แท็ก

บทความที่เกี่ยวข้อง audi e tron problems

ฟังเหตุผล ทำไมรถล้ำ ๆ อย่าง 2022 Mercedes-Benz EQS ยังใช้กระจกมองข้างแบบดั้งเดิม

ผลการศึกษาพบว่าการดูภาพหน้าจอที่แสดงผลด้านหลังหรือด้านข้างตัวรถจะทำให้ผู้ขับขี่ส่วนใหญ่เวียนศีรษะ”กระจกมองข้างดิจิทัลใน Audi

2021 Audi e-tron GT เตรียมบุกไทยปีนี้ พร้อมตระกูล RS อีกหลายรุ่น

ซึ่งรวมไปถึงรถยนต์สปอร์ตไฟฟ้า Audi e-tron GT (อาวดี้ อี-ตรอน จีที) ที่จะเปิดตัวในตลาดโลกในสัปดาห์หน้า

2021 Audi RS Q3 Sportback ยืนยันมาไทย 19 ก.พ. นี้ คาดราคา 5 ล้านกว่าบาท สู้กับ Mercedes-AMG เต็ม ๆ

2021 Audi RS Q3 Sportback (อาวดี้ อาร์เอส คิว3 สปอร์ตแบค) เอสยูวีท้ายลาดพื้นฐานจาก Audi Q3 จะมาขายไทยวันที่

Audi เปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าสปอร์ตรุ่นใหม่ 2022 Audi e-tron GT และ Audi RS e-tron GT เริ่ม 3,621,000 บาท

Coupe คือ 2022 Audi e-tron GT (อาวดี้ อีทรอน จีที) เริ่ม 3,621,000 บาท และ Audi RS e-tron GT (อาวดี้

จับตา 10 รถใหม่เตรียมเปิดตัวปี 2021 รุกตลาดโลก หลายรุ่นเข้ามาขายเมืองไทยด้วย

โดยเฉพาะสปอยเลอร์หลังในตัวแบบเชิดขึ้นที่บั้นท้าย เครื่องยนต์จะใช้เทคโนโลยีของ Subaru บล็อก 4 สูบนอน ขนาด 2.4 ลิตร ไม่มีระบบอัดอากาศAudi

รวมรถ EV เปิดตัวใหม่ในงานมอเตอร์โชว์ 2021 ราคาเริ่มตั้งแต่ 3 แสนกว่าจนถึงหลายล้าน

เพิ่มความเป็นไฟฟ้าที่ดูแลง่าย จึงทำยอดจองเยอะมาก ต้องต่อคิวรอนานเป็นปี ด้วยราคาขายเพียง 2.29 ล้านบาทAudi

2021 Lexus UX300e เปิดตัวใหม่จะได้ส่วนแบ่งตลาดรถไฟฟ้าหรูจาก Audi e-tron ได้หรือไม่

Premiumสำหรับ 2021 Lexus UX300e ที่เพิ่งเปิดตัวนี้จะมีความสามารถเพียงพอที่จะได้ส่วนแบ่งตลาดรถไฟฟ้าสุดหรูจาก Audi

พาชม 2020 Audi TT RS สีส้ม Pulse Orange 400 แรงม้า เจ้าของค่าตัว 5.299 ล้านบาท

All-New 2020 Audi TT RS (2020 อาวดี้ ทีที อาร์เอส) เปิดตัวในประเทศไทยด้วยฝึมือของอาวดี้ ไทยแลนด์ และทำราคาแบบหยุดโลกที่

สำรวจความนิยมแบรนด์รถยนต์ในแต่ละประเทศ ใครยืนหนึ่ง? อันดับสองค่ายใดมาชมกัน

ขณะที่ Chevrolet (เชฟโรเลต) เป็นแบรนด์ยอดนิยมในอียิปต์ ส่วน Toyota ครองส่วนแบ่งตลาดเกือบ 100% ในเยเมนAudi

ควักเพิ่ม 2 แสน! ทำไมถึงควรเลือก 2020 Audi e-tron Sportback มากกว่า e-tron สแตนดาร์ด

2020 Audi e-tron Sportback (อาวดี้ อี-ทรอน สปอร์ตแบ็ก) รุ่นใหม่เปิดตัวลุยตลาดบ้านเราแล้วด้วยราคา 5.299

ดูเพิ่มเติม

แบงค์บอกต่อ CX-5 ลดเหลือ 1,160,000 บาทกับ Audi อัดดอกเบี้ย 0% ก่อนงาน Motor Expo 2020

