แท็ก

audi r8 vs audi a8

บทความที่เกี่ยวข้อง audi r8 vs audi a8

Audi Q2 เอสยูวีไซส์เล็กสุดหรูเพื่อคนรุ่นใหม่ พร้อมราคา 2.249 ล้านบาท

Audi Q2 (อาวดี้ Q2) SUV ขนาดกะทัดรัดจากค่ายหรู ด้วยราคาที่ถูกกว่าค่ายใหญ่อย่าง BMW และ Benz เลยทำให้

Audi เปิดตัวเอสยูวีโหด 2021 Audi RS Q3 Sportback เคาะ 4.75 ล้านบาท ถูกกว่า Mercedes-AMG GLC

Audi (อาวดี้) ประเทศไทย เปิดตัวรถรุ่นใหม่รวดเดียว 3 รุ่น นำทัพด้วย 2021 Audi RS Q3 Sportback (อาวดี้

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi A6 Avant ก่อนเป็นเจ้าของ!

ถ้าเอ่ยถึงค่ายรถยนต์หรูหนึ่งในนั้นต้องมี Audi ค่ายรถยนต์ชื่อดังจากเยอรมัน ที่มักจะมาพร้อมความหรู โดดเด่น

Audi เปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าสปอร์ตรุ่นใหม่ 2022 Audi e-tron GT และ Audi RS e-tron GT เริ่ม 3,621,000 บาท

Audi (อาวดี้) เปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าสปอร์ตรุ่นใหม่ให้เลือก 2 รุ่นซีดาน 4 ประตูรูปทรงเพรียวบางพร้อมแนวหลังคาที่ต่ำและเส้นสายสไตล์

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi TT รถสปอร์ตคูเป้สุดหรู

ไม่ว่า Audi TT จะออกมากี่รุ่นก็ยังคงโดดเด่นเป็นเอกลักษณ์ดีไซน์ล้ำแบบ Audi สไตล์ Super Car ที่เอาใจคนรักความเร็ว

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi Q2 ก่อนเป็นเจ้าของ

Q21.Audi Q2 รูปลักษณ์ภายนอกดูดีAudi Q2 ได้ออกแบบภายนอกให้เป็นรูปทรงเรขาคณิต มีความเป็นสปอร์ตผสานความเป็นกราฟฟิค

แบงค์บอกต่อ Audi แคมเปญ 0% แถมช่วยผ่อนคนละครึ่งหลายรุ่น และ Mitsubishi Outlander PHEV แพคเกจดูแล 5 ปี

แบงค์บอกต่อ มาดูแคมเปญ Audi (อาวดี้) ประเทศไทย หลังเปิดตัว 2021 Audi TT ใหม่ (อาวดี้ ทีที) กับ Mitsubishi

ข้อดีข้อเสียที่ควรรู้ก่อนถอย Audi A4 Sedan

เมื่อเอ่ยถึงรถซีดานระดับพรีเมียมแล้ว และชื่อ Audi (อาวดี้) จะติดมาด้วยแน่นอน และหนึ่งในรถรุ่นที่หลายคนสนใจก็ต้องมี

เป็นไปได้? ผู้บริหาร Audi ชี้รถพลังไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่เล็กลงในอนาคต

ซีอีโอ Audi (อาวดี้) ออกมาให้ความเห็นว่ารถยนต์ไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่ขนาดเล็กลงในอนาคต เมื่อเทคโนโลยีการชาร์จไฟและจุดชาร์จไฟมีพัฒนาการก้าวหน้ามากขึ้นจากการแข่งขันด้านพละกำลังทั้งแรงม้าและแรงบิดของรถเครื่องยนต์สันดาปในอดีต

Review: 2020 Audi A4 สปอร์ตซีดานเพื่อผู้นำทุกไลฟ์สไตล์

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากฝั่งยุโรป ส่ง 2020 Audi A4 (อาวดี้ เอ4) รถซีดานสายสปอร์ต ที่มีการออกแบบทันสมัย

