แท็ก

audi e tron ccs 2

บทความที่เกี่ยวข้อง audi e tron ccs 2

อาวดี้เตรียมเปิดตัว 2021 Audi e-tron GT พร้อมสู้ Porsche Taycan ได้หรือไม่?

Audi e-tron GT Concept ในงาน Los Angeles Auto Show หลังจากที่มีการเปิดตัว Audi e-tron Quattro และ รถอเนกประสงค์

Review: 2019-2020 Audi e-tron เอสยูวีพรีเมียมพลังงานไฟฟ้า

Audi e-tron Sportback 55 quattro S Line ราคา 5.299 ล้านบาท ขับเคลื่อนด้วยขุมพลังมอเตอร์ไฟฟ้า 2 ตัว ที่ให้กำลังสูงสุดถึง

รวมรถ EV เปิดตัวใหม่ในงานมอเตอร์โชว์ 2021 ราคาเริ่มตั้งแต่ 3 แสนกว่าจนถึงหลายล้าน

พร้อมการตกแต่งที่เข้มขึ้น สปอร์ตขึ้นPorsche Taycan2021 ปอร์เช่ ไทคาน ออกรุ่นย่อยใหม่ล่าสุด รุ่นพื้นฐานขับเคลื่อน 2

เป็นไปได้? ผู้บริหาร Audi ชี้รถพลังไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่เล็กลงในอนาคต

ซีอีโอ Audi (อาวดี้) ออกมาให้ความเห็นว่ารถยนต์ไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่ขนาดเล็กลงในอนาคต เมื่อเทคโนโลยีการชาร์จไฟและจุดชาร์จไฟมีพัฒนาการก้าวหน้ามากขึ้นจากการแข่งขันด้านพละกำลังทั้งแรงม้าและแรงบิดของรถเครื่องยนต์สันดาปในอดีต

2020 Audi e-tron Sportback จ่อลุยเมืองไทยสัปดาห์หน้า คาดราคาทะลุ 5.3 ล้านบาท

บริษัท ไมซ์สเตอร์ เทคนิค จำกัด ผู้จำหน่ายรถยนต์ Audi ในประเทศไทยเตรียมเปิดตัว 2020 Audi e-tron Sportback

ชมงาน BIMS 2021 ดู GWM มาแรง MG Extender หน้าใหม่ หรือ Audi e-tron GT และอื่น ๆ เรารวมไว้ให้คุณแล้วที่นี่

เอ็มจี) เปิดหน้ากระบะที่ได้รับการปรับโฉมใหม่ MG Extender (เอ็มจี เอกซ์เทนเดอร์) หลังจากที่เปิดตัวเมื่อ 2

2021 Audi e-tron GT เตรียมบุกไทยปีนี้ พร้อมตระกูล RS อีกหลายรุ่น

ซึ่งรวมไปถึงรถยนต์สปอร์ตไฟฟ้า Audi e-tron GT (อาวดี้ อี-ตรอน จีที) ที่จะเปิดตัวในตลาดโลกในสัปดาห์หน้า

ชมคันจริง 2020 Audi e-Tron Sportback ขายไทยในราคา 5.299 ล้านบาท มีดีแค่หลังคาลาดลงรึเปล่า?

2020 Audi e-tron Sportback (อาวดี้ อี-ตรอน สปอร์ตแบ็ค) เปิดตัวขายในไทยแล้วด้วยราคา 5,299,000 บาท เป็นรถเอสยูวีพลังไฟฟ้าล้วน

ควักเพิ่ม 2 แสน! ทำไมถึงควรเลือก 2020 Audi e-tron Sportback มากกว่า e-tron สแตนดาร์ด

2020 Audi e-tron Sportback (อาวดี้ อี-ทรอน สปอร์ตแบ็ก) รุ่นใหม่เปิดตัวลุยตลาดบ้านเราแล้วด้วยราคา 5.299

'รถไฟฟ้าทุกคันในปัจจุบันดูเหมือนกันไปหมด' นายใหญ่ BMW ย้ำต้องสร้างความแตกต่างเมื่อเวลามาถึง