Mazda และ Audi นำรถมาลดราคา และขนแคมเปญงาน Motor Expo 2020 เพื่อให้ลูกค้าได้ออกมาจับจองกันก่อน พร้อมแล้ววันนี้Mazda

Review 2020 Audi e-tron Sportback รถไฟฟ้าเสียบปลั๊ก 5.299 ล้านบาท ครบทั้งแรงทั้งหรูแบบไร้คู่แข่ง

2020 Audi e-tron Sportback 55 quattro S line (อาวดี้ อี-ตรอน สปอร์ตแบ็ค) รถยนต์ไฟฟ้าทรงเอสยูวีคูเป้จากค่ายสี่ห่วง

Audi Thailand ปรับกลยุทธ์ฝ่า COVID-19 เน้นเพิ่มสินค้า-ทำราคาสู้-ปรับบริการรับลูกค้า

Audi Thailand (อาวดี้ ประเทศไทย) ปรับแผนงานฝ่าวิกฤต COVID-19 เน้น 3 นโบายหลัก เพิ่มความหลากหลายของสินค้า

อาวดี้เตรียมเปิดตัว 2021 Audi e-tron GT พร้อมสู้ Porsche Taycan ได้หรือไม่?

Audi e-tron GT Concept ในงาน Los Angeles Auto Show หลังจากที่มีการเปิดตัว Audi e-tron Quattro และ รถอเนกประสงค์

Audi เดินหน้าเข้าสู่ยุครถยนต์ไฟฟ้าเต็มตัวภายใน 2035 หลัง Audi e-tron ขายได้ 9,227 คัน ขึ้นอันดับ 1 ใน Norway

2035ซึ่งจะมีการแจ้งแผนออกมาในอีกไม่กี่เดือน พร้อมสถานะของโรงงานที่จะต้องเปลี่ยนไปผลิตแบบไฟ้าแบบเต็มตัวยอดขาย e-Tron

2020 Audi e-tron Sportback จ่อลุยเมืองไทยสัปดาห์หน้า คาดราคาทะลุ 5.3 ล้านบาท

บริษัท ไมซ์สเตอร์ เทคนิค จำกัด ผู้จำหน่ายรถยนต์ Audi ในประเทศไทยเตรียมเปิดตัว 2020 Audi e-tron Sportback

"ซิลิโคน" จะเป็นทางเลือกใหม่ในการผลิตแบตเตอรี่รถยนต์ไฟฟ้าให้ อึด ทน นาน กว่าเดิม

ไม่มีส่วนประกอบที่เป็นอันตรายต่อธรรมชาติ เช่น ของเหลว กรด หรือตะกั่ว จึงปลอดภัยต่อมนุษย์และสิ่งแวดล้อมAudi

เปิดตัว 2020 Audi e-tron Sportback ค่าตัว 5.299 ล้านบาท จำกัดโควต้า 15 คันในไทย

2020 Audi e-tron Sportback 55 quattro S line (อาวดี้ อี-ทรอน สปอร์ตแบ็ก) เปิดตัวอย่างเป็นทางการในไทย

เผยโฉม 2022 BMW iX รถเอสยูวีไฟฟ้าที่ดีที่สุดเวลานี้? เบียด Audi e-tron

BMW Operating System เจนเนอเรชั่นใหม่ซึ่งข่าวระบุว่าผลิตด้วยวัสดุคริสตัล BMW iX Audi

Audi e-Tron รุ่นย่อย Premium ใหม่ ราคาถูกลง 10% ตัดออพชั่นอะไรบ้าง?

Audi e-Tron รถครอสโอเวอร์พลังไฟฟ้าล้วน ซึ่งทำยอดขายไม่ดีนักในสหรัฐอเมริกา จึงได้ออกกลยุทธ์ใหม่ เปิดตัวรุ่นล่างสุดที่มีราคาเอื้อมถึงง่ายขึ้น

Review: 2019-2020 Audi e-tron เอสยูวีพรีเมียมพลังงานไฟฟ้า

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากยุโรป ส่งรถเอสยูวีอเนกประสงค์หรูพลังงานไฟฟ้าอย่าง 2019-2020 Audi e-tron

