แท็ก

audi e tron charging stations near me

บทความที่เกี่ยวข้อง audi e tron charging stations near me

Hyundai เปิดตัวแพลตฟอร์มไฟฟ้า E-GMP รองรับอัตราเร่ง 0-100 กม.ต่อชม. ใน 3.5 วินาที

รองรับตัวถังรถยนต์หลากหลายประเภทแพลตฟอร์ม E-GMP จะถูกใช้กับรถยนต์รุ่นใหม่ในเครือ Hyundai ไม่ว่าจะเป็นแบรนด์

ชมงาน BIMS 2021 ดู GWM มาแรง MG Extender หน้าใหม่ หรือ Audi e-tron GT และอื่น ๆ เรารวมไว้ให้คุณแล้วที่นี่

ๆ ร้อน ๆ ก็คือ Audi Q5 (อาวดี้ คิว5) ที่มาพร้อมชุดแต่งเอสไลน์ ทั้งภายในและภายนอก รวมไปถึงช่วงล่างที่ได้รับการปรับแต่งใหม่

2020 Audi e-tron Sportback จ่อลุยเมืองไทยสัปดาห์หน้า คาดราคาทะลุ 5.3 ล้านบาท

บริษัท ไมซ์สเตอร์ เทคนิค จำกัด ผู้จำหน่ายรถยนต์ Audi ในประเทศไทยเตรียมเปิดตัว 2020 Audi e-tron Sportback

จับตา 10 รถใหม่เตรียมเปิดตัวปี 2021 รุกตลาดโลก หลายรุ่นเข้ามาขายเมืองไทยด้วย

โดยเฉพาะสปอยเลอร์หลังในตัวแบบเชิดขึ้นที่บั้นท้าย เครื่องยนต์จะใช้เทคโนโลยีของ Subaru บล็อก 4 สูบนอน ขนาด 2.4 ลิตร ไม่มีระบบอัดอากาศAudi

2021 Audi RS Q3 Sportback ยืนยันมาไทย 19 ก.พ. นี้ คาดราคา 5 ล้านกว่าบาท สู้กับ Mercedes-AMG เต็ม ๆ

2021 Audi RS Q3 Sportback (อาวดี้ อาร์เอส คิว3 สปอร์ตแบค) เอสยูวีท้ายลาดพื้นฐานจาก Audi Q3 จะมาขายไทยวันที่

ยอดขายรถยนต์ไฟฟ้าในนอร์เวย์ พ่งสูงเกือบ 90% เอาชนะเครื่องยนต์ดีเซลและเบนซินที่แรกในโลก

3จากการรายงานของ Norwegian Road Federation (OFV-กรมการขนส่งนอร์เวย์) ในปี 2020 รถที่ขายดีที่สุดคือ Audi

รวมรถ EV เปิดตัวใหม่ในงานมอเตอร์โชว์ 2021 ราคาเริ่มตั้งแต่ 3 แสนกว่าจนถึงหลายล้าน

เพิ่มความเป็นไฟฟ้าที่ดูแลง่าย จึงทำยอดจองเยอะมาก ต้องต่อคิวรอนานเป็นปี ด้วยราคาขายเพียง 2.29 ล้านบาทAudi

Review 2020 Audi e-tron Sportback รถไฟฟ้าเสียบปลั๊ก 5.299 ล้านบาท ครบทั้งแรงทั้งหรูแบบไร้คู่แข่ง

2020 Audi e-tron Sportback 55 quattro S line (อาวดี้ อี-ตรอน สปอร์ตแบ็ค) รถยนต์ไฟฟ้าทรงเอสยูวีคูเป้จากค่ายสี่ห่วง

ชมคุณสมบัติเด่น 2022 Audi Q4 e-tron รถเอสยูวีไฟฟ้าขนาดเล็กแฝงความดุดัน

2022 Audi Q4 e-tron2022 Audi Q4 e-tron และ Q4 e-tron Sportback (2022 อาวดี้ คิว4 อี-ทรอน) เผยโฉมอย่างเป็นทางการ

Audi เปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าสปอร์ตรุ่นใหม่ 2022 Audi e-tron GT และ Audi RS e-tron GT เริ่ม 3,621,000 บาท

