แท็ก

audi e tron japan

บทความที่เกี่ยวข้อง audi e tron japan

"ซิลิโคน" จะเป็นทางเลือกใหม่ในการผลิตแบตเตอรี่รถยนต์ไฟฟ้าให้ อึด ทน นาน กว่าเดิม

ไม่มีส่วนประกอบที่เป็นอันตรายต่อธรรมชาติ เช่น ของเหลว กรด หรือตะกั่ว จึงปลอดภัยต่อมนุษย์และสิ่งแวดล้อมAudi

เป็นไปได้? ผู้บริหาร Audi ชี้รถพลังไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่เล็กลงในอนาคต

ซีอีโอ Audi (อาวดี้) ออกมาให้ความเห็นว่ารถยนต์ไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่ขนาดเล็กลงในอนาคต เมื่อเทคโนโลยีการชาร์จไฟและจุดชาร์จไฟมีพัฒนาการก้าวหน้ามากขึ้นจากการแข่งขันด้านพละกำลังทั้งแรงม้าและแรงบิดของรถเครื่องยนต์สันดาปในอดีต

ชมงาน BIMS 2021 ดู GWM มาแรง MG Extender หน้าใหม่ หรือ Audi e-tron GT และอื่น ๆ เรารวมไว้ให้คุณแล้วที่นี่

ๆ ร้อน ๆ ก็คือ Audi Q5 (อาวดี้ คิว5) ที่มาพร้อมชุดแต่งเอสไลน์ ทั้งภายในและภายนอก รวมไปถึงช่วงล่างที่ได้รับการปรับแต่งใหม่

สำรวจความนิยมแบรนด์รถยนต์ในแต่ละประเทศ ใครยืนหนึ่ง? อันดับสองค่ายใดมาชมกัน

ขณะที่ Chevrolet (เชฟโรเลต) เป็นแบรนด์ยอดนิยมในอียิปต์ ส่วน Toyota ครองส่วนแบ่งตลาดเกือบ 100% ในเยเมนAudi

ญี่ปุ่นยอมรับแต่ไทยเมิน? 2020 Nissan Kicks e-Power คว้ารางวัล “เทคโนโลยีแห่งปี” แดนปลาดิบ

Kicks e-Power โฉมไมเนอร์เชนจ์เปิดตัวออกทำตลาดเมืองไทยในช่วงกลางเดือนพฤษภาคมที่ผ่านมา ก่อนที่จะส่งออกจากโรงงาน

ชมคันจริง 2020 Audi e-Tron Sportback ขายไทยในราคา 5.299 ล้านบาท มีดีแค่หลังคาลาดลงรึเปล่า?

2020 Audi e-tron Sportback (อาวดี้ อี-ตรอน สปอร์ตแบ็ค) เปิดตัวขายในไทยแล้วด้วยราคา 5,299,000 บาท เป็นรถเอสยูวีพลังไฟฟ้าล้วน

เปิดตัว 2020 Audi e-tron Sportback ค่าตัว 5.299 ล้านบาท จำกัดโควต้า 15 คันในไทย

2020 Audi e-tron Sportback 55 quattro S line (อาวดี้ อี-ทรอน สปอร์ตแบ็ก) เปิดตัวอย่างเป็นทางการในไทย

Audi เปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าสปอร์ตรุ่นใหม่ 2022 Audi e-tron GT และ Audi RS e-tron GT เริ่ม 3,621,000 บาท

Coupe คือ 2022 Audi e-tron GT (อาวดี้ อีทรอน จีที) เริ่ม 3,621,000 บาท และ Audi RS e-tron GT (อาวดี้

2021 Audi e-tron GT เตรียมบุกไทยปีนี้ พร้อมตระกูล RS อีกหลายรุ่น

ซึ่งรวมไปถึงรถยนต์สปอร์ตไฟฟ้า Audi e-tron GT (อาวดี้ อี-ตรอน จีที) ที่จะเปิดตัวในตลาดโลกในสัปดาห์หน้า

ควักเพิ่ม 2 แสน! ทำไมถึงควรเลือก 2020 Audi e-tron Sportback มากกว่า e-tron สแตนดาร์ด