แม้ว่าคู่แข่งมากหน้าหลายตาจะเดินหน้าเปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าบนแพลตฟอร์มของตัวเองกันอย่างต่อเนื่อง ไม่ว่าจะเป็น Audi

ดูเพิ่มเติม

แบงค์บอกต่อ CX-5 ลดเหลือ 1,160,000 บาทกับ Audi อัดดอกเบี้ย 0% ก่อนงาน Motor Expo 2020

Mazda และ Audi นำรถมาลดราคา และขนแคมเปญงาน Motor Expo 2020 เพื่อให้ลูกค้าได้ออกมาจับจองกันก่อน พร้อมแล้ววันนี้Mazda

ฟังเหตุผล ทำไมรถล้ำ ๆ อย่าง 2022 Mercedes-Benz EQS ยังใช้กระจกมองข้างแบบดั้งเดิม

ผลการศึกษาพบว่าการดูภาพหน้าจอที่แสดงผลด้านหลังหรือด้านข้างตัวรถจะทำให้ผู้ขับขี่ส่วนใหญ่เวียนศีรษะ”กระจกมองข้างดิจิทัลใน Audi

ชมคุณสมบัติเด่น 2022 Audi Q4 e-tron รถเอสยูวีไฟฟ้าขนาดเล็กแฝงความดุดัน

2022 Audi Q4 e-tron2022 Audi Q4 e-tron และ Q4 e-tron Sportback (2022 อาวดี้ คิว4 อี-ทรอน) เผยโฉมอย่างเป็นทางการ

ยอดขายรถยนต์ไฟฟ้าในนอร์เวย์ พ่งสูงเกือบ 90% เอาชนะเครื่องยนต์ดีเซลและเบนซินที่แรกในโลก

3จากการรายงานของ Norwegian Road Federation (OFV-กรมการขนส่งนอร์เวย์) ในปี 2020 รถที่ขายดีที่สุดคือ Audi

พาชม 2020 Audi TT RS สีส้ม Pulse Orange 400 แรงม้า เจ้าของค่าตัว 5.299 ล้านบาท

All-New 2020 Audi TT RS (2020 อาวดี้ ทีที อาร์เอส) เปิดตัวในประเทศไทยด้วยฝึมือของอาวดี้ ไทยแลนด์ และทำราคาแบบหยุดโลกที่

เผยโฉม 2022 BMW iX รถเอสยูวีไฟฟ้าที่ดีที่สุดเวลานี้? เบียด Audi e-tron

BMW Operating System เจนเนอเรชั่นใหม่ซึ่งข่าวระบุว่าผลิตด้วยวัสดุคริสตัล BMW iX Audi

เปิดตัว 2020 Audi e-tron Sportback ค่าตัว 5.299 ล้านบาท จำกัดโควต้า 15 คันในไทย

2020 Audi e-tron Sportback 55 quattro S line (อาวดี้ อี-ทรอน สปอร์ตแบ็ก) เปิดตัวอย่างเป็นทางการในไทย

2020 Audi A4 Sedan ความคุ้มค่าราคา 2.499 ล้านบาท กับค่าตัวที่หายไป 2 แสนบาท

Audi A4 (อาวดี้ เอ4) ดูเหมือนจะเป็นรถยนต์นั่งขนาดเล็กที่ค่าย Audi Thailand นั้นไม่ค่อยได้ให้ความสำคัญในการทำตลาดอย่างต่อเนื่องในช่วงที่ผ่านมา

Audi เปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าสปอร์ตรุ่นใหม่ 2022 Audi e-tron GT และ Audi RS e-tron GT เริ่ม 3,621,000 บาท

Audi (อาวดี้) เปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าสปอร์ตรุ่นใหม่ให้เลือก 2 รุ่นซีดาน 4 ประตูรูปทรงเพรียวบางพร้อมแนวหลังคาที่ต่ำและเส้นสายสไตล์