ดูเพิ่มเติม

ส่องข้อดีข้อเสีย Audi A8 ซีดานลักชัวรี่สไตล์ผู้นำ

Audi A8 นี้ก่อนตัดสินใจเป็นเจ้าของข้อดี Audi A81.ห้องโดยสารนั่งสบายภายในของ Audi A8 มีความกว้างขวาง

ชมคันจริง 2021 Audi TT รุ่นปรับออพชั่น เพิ่มแรง แต่งสวย ราคา 3.399 ล้านบาท

ในราคาขายเพิ่มขึ้นจากเดิม 1 แสนบาทเป็น 3,399,000 บาท ไปดูว่ามีความเปลี่ยนแปลงอะไรเพิ่มขึ้นมาบ้าง2021 Audi

Review: Audi A6 Avant รถหรูสไตล์ผู้นำ

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากเยอรมันส่ง 2020 Audi A6 Avant ในรหัส 40 TFSI ลงสู้คู่แข่งด้วยราคาเริ่มต้น

Review : Audi Q7 3.0 TDi ไซส์ยักษ์แรงกระชากใจ ในราคาถูกกว่า Benz และ BMW ทำได้ยังไงกัน ?

ทดสอบคันจริง Audi Q7 45 TDi Quattro S Line2020 Audi Q7 (อาวดี้ คิว7) เอสยูวีไซส์ยักษ์ใหญ่ ปรับโฉมใหม่ล่าสุด

Review: Audi Q5 รถเอสยูวีสุดหรู

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์สุดหรูที่ส่ง Audi Q5(อาวดี้ คิว5) รถอเนกประสงค์ขนาดกลาง มีให้เลือกได้แก่ Audi

Review: Audi Q3 ครอสโอเวอร์สุดพรีเมี่ยม

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยักษ์ใหญ่ส่ง Audi Q3 2020 (อาวดี้ คิว 3) ลงตลาดรถครอสโอเวอร์ มีรุ่นย่อยให้เลือก คือ

Audi เปิดตัว 2021 Audi TT สเปคใหม่ พร้อมแคมเปญดอกเบี้ย 0% 5 ปีไม่มีบอลลูนกับอีก 10 รุ่นฮิต

Audi (อาวดี้) ประเทศไทยนำ Audi TT Coupé (อาวดี้ ทีที คูเป้) และ Audi TT Roadster (อาวดี้ ทีที

Audi Thailand รับหวั่น 'หนี้เสีย-โควิดรอบสอง' กระทบเศรษฐกิจครึ่งปีหลัง

Audi Thailand (อาวดี้ ประเทศไทย) ประกาศตัวเลขผลการดำเนินงานที่เยี่ยมยอดในประเทศไทย ด้วยการรักษาอัตรการเติบโตเอาไว้ได้ที่

Review: 2019-2020 Audi e-tron เอสยูวีพรีเมียมพลังงานไฟฟ้า

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากยุโรป ส่งรถเอสยูวีอเนกประสงค์หรูพลังงานไฟฟ้าอย่าง 2019-2020 Audi e-tron

รีวิว 2020 Audi TT Coupe รถสปอร์ตเพื่อการใช้งานในชีวิตประจำวัน

ออดี้ บริษัทรถยนต์พรีเมียมจากเยอรมนี นำเสนอ 2020 อาวดี้ ทีที คูเป้ (2020 Audi TT Coupe) ออกจำหน่ายด้วยราคา

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi Q8 ก่อนยกให้เป็นรถคู่ใจ

Audi Q8 รถยนต์ครอสโอเวอร์ที่มาพร้อมความเป็นเอกลักษณ์สไตล์ Audi ด้วยชื่อแบรนด์ก็บ่งบอกแล้วว่าต้องหรูดูดี

ส่องข้อดีข้อเสีย Audi A7 รถหรูดีไซน์เด่นก่อนเป็นเจ้าของ

Audi A7 (อาวดี้ เอ 7) Sportback รถซาลูนสุดหรู หนึ่งรถยนต์หรูจากค่ายเยอรมัน ที่มีดีไซน์อันเป็นเอกลักษณ์