2020 Audi e-tron Sportback (อาวดี้ อี-ทรอน สปอร์ตแบ็ก) รุ่นใหม่เปิดตัวลุยตลาดบ้านเราแล้วด้วยราคา 5.299

ดูเพิ่มเติม

ชมคุณสมบัติเด่น 2022 Audi Q4 e-tron รถเอสยูวีไฟฟ้าขนาดเล็กแฝงความดุดัน

2022 Audi Q4 e-tron2022 Audi Q4 e-tron และ Q4 e-tron Sportback (2022 อาวดี้ คิว4 อี-ทรอน) เผยโฉมอย่างเป็นทางการ

ฟังเหตุผล ทำไมรถล้ำ ๆ อย่าง 2022 Mercedes-Benz EQS ยังใช้กระจกมองข้างแบบดั้งเดิม

ผลการศึกษาพบว่าการดูภาพหน้าจอที่แสดงผลด้านหลังหรือด้านข้างตัวรถจะทำให้ผู้ขับขี่ส่วนใหญ่เวียนศีรษะ”กระจกมองข้างดิจิทัลใน Audi

อาวดี้เตรียมเปิดตัว 2021 Audi e-tron GT พร้อมสู้ Porsche Taycan ได้หรือไม่?

Audi e-tron GT Concept ในงาน Los Angeles Auto Show หลังจากที่มีการเปิดตัว Audi e-tron Quattro และ รถอเนกประสงค์

Review 2020 Audi e-tron Sportback รถไฟฟ้าเสียบปลั๊ก 5.299 ล้านบาท ครบทั้งแรงทั้งหรูแบบไร้คู่แข่ง

2020 Audi e-tron Sportback 55 quattro S line (อาวดี้ อี-ตรอน สปอร์ตแบ็ค) รถยนต์ไฟฟ้าทรงเอสยูวีคูเป้จากค่ายสี่ห่วง

ยอดขายรถยนต์ไฟฟ้าในนอร์เวย์ พ่งสูงเกือบ 90% เอาชนะเครื่องยนต์ดีเซลและเบนซินที่แรกในโลก

3จากการรายงานของ Norwegian Road Federation (OFV-กรมการขนส่งนอร์เวย์) ในปี 2020 รถที่ขายดีที่สุดคือ Audi

เปิดตัว 2021 Audi RS e-tron GT ราคา 6.39 ล้านบาท สเปคนำเข้าฝาแฝด Taycan

2021 Audi e-tron GT (อาวดี้ อี-ตรอน จีที) รถยนต์ไฟฟ้ารุ่นล่าสุดจากเยอรมนี ที่เปิดตัวในเยอรมนีเมื่อเดือนก่อน

สวยเด่น Mazda MX-30 ชนะรางวัลด้าน Design ยอดเยี่ยมของ Japan Car of the Year 2020-2021

Mazda MX-30 ชนะรางวัล Design ดีเด่นในงานประกาศรางวัล Japan Car of the Year 2020-2021รางวัลในด้านดีไซน์ของ

Audi e-Tron รุ่นย่อย Premium ใหม่ ราคาถูกลง 10% ตัดออพชั่นอะไรบ้าง?

Audi e-Tron รถครอสโอเวอร์พลังไฟฟ้าล้วน ซึ่งทำยอดขายไม่ดีนักในสหรัฐอเมริกา จึงได้ออกกลยุทธ์ใหม่ เปิดตัวรุ่นล่างสุดที่มีราคาเอื้อมถึงง่ายขึ้น

2020 Audi e-tron Sportback จ่อลุยเมืองไทยสัปดาห์หน้า คาดราคาทะลุ 5.3 ล้านบาท

บริษัท ไมซ์สเตอร์ เทคนิค จำกัด ผู้จำหน่ายรถยนต์ Audi ในประเทศไทยเตรียมเปิดตัว 2020 Audi e-tron Sportback

รวมรถ EV เปิดตัวใหม่ในงานมอเตอร์โชว์ 2021 ราคาเริ่มตั้งแต่ 3 แสนกว่าจนถึงหลายล้าน

เพิ่มความเป็นไฟฟ้าที่ดูแลง่าย จึงทำยอดจองเยอะมาก ต้องต่อคิวรอนานเป็นปี ด้วยราคาขายเพียง 2.29 ล้านบาทAudi

2021 Audi RS Q3 Sportback ยืนยันมาไทย 19 ก.พ. นี้ คาดราคา 5 ล้านกว่าบาท สู้กับ Mercedes-AMG เต็ม ๆ

2021 Audi RS Q3 Sportback (อาวดี้ อาร์เอส คิว3 สปอร์ตแบค) เอสยูวีท้ายลาดพื้นฐานจาก Audi Q3 จะมาขายไทยวันที่

สื่อญี่ปุ่นยังอยากได้ ไทยละจะขายไหม Subaru Levorg ชนะรางวัล Car of the Year Japan 2020-2021