ชมคุณสมบัติเด่น 2022 Audi Q4 e-tron รถเอสยูวีไฟฟ้าขนาดเล็กแฝงความดุดัน

2022 Audi Q4 e-tron2022 Audi Q4 e-tron และ Q4 e-tron Sportback (2022 อาวดี้ คิว4 อี-ทรอน) เผยโฉมอย่างเป็นทางการ

รวมราคารถยนต์ไฟฟ้าในไทย ทุกรุ่นในปี 2021 ต้อนรับการมาของ ORA Good Cat

270 นิวตันเมตร ระยะทางการวิ่ง 217 กม. 2021 Lexus UX300eLexus UX 300 e

'รถไฟฟ้าทุกคันในปัจจุบันดูเหมือนกันไปหมด' นายใหญ่ BMW ย้ำต้องสร้างความแตกต่างเมื่อเวลามาถึง

แม้ว่าคู่แข่งมากหน้าหลายตาจะเดินหน้าเปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าบนแพลตฟอร์มของตัวเองกันอย่างต่อเนื่อง ไม่ว่าจะเป็น Audi

ยอดขายรถยนต์ไฟฟ้าในนอร์เวย์ พ่งสูงเกือบ 90% เอาชนะเครื่องยนต์ดีเซลและเบนซินที่แรกในโลก

3จากการรายงานของ Norwegian Road Federation (OFV-กรมการขนส่งนอร์เวย์) ในปี 2020 รถที่ขายดีที่สุดคือ Audi

เปิดตัว 2021 Audi RS e-tron GT ราคา 6.39 ล้านบาท สเปคนำเข้าฝาแฝด Taycan

2021 Audi e-tron GT (อาวดี้ อี-ตรอน จีที) รถยนต์ไฟฟ้ารุ่นล่าสุดจากเยอรมนี ที่เปิดตัวในเยอรมนีเมื่อเดือนก่อน

นอร์เวย์ผงาดชาติแรกยอดขายรถพลังไฟฟ้าแซงรถเครื่องยนต์สันดาป – แล้วเมืองไทยล่ะ?

จะพบว่ารถพลังไฟฟ้ามีสัดส่วนยอดขายเพียง 1% เท่านั้นสมาคมยานยนต์แห่งนอร์เวย์ (OFV) ระบุว่ารถพลังไฟฟ้าที่มียอดขายสูงที่สุดในปี 2020 คือ Audi

ชมคันจริง 2020 Audi e-Tron Sportback ขายไทยในราคา 5.299 ล้านบาท มีดีแค่หลังคาลาดลงรึเปล่า?

2020 Audi e-tron Sportback (อาวดี้ อี-ตรอน สปอร์ตแบ็ค) เปิดตัวขายในไทยแล้วด้วยราคา 5,299,000 บาท เป็นรถเอสยูวีพลังไฟฟ้าล้วน

ชมงาน BIMS 2021 ดู GWM มาแรง MG Extender หน้าใหม่ หรือ Audi e-tron GT และอื่น ๆ เรารวมไว้ให้คุณแล้วที่นี่

ๆ ร้อน ๆ ก็คือ Audi Q5 (อาวดี้ คิว5) ที่มาพร้อมชุดแต่งเอสไลน์ ทั้งภายในและภายนอก รวมไปถึงช่วงล่างที่ได้รับการปรับแต่งใหม่

เป็นไปได้? ผู้บริหาร Audi ชี้รถพลังไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่เล็กลงในอนาคต

ซีอีโอ Audi (อาวดี้) ออกมาให้ความเห็นว่ารถยนต์ไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่ขนาดเล็กลงในอนาคต เมื่อเทคโนโลยีการชาร์จไฟและจุดชาร์จไฟมีพัฒนาการก้าวหน้ามากขึ้นจากการแข่งขันด้านพละกำลังทั้งแรงม้าและแรงบิดของรถเครื่องยนต์สันดาปในอดีต

รุ่นรถที่เกี่ยวข้อง Audi E Tron

รุ่นรถของคู่แข่ง Audi E Tron

รีวิวโพสต์ audi e tron problems

But would you rather drive the Audi e tron GT or the Tesla...I’m pretty sure 99% of people will give the same answer. And that’s the problem. Audi and VW / others will just totally outsell tesla due to badge prestige. Who cares about the tech we are decades away from auto cars

Audi A6 PHEV emits less than 50g/km so qualifies for supercredits. VW will have tons of products in its line to avoid fines- no problem at all. Also they will likely have 10k+ inventory E Tron ready for delivery by January and tens of thousands of ID.3 by June.

I haven’t bought an Audi e tron - yet. Before I do so I want to know if you’re working to fix the problems. If not I hear Mercedes has a good BEV SUV. Same with Jaguar.

My son had an Audi E tron, which was good. The present problem is range(if over 200 miles) and finding chargers that aren’t broken or occupied. It can also be time-consuming if you can’t find a fast charger. These are teething problems, due to infrastructure, not the car.