Coupe คือ 2022 Audi e-tron GT (อาวดี้ อีทรอน จีที) เริ่ม 3,621,000 บาท และ Audi RS e-tron GT (อาวดี้

ดูเพิ่มเติม

Review: 2019-2020 Audi e-tron เอสยูวีพรีเมียมพลังงานไฟฟ้า

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากยุโรป ส่งรถเอสยูวีอเนกประสงค์หรูพลังงานไฟฟ้าอย่าง 2019-2020 Audi e-tron

'รถไฟฟ้าทุกคันในปัจจุบันดูเหมือนกันไปหมด' นายใหญ่ BMW ย้ำต้องสร้างความแตกต่างเมื่อเวลามาถึง

แม้ว่าคู่แข่งมากหน้าหลายตาจะเดินหน้าเปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าบนแพลตฟอร์มของตัวเองกันอย่างต่อเนื่อง ไม่ว่าจะเป็น Audi

Audi เดินหน้าเข้าสู่ยุครถยนต์ไฟฟ้าเต็มตัวภายใน 2035 หลัง Audi e-tron ขายได้ 9,227 คัน ขึ้นอันดับ 1 ใน Norway

2035ซึ่งจะมีการแจ้งแผนออกมาในอีกไม่กี่เดือน พร้อมสถานะของโรงงานที่จะต้องเปลี่ยนไปผลิตแบบไฟ้าแบบเต็มตัวยอดขาย e-Tron

Audi e-Tron รุ่นย่อย Premium ใหม่ ราคาถูกลง 10% ตัดออพชั่นอะไรบ้าง?

Audi e-Tron รถครอสโอเวอร์พลังไฟฟ้าล้วน ซึ่งทำยอดขายไม่ดีนักในสหรัฐอเมริกา จึงได้ออกกลยุทธ์ใหม่ เปิดตัวรุ่นล่างสุดที่มีราคาเอื้อมถึงง่ายขึ้น

Audi Thailand ปรับกลยุทธ์ฝ่า COVID-19 เน้นเพิ่มสินค้า-ทำราคาสู้-ปรับบริการรับลูกค้า

Audi Thailand (อาวดี้ ประเทศไทย) ปรับแผนงานฝ่าวิกฤต COVID-19 เน้น 3 นโบายหลัก เพิ่มความหลากหลายของสินค้า

"ซิลิโคน" จะเป็นทางเลือกใหม่ในการผลิตแบตเตอรี่รถยนต์ไฟฟ้าให้ อึด ทน นาน กว่าเดิม

ไม่มีส่วนประกอบที่เป็นอันตรายต่อธรรมชาติ เช่น ของเหลว กรด หรือตะกั่ว จึงปลอดภัยต่อมนุษย์และสิ่งแวดล้อมAudi

ชมคันจริง 2020 Audi e-Tron Sportback ขายไทยในราคา 5.299 ล้านบาท มีดีแค่หลังคาลาดลงรึเปล่า?

2020 Audi e-tron Sportback (อาวดี้ อี-ตรอน สปอร์ตแบ็ค) เปิดตัวขายในไทยแล้วด้วยราคา 5,299,000 บาท เป็นรถเอสยูวีพลังไฟฟ้าล้วน

นอร์เวย์ผงาดชาติแรกยอดขายรถพลังไฟฟ้าแซงรถเครื่องยนต์สันดาป – แล้วเมืองไทยล่ะ?

จะพบว่ารถพลังไฟฟ้ามีสัดส่วนยอดขายเพียง 1% เท่านั้นสมาคมยานยนต์แห่งนอร์เวย์ (OFV) ระบุว่ารถพลังไฟฟ้าที่มียอดขายสูงที่สุดในปี 2020 คือ Audi

ฟังเหตุผล ทำไมรถล้ำ ๆ อย่าง 2022 Mercedes-Benz EQS ยังใช้กระจกมองข้างแบบดั้งเดิม

ผลการศึกษาพบว่าการดูภาพหน้าจอที่แสดงผลด้านหลังหรือด้านข้างตัวรถจะทำให้ผู้ขับขี่ส่วนใหญ่เวียนศีรษะ”กระจกมองข้างดิจิทัลใน Audi

