แท็ก

audi e tron off road

บทความที่เกี่ยวข้อง audi e tron off road

พาชม 2020 Audi TT RS สีส้ม Pulse Orange 400 แรงม้า เจ้าของค่าตัว 5.299 ล้านบาท

All-New 2020 Audi TT RS (2020 อาวดี้ ทีที อาร์เอส) เปิดตัวในประเทศไทยด้วยฝึมือของอาวดี้ ไทยแลนด์ และทำราคาแบบหยุดโลกที่

ยอดขายรถยนต์ไฟฟ้าในนอร์เวย์ พ่งสูงเกือบ 90% เอาชนะเครื่องยนต์ดีเซลและเบนซินที่แรกในโลก

และได้รับการขยายแท่นชาร์จถึง 10,000 แห่งทำให้สนับสนุนการขายได้มากขึ้นTesla Model 3จากการรายงานของ Norwegian Road

ควักเพิ่ม 2 แสน! ทำไมถึงควรเลือก 2020 Audi e-tron Sportback มากกว่า e-tron สแตนดาร์ด

2020 Audi e-tron Sportback (อาวดี้ อี-ทรอน สปอร์ตแบ็ก) รุ่นใหม่เปิดตัวลุยตลาดบ้านเราแล้วด้วยราคา 5.299

Review 2020 Audi e-tron Sportback รถไฟฟ้าเสียบปลั๊ก 5.299 ล้านบาท ครบทั้งแรงทั้งหรูแบบไร้คู่แข่ง

2020 Audi e-tron Sportback 55 quattro S line (อาวดี้ อี-ตรอน สปอร์ตแบ็ค) รถยนต์ไฟฟ้าทรงเอสยูวีคูเป้จากค่ายสี่ห่วง

เทียบรุ่นย่อย 2021 Nissan Navara แบบละเอียด มีให้เลือกถึง 14 รุ่น ตั้งแค่ King Cab ยัน Pro4X

King Cab 2WD E 7 AT Calibre ราคา 815,000 บาทเพิ่ม 50,000 บาทจากรุ่น E ได้เป็นเกียร์อัตโนมัติ 7 สปีด6.

เปิดตัว 2020 Audi e-tron Sportback ค่าตัว 5.299 ล้านบาท จำกัดโควต้า 15 คันในไทย

2020 Audi e-tron Sportback 55 quattro S line (อาวดี้ อี-ทรอน สปอร์ตแบ็ก) เปิดตัวอย่างเป็นทางการในไทย

Review: 2019-2020 Audi e-tron เอสยูวีพรีเมียมพลังงานไฟฟ้า

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากยุโรป ส่งรถเอสยูวีอเนกประสงค์หรูพลังงานไฟฟ้าอย่าง 2019-2020 Audi e-tron

ชมคุณสมบัติเด่น 2022 Audi Q4 e-tron รถเอสยูวีไฟฟ้าขนาดเล็กแฝงความดุดัน

2022 Audi Q4 e-tron2022 Audi Q4 e-tron และ Q4 e-tron Sportback (2022 อาวดี้ คิว4 อี-ทรอน) เผยโฉมอย่างเป็นทางการ

2020 Audi e-tron Sportback จ่อลุยเมืองไทยสัปดาห์หน้า คาดราคาทะลุ 5.3 ล้านบาท

บริษัท ไมซ์สเตอร์ เทคนิค จำกัด ผู้จำหน่ายรถยนต์ Audi ในประเทศไทยเตรียมเปิดตัว 2020 Audi e-tron Sportback

2021 Lexus UX300e เปิดตัวใหม่จะได้ส่วนแบ่งตลาดรถไฟฟ้าหรูจาก Audi e-tron ได้หรือไม่

Premiumสำหรับ 2021 Lexus UX300e ที่เพิ่งเปิดตัวนี้จะมีความสามารถเพียงพอที่จะได้ส่วนแบ่งตลาดรถไฟฟ้าสุดหรูจาก Audi

ดูเพิ่มเติม

เปิดตัว 2021 Audi RS e-tron GT ราคา 6.39 ล้านบาท สเปคนำเข้าฝาแฝด Taycan

2021 Audi e-tron GT (อาวดี้ อี-ตรอน จีที) รถยนต์ไฟฟ้ารุ่นล่าสุดจากเยอรมนี ที่เปิดตัวในเยอรมนีเมื่อเดือนก่อน

Toyota เตรียมปล่อยชุดแต่ง GR เสริมความ off road ให้กับ Hilux ใหม่ในญี่ปุ่น

Toyota เตรียมปล่อยชุดแต่ง GR เสริมความ off road ให้กับ Hilux ใหม่ในญี่ปุ่นToyota Customizing & Development