Review 2020 Audi e-tron Sportback รถไฟฟ้าเสียบปลั๊ก 5.299 ล้านบาท ครบทั้งแรงทั้งหรูแบบไร้คู่แข่ง

2020 Audi e-tron Sportback 55 quattro S line (อาวดี้ อี-ตรอน สปอร์ตแบ็ค) รถยนต์ไฟฟ้าทรงเอสยูวีคูเป้จากค่ายสี่ห่วง

สำรวจความนิยมแบรนด์รถยนต์ในแต่ละประเทศ ใครยืนหนึ่ง? อันดับสองค่ายใดมาชมกัน

ขณะที่ Chevrolet (เชฟโรเลต) เป็นแบรนด์ยอดนิยมในอียิปต์ ส่วน Toyota ครองส่วนแบ่งตลาดเกือบ 100% ในเยเมนAudi

Audi Thailand ปรับกลยุทธ์ฝ่า COVID-19 เน้นเพิ่มสินค้า-ทำราคาสู้-ปรับบริการรับลูกค้า

Audi Thailand (อาวดี้ ประเทศไทย) ปรับแผนงานฝ่าวิกฤต COVID-19 เน้น 3 นโบายหลัก เพิ่มความหลากหลายของสินค้า

"ซิลิโคน" จะเป็นทางเลือกใหม่ในการผลิตแบตเตอรี่รถยนต์ไฟฟ้าให้ อึด ทน นาน กว่าเดิม

ทำให้รถมีน้ำหนักเบาตาม จึงสามารถทำให้ขับเคลื่อนได้ด้วยพลังงานน้อยลง เลยสามารถประหยัดเวลาได้มากกว่าเดิม2.

นอร์เวย์ผงาดชาติแรกยอดขายรถพลังไฟฟ้าแซงรถเครื่องยนต์สันดาป – แล้วเมืองไทยล่ะ?

จะพบว่ารถพลังไฟฟ้ามีสัดส่วนยอดขายเพียง 1% เท่านั้นสมาคมยานยนต์แห่งนอร์เวย์ (OFV) ระบุว่ารถพลังไฟฟ้าที่มียอดขายสูงที่สุดในปี 2020 คือ Audi

Audi e-Tron รุ่นย่อย Premium ใหม่ ราคาถูกลง 10% ตัดออพชั่นอะไรบ้าง?

Audi e-Tron รถครอสโอเวอร์พลังไฟฟ้าล้วน ซึ่งทำยอดขายไม่ดีนักในสหรัฐอเมริกา จึงได้ออกกลยุทธ์ใหม่ เปิดตัวรุ่นล่างสุดที่มีราคาเอื้อมถึงง่ายขึ้น

2021 Audi RS Q3 Sportback ยืนยันมาไทย 19 ก.พ. นี้ คาดราคา 5 ล้านกว่าบาท สู้กับ Mercedes-AMG เต็ม ๆ

2021 Audi RS Q3 Sportback (อาวดี้ อาร์เอส คิว3 สปอร์ตแบค) เอสยูวีท้ายลาดพื้นฐานจาก Audi Q3 จะมาขายไทยวันที่

จับตา 10 รถใหม่เตรียมเปิดตัวปี 2021 รุกตลาดโลก หลายรุ่นเข้ามาขายเมืองไทยด้วย

ก่อนจะตามมาด้วยรุ่นปลั๊กอินไฮบริดเหมือนเดิม อย่างไรก็ดี ลูกค้าในเมืองไทยจะได้ใช้โฉมเดิมปี 2020 ไปก่อนสัก 2-

Audi เดินหน้าเข้าสู่ยุครถยนต์ไฟฟ้าเต็มตัวภายใน 2035 หลัง Audi e-tron ขายได้ 9,227 คัน ขึ้นอันดับ 1 ใน Norway