แบงค์บอกต่อ CX-5 ลดเหลือ 1,160,000 บาทกับ Audi อัดดอกเบี้ย 0% ก่อนงาน Motor Expo 2020

Mazda และ Audi นำรถมาลดราคา และขนแคมเปญงาน Motor Expo 2020 เพื่อให้ลูกค้าได้ออกมาจับจองกันก่อน พร้อมแล้ววันนี้Mazda

อาวดี้เตรียมเปิดตัว 2021 Audi e-tron GT พร้อมสู้ Porsche Taycan ได้หรือไม่?

Audi e-tron GT Concept ในงาน Los Angeles Auto Show หลังจากที่มีการเปิดตัว Audi e-tron Quattro และ รถอเนกประสงค์

เปิดตัว 2021 Audi RS e-tron GT ราคา 6.39 ล้านบาท สเปคนำเข้าฝาแฝด Taycan

2021 Audi e-tron GT (อาวดี้ อี-ตรอน จีที) รถยนต์ไฟฟ้ารุ่นล่าสุดจากเยอรมนี ที่เปิดตัวในเยอรมนีเมื่อเดือนก่อน

สำรวจความนิยมแบรนด์รถยนต์ในแต่ละประเทศ ใครยืนหนึ่ง? อันดับสองค่ายใดมาชมกัน

ขณะที่ Chevrolet (เชฟโรเลต) เป็นแบรนด์ยอดนิยมในอียิปต์ ส่วน Toyota ครองส่วนแบ่งตลาดเกือบ 100% ในเยเมนAudi

2021 Audi e-tron GT เตรียมบุกไทยปีนี้ พร้อมตระกูล RS อีกหลายรุ่น

ซึ่งรวมไปถึงรถยนต์สปอร์ตไฟฟ้า Audi e-tron GT (อาวดี้ อี-ตรอน จีที) ที่จะเปิดตัวในตลาดโลกในสัปดาห์หน้า

เปิดตัว 2020 Audi e-tron Sportback ค่าตัว 5.299 ล้านบาท จำกัดโควต้า 15 คันในไทย

2020 Audi e-tron Sportback 55 quattro S line (อาวดี้ อี-ทรอน สปอร์ตแบ็ก) เปิดตัวอย่างเป็นทางการในไทย

พาชม 2020 Audi TT RS สีส้ม Pulse Orange 400 แรงม้า เจ้าของค่าตัว 5.299 ล้านบาท

All-New 2020 Audi TT RS (2020 อาวดี้ ทีที อาร์เอส) เปิดตัวในประเทศไทยด้วยฝึมือของอาวดี้ ไทยแลนด์ และทำราคาแบบหยุดโลกที่

2021 Lexus UX300e เปิดตัวใหม่จะได้ส่วนแบ่งตลาดรถไฟฟ้าหรูจาก Audi e-tron ได้หรือไม่

Premiumสำหรับ 2021 Lexus UX300e ที่เพิ่งเปิดตัวนี้จะมีความสามารถเพียงพอที่จะได้ส่วนแบ่งตลาดรถไฟฟ้าสุดหรูจาก Audi

เป็นไปได้? ผู้บริหาร Audi ชี้รถพลังไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่เล็กลงในอนาคต

ซีอีโอ Audi (อาวดี้) ออกมาให้ความเห็นว่ารถยนต์ไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่ขนาดเล็กลงในอนาคต เมื่อเทคโนโลยีการชาร์จไฟและจุดชาร์จไฟมีพัฒนาการก้าวหน้ามากขึ้นจากการแข่งขันด้านพละกำลังทั้งแรงม้าและแรงบิดของรถเครื่องยนต์สันดาปในอดีต

เผยโฉม 2022 BMW iX รถเอสยูวีไฟฟ้าที่ดีที่สุดเวลานี้? เบียด Audi e-tron

BMW Operating System เจนเนอเรชั่นใหม่ซึ่งข่าวระบุว่าผลิตด้วยวัสดุคริสตัล BMW iX Audi

ควักเพิ่ม 2 แสน! ทำไมถึงควรเลือก 2020 Audi e-tron Sportback มากกว่า e-tron สแตนดาร์ด

2020 Audi e-tron Sportback (อาวดี้ อี-ทรอน สปอร์ตแบ็ก) รุ่นใหม่เปิดตัวลุยตลาดบ้านเราแล้วด้วยราคา 5.299

รีวิว Q&A audi e tron charging stations near me

How do you plan your journey in an electric car during a long drive (> 600 miles) if the car can go less than 200 miles on a single battery charge?