Subaru ประกาศชัยชนะรางวัล Japan Car of The Year 2020-2021 ด้วยรถ Subaru Levorg (ซูบารุ เลอวอร์ค) ใหม่

พาชม 2020 Audi TT RS สีส้ม Pulse Orange 400 แรงม้า เจ้าของค่าตัว 5.299 ล้านบาท

All-New 2020 Audi TT RS (2020 อาวดี้ ทีที อาร์เอส) เปิดตัวในประเทศไทยด้วยฝึมือของอาวดี้ ไทยแลนด์ และทำราคาแบบหยุดโลกที่

2021 Lexus UX300e เปิดตัวใหม่จะได้ส่วนแบ่งตลาดรถไฟฟ้าหรูจาก Audi e-tron ได้หรือไม่

Premiumสำหรับ 2021 Lexus UX300e ที่เพิ่งเปิดตัวนี้จะมีความสามารถเพียงพอที่จะได้ส่วนแบ่งตลาดรถไฟฟ้าสุดหรูจาก Audi

Audi เดินหน้าเข้าสู่ยุครถยนต์ไฟฟ้าเต็มตัวภายใน 2035 หลัง Audi e-tron ขายได้ 9,227 คัน ขึ้นอันดับ 1 ใน Norway

2035ซึ่งจะมีการแจ้งแผนออกมาในอีกไม่กี่เดือน พร้อมสถานะของโรงงานที่จะต้องเปลี่ยนไปผลิตแบบไฟ้าแบบเต็มตัวยอดขาย e-Tron

Audi Thailand ปรับกลยุทธ์ฝ่า COVID-19 เน้นเพิ่มสินค้า-ทำราคาสู้-ปรับบริการรับลูกค้า

Audi Thailand (อาวดี้ ประเทศไทย) ปรับแผนงานฝ่าวิกฤต COVID-19 เน้น 3 นโบายหลัก เพิ่มความหลากหลายของสินค้า

แบงค์บอกต่อ CX-5 ลดเหลือ 1,160,000 บาทกับ Audi อัดดอกเบี้ย 0% ก่อนงาน Motor Expo 2020

Mazda และ Audi นำรถมาลดราคา และขนแคมเปญงาน Motor Expo 2020 เพื่อให้ลูกค้าได้ออกมาจับจองกันก่อน พร้อมแล้ววันนี้Mazda

Review: 2019-2020 Audi e-tron เอสยูวีพรีเมียมพลังงานไฟฟ้า

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากยุโรป ส่งรถเอสยูวีอเนกประสงค์หรูพลังงานไฟฟ้าอย่าง 2019-2020 Audi e-tron

นอร์เวย์ผงาดชาติแรกยอดขายรถพลังไฟฟ้าแซงรถเครื่องยนต์สันดาป – แล้วเมืองไทยล่ะ?

จะพบว่ารถพลังไฟฟ้ามีสัดส่วนยอดขายเพียง 1% เท่านั้นสมาคมยานยนต์แห่งนอร์เวย์ (OFV) ระบุว่ารถพลังไฟฟ้าที่มียอดขายสูงที่สุดในปี 2020 คือ Audi

เผยโฉม 2022 BMW iX รถเอสยูวีไฟฟ้าที่ดีที่สุดเวลานี้? เบียด Audi e-tron

BMW Operating System เจนเนอเรชั่นใหม่ซึ่งข่าวระบุว่าผลิตด้วยวัสดุคริสตัล BMW iX Audi

รีวิวโพสต์ audi e tron japan

《 Audi e-tronの情報公開中》#Audi Japan公式LINEアカウントではデビュー直前のAudi e-tronの情報を先行公開中。新世代EV Audi e-tronの世界を一足先にのぞいてみませんか。LINEの友だち登録はこちら:e-tron特設サイト:https://audi.jp/e-tron/#etron

本日、 #Audi Japanは新春の記者会見を開催。Audi e-tronを皮切りに多数の電気自動車を送り出し、世界の工場でカーボンニュートラル化等を実現することを表明しました。2020年のAudiにどうぞご期待ください。Audiのサステイナブルな取り組みはこちら:

Audi Japan アウディ ジャパン Audi e-tron のCM 「Audiの電気自動車e-tron Sportback」篇

2019 #LexusES first to market with cameras instead of side mirrors #productioncar #e-tron #Japan #AUDI

Audi e-tronのJapan Premire見てきた

New Audi e tron GT (2022) Japan Premiere at Audie House of Progress Tokyo via @YouTube

【Audi e-tron x 柴咲コウ x mymizu】mymizuパートナーのAudi Japan(@AudiJapan)の新しい電気自動車e-tronの紹介動画で、サステナブルな世界について柴咲コウさん(@ko_shibasaki)がお話ししています。環境負担を減らすために最新技術を生活に取り入れるという話題でmymizuを紹介していただきました!