2035ซึ่งจะมีการแจ้งแผนออกมาในอีกไม่กี่เดือน พร้อมสถานะของโรงงานที่จะต้องเปลี่ยนไปผลิตแบบไฟ้าแบบเต็มตัวยอดขาย e-Tron

2021 Lexus UX300e เปิดตัวใหม่จะได้ส่วนแบ่งตลาดรถไฟฟ้าหรูจาก Audi e-tron ได้หรือไม่

e-tron ได้หรือไม่ก็ต้องรอดูกันต่อไป แต่ก่อนที่จะไปวิเคราะห์ ทาง AutoFun จะพาไปรู้จัก Lexus UX ก่อนที่จะกลายเป็น

เปิดตัว 2021 Audi RS e-tron GT ราคา 6.39 ล้านบาท สเปคนำเข้าฝาแฝด Taycan

2021 Audi e-tron GT (อาวดี้ อี-ตรอน จีที) รถยนต์ไฟฟ้ารุ่นล่าสุดจากเยอรมนี ที่เปิดตัวในเยอรมนีเมื่อเดือนก่อน

รีวิว Q&A audi e tron ccs 2

Is it possible to charge the electric cars in no time as fast as time taken to fuel the car?

No. No way. 100 kWh in 2 minutes? That’s a power of 3000 kW. Even if the car would have supercapacitors, capable to charge that fast, you are not strong enough to hold that 3000 kW cable. Unless you are strong as the two Klitschko brothers - combined (former heavyweight world boxing champions). But we can go to more realistic numbers. The current CCS charging standard goes up to 350 kW and some chargers are already installed in Europe (Ionity etc.) and USA (Electrify America). That one enables to charge some 80 kWh at an (let’s say realistic) 320 kW rate in 0,25 hours - which is 15 minutes. Depending on the consumption, this is a freeway range of 300–400 km (200–250 miles). So there is the possibility. Can any car battery take this charging speed? Available car? No. Cars that should be in near time (2020) in production? Yes. Porsche Taycan and Audi E-Tron GT. If that’s true, we will see, but at least this is what they claim. So are top-ups in 15 minutes achievable? Yes. Top-models will have it in the first half of the next decade, the rest will follow by the end of the decade. Oh, and what was this about the cable? The 350 kW CCS 2 cable is not really thin and has to be liquid cooled. A cable that would have to deliver 10 times more power would have to be about 3 times more thick (square law). Imagine how this 3″ cable would handle in winter.

Would they ever build an electrical car that a person can fully charge while grocery shopping?

Thank you Marc for the question. As other answers here have noted, this is already possible with some cars, provided that the charging station can deliver adequate power (few can, today). However what’s interesting about the question is that going to the supermarket to charge doesn’t fit any common vehicle usage patterns I’m aware of. Electric car drivers tend to charge opportunistically, not when they absolutely need it, just when charging is available where they park. And most still do the majority of their charging at home, because that is where the car is parked the most. On the other hand, if we drive to a gas station to fill up a gasoline-powered car, we normally fill to the top because we don’t want to have to go back soon. There’s no real reason to go to a gas station other than to buy gas. I know you can also get snacks and beverages, but there are many other places for that. It’s a matter of convenience. I charge my car to full if I am taking a long trip. Grocery shopping is not a long trip for most people. I have a large supermarket one mile from my driveway. This supermarket does not have a charging station, but if I want to drive 2–4 miles out of my way, there are two other grocery stores that do offer EV charging. I don’t normally go there because my time spent driving is worth more than a couple of kWh of electricity. So, I’ll use the charger if it is there, and not occupied by someone else. Not to charge fully, if I get enough electricity so that I return home with more range than when I left, I’m getting ahead. Putting high-powered charging stations at supermarkets in general doesn’t make a lot of sense, unless it is located off a highway or major crossroads. EV drivers need powerful charging stations to get a fast charge when they drive a long distance, like 300 miles or more. And if they are, they won’t be looking for grocery stores to shop at. People use grocery stores closer to home, often needing only a few miles of range to return home. That said, the Meijer store in Roseville, Michigan now has Tesla Superchargers and also a row of CHAdeMO / CCS charger ports provided by Electrify America, up to 350 kW. Those are some of the best available. I’m sure this location was chosen because it is located within a mile of the I-94 expressway, a major Detroit-Chicago thoroughfare. So, there are always exceptions! If you visit this store with an Audi e-Tron you can indeed charge from 20% to 80% full in 30 minutes, while you shop. That’s enough for over 200 miles of driving.

