a sports car. But don’t forget that Diesel engines produce much higher torque than petrol engines, which helps in moving the vehicle easier from a full stop, even from low RPMs. And the introduction of a turbocharger (and Intercooler - Wikipedia ) to Diesel engines make them produce comparable power to similar size petrol engines, albeit still at a lower RPMs. So in effect, the much higher torque and similar horsepower will make a Diesel-engined car accelerate as fast as a petrol engined one. The Diesel engine itself has grown lighter, therefore bringing down the total weight of the car. Long time ago, Diesel powered cars were much heavier than their petrol models and hence, combined with the much lower power output, gave the negative notion that Diesel powered cars are slow. But no more of that. Just take a look at this comparison between 2 cars from the same manufacturer, from the same year, same engine capacity, and from the same model (BMW 5-Series), one with a turbo Diesel engine and the other with a turbo petrol engine: As you can see, the weights of the 2 cars only differ by 15kg, which is easily countered by the Diesel’s mightier torque number (380 Nm vs 270 Nm), while horsepower are amazingly equal at 181 bhp. And to help dispel the notion that Diesel powered cars are slow, just take a look at the acceleration figures, in which the two are again a match for each other, which top speed is imperceptibly the same at around 230 km/h. And to drive my point, currently there are at least 10 fast cars that use Diesel engines (The fastest diesel cars on sale ): Porsche Panamera 4S Diesel BMW 435d xDrive Audi A8 4.2 TDI BMW 335d xDrive Bentley Bentayga Diesel Audi SQ7 Audi A6 3.0 BiTDI BMW 740d xDrive Audi A4 3.0 TDI BMW 640d All those cars can carry you and 4 passengers comfortably and safely but still have acceleration figures that can match any sports car out there, and don’t forget that they are all powered by “the humble” Diesel engines. So, in my opinion, the low number of sports cars that use Diesel engines only come down to one factor - sound. No matter how strong and fast a Diesel engine is, the sound it produces while accelerating through the gears cannot match the aural sweet sound of a strong sporty petrol engine, especially the 6 cylinder variants and above.

What are the top reasons for not buying Audi cars?

Here is a list of the last 10 cars i have owned and I have owned and driven many more trust me. BMW m5 e39 2003 Mercedes e55 2003 BMW 730d 2007 S320 cdi 2007 Ls460 2007 Audi a8 4.0 tdi 2003 (I still own) Audi a8 4.2 tdi 2005 Audi a8 w12 2006 Audi a8 4.2 tdi 2014 (lease) Volkswagen touareg v10 2005 (I still own) As you can see from my list I have owned many audis since switching over to the audi a8. Here are the reasons for sticking to the audi a8 in my case: The audi interior was amazing The torque from the diesel OMG you need to feel it to believe it Audis and vw (same brand trust me) are well build and more solid than Mercedes and BMW so please keep your beemers and mercs parked up Quattro is legendary the best in class My a8 twin turbo with 550+ ftlb of torque can give me 39mpg on a run The transporter 3 audi a8 pushed me to make the decision. To answer your questions what are the reasons not to buy an audi, IN my opinion there are NONE. Maybe if I had to say at gun point they are expensive to put right especially in electronics but they haven't put me off Mo

Are 5-cylinder car engines something to avoid or were some good ones made?

Huh? Are 5-cylinder car engines something to avoid or were some good ones made? Why would you avoid an engine because of the cylinder count? I currently have 3 vehicles (ignoring motorcycles and classics) and 2 have 5-cylinder engines, one has 4 cylinders. 2 are cars with 5 doors, and one is a truck (with 4 doors) 2 are made in Germany, and one in Belgium. Can you figure out what they are? Hint: the only Benz in the group is the 4-cylinder. Answer below. Comments on 5-cylinder engines in the 1970s, Mercedes needed some more “ooomph” for their 240D sedans. Probably due to weight gain with changing safety regulations. So they added another cylinder, and we got the 300D model, which became legendary for its reliability! In the 1980s, VW/Audi made 3 diesel engines with 4, 5, and 6 cylinders. In general: 4 cylinder diesels went into VWs 5 cylinder diesels went into Audis 6 cylinder diesels went into Volvos (Volvo still sells vehicles with VW engines. The top-of-the-line XC90 is the one with the optional VW TDI instead of the Volvo diesel) Audi cars used 5-cylinder engines from the 1980s to today. My 1992 Transporter Double-cab 1-ton crew-cab truck (the actual last VW truck sold new in North America) has a 2.5 L 5-cylinder engine, which is a longer stroke version of Audi’s 2.2 L engine, using a taller block. The same engine was used in the Eurovan passenger and camper vans. The VW Eurovan also came with a 5 cylinder diesel engine. The VW Crafter Van used the same diesel engine, and its twin, the Freightliner/Mercedes/Dodge/Mercedes Sprinter, also used a Mercedes 5 cylinder diesel. Mercedes also sold a version of the Eurovan, but running a Mercedes 5 cylinder diesel as one engine choice. VW also built a VR-5 engine, slotting it in-between the VR-4 (1/2 of a Passat W-8 engine, or 1/4 of a Bugatti Veyron engine) and the VR-6 (1/2 of the W-12 of the VW Phaeton and Audi A8). So, it has 2 banks of cylinders, but a single head with twin cams. image courtesy of Engine Labs Back to my vehicles: The 4-cylinder is a Benz B200 made in Germany The 5-cylinder truck is a VW Transporter, also made in Germany The car is a Volvo V50 wagon with the non-turbo 2.4 L 5-cylinder engine, and it was built in Belgium. All 3 of them are gas powered and FWD. But one is a 5-speed manual, one a 5-speed A/T, and one a CVT. The truck makes sweet sounds from a straight-pipe exhaust behind the catalytic converter, and the Volvo is 100% stock, but makes music past 5,000 RPM, past the 6,000 RPM red-line, to nearly 7,000 RPM. Seems it has no rev limiter, no traction control, and no ESC. (It would do smoky burnouts all day long if you were so inclined.) The only engine that makes sounds close to a straight 5 is a V-10. And those are way out of my budget, so I’ll enjoy my 5 cylinder contraptions. They’ve each proven extremely reliable, with nothing but routine maintenance.

Tags

หน้าหลัก