แบงค์บอกต่อ CX-5 ลดเหลือ 1,160,000 บาทกับ Audi อัดดอกเบี้ย 0% ก่อนงาน Motor Expo 2020

Mazda และ Audi นำรถมาลดราคา และขนแคมเปญงาน Motor Expo 2020 เพื่อให้ลูกค้าได้ออกมาจับจองกันก่อน พร้อมแล้ววันนี้Mazda

Review: Audi A6 Avant รถหรูสายสปอร์ต

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์ยักษใหญ่ส่ง 2020 Audi A6 (อาวดี้ เอ6) สู่ตลาดรถยนต์ประเทศไทย ชื่ออย่างเป็นทางการคือ

2021 Audi e-tron GT เตรียมบุกไทยปีนี้ พร้อมตระกูล RS อีกหลายรุ่น

Audi Thailand (อาวดี้ ประเทศไทย) ประกาศยืนยันว่าพวกเขาพร้อมที่จะเดินหน้าทำตลาดรถยนต์รุ่นใหม่อีกหลายรุ่นในปีนี้

Review: Audi A8 ซีดานหรูสไตล์ผู้นำ

Audi ผู้นำด้านยนตรกรรมรถยนต์ที่มีชื่อเสียงมาอย่างยาวนาน ส่ง 2020 Audi A8 (อาวดี้ เอ8) ด้วยราคาเริ่มต้น

รวมข้อดีข้อเสีย Audi A5 Coupé ที่ควรรู้ก่อนเป็นเจ้าของ

A5 Coupé ให้ก่อนตัดสินใจข้อดี Audi A5 Coupé1.Audi A5 - ดีไซน์เรียบหรูดูทันสมัย Audi A5

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi Q3 รถที่หลายคนอยากเป็นเจ้าของ

Audi (อาวดี้) ค่ายรถหรูจากเยอรมันส่ง 2020 Audi Q3 รถอเนกประสงค์รุ่นเล็กดีไซน์หรูที่มีความเป็นสปอร์ตมากขึ้น

Audi เดินหน้าเข้าสู่ยุครถยนต์ไฟฟ้าเต็มตัวภายใน 2035 หลัง Audi e-tron ขายได้ 9,227 คัน ขึ้นอันดับ 1 ใน Norway

ที่ค่ายรถพยายามจะเข็นออกมาเพื่อตอบสนองมาตราการลดมลภาวะของหลายประเทศ แต่ก็ต้องดูกันในระยะยาว ว่าจะใช่คำตอบของอนาคตหรือไม่Audi

อาวดี้เตรียมเปิดตัว 2021 Audi e-tron GT พร้อมสู้ Porsche Taycan ได้หรือไม่?

สมรรถนะเป็นอย่างไร2018 Audi e-tron GT Conceptเมื่อช่วงปลายปี 2018 ค่ายรถหรูอย่าง Audi ได้เปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้า

รีวิวโพสต์ audi r8 vs audi a8

Audi r8 vs. Audi a8 R8-topA8-bottom Which one is nicer ?

NEWS!: Video: MTM Audi RS6 vs Audi A8 V10: GTBoard compared an MTM Audi RS6 and a Audi R8 V10 with the ... #INAutoNews

#Audi Audi R8 Spyder vs Audi A8 L W12 http://bit.ly/JhZ0Lx

Whipped my Audi a8 vs an Audi R8. Didn't get burnt that bad. #jk

Nouvelle Audi R8 vs Ancienne Audi A8... pour vous aidez à choisir :)Audi France #audi #A8

#youtube Audi R8 4.2 vs Audi A8 4.2 vs BMW 650 i

รีวิว Q&A audi r8 vs audi a8

How much better is a performance brake disc compared to a stock version?