Aside from Tesla, what other electric cars are good?

OK, we talk about the future. Mercedes will come out with the EQ C in 2020. Having a 80 kWh battery, it will be the a direct competitor to the Tesla Model X 75. Advantage? Luxury. Disadvantages? Less range, slower charging speed, most likely a higher consumption, comparable in charging only when the Ionity network is built and if it will offer CCS 2.0 ultra-rapid charge capability. Sorry, CCS 1.0 200A is significantly slower that Teslas Supercharger. The Model X is a 7-seater and additionally Tesla is continuously developing autonomous driving. Price? We don't know yet, but I bet a Mercedes won't be cheap. If Mercedes (as rumoured) will also make a 110 kWh version, the competitor is the Tesla Model X 100 and we have the same story again. Tesla Model X 100 is already built and the Mercedes in the far future of 2021 or 2022. Jaguar iPace? Good styling, better on unpaved roads than the (similarly priced) Model S 75. But the same story goes again: Tesla charges (a lot) faster, consumes (a lot) less, has more internal space. And it has the Autopilot and the Supercharger network. Audi is yet to be seen. I expect to see something between the iPace and the EQC. Edit: Audi e-Tron slightly outperforms the EQC and iPace, so it places itself between the Tesla Model X 75D and 100D. We have to wait for the prices and delivery / production numbers. Porsche Taycan? When it reaches the market, the competitor will be the Tesla Roadster 2 with it's big battery, range – and power. If Tesla (as promised) upgrades at least some Superchargers too, the Taycan will offer faster charging only on paper. But in performance? The Roadster will beat any roadworthy car on the planet - with maybe an exception of a handful of super-cars which cost ten times more, like some Bugatti or Koenigsegg, for example, in a single category - top speed. But you should know, at top speed they run out of fuel in less than 20 minutes too. Porsche Taycan will be left in the dust, even on a race track. But on the other side, yes, there can be better EVs made than Tesla is currently is making. Having some styling, features or convenience details. But when they will evenly match Tesla's cars in many categories, won't be worse in no one and be better in some others, you can be sure they will be a lot more expensive than Teslas. So better, regardless of price? Yes, some German manufacturers could produce better EVs by 2025, but since they are several years behind Tesla in development, they either won't offer all the features or they will be a lot more expensive. Probably both. But I am pretty sure no manufacturer will offer a better price/performance EV before 2030 - and match Teslas production numbers, which are currently about 40.000 of Model S and Model X (sold globally) and the Model 3 being well beyond 200.000 cars - per year. August 2018 YTD U.S. Passenger Car Sales Rankings – Best-Selling Cars In America Actually there could come some competition in the cost-effective class, but it will most likely come from Korea (Hyundai/Kia) or China (BYD and others).

How far away, in terms of years, will the automotive market develop pure electric cars that provide legitimate electric car competition for Tesla?

Well, let’s see. Jaguar i-Pace is inferior in rapid charging. And it is thirsty. Audi e-Tron is a competitor to the Tesla Model X, but the production is still on hold and even when it rolls out, it will be in low volume. A lot of high performance CCS 2.0 charging stations still need to be built, both in Europe and in USA. Porsche Taycan will be performance-wise a Tesla Model S P100D or DL competitor - but essentially it will appeal to a different set of customers, meaning sport cars beyond $100k. And it will have the same charging problems as the Audi e-Tron. VW claims to go fully in, but we don’t know whether in 2022 or 2025. Their competition will be the Tesla Model 3 and Model Y, having the same tax incentives in Europe. Well, in USA it actually might have a big advantage over Tesla if the current tax credits stays the same. It would be a really stupid idea for America to go against its own, American company, but hey, it’s not me who writes the laws. But on equal terms - by 2022 a few competitors might actually catch up or at least get close, most of them coming from VW. The big question is whether they will be able to produce the volume to lower the cost. By then, Tesla will produce (in USA and China combined) about a million EVs per year. Being concentrated on only a few models (S,3,X,Y, Roadster 2), it will make them at a really low cost. And (quite likely) it will still have an advantage in the Supercharger network. Catching up there takes up a lot of work - and a lot of money.

