แท็ก

audi e tron history

บทความที่เกี่ยวข้อง audi e tron history

2020 Audi e-tron Sportback จ่อลุยเมืองไทยสัปดาห์หน้า คาดราคาทะลุ 5.3 ล้านบาท

บริษัท ไมซ์สเตอร์ เทคนิค จำกัด ผู้จำหน่ายรถยนต์ Audi ในประเทศไทยเตรียมเปิดตัว 2020 Audi e-tron Sportback

รวมรถ EV เปิดตัวใหม่ในงานมอเตอร์โชว์ 2021 ราคาเริ่มตั้งแต่ 3 แสนกว่าจนถึงหลายล้าน

เพิ่มความเป็นไฟฟ้าที่ดูแลง่าย จึงทำยอดจองเยอะมาก ต้องต่อคิวรอนานเป็นปี ด้วยราคาขายเพียง 2.29 ล้านบาทAudi

รวมราคารถยนต์ไฟฟ้าในไทย ทุกรุ่นในปี 2021 ต้อนรับการมาของ ORA Good Cat

270 นิวตันเมตร ระยะทางการวิ่ง 217 กม. 2021 Lexus UX300eLexus UX 300 e

Review 2020 Audi e-tron Sportback รถไฟฟ้าเสียบปลั๊ก 5.299 ล้านบาท ครบทั้งแรงทั้งหรูแบบไร้คู่แข่ง

2020 Audi e-tron Sportback 55 quattro S line (อาวดี้ อี-ตรอน สปอร์ตแบ็ค) รถยนต์ไฟฟ้าทรงเอสยูวีคูเป้จากค่ายสี่ห่วง

จับตา 10 รถใหม่เตรียมเปิดตัวปี 2021 รุกตลาดโลก หลายรุ่นเข้ามาขายเมืองไทยด้วย

โดยเฉพาะสปอยเลอร์หลังในตัวแบบเชิดขึ้นที่บั้นท้าย เครื่องยนต์จะใช้เทคโนโลยีของ Subaru บล็อก 4 สูบนอน ขนาด 2.4 ลิตร ไม่มีระบบอัดอากาศAudi

'รถไฟฟ้าทุกคันในปัจจุบันดูเหมือนกันไปหมด' นายใหญ่ BMW ย้ำต้องสร้างความแตกต่างเมื่อเวลามาถึง

แม้ว่าคู่แข่งมากหน้าหลายตาจะเดินหน้าเปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าบนแพลตฟอร์มของตัวเองกันอย่างต่อเนื่อง ไม่ว่าจะเป็น Audi

Review: 2019-2020 Audi e-tron เอสยูวีพรีเมียมพลังงานไฟฟ้า

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากยุโรป ส่งรถเอสยูวีอเนกประสงค์หรูพลังงานไฟฟ้าอย่าง 2019-2020 Audi e-tron

ชมงาน BIMS 2021 ดู GWM มาแรง MG Extender หน้าใหม่ หรือ Audi e-tron GT และอื่น ๆ เรารวมไว้ให้คุณแล้วที่นี่

ๆ ร้อน ๆ ก็คือ Audi Q5 (อาวดี้ คิว5) ที่มาพร้อมชุดแต่งเอสไลน์ ทั้งภายในและภายนอก รวมไปถึงช่วงล่างที่ได้รับการปรับแต่งใหม่

ควักเพิ่ม 2 แสน! ทำไมถึงควรเลือก 2020 Audi e-tron Sportback มากกว่า e-tron สแตนดาร์ด

2020 Audi e-tron Sportback (อาวดี้ อี-ทรอน สปอร์ตแบ็ก) รุ่นใหม่เปิดตัวลุยตลาดบ้านเราแล้วด้วยราคา 5.299

เผยโฉม 2022 BMW iX รถเอสยูวีไฟฟ้าที่ดีที่สุดเวลานี้? เบียด Audi e-tron

BMW Operating System เจนเนอเรชั่นใหม่ซึ่งข่าวระบุว่าผลิตด้วยวัสดุคริสตัล BMW iX Audi

ดูเพิ่มเติม

เป็นไปได้? ผู้บริหาร Audi ชี้รถพลังไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่เล็กลงในอนาคต