เผยโฉม 2022 BMW iX รถเอสยูวีไฟฟ้าที่ดีที่สุดเวลานี้? เบียด Audi e-tron

BMW Operating System เจนเนอเรชั่นใหม่ซึ่งข่าวระบุว่าผลิตด้วยวัสดุคริสตัล BMW iX Audi

นอร์เวย์ผงาดชาติแรกยอดขายรถพลังไฟฟ้าแซงรถเครื่องยนต์สันดาป – แล้วเมืองไทยล่ะ?

จะพบว่ารถพลังไฟฟ้ามีสัดส่วนยอดขายเพียง 1% เท่านั้นสมาคมยานยนต์แห่งนอร์เวย์ (OFV) ระบุว่ารถพลังไฟฟ้าที่มียอดขายสูงที่สุดในปี 2020 คือ Audi

Subaru อเมริกาเตรียมเปิดตัวชุดแต่งใหม่ Wilderness ที่จะทำให้รถของคุณ มีความเป็น Off-Road มากขึ้น

ซูบารุ) เตรียมเปิดตัวแบรนด์ย่อยใหม่ Wilderness ที่จะแต่งรถของซูบารุที่มีอยุ่ในท้องตลาด ให้มีความเป็น Off-Road

2021 Audi e-tron GT เตรียมบุกไทยปีนี้ พร้อมตระกูล RS อีกหลายรุ่น

ซึ่งรวมไปถึงรถยนต์สปอร์ตไฟฟ้า Audi e-tron GT (อาวดี้ อี-ตรอน จีที) ที่จะเปิดตัวในตลาดโลกในสัปดาห์หน้า

รวมรถ EV เปิดตัวใหม่ในงานมอเตอร์โชว์ 2021 ราคาเริ่มตั้งแต่ 3 แสนกว่าจนถึงหลายล้าน

เพิ่มความเป็นไฟฟ้าที่ดูแลง่าย จึงทำยอดจองเยอะมาก ต้องต่อคิวรอนานเป็นปี ด้วยราคาขายเพียง 2.29 ล้านบาทAudi

2021 Audi RS Q3 Sportback ยืนยันมาไทย 19 ก.พ. นี้ คาดราคา 5 ล้านกว่าบาท สู้กับ Mercedes-AMG เต็ม ๆ

2021 Audi RS Q3 Sportback (อาวดี้ อาร์เอส คิว3 สปอร์ตแบค) เอสยูวีท้ายลาดพื้นฐานจาก Audi Q3 จะมาขายไทยวันที่

เป็นไปได้? ผู้บริหาร Audi ชี้รถพลังไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่เล็กลงในอนาคต

ซีอีโอ Audi (อาวดี้) ออกมาให้ความเห็นว่ารถยนต์ไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่ขนาดเล็กลงในอนาคต เมื่อเทคโนโลยีการชาร์จไฟและจุดชาร์จไฟมีพัฒนาการก้าวหน้ามากขึ้นจากการแข่งขันด้านพละกำลังทั้งแรงม้าและแรงบิดของรถเครื่องยนต์สันดาปในอดีต

Audi เดินหน้าเข้าสู่ยุครถยนต์ไฟฟ้าเต็มตัวภายใน 2035 หลัง Audi e-tron ขายได้ 9,227 คัน ขึ้นอันดับ 1 ใน Norway

2035ซึ่งจะมีการแจ้งแผนออกมาในอีกไม่กี่เดือน พร้อมสถานะของโรงงานที่จะต้องเปลี่ยนไปผลิตแบบไฟ้าแบบเต็มตัวยอดขาย e-Tron

แบงค์บอกต่อ CX-5 ลดเหลือ 1,160,000 บาทกับ Audi อัดดอกเบี้ย 0% ก่อนงาน Motor Expo 2020

Mazda และ Audi นำรถมาลดราคา และขนแคมเปญงาน Motor Expo 2020 เพื่อให้ลูกค้าได้ออกมาจับจองกันก่อน พร้อมแล้ววันนี้Mazda

สำรวจความนิยมแบรนด์รถยนต์ในแต่ละประเทศ ใครยืนหนึ่ง? อันดับสองค่ายใดมาชมกัน

ขณะที่ Chevrolet (เชฟโรเลต) เป็นแบรนด์ยอดนิยมในอียิปต์ ส่วน Toyota ครองส่วนแบ่งตลาดเกือบ 100% ในเยเมนAudi