How will VW produce more electric vehicles than Tesla by the end of 2020?

The answer how is very simple. By introducing in 2019 a car that will out-compete the Tesla Model 3 in price / performance and prepare the production line so it will exceed the production numbers of Tesla. This means, produce at least 30.000 EVs per month, starting on first January 2020. This means - a car that is practical as the VW Golf, the same build quality, matches the Model 3 in performance (similar range and similar rapid charging speed) - and all of this at a much lower price than the Model 3 since VW won’t have the Autopilot and OTA updates. It’s more than 5 years behind Tesla in technology, probably 10. In essence - a Kia e-Niro replica with a 60 / 80 kWh battery, 100 kW real-life CCS rapid charging speed and at least 20% lower price than the Tesla Model 3. That one, at a rate of at least 30.000 cars per month (sustained rate) would be a Tesla killer. Actually, not a killer, but a serious competitor. And of course VW would need to have a battery supply that can match these production numbers. VW cannot wait too long, somewhere in 2020 the Tesla factory in Shanghai will start with its production, increasing the production numbers of Teslas to close to 50.000 cars per month by the end of 2021 - or at least somewhere in 2022. And that’s the whole strategy which VW needs. You asked how. But will VW do it? Of course not. Currently they are producing the e-Golf which is two classes inferior to the Model 3, VW e-UP is a small city commuter, and they are starting the production of Audi e-Tron which will go in low-production because it is to expensive for the price which they announced. They will sell it at a loss. Nobody can produce 30.000 cars per month if each car looses money. Tesla makes theirs at 20%+ margin. Update 1 (April 2019): There is some hope that VW will get to up to 40.000 electric cars across the whole VW group, including all models (VW, Audi, Seat, Porsche, Skoda) once LG Chem finishes it’s battery company in Poland, but this may be in best case scenario somewhere in 2022. Tesla splits it’s numbers across 3 models: Model S, 3 and X. Soon coming the Y. Who knows how many brands and models will VW group introduce. With having them in low production numbers, they will (once again) shoot in their own foot. Update 2 (June 2019): According to specifications. the VW ID.3 is 4,26 m long. That the class of VW Golf which is one class lower than VW Passat or Audi A4 which competes to Model 3. And that fairly small ID.3 is supposedly competing with Tesla Model 3? Update 3 (October 2019): This answer is already a bit dated, but I will leave it as it started in March 2019. Just a small update: the VW ID.3 with the medium battery has in Germany a “recommended” price of 40.000 to 50.000 Euro, depending whether it has VW’s version of adaptive cruise control and auto-steering or not (and a few minor details). This is Tesla Model 3 price range. At these prices VW should forget to sell a serious amount of them. People are not stupid. They will go for the Model 3 - either the SR+ or LR. The first one beats it with technology, the second doesn’t do just that - it is in a different league.

FAQs ที่เกี่ยวข้อง audi e tron ccs 2

  • Q

    ความจุห้องสัมภาระท้ายของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    Ratchaburi

    มีความจุห้องสัมภาระท้ายและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
  • Q

    ระบบสัญญานกันขโมยของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    อ้อม เผ่าทอง

    มีระบบสัญญานกันขโมยและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
  • Q

    ระบบ Auto Brake HoldของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    Kaewhom

    มีระบบ Auto Brake Holdและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
หน้าหลัก