แท็ก

audi e tron jaguar i pace

บทความที่เกี่ยวข้อง audi e tron jaguar i pace

ส่องข้อดีข้อเสีย Jaguar XF ก่อนเป็นเจ้าของ

Jaguar XF1.ดีไซน์ Jaguar XF หรูดูดี Jaguar XF มาในแบบสปอร์ตสุดเฉี่ยว ที่ให้ความเรียบหรูทันสมัยได้อย่างลงตัว

งานรถยนต์ไฟฟ้าเข้าฟรี มีทุกรุ่นให้ลองขับ ระดับราคา 10,000,000 กว่าบาทก็มาด้วย

มาให้ขับจริงเกือบครบทุกรุ่น ประกอบด้วย Nissan Almera EV Takano Nissan Kicks MG ZS EV Hyundai Kona Volvo S60 T8 BMW i3 Jaguar

Review: 2019-2020 Audi e-tron เอสยูวีพรีเมียมพลังงานไฟฟ้า

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากยุโรป ส่งรถเอสยูวีอเนกประสงค์หรูพลังงานไฟฟ้าอย่าง 2019-2020 Audi e-tron

เผยโฉม 2022 BMW iX รถเอสยูวีไฟฟ้าที่ดีที่สุดเวลานี้? เบียด Audi e-tron

BMW Operating System เจนเนอเรชั่นใหม่ซึ่งข่าวระบุว่าผลิตด้วยวัสดุคริสตัล BMW iX Audi

เปิดตัว 2020 Audi e-tron Sportback ค่าตัว 5.299 ล้านบาท จำกัดโควต้า 15 คันในไทย

2020 Audi e-tron Sportback 55 quattro S line (อาวดี้ อี-ทรอน สปอร์ตแบ็ก) เปิดตัวอย่างเป็นทางการในไทย

2020 Audi e-tron Sportback จ่อลุยเมืองไทยสัปดาห์หน้า คาดราคาทะลุ 5.3 ล้านบาท

บริษัท ไมซ์สเตอร์ เทคนิค จำกัด ผู้จำหน่ายรถยนต์ Audi ในประเทศไทยเตรียมเปิดตัว 2020 Audi e-tron Sportback

รวมรถ EV เปิดตัวใหม่ในงานมอเตอร์โชว์ 2021 ราคาเริ่มตั้งแต่ 3 แสนกว่าจนถึงหลายล้าน

เพิ่มความเป็นไฟฟ้าที่ดูแลง่าย จึงทำยอดจองเยอะมาก ต้องต่อคิวรอนานเป็นปี ด้วยราคาขายเพียง 2.29 ล้านบาทAudi

รวมราคารถยนต์ไฟฟ้าในไทย ทุกรุ่นในปี 2021 ต้อนรับการมาของ ORA Good Cat

Audi e-tron ราคา 5,099,000 - 5,299,000 บาท2021 Audi e-tron รุ่นย่อย 55 quattro ราคา 5,099,000 บาท และ

Review 2020 Audi e-tron Sportback รถไฟฟ้าเสียบปลั๊ก 5.299 ล้านบาท ครบทั้งแรงทั้งหรูแบบไร้คู่แข่ง

2020 Audi e-tron Sportback 55 quattro S line (อาวดี้ อี-ตรอน สปอร์ตแบ็ค) รถยนต์ไฟฟ้าทรงเอสยูวีคูเป้จากค่ายสี่ห่วง

Audi Thailand ปรับกลยุทธ์ฝ่า COVID-19 เน้นเพิ่มสินค้า-ทำราคาสู้-ปรับบริการรับลูกค้า

Audi Thailand (อาวดี้ ประเทศไทย) ปรับแผนงานฝ่าวิกฤต COVID-19 เน้น 3 นโบายหลัก เพิ่มความหลากหลายของสินค้า

ดูเพิ่มเติม

เป็นไปได้? ผู้บริหาร Audi ชี้รถพลังไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่เล็กลงในอนาคต

ซีอีโอ Audi (อาวดี้) ออกมาให้ความเห็นว่ารถยนต์ไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่ขนาดเล็กลงในอนาคต เมื่อเทคโนโลยีการชาร์จไฟและจุดชาร์จไฟมีพัฒนาการก้าวหน้ามากขึ้นจากการแข่งขันด้านพละกำลังทั้งแรงม้าและแรงบิดของรถเครื่องยนต์สันดาปในอดีต

ยอดขายรถยนต์ไฟฟ้าในนอร์เวย์ พ่งสูงเกือบ 90% เอาชนะเครื่องยนต์ดีเซลและเบนซินที่แรกในโลก