Very interesting question that will allow me to expand a bit on the idea of road trips in EVs. A few points to consider: EVs charge fairly slowly once you get above 80% or so state of charge, so generally you will want to not waste your time sitting at a charger above 80%, unless you really have to because of lack of charging stations. If your hypothetical 200 mile EV can get 200 miles on a 100% charge, it will get 160 miles on an 80% charge, and if you further consider that you probably don’t want to arrive at a charger with less than 10% state of charge (just to leave some safety margin for weather conditions, detours, terrain), you will want to plan to arrive with about 20 miles left. This effectively only gives you about 140 miles of range to use between charging stops (you can get a full 180 on the first leg of course). This is not great. It’s about 2 hours of driving at highway speeds. I think many people would find this too frequent to stop, although some might be fine with it, and even be willing to put up with it if it means they can make the entire trip on electric. I think a more reasonable vehicle range would be 280 miles, which gives an effective range (by my calculations above) of about 200 miles, which is about 3 hours worth of driving. But sticking with your 200 mile scenario, the other piece of information we need is the charge rate of the vehicle, because that will be important. Charge rate, however, is somewhat dependent on the battery size, so I’ll make an assumption that a 200 mile vehicle could charge at a peak rate of about 70kW. This too is somewhat low for practical long distance trips. To recharge at this rate between stops will probably take about 45 minutes for every 2 hours you are on the road. So you can see that such a vehicle would significantly impact travel time. A more reasonable charge rate is 120–150kW, but for that you would need a 280+ mile vehicle. I can think of one counter-example though: the Audi e-tron. The e-tron has a range of just over 200 miles, but it’s a relatively inefficient, and most people believe the range is artificially “low” so as to be able to charge at full speed longer. The e-tron is capable of charging at 150kW, which is certainly better than 70kW, but because it’s an inefficient vehicle, you’re still going to have relatively long charge times, possibly 20–25 minutes for every 2 hours of driving. So I will actually assume that’s the vehicle we are talking about in the discussion that follows. My goal for my 600 mile trip (let’s say that’s 9 hours of active driving), would be to first consider doing it in two parts. In fact I took just a trip recently. We left after work on Thursday and drove part way, and then finished the trip the next day, arriving in time for lunch. I’ll cover the straight drive momentarily, but let’s say stopping overnight after 300–400 miles is an option. In this case, my goal would be to leave about 3 hours before dinner and drive 180 miles to a charging station with a nearby restaurant. I would charge while I ate, getting back up to 160 miles or so of range. I would then drive another 120 miles or so (2 hours) to a hotel with a charging station and charge overnight back to 100%. 5 hours and 400 miles down. The next day I would probably only need a brief stop (15 minutes or so) to charge on the way to my destination. If this is an option for this particular car, this is what I would go with. If driving straight through was a requirement, this is how I would approach it. I would start about 5 hours before lunch. I would start out driving about 3 hours (180 miles) and then charge briefly (about 15–20 minutes), getting from 10% to about 60% and then drive 2 hours (120 miles) to a lunch stop. I would make it a long stop (40 minutes) and hope to get up to 80% charge. For the afternoon leg, it would be similar. About 2 hours of driving (120 miles), a brief 15–20 minute stop to charge, and this should get sufficient range to make it to the destination. So that’s doable under ideal conditions without too bad an impact on time, but how do you go about planning all that? And what happens when the charging station stops don’t exactly line up with your rough plan? There is a tool called A Better Routeplanner that helps with this. You can input the type of car you are driving, weather conditions, and cargo weight, and it pretty much takes care of the rest (charging times and locations, etc.) Once you got a tentative plan, you would want to select certain chargers for long stops (meals, or overnight stops). Just for fun, I entered the trip that I mentioned earlier that I took recently. There aren’t a lot of charging stations on that route, so I was surprised it could find a solution at all, but it did, with a fairly decent detour. However, with that detour, the trip came out to 606 miles, so I guess it ended up being a near perfect illustration of your question! Here is it’s initial plan: I would zoom into the map at those stops and see which ones made sense to stop for meals and set the “long stop” at those locations. For example, the first charge stop above charges all the way to 97%, but then you arrive at the next charging station with 45% for a short stop. Maybe it would make sense to charge for only 20 minutes at the first stop, and then take a long stop at the second stop for lunch. Now here’s the same plan in my car (with a range of 325 miles), without the need for the detour, and this is pretty much exactly how the trip went: We had a late breakfast after leaving Louisville and drove straight to Charleston. We weren’t really hungry then (it was a big breakfast), and there’s a Starbucks at the Supercharger in Charleston, so we just got a coffee and a snack (took about the proscribed 22 minutes) and then continued on to Mt. Airy. We actually stopped at a restaurant at Mt. Airy and had dinner, and then went to the Supercharger to top off for the return leg. But that was it. We didn’t really have to “plan” this trip at all. We could have just gotten in the car, put in Durham as the destination and the car would tell us what to do. I do hope you see that the extra 100 miles of range does make a really big difference with travel options. With the longer range car, there were 6 Superchargers along the route we could have stopped at if we decided that we needed a break and wanted to shift to a different charger. With the lower range car, it had to route us along a specific route and we would have had to stop at nearly all the existing chargers on that route save 2 closer to the destination. Like I said, 280 miles of range, and 150kW charging rate are closer to the sweet spot for long distance EV travel, although even the 2020 Chevy Bolt and Hyundai Kona-EV that have around 270 miles of range effectively have the same plan as the e-tron due to lack of a robust charging network in the area.