Here’s some relative facts about brakes, performance brakes, performance brake marketing companies, car magazines and car enthusiasts who like cool stuff. Peter Fabian gave a nice overview, especially his point about street vs race. First of all, there’s not really a thing called “performance brakes” from an engineering and reality standpoint. There most certainly is from a marketing standpoint. So now that I’ve confused you, let me explain. Automotive brakes are designed to behave a certain way. They have a functional design envelope and most cars are about the same, some a little better, some a little worse. A larger/thicker/heavier rotor may actually be a more stable braking experience. A thinner/smaller/lighter rotor may feel much the same, but may be more prone to decay from heat, as well as “warping” in certain thermal situations. There’s no magic to brake design. The “performance brake” marketing business has done a magical job convincing people they need different brakes. In reality, they don’t, unless they drive at the limit of speed ALL the time. Almost nobody does. Now, lets look at the brake components for cars. Lets focus on disc brake assemblies. There are rotors, calipers, pads and lines. Each has a role to play. But unless you completely re-engineer the entire system, the behavior won’t be that much different. You might think it is, but not really. On my 2011 heavily modded Mustang GT, I changed to the giant Brembo, multi piston calipers, slotted and grooved rotors, and fancy brake pads. I also changed the brake lines to the wheels with the Ford performance lines. The end result, nearly no difference, other than higher maintenance costs, constantly warping rotors, and a odder brake feel. On my 2008 Dodge Dakota pickup, I tried numerous brands of slotted and drilled rotors. They all sucked. Went back to stock replacements with ceramic brake pads. On my departed Audi A8, I tried 4 different setups of fancy rotor and pad. They all sucked, warped, and did absolutely ZERO to improve brake performance. But they were expensive. On my recently departed Audi R8, I played with several different brands of fancy pads, and went back to near stock, as they worked better, had better bite, made MUCH less noise, and lasted longer. Rotors are $4000 a set so I didn’t bother messing with those On my 420HP Mercedes E550 Cabriolet, I tried several fancy pad and rotor setups. They all sucked. I ended up using EBC stock replacement rotors, and they work fine. I used EBC because they were much less than OEM, but basically the same. I’ve done the same with dozens of cars over the years. The differences are mostly cosmetic, and make us car enthusiasts feel special. But brake performance has way more to do with the car’s suspension, tires, weight distribution, than the bits that are installed. There’s a ton of debate in the car aftermarket about the value of fancy brake components. There have been numerous papers written and published within the SME (Society of Mechanical Engineers) about whether cross drilling of passenger car rotors adds any performance benefit. Same with slots, but they are much less controversial. Most of the research into drilled rotors has been negative. So you have to ask, why do you think they are important? Is it because the aftermarket suppliers have done effective marketing? You want less fade, you want better pedal feel, you want more bite, ………maybe buy a different car. Most of the theory of drilled rotors doesn’t pan out in real world testing and day to day driving. Drilling causes weakening of the crystalline structure of the steel or iron the rotor is made out of. It causes heat concentration around the holes, which causes cracking and warping. Slots are more interesting, but its unclear whether they do anything actually. I’ve used them, and they warp like all the others, but cost more. Fade isn’t any better or worse. As far as pads go, there are zillions of them. They are cheap to make, cheap to paint, cheap to put into fancy boxes, and cheap to market. The differences are there if you want to try 50 different pads under identical circumstances. Its like testing skis, they all work fine, but are slightly different. Calipers, those are selected during design of the car, and the hub carrier/upright/spindles are engineered to adapt to the bolt pattern and accommodate the diameter of the rotor the caliper is designed to support. No magic. And its super hard to use a different caliper unless the manufacturer allowed for it with a multi purpose bolt pattern. Very seldom occurs. And calipers are of either floating (pistons on one side) or fixed (pistons on another side). Ask 2 people which are better, get 9 different answers. Both designs work fine, and while fixed calipers tend to be used in higher end cars, floating calipers can be and usually are, just as effective. Maybe not in Formula 1, but in real world, the entire planet works fine with floating calipers on passenger cars and they work fine. Ultimately, to assume that “performance” brakes are a thing is sketchy at best. There aren’t infinite factories that make rotors and pads, there are a limited number of companies/factories that make them. And they are sold under zillions of brand names, with paint, sometimes holes drilled, fancy boxes, etc. So while the whole mess of brake parts is intoxicating to us car enthusiasts, the differences are minuscule, especially for the costs. Are there massively engineered brake systems that actually make a difference in day to day driving? Possibly, but after trying dozens of brands, designs, and types over the years, I haven’t found anything worth the cost or hassle. They may be different, but that doesn’t mean better.