3จากการรายงานของ Norwegian Road Federation (OFV-กรมการขนส่งนอร์เวย์) ในปี 2020 รถที่ขายดีที่สุดคือ Audi

Review: Jaguar XE รถสปอร์ตสไตล์คนรุ่นใหม่

Jaguar (จากัวร์) ค่ายรถยนต์ระดับหรูส่ง 2019 Jaguar XE รถยนต์ซีดานสุดหรูที่มาพร้อมความพรีเมียมทุกมิติ

ชมคันจริง 2020 Audi e-Tron Sportback ขายไทยในราคา 5.299 ล้านบาท มีดีแค่หลังคาลาดลงรึเปล่า?

2020 Audi e-tron Sportback (อาวดี้ อี-ตรอน สปอร์ตแบ็ค) เปิดตัวขายในไทยแล้วด้วยราคา 5,299,000 บาท เป็นรถเอสยูวีพลังไฟฟ้าล้วน

เปิดตัว 2021 Audi RS e-tron GT ราคา 6.39 ล้านบาท สเปคนำเข้าฝาแฝด Taycan

2021 Audi e-tron GT (อาวดี้ อี-ตรอน จีที) รถยนต์ไฟฟ้ารุ่นล่าสุดจากเยอรมนี ที่เปิดตัวในเยอรมนีเมื่อเดือนก่อน

ชมงาน BIMS 2021 ดู GWM มาแรง MG Extender หน้าใหม่ หรือ Audi e-tron GT และอื่น ๆ เรารวมไว้ให้คุณแล้วที่นี่

ๆ ร้อน ๆ ก็คือ Audi Q5 (อาวดี้ คิว5) ที่มาพร้อมชุดแต่งเอสไลน์ ทั้งภายในและภายนอก รวมไปถึงช่วงล่างที่ได้รับการปรับแต่งใหม่

แบงค์บอกต่อ CX-5 ลดเหลือ 1,160,000 บาทกับ Audi อัดดอกเบี้ย 0% ก่อนงาน Motor Expo 2020

Mazda และ Audi นำรถมาลดราคา และขนแคมเปญงาน Motor Expo 2020 เพื่อให้ลูกค้าได้ออกมาจับจองกันก่อน พร้อมแล้ววันนี้Mazda

Spy Shot: All-New 2020 BMW X3 ถูกจับภาพได้ก่อนขณะส่งทดสอบ

ศูนย์ควบคุมกลางที่จะมีวิธีการเลือกเกียร์ใหม่ และเพิ่มการควบคุม iDriveเครื่องใหม่ไม่น้อยหน้าใครBMW X3 นี้จะออกมาเป็นคู่แข่งกับ Audi

Audi e-Tron รุ่นย่อย Premium ใหม่ ราคาถูกลง 10% ตัดออพชั่นอะไรบ้าง?

Audi e-Tron รถครอสโอเวอร์พลังไฟฟ้าล้วน ซึ่งทำยอดขายไม่ดีนักในสหรัฐอเมริกา จึงได้ออกกลยุทธ์ใหม่ เปิดตัวรุ่นล่างสุดที่มีราคาเอื้อมถึงง่ายขึ้น

2021 Audi e-tron GT เตรียมบุกไทยปีนี้ พร้อมตระกูล RS อีกหลายรุ่น

ซึ่งรวมไปถึงรถยนต์สปอร์ตไฟฟ้า Audi e-tron GT (อาวดี้ อี-ตรอน จีที) ที่จะเปิดตัวในตลาดโลกในสัปดาห์หน้า

2021 Audi RS Q3 Sportback ยืนยันมาไทย 19 ก.พ. นี้ คาดราคา 5 ล้านกว่าบาท สู้กับ Mercedes-AMG เต็ม ๆ

2021 Audi RS Q3 Sportback (อาวดี้ อาร์เอส คิว3 สปอร์ตแบค) เอสยูวีท้ายลาดพื้นฐานจาก Audi Q3 จะมาขายไทยวันที่

2021 Lexus UX300e เปิดตัวใหม่จะได้ส่วนแบ่งตลาดรถไฟฟ้าหรูจาก Audi e-tron ได้หรือไม่

Premiumสำหรับ 2021 Lexus UX300e ที่เพิ่งเปิดตัวนี้จะมีความสามารถเพียงพอที่จะได้ส่วนแบ่งตลาดรถไฟฟ้าสุดหรูจาก Audi

อาวดี้เตรียมเปิดตัว 2021 Audi e-tron GT พร้อมสู้ Porsche Taycan ได้หรือไม่?