Near Future #tokyomotorshow #japan #audi #R18 #e-tron #quattro http://fb.me/2M25LMvva

EuroNCAP、Audi A3 Sportback e-tronなど4車種の衝突安全評価を発表 #japan

@fumiya_japan 結果Audiなんかい笑 アイアンマン3でも使用されてたけど、Audi e-tronに乗りたい

รีวิว Q&A audi e tron japan

Do you think Toyota is correct and EVs are just a "bit player"?

I have a friend who is an engineer for Toyota and he shared a few interesting items with me. First of all, don’t count Toyota out as Toyota holds the most EV and hybrid patents. Second, all automakers knew that to succeed at modern manufacturing, you need friends, even sometimes they are your rivals. That is why they have woven complex web of investments, alliances, development and manufacturing partnership and even part sharing to offset the massive cost of production. Toyota has a 35% stake in Monet Technologies specialized automated-vehicle and mobility developments. 20% stake in Subaru, cross ownership with Mazda as they are building an EV factory. Furthermore they are working with BMW on batteries and Supra engines. Their D4S injection system is being used by Audi and Ford. Third, EVs took close to 25 years before they catch on. Toyota found in high density populated cities, charging is a major problem. That is why they test market their hydrogen fuel cell vehicle both in Japan and in Southern California. Furthermore, while range is not the problem in compact countries, but in the United States it is. The battery cost for 300+ range will drive the price out of range for most car buyers. While in China, where EV market is 50% greater than US the cost may be too great and not profitable for established car makers rushing to enter that price war. Lastly, EV technology isn’t really new. Making a profit in that sagment is. Right now EV sales is a one horse race with Tesla’s model 3 dominate it more than all others combined. Since Tesla is a full line manufacturer covering the most expensive to the affortable unit I think most ICE cars manufacturers will likely to compete in the luxury to near luxury level. That leave Nissan Leaf and Chevy Bolt their only challenger in the large volume commuter market. There is no way Tesla can satisfy all the world’s EV needs. I believe once the battery technology fully matures and cost drops. Those legacy ICE car manufacturers will easily dominate the market. It took many years for Tesla to learn how to do proper body work and they are still rated below most car manufacturers according to Consumer Report. Just imagine what those Europeans carmakers can do once they can find a lower price battery source. These famous car makers already have highend EV for sale - Audi e-tron, Porche Taycan and BMW I4, MB’s EQC.

Will Tesla still be able to succeed after losing ~25% of Model 3 deposits?

Short answer: yes, of course the Model 3 will succeede, this doesn't change anything in Model 3 future. Let's face it: the main problem of Tesla Model 3 was not the 500,000 reservations long waiting list or the production speed - it was the anticipated waiting time. Some people jumped off the train and bought - the Model S. But in my opinion quite many are waiting for the base $35k model, maybe with some options, but whatever. Since Tesla pushes the advanced model 3 that costs around 48-60k, their deliveries will have to wait few additional weeks, for the last ones who made their reservations could be even a bit more. Yes, Tesla managed to ramp up the weekly production to 5000 cars per week and will probably hover around that number for some time; could be 6000, but let's be conservative for a moment. That's 5,000 x 52 = 260,000 per year. Probably 300,000 in the next year. But there are still 400,000 reservations. You do the calculation. Tesla is sold out almost up to the beginning of 2020. And then when the cars start arriving also to the international market (India, for example, isn't covered at all, yet) and are actually seen on the streets, I am sure that Tesla's Model 3 sales are secured for 4-5 years in the future - at least. I'd say more, but I won't over-speculate. And the Model 3 standard is head on head with its competition (Chevrolet Bolt, Hyundai Kona, Nissan Leaf 2019 E-plus), but excels on many points and it will be cheaper. And if some performances wouldn't match, Tesla could easily release an upgraded battery version when they are no match anymore. Tesla is starting to build a factory in Shanghai, China, to cover the East Asia market which is huge (China, Japan, S. Korea, Taiwan, probably also India in the future), but this plant won't be able to produce serious numbers of cars before 2021 and the production will be most probably split between the Model 3 and Model Y. I am sure that Tesla Model 3 sales have a bright future, especially because other cars: a) may be fancy, but are not in the same class (Jaguar iPace, Porsche Taycan, Audi E-Tron), b) have some serious design flaws (VW e-Golf, Nissan Leaf 40 kWh, Renault Zoe), c) are not produced in numbers that would be a serious competition to Tesla (like Hyundai-s, BMW i3 or Chevrolet Bolt) And I haven't seen any new car that would be announced for 2019 or 2020 that could out-compete the Model 3. Most that are announced are more a competition to the Model S or Model X. The only car that could be comparable in battery, price and availability will be the new Nissan Leaf 64 kWh E-plus, but by then Tesla will be ready. But when you make a close comparison of those two, the Leaf is no match. Yes, it's OK, it's good, but seriously, if you have to put the money on the table? No. Sorry, Nissan. Edit: Actually Tesla wants to get these numbers down! Who wants to have a waiting list of over one year or even much more! And beside Nissan there are few others that would want Tesla to go down too, of course the big three in Detroit and a few others (VW and other car makers) wouldn’t share a tear either. But Chevrolet & co., Tesla won’t go down. I actually expect it will make profits by the end of this year.