It seems the #1 audi R18 E Tron Quattro has a problem on the floor of the car, alot of vibrations #ALMS @Sebring12

1 Volkswagen Passat station 2.0 TDI (190hp)2 Audi e tron 503 was offered as choice by company4 on all topics better, just range is less, but no problem. Great car.

My problem with ev car companies: Legit/ established car companies have electric cars: $BMW: i3 and i8 $Jaguar: I Pace S $Ford: Mach E $Audi: E tron $Kia: Niro EV Check their price to sales ratio vs $Nio, $xpeng, $kandi, $Li and countless ev comapaniesPost contd...

Comfortable, and fast with some problems. Audi A6 L e tron. Everywhere in China you'll see luxury cars... http://tmblr.co/ZDOiHv1GW2CdU

To the around town person range isn’t a problem. Audi has much higher build quality and quite honestly some people like the interior design of Audi more than Tesla. I’ve driven an e tron and it was extremely comfortable. Personally I’d get a Tesla but I see the appeal.

Yes, the Audi E Tron is a game changer. The only problem is Audi is playing in the Triple A League, while $TSLA is in the bigs!

รีวิว Q&A audi e tron problems

Do you recommend driving a battery-only electric vehicle (e.g. Nissan Leaf, Tesla) for an extended road trip in the USA? What's your experience with charging and hotel?

So I am half way on a 4,500 mile road trip from Virginia to Idaho, Colorado and back. I drive a Tesla Model 3 Long Range. Some things have happened since I got my car in August of 2018. One was the change in maximum Supercharger output from 120 kW to 150 kW. My charging has typically ramped up to 143 kW. The second thing is that Tesla has issued some firmware updates for the cars to increase charging speed. The end result for my trip is that the charging has gone quickly. If I charge while eating a meal, the car is ready to go long before we’re finished eating, and that even applies to fast food. What I found is that meals and restroom breaks actually take longer than I thought they did, with the car sending me messages that it’s finished charging before I get back, Many Tesla Superchargers are located at hotels or next to them. Most are reasonably close, but looking at our charging needs for the trip, I didn’t select any hotels because they were adjacent to Superchargers, but most ended up being within 2 miles. Some electric cars with lower range and slower charging are not suitable for long trips. An example is a Chevrolet Bolt that charges at a maximum of 55 kW. I saw one data point for the Nissan Leaf: 80% in 45 minutes (100 kW charger) using CHAdeMO, but the problem is that 100 kW CHAdeMO chargers are rare—most are 50 kW. A Fiat 500e is another EV that you would never want for a long trip. An Audi e-tron would be OK.

Will Volkswagen beat Tesla in Electric Cars?

If VW fails at electric cars, it won’t be for lack of throwing money at the problem. If you count Porsche and Audi, Volkswagen has at least 4 electric models available: the VW e-Golf and e-up, Audi e-tron and Porsche Taycan. The e-up is fairly good on the low end, but I don’t know if VW intends to sell it in the US. The 204 mile range result from the EPA on the Audi e-tron was a bit of a shocker, and may have doomed that car. Taycan charges fast, except there are few chargers in the world that an supply the power necessary.

What are some examples of “over-engineering” on German luxury cars?

Audi is bringing up Virtual Exterior Mirrors to replace the time-tested Outside rear view mirrors in its electric car aka Audi e-tron. This setup has two parts which include a High dynamic camera and a heated glass cover so that the lens doesn’t become hazy. Why in this freaking world would anyone need to look at a screen besides the side passenger in order to look back on the other side of the car? And honestly, this thing is more prone to damage than an ordinary mirror. An average Joe like me would take time to adjust to the natural instinct of mistaking the car to be coming from the side rather than from the back. Every time you want to look back while driving, you need to move your head to look at the door, while ideally we just move our eyes. Personally, it look ugly AF to me! A clear example of creating a solution for a problem that doesn’t even exist in the first place (Much like the adapters that you need to use in Apple devices) and increase the price by few grands. Watch the video here: Video: Audi e-tron - virtual exterior mirrors Animation

How long till Tesla faces a formidable competitor with a better car?