Audi e-tron GT Concept ในงาน Los Angeles Auto Show หลังจากที่มีการเปิดตัว Audi e-tron Quattro และ รถอเนกประสงค์

Motor Expo 2020 เปิดตัวรถใหม่ 9 รุ่นดัง MG5, Outlander, Carnival ฯลฯ พร้อมแง้มแคมเปญเด็ด

28,900,000 บาท พิเศษสำหับในงาน ตัวท้อปสุดราคา 19,900,000 บาทเท่านั้น พร้อมประกันคุณภาพรถและค่าซ่อมบำรุง 5 ปีAudiอาวดี้ประเทศไทย

Audi เดินหน้าเข้าสู่ยุครถยนต์ไฟฟ้าเต็มตัวภายใน 2035 หลัง Audi e-tron ขายได้ 9,227 คัน ขึ้นอันดับ 1 ใน Norway

2035ซึ่งจะมีการแจ้งแผนออกมาในอีกไม่กี่เดือน พร้อมสถานะของโรงงานที่จะต้องเปลี่ยนไปผลิตแบบไฟ้าแบบเต็มตัวยอดขาย e-Tron

Audi เปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าสปอร์ตรุ่นใหม่ 2022 Audi e-tron GT และ Audi RS e-tron GT เริ่ม 3,621,000 บาท

Coupe คือ 2022 Audi e-tron GT (อาวดี้ อีทรอน จีที) เริ่ม 3,621,000 บาท และ Audi RS e-tron GT (อาวดี้

สมาคมผู้ผลิตรถยนต์ยุโรปเตือน แผนรถพลังงานไฟฟ้าในยุโรปยังห่างไกลความเป็นจริง

” และ “สภาวะในปัจจุบันยังไม่พร้อมที่จะทำให้เกิดการเปลี่ยนแปลงอย่างก้าวกระโดด”2020 Jaguar

ชมคุณสมบัติเด่น 2022 Audi Q4 e-tron รถเอสยูวีไฟฟ้าขนาดเล็กแฝงความดุดัน

2022 Audi Q4 e-tron2022 Audi Q4 e-tron และ Q4 e-tron Sportback (2022 อาวดี้ คิว4 อี-ทรอน) เผยโฉมอย่างเป็นทางการ

ควักเพิ่ม 2 แสน! ทำไมถึงควรเลือก 2020 Audi e-tron Sportback มากกว่า e-tron สแตนดาร์ด

2020 Audi e-tron Sportback (อาวดี้ อี-ทรอน สปอร์ตแบ็ก) รุ่นใหม่เปิดตัวลุยตลาดบ้านเราแล้วด้วยราคา 5.299

พาชม 2020 Audi TT RS สีส้ม Pulse Orange 400 แรงม้า เจ้าของค่าตัว 5.299 ล้านบาท

All-New 2020 Audi TT RS (2020 อาวดี้ ทีที อาร์เอส) เปิดตัวในประเทศไทยด้วยฝึมือของอาวดี้ ไทยแลนด์ และทำราคาแบบหยุดโลกที่

รีวิว Q&A audi e tron jaguar i pace

Keeping all other features and functionalities aside, why is that Jaguar's I-Pace, Audi's e-Tron and now Porsche's Taycan, cannot compete with Tesla cars in terms of Range (EPS)?

The key reason is the way they approach in developing the EV itself. In case of Tesla, the objective is to push the car industry towards more sustainable energy. So making a compelling car against all the industry forces was super critical. In order to do that they started with first principles, and one of the key one is every design aspect of the car is linked to its impact on energy consumption. So starting with motor, its cooling system, inverter, body type, heating/cooling system right to the point of how much energy should be spent by the AI computer onboard. This level of thinking is the crucial difference. If you compare this with other car makers, firstly they come up with a big ego as all established companies develop over period of time. So even if an engineer comes up with a new idea, there is resistance in accepting it. Trying out or failing and trying again is not encouraged in this dated culture. In companies that are hierarchical, they will not even listen to ideas coming from a junior engineer. The problem with gas car manufacturers is the legacy baggage, they try to leverage everything they already have. So it is not first principle approach but more of a band-aid approach. Tesla tried the band-aid approach, but the learning was quick and they decided to do ground-up design which has become their advantage. Eventually with all the money being spent they will improve in efficiency and the competition will get close. The customer will be the final winner, with more choices.

Are the Jaguar I-Pace and Audi E-Tron hurting Tesla sales?