รวม 5 เหตุผลที่หลายคนเลือก Suzuki Jimny แทน Ford Ranger Raptor (และ 1 เหตุผลใหญ่ที่ทำให้ไม่เลือก)

เป็นรถที่ไม่มีความเหมือนกับ Ford Ranger Raptor แม้แต่นิดเดียว แม้ว่าจะถูกโฆษณาว่าเป็นรถที่เอาไว้ใช้ Off-Road

Audi e-Tron รุ่นย่อย Premium ใหม่ ราคาถูกลง 10% ตัดออพชั่นอะไรบ้าง?

Audi e-Tron รถครอสโอเวอร์พลังไฟฟ้าล้วน ซึ่งทำยอดขายไม่ดีนักในสหรัฐอเมริกา จึงได้ออกกลยุทธ์ใหม่ เปิดตัวรุ่นล่างสุดที่มีราคาเอื้อมถึงง่ายขึ้น

อาวดี้เตรียมเปิดตัว 2021 Audi e-tron GT พร้อมสู้ Porsche Taycan ได้หรือไม่?

Audi e-tron GT Concept ในงาน Los Angeles Auto Show หลังจากที่มีการเปิดตัว Audi e-tron Quattro และ รถอเนกประสงค์

ชมงาน BIMS 2021 ดู GWM มาแรง MG Extender หน้าใหม่ หรือ Audi e-tron GT และอื่น ๆ เรารวมไว้ให้คุณแล้วที่นี่

ๆ ร้อน ๆ ก็คือ Audi Q5 (อาวดี้ คิว5) ที่มาพร้อมชุดแต่งเอสไลน์ ทั้งภายในและภายนอก รวมไปถึงช่วงล่างที่ได้รับการปรับแต่งใหม่

ชมคันจริง 2020 Audi e-Tron Sportback ขายไทยในราคา 5.299 ล้านบาท มีดีแค่หลังคาลาดลงรึเปล่า?

2020 Audi e-tron Sportback (อาวดี้ อี-ตรอน สปอร์ตแบ็ค) เปิดตัวขายในไทยแล้วด้วยราคา 5,299,000 บาท เป็นรถเอสยูวีพลังไฟฟ้าล้วน

Audi เปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าสปอร์ตรุ่นใหม่ 2022 Audi e-tron GT และ Audi RS e-tron GT เริ่ม 3,621,000 บาท

Coupe คือ 2022 Audi e-tron GT (อาวดี้ อีทรอน จีที) เริ่ม 3,621,000 บาท และ Audi RS e-tron GT (อาวดี้

รู้ข้อดีข้อด้อย Volvo XC60 ก่อนให้เป็นรถคู่ใจ

มีรุ่น Hybrid ให้เลือกVolvo XC60 T8 Twin Enging AWD เป็นเครื่องยนต์ปลั๊กอินไฮบริด-เครื่องยนต์ Drive-E

Audi Thailand ปรับกลยุทธ์ฝ่า COVID-19 เน้นเพิ่มสินค้า-ทำราคาสู้-ปรับบริการรับลูกค้า

Audi Thailand (อาวดี้ ประเทศไทย) ปรับแผนงานฝ่าวิกฤต COVID-19 เน้น 3 นโบายหลัก เพิ่มความหลากหลายของสินค้า

รีวิว Q&A audi e tron off road

Why is the Audi e-tron able to charge much faster than a Tesla?