It going to be several years at least, if it happens at all. But, really, one doesn’t have to produce a car that’s better than a Tesla, just one that people will buy. So far, no one has been able to do that with any force. In Europe, where the Renault Zoe does well in the under $25,000 price category, Tesla has no competitive offering, and clearly there’s a need in the ‘affordable’ category. When a legacy auto maker tries to go up against Tesla cars, they invariably fall short. The Jaguar I-Pace and Audi e-tron don’t even measure up to Tesla’s 2012 Model S in range, performance, efficiency, technology, or charging convenience. I think a lot of people underestimated how difficult producing a compelling EV is, especially doing so profitably. The problem is that legacy automakers don’t control their own destiny. Most out source large portions of what comprises their products. For example, GM outsourced the entire drive train of the Chevy Bolt to LG Chem. Every car maker except Tesla has to go to third parties for their EV batteries, and pay a premium for them in a tightening market. Every car maker has to go to an outside electronics supplier for advanced tech that buyers expect in today’s cars. Tesla does all this in house more efficiently and lightning response to innovation. How do you compete with that? I get a bad feeling about the future of many of today’s auto makers. They are in a very precarious position. I expect some will fold, many reorganize, and others merge. Giant organizations have never been good at adapting to changing technology, and today’s legacy auto companies face so many challenges. Frankly, I think there’s a greater chance that Tesla will dominate the auto industry in 10 years than for an existing legacy automaker to overtake Tesla. Particularly if autonomous cars become mainstream. Arguments to the contrary aren’t very convincing.

Is Tesla about to crash and burn? I keep hearing a lot of doom and gloom about Tesla. Is it as bad as they say, or fake news?

It’s not fake news, but it is a very pessimistic twist on the facts. Tesla’s first quarter for 2019 was below expectations. It probably shouldn’t have been a surprise for several reasons, but it depressed the stock. Some say Tesla has reached a “demand cliff” but they ignore the fact that all car companies slack off in the first quarter, Tesla is in transition shipping Model 3s to Europe and China, and Tesla has still not shipped the car that everyone is waiting for, the $35,000 Model 3 Standard Range. Another bit of negative news was that Tesla’s head of power trains has moved to Apple, boosting speculation of an Apple car. And in general the very long list of upcoming competitors (“Tesla killers” some say) might lead some to think Tesla was in trouble. I’ve been looking at each of these new BEV entries, and there are problems with all of them. In my mind, the best of the lot was the Audi e-tron that we understand will be released in the US around this month, but there is some terrible news about the e-tron—the EPA tested it and it has only 205 miles of range with a 95 kWh battery pack. My old Model S gets 249 EPA miles with a much smaller 75 kWh battery pack and my Model 3 gets 325 miles with a 75. There is a serious efficiency issue there. And the e-tron costs about twice as much as my Model 3. That’s not a recipe for a Tesla killer, even with its optional seat massager. It’s also an open secret that traditional car dealerships do not want to sell electric cars because it cuts into their maintenance revenue stream. There is an anecdote that someone went to one of the Audi e-tron events in the US, checkbook in hand, but stayed for two hours unable to find anyone with an interest in taking his order. He left. Update: April 15, a week after the original answer, I bought Tesla stock. I did that for a few reasons. The stock is down today ($261.27) Tesla has scheduled a major webcast on its full self-driving technology for April 22. The fact that this is happening suggests a major announcement and some breakthrough in this area which I think is important for the success of the company) Tesla announced that going forward it was not going to write leases allowing customers to buy the cars at the end. Tesla will take the cars back and use them for a future autonomous ride-sharing service. This could be disruptive for Uber and Lyft, since Tesla would have a huge cost advantage. Fiat Chrysler is paying Tesla hundreds of millions of dollars for zero emissions credits in the EU Model 3 sales in Europe have been strong It turns out that slow deliveries of Model 3 in the first quarter of 2019 were not due to a demand plateau, but a constraint on batteries. All the other EV offerings announced have one thing or another wrong with them—too expensive, poor range or poor performance. And they will never drive themselves. This video of Musk and a leading MIT autonomous driving researcher:

  • ระบบช่วยควบคุมการทรงตัวขณะเข้าโค้งของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    มีระบบช่วยควบคุมการทรงตัวขณะเข้าโค้งและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    รุ่นย่อย2020 Audi E Tron 55 Quattro
    ระบบช่วยควบคุมการทรงตัวขณะเข้าโค้งใช่
  • ถุงลมด้านข้างคู่หน้าของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    มีถุงลมด้านข้างคู่หน้าและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    รุ่นย่อย2020 Audi E Tron 55 Quattro
    ถุงลมด้านข้างคู่หน้าใช่
  • ชนิดของมอเตอร์ของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    มีชนิดของมอเตอร์และรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    รุ่นย่อย2020 Audi E Tron 55 Quattro
    ชนิดของมอเตอร์ไฟฟ้า
หน้าหลัก