No, they are hurting their ICE sales. Tesla doesn’t have a problem selling its vehicles. They pretty much expected their own Model 3 line to eat into the S and X sales so the slump in those is correlated with expanding availability of the 3. Jaguars offering doesn’t really compare well to Teslas offering. The iPace is the size of the Model 3, but sells close to the price of the Model X. Interior and features wise it’s more in line with the 3 and lacking a number of the features. So the price comparison heavily favours Tesla. The eTron is a better value proposition (although what the heck the screwed up with consumption on that car is beyond me) and more directly competes with the Model X, but I think it mostly steals from Q7 sales. A Tesla owner is unlikely to swap to an eTron and Audi should understand that they really need to look at the auto sales market as one market and not ICE market and EV market. They aren’t competing with Tesla, they are competing with their own ICE offerings as well as all the other companies (BMW X6 etc etc). That’s where they are stealing the sales from. And it’s likely that they are stealing those as being a well known old brand and bringing a true compelling EV to the market a number of people who wouldn’t consider Tesla because of it being a relatively new brand with maybe lower local presence will contemplate the eTron. And that’s good as we need to transition to EV-s. What I think Jaguar and Audi are actually doing is promoting Tesla sales. Once people understand that an EV is an option at the Jaguar or Audi dealership they might go cross shopping for options, discover Tesla and its feature rich offering and huge range in comparison and go for that instead. I think that is more likely happening than the other way around. Also, Jaguar and Audi EV sales combined in a quarter are less than what Tesla sells in a month. Might even be sales in a year will fall short of Tesla sales in a month :) So really hard for them to steal sales when the supply is so miniscule still…

Is there anything in Jaguar I-pace, Volvo Polestar 2, Audi e-tron, Mercedes EQC that's superior to Tesla cars?

Yes. Most people will consider the interiors more upscale. Also they will generally be quieter at cruising speed on highways with rough surfaces. The I-Pace appears to be better if off roading. Of course Tesla is better with battery and motor technology and I personally find the user interface on the Teslas superior. That however is subjective. Tesla also has far and away the best charging network. If you look at space, both the X and S have much more cargo space than the competitors. The Model 3 is a lot cheaper than the cars you mentioned.

How do you feel about Audi e-tron and Jaguar I-PACE selling several times better in Europe (Norway, Netherlands and Spain) than Tesla Model S and Model X?

I find the graph very misleading for a couple of reasons: First, the graph starts all models at a baseline of zero in April, 2019. This ignores the fact that Tesla has been shipping cars to Norway for several years and been the sales leader for much of that time. Many people that wanted a Tesla Model S or Model X bought it years ago. Second, the Tesla Model 3 is now available, so many people are moving to the smaller, more nimble vehicle. The graph shows that the Audi e-Tron almost reached 1000 total shipments in April and most of May. Meanwhile, Tesla shipped 5300 Model 3 in March, 2019 in Norway alone. Tesla Mania Means Over Half of Norway Car Sales Are Now Electric I'm happy seeing more EV choices. I just wish some reports wouldn't go to such lengths to look like the new cars are the only things being sold.

With Jaguar's I-Pace, Audi's e-Tron and now Porsche's Taycan, why is that they still do not offer as much range as the Tesla?

Ah, the Tesla “secret sauce.” Add Mercedes EQC to the list, by the way. It’s efficiency. The Audi’s battery is almost twice the size of the Model 3 SR Plus, yet the SR Plus gets significantly more range. I presume efficiency comes from: More efficient motor More efficient electronics (inverter) More efficient regenerative braking Better software I’ve done some reading and learned that Tesla has come cutting edge software to simulate electric motor designs. They can optimize their motors in ways beyond what other manufacturers can do. Part of it is weight. Particularly the Audi is very heavy, which is why I threw in the Tesla Model S with a much larger battery (5% bigger than the Audi), but still, the Tesla is much more efficient.

FAQs ที่เกี่ยวข้อง audi e tron jaguar i pace

  • Q

    สวิตช์ควบคุมเครื่องเสียงบนพวงมาลัยของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    disornr

    มีสวิตช์ควบคุมเครื่องเสียงบนพวงมาลัยและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
  • Q

    ระบบทำความร้อนของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    ชินณพัฒน์

    มีระบบทำความร้อนและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
  • Q

    ไฟส่องสว่างสำหรับการขับขี่ในเวลากลางวันของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    มีให้เธอเสมอ

    มีไฟส่องสว่างสำหรับการขับขี่ในเวลากลางวันและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
หน้าหลัก