Should I go for Tesla or Audi E-Tron in the electric vehicle market?

You are the best person to decide. Actually you are the only person to fully understand your needs and your constraints. Where do you live? How much do you drive? Long distance, or short trips? How many people do you take with you? luggage? Tools? Merchandise? Could you recharge overnight at home? Compare prices. Not just the car, accessories too. For example Jaguar’s home charging station sells for €2500 or so, when Tesla’s is €530. Do they include a T2 cable, and a mobile charging cable with the car? Tesla’s interior finish is very decent, but not as refined as Audi’s or Jaguar’s. That is not important to get you to your destination, but you may feel happier in one or the other. Tesla service can be hard to reach. They have grown very fast, and service is lagging - they are expanding, but there is a lag. However I do get stellar service. Audi’s service is widespread, but how many of them are trained on EV’s? I have had dreadful experiences with service in my Q7. Does not give me confidence. What is your current budget for gas, maintenance, tires, road tax, insurance etc? Buying a Tesla S or X today now again comes with free unlimited supercharging. Consider that - how much would that save you? What is the price of electricity at charging stations near you? Model 3 is smaller and more convenient to park in town. Still a fine car - this is no half Tesla. And very energy efficient too. Ionity bills you 8€ per charging session. That’s the introductory price, and won’t last forever. There has been talk by Porsche’s CEO of pricing electricity ‘competitive with gas’, or somewhere close to 0.70€ per kWh. Tesla does not currently consider its Supercharging network as a profit center. They just want it to break even - and that’s the best we can hope for as customers. As a shareholder I wish they would become profitable, but that’s not in their plans. Consider the destinations you go to - which network covers it best? Neither choice is fundamentally bad.

FAQs ที่เกี่ยวข้อง audi e tron charging stations near me

  • Q

    กระจกมองข้างพับไฟฟ้าของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    Keawjai Chaihong

    มีกระจกมองข้างพับไฟฟ้าและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
  • Q

    สัญญาณกะระยะถอยหลังของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    ลูกชาย คนเล็ก

    มีสัญญาณกะระยะถอยหลังและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
  • Q

    ความยาวของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    kedkor

    มีความยาวและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
หน้าหลัก