Why does Mercedes produce so many models?

I would say that Mercedes doesn't have that many more than their competitors, at least BMW, Audi and Lexus. (yes, Mercedes has more, but only by a little, 15 vs 9, 10 and 9.) BMW Audi Lexus Mercedes --- A1 --- --- 1 series A3 HS& CT A-Class (New) --- --- --- B-Class 3 sedan A4 IS C-Sedan 3 coupe A5 IS Conv C-Coupe & E-Coupe 5 series A6 GS E-Class 5-GT --- ---- --- 6 series A7 ---- CLS-Class & CL-Class 7 series A8 LS S-Class X1 Q3 --- --- X3 Q5 RX GLK-Class X5 Q7 GX ML-Class & GL-Class X6 ---- ---- ---- Z4 TT SC SLK-Class --- --- --- SL-Class ---- ---- LX G-Class ---- ---- ---- R-Class ---- R8 LFA SLS-Class M-Series RS-Series F-Series AMG-Series Or thereabouts. Mercedes has the most models but not by much. They also have more overlap than the other brands with SUVs, but again, not by much. Acura and Infiniti at 6 and 5 models are certainly simpler, but their marketshare is much smaller too.

Why is there a competition between BMW and Audi when they both are of the same parent company?

Both BMW and Audi are German. They are from the same parent "country" but as has been said already, not the same company. The reason why there is competition between BMW and Audi is because they very much operate in the same market segment. They match each other almost blow for blow with products with a few minor exceptions: Audi has no answer for BMW's X4/X6 range BMW has no answer for AUDI's V10 R8 (I removed V8 because we can argue the i8 in that slot) And we can discuss if there is something in the BMW stable to rival the S8 Other than the last mentioned, they just about have each product covered to the T. A1 vs Mini, A3 vs 1 series, A4 vs 3 series, A5 vs 4 series GC, A6 vs 5series, A7 vs 6 series, A8 vs 7 series, TT vs Z, Q3 vs X1, Q7 vs X5 etc etc etc....

Who is the equal/perfect competitor to BMW from Volkswagen family, is it Audi or Porsche?

BMW competes with Audi more than Porsche. While BMW brands themselves the ultimate driving machine they are mostly a luxury sedan/SUV company, not a sports car company. The Cayenne, Macan, and Panamera have pushed Porsche in a similar direction but their price points are much higher (the cheapest Porsche is around $50k, vs around $30k for the cheapest BMW/Audi), and Porsche sells fewer vehicles than Audi or BMW. Porsche doesn’t offer direct competitors to many of BMWs volume sellers like the 3 series. Audi doesn’t really compete directly with every BMW model either (there is no V12 A8 to compete with the M760i, or a direct X5 competitor, and there is no BMW equivalent to the R8) and they have more of a niche in entry level to mid-level luxury models.

Which is the better buy: Audi, BMW or Mercedes?

Since they compete in pretty much every segment, I’ll do a quick comparison. Shooting brakes/station wagons- RS6 3 series v C Class v A4- It’s close, but the C Class edges it out for me. 5 v E v A6- 5 series 7 v S v A8- S Class. I’d love to own a new one. They tend to be 10 years ahead of the industry standard. R8 v i8 v AMGGTR- Idk what id choose… Sports saloons- BMW. Is this even a contest? SUVs- Mercedes have the widest range, and I feel they have the best quality, but the BMWs are better looking. Which Bavarian is the best then? It depends on you, the customer, ultimately… I’d chose Mercedes or BMW, and I strongly dislike all VW group cars, have had bad experiences with their brands.

Tags

หน้าหลัก