Part of the e-tron’s charging speed is an illusion. Let me give an example. Let’s say that I fill a glass of water at my sink and it takes 8 seconds. Now let’s fill a 1000 gallon tank with a fire hose and it takes 2 minutes. So which is faster, 0–100% in 8 seconds or 1–100% in two minutes? Would you say that my kitchen faucet fills faster than a 500-gallon-per-minute firehose? You wouldn’t say that. That’s not as extreme as comparing a Tesla Model 3 with an Audi e-tron, but there are similarities. Usually when Audi publishes charging comparisons, they compare going from 0 to 100% in their car and in the Tesla car. What is not apparent is that the Audi only has 204 miles of range, compared to the Tesla which, depending on model, might have 370 miles of range. The other trick that blurs the comparison is the display of a charging curve. Audi does two things with the curve. First they show the Tesla along its entire charge cycle, and stretch the Audi curve to match it, when in fact the Tesla had already added as much range as the Audi much earlier in the curve. You can see in this charging curve illustration from Audi that the Tesla Model 3 (the dark gray curve that starts out on top) only goes to about 88%. I’m assuming that Audi is using the Tesla Model 3 Standard Range Plus in the test because of they way they cut it off. If they had used the Long Range model, Tesla would have done better, and if Audi had used their Quattro 50, they would have done worse. The other thing has to do with how lithium-ion batteries charge—faster at first and then a lot slower at the very end. Tesla cars charge much closer to the top than an Audi does, so the charge curve shows the Tesla charging very slowly at the end. Audi doesn’t charge to the full capacity of the battery, so that slow charging region is hidden. They top off at 96% (which they call 100%). If I recall correctly, if you take a Model 3 Long Range Tesla at a V3 Supercharger (250 kW) and compare charging it from 0–204 miles (the max on the Audi) at an Ionity 340 kW DC fast charger, the Tesla finishes first. To be fair, I’ve been talking about the size of the tank in terms of range, rather than energy. The Tesla looks much better because it’s more energy efficient. If we talked about how much energy the battery can hold, then the e-tron does charge faster (although they still don’t charge their battery all the way). That difference probably comes from a more efficient cooling system. Tesla Model 3 charges faster than Model S for just that reason, a more efficient cooling design. To me, the important question is which car gets from Point A to Point B the fastest, and which car spends more time charging to get there. YouTuber Bjørn Nyland runs what he calls the 1000 km challenge with various cars. The Audi e-tron Quattro 55 completed 1000 km in 10 hours 15 minutes. The e-tron 50 took an hour longer. His Model 3 took 10 hours even. Here is his spreadsheet: Nyland notes that the e-tron 50 was tested in wet cool weather, and he estimates between 11:15 and 11:30 for dry roads in summer. The data doesn’t cover what would happen with Tesla V3 Superchargers. Here is the complete list of Nyhand 1000 km challenge videos . The point is that any advantage e-tron has in charging speed is lost due to its lower energy efficiency. In the real world, the Tesla spends less charging time and gets you there faster.

Why do people buy Audi electric cars if Tesla is much better?

Reasons to buy an Audi e-tron If you want to tow stuff, the Audi is less expensive than the Tesla Model X (which also tows). The e-tron has some off-road capability, while this is really not recommended for any Tesla vehicle. The Audi has a more luxurious interior The e-tron has more knobs and buttons than you can imagine. You’re an Audi fan Those reasons explain the few Audi cars that are sold.

Is Tesla's slashing prices a desperate move to show increased orders before the company raises more debt? With shrinking US incentives, an aging product line and new competitors, there have been reports of strong pressure to boost deliveries.

Is Tesla's slashing prices a desperate move to show increased orders before the company raises more debt? With shrinking US incentives, an aging product line and new competitors, there have been reports of strong pressure to boost deliveries. What Tesla is doing is actually keeping the price for the customers approximately similar. If they got the car before the first July, it was a a bit cheaper. $3750 tax incentive is better than $1875, but once the company drops the price by $1000, it puts off the pressure from sales, especially in the base version which comes for roughly $39.000. Tesla is doing half the step toward customer’s expectations. And the claim about an ageing product line and new competitors? This is laughable. No, absolutely no competitor comes even close to Tesla when it comes to EV technology. Model S and X got upgraded with more efficient motors just a few months ago. Autopilot got two major releases since the original version. Hyundai Kona, Kia Niro and Nissan Leaf are no competition to Tesla’s main product which is the Model 3. Jaguar i-Pace is no new product. It sells, but nothing special with the exception maybe in Norway. And Audi e-Tron and Mercedes Benz EQC, their mid-range electric SUVs? Actually, they won’t take sales from the Model X, they will more likely attract a different type of customers. Wealthy, searching for luxury, but not really wanting a car for road trips. More likely a silent luxury car for daily errands and the longest drive will go to the nearest airport. That type of customers. Those cars are not a real competition to Tesla either, they will take in-house customers from Audi Q5 and Q7, BMW X5 and X7 and Mercedes Benz GLC. It is the Tesla Model X which is disrupting their sales, not vice versa.

Why should I buy Audi e-tron vs Tesla cars?