Is there an electric car on the market today that competes Tesla?

I’m not up on actual delivery schedules delivery so could be wrong but as I understand it there is nothing you can buy today that is in the same class and price range as the Tesla. The other available EV are functional but token offerings. While everyone is talking about doing EVs only Germany seems to be taking it seriously with Audi being the most serious threat to Tesla with their E-Tron, when you can actually buy one. It sounds like Mercedes and Porsche will also have serious offerings. I look forward to when the Japanese finally wake up and start offering sexy small EVs at a reasonable price but with their current attitude that could be years away. The one that could stir things up is the Chinese. BYD are making world class EVs but are currently focused on the internal public transport market. I’m guessing that is such a huge market that helps China’s green aspirations that they don’t need to worry about exports yet, but if China was to to turn to exports they could steal the market place from Japan. I have owned a BYD and its quality was on par with Japanese cars I have owned. The USA is currently the world leader in EVs but Germany is fighting back with an aggressive road map whereas Japan seems ready to give up on making cars.

Why are American cars not selling in Europe?

First of all, not that many US models are offered in Europe. Secondly, While US cars have made huge progress, they do not have a good reputation in terms of build quality , fuel consumption and roadholding. Also, US car design has long been very different and perceived as less attractive than European designs. US cars are also much more expensive in Europe than in the US and hence face fierce competition from Japanese, Korean and obviously European brands. The cars that are still imported and that sell well are either iconic (Jeep, Mustang, Corvette) or typical American (RAM, Camaro, Silverado) and therefore bought by consumers that love the American style. I do not see this change quickly. Europe is the most competitive market in terms of product quality and technology and so far the winners come either from Europe, Japan or Korea. I hear you say: and what about Tesla then. Well, Tesla has been successful in Europe because they were ahead of the market and their brand is perceived as positive and innovative. But even Tesla will now start to feel the impact of new EV cars from Japan, Korea and especially Europe. Put an Audi e-tron next to a Tesla and the difference in build quality and finish is striking (even if Tesla may still lead in battery efficiency)

Could "legacy" automakers (VW, Ford, GM, BMW) use their manufacturing muscle to threaten or even beat Tesla in EV?

Of course. They’re already getting clobbered in Europe. Tesla sales are down in Europe, but it’s not only due to competition (santech360.com) Tesla Gets A Massive Beating In EV Sales From VW ID.3 And Audi e-tron In Norway And The Netherlands | Carscoops China sales are flat and non existant in Japan. Tesla sets sales record, but still lags growth expectations - Los Angeles Times (latimes.com) It really gets bloody when Tesla faces stiff competition in the US with the Ford Mach-E now and sale and the VW ID.4 soon to land.

FAQs ที่เกี่ยวข้อง audi e tron japan

  • Q

    ความเร็วสูงสุดของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    กฤตกร มานะดี

    มีความเร็วสูงสุดและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
  • Q

    ขนาดล้อของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    ลูกชาย คนเล็ก

    มีขนาดล้อและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
  • Q

    ที่พักแขนคอนโซลกลางของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    อ้อม เผ่าทอง

    มีที่พักแขนคอนโซลกลางและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
หน้าหลัก