Personally, I wouldn’t suggest buying an Audi i-tron vs a Tesla unless there were some special situation involved. My favorite EV car guru, Bjørn Nyland, says the e-tron would be his second choice car. He drives a Tesla Model 3 Performance (previously a Tesla Model X and before that a Model S). First you need to catalog your requirements, what kind of driving you do, what kind of passengers and cargo you are carrying, how much range you need, how big your garage is, your budget and so on. I drove a Tesla Model S for a couple of years and now a Model 3. I’m a big fan of Model 3. Model 3 has better performance, better range, charges faster and costs a whole lot less than the e-tron. But Model 3 has less cargo space. If you need to seat 7 people than Model X is your only option. If you need to tow, it’s Model X or e-tron. If you want to drive 250 miles without charging, you’ll need a Tesla (e-tron EPA range is 204 miles—my Model 3 is 325). E-tron is less efficient than any Tesla (e-tron gets 74 MPG equivalent vs 133 on a Model 3 Standard Range Plus). You’d save $400 a year just on electricity. Audi e-tron is going to have a more “luxurious interior” than any Tesla. Also e-tron has some off-road capability while Tesla cars aren’t generally considered off-road vehicles. E-tron has air suspension as to Tesla Model S and X, but not Model 3. And of course Tesla cars have the promise of autonomous driving in the future.

Will electric vehicles ever become prevalent in the United States?

Yes, I think it’s inevitable that EVs will become the most common vehicle type in the US. The transition will take time, but it’s inevitable. As an EV driver, I find that the convenience of plugging in at home is just too great. The only barrier is cost and the availability of EVs in certain categories, like the pickup truck and off road vehicles. Cost is coming down, charging infrastructure is building out, and the number of models available is increasing rapidly. In fact there are so many new EVs out there, it’s hard to keep track. Here are some on sale today: Tesla: Model S,[1] Model X,[2] Model 3,[3] Model Y[4] MINI SE[5] Porsche Taycan (2 models)[6] [7] Audi e-tron (3 models)[8] Peugeot E-208 [9] XPeng E7[10] MG ZS[11] BMW i3[12] Chevrolet Bolt[13] Honda Clarity Electric,[14] E[15] Nissan Leaf (multiple models) [16] Fiat 500e [17] Ford Mustang MACH E (available for ordering) [18] Volkswagen e-Golf, e-UP[19] Kia Niro,[20] Soul EV[21] Hyundai KONA,[22] Ioniq [23] Jaguar i-Pace[24] Mercedes EQC[25] Polestar 2[26] If I omitted something, leave a comment. Yes, I know not all of them area available in the US. Footnotes [1] Model S [2] Model X | Tesla [3] Model 3 | Tesla [4] Model Y | Tesla [5] https://www.miniusa.com/model/electric-hardtop.html [6] Porsche Taycan Turbo - Porsche USA [7] Porsche Taycan 4S - Porsche USA [8] Audi e-tron | The first purely electric SUV from Audi | Audi USA [9] All-new PEUGEOT e-208 | The 100% electric city car from PEUGEOT [10] 【Xpeng P7】Price,Pictures,Specs_Intelligent Electric Coupe_Official [11] https://mg.co.uk/mg-zs/ [12] BMW i3 All Electric Compact Sedan [13] 2020 Chevy Bolt EV [14] Honda Clarity Series | Honda [15] Honda e [16] 2020 Nissan LEAF Range, Charging & Battery | Nissan USA [17] Fiat Reveals an Even Cuter Electric 500 with Doubled Battery Range [18] https://www.ford.com/suvs/mach-e/2021/ [19] The new e-up! | Models | Volkswagen UK [20] 2020 Kia Niro EV - Crossover SUV Pricing & Features [21] Kia e-Soul | Electric CUV | Kia Motors Worldwide [22] Hyundai KONA Electric | HyundaiUSA.com [23] 2020 Hyundai Ioniq Electric [24] 2020 I-PACE | Electric SUV | Jaguar USA [25] 2020 Mercedes-Benz EQC Review, Pricing, and Specs [26] Pure progressive performance | Polestar

FAQs ที่เกี่ยวข้อง audi e tron off road

  • Q

    คิ้วบันไดของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    ฟอง_พิชญา

    มีคิ้วบันไดและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
  • Q

    เข็มขัดนิรภัยด้านหน้าปรับระดับสูง-ต่ำของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    ชีวิตยังไม่สิ้นลมหายใจ

    มีเข็มขัดนิรภัยด้านหน้าปรับระดับสูง-ต่ำและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
  • Q

    ช่องเชื่อมต่อ USB และ/หรือ AUXของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    กินเที่ยวทะลุโลก

    มีช่องเชื่อมต่อ USB และ/หรือ AUXและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
หน้าหลัก