ซีอีโอ Audi (อาวดี้) ออกมาให้ความเห็นว่ารถยนต์ไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่ขนาดเล็กลงในอนาคต เมื่อเทคโนโลยีการชาร์จไฟและจุดชาร์จไฟมีพัฒนาการก้าวหน้ามากขึ้นจากการแข่งขันด้านพละกำลังทั้งแรงม้าและแรงบิดของรถเครื่องยนต์สันดาปในอดีต

Audi เปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าสปอร์ตรุ่นใหม่ 2022 Audi e-tron GT และ Audi RS e-tron GT เริ่ม 3,621,000 บาท

Coupe คือ 2022 Audi e-tron GT (อาวดี้ อีทรอน จีที) เริ่ม 3,621,000 บาท และ Audi RS e-tron GT (อาวดี้

อาวดี้เตรียมเปิดตัว 2021 Audi e-tron GT พร้อมสู้ Porsche Taycan ได้หรือไม่?

Audi e-tron GT Concept ในงาน Los Angeles Auto Show หลังจากที่มีการเปิดตัว Audi e-tron Quattro และ รถอเนกประสงค์

Audi เดินหน้าเข้าสู่ยุครถยนต์ไฟฟ้าเต็มตัวภายใน 2035 หลัง Audi e-tron ขายได้ 9,227 คัน ขึ้นอันดับ 1 ใน Norway

2035ซึ่งจะมีการแจ้งแผนออกมาในอีกไม่กี่เดือน พร้อมสถานะของโรงงานที่จะต้องเปลี่ยนไปผลิตแบบไฟ้าแบบเต็มตัวยอดขาย e-Tron

ฟังเหตุผล ทำไมรถล้ำ ๆ อย่าง 2022 Mercedes-Benz EQS ยังใช้กระจกมองข้างแบบดั้งเดิม

ผลการศึกษาพบว่าการดูภาพหน้าจอที่แสดงผลด้านหลังหรือด้านข้างตัวรถจะทำให้ผู้ขับขี่ส่วนใหญ่เวียนศีรษะ”กระจกมองข้างดิจิทัลใน Audi

ยอดขายรถยนต์ไฟฟ้าในนอร์เวย์ พ่งสูงเกือบ 90% เอาชนะเครื่องยนต์ดีเซลและเบนซินที่แรกในโลก

3จากการรายงานของ Norwegian Road Federation (OFV-กรมการขนส่งนอร์เวย์) ในปี 2020 รถที่ขายดีที่สุดคือ Audi

"ซิลิโคน" จะเป็นทางเลือกใหม่ในการผลิตแบตเตอรี่รถยนต์ไฟฟ้าให้ อึด ทน นาน กว่าเดิม

ไม่มีส่วนประกอบที่เป็นอันตรายต่อธรรมชาติ เช่น ของเหลว กรด หรือตะกั่ว จึงปลอดภัยต่อมนุษย์และสิ่งแวดล้อมAudi

2021 Audi e-tron GT เตรียมบุกไทยปีนี้ พร้อมตระกูล RS อีกหลายรุ่น

ซึ่งรวมไปถึงรถยนต์สปอร์ตไฟฟ้า Audi e-tron GT (อาวดี้ อี-ตรอน จีที) ที่จะเปิดตัวในตลาดโลกในสัปดาห์หน้า

เปิดตัว 2020 Audi e-tron Sportback ค่าตัว 5.299 ล้านบาท จำกัดโควต้า 15 คันในไทย

2020 Audi e-tron Sportback 55 quattro S line (อาวดี้ อี-ทรอน สปอร์ตแบ็ก) เปิดตัวอย่างเป็นทางการในไทย

นอร์เวย์ผงาดชาติแรกยอดขายรถพลังไฟฟ้าแซงรถเครื่องยนต์สันดาป – แล้วเมืองไทยล่ะ?

จะพบว่ารถพลังไฟฟ้ามีสัดส่วนยอดขายเพียง 1% เท่านั้นสมาคมยานยนต์แห่งนอร์เวย์ (OFV) ระบุว่ารถพลังไฟฟ้าที่มียอดขายสูงที่สุดในปี 2020 คือ Audi

Audi e-Tron รุ่นย่อย Premium ใหม่ ราคาถูกลง 10% ตัดออพชั่นอะไรบ้าง?

Audi e-Tron รถครอสโอเวอร์พลังไฟฟ้าล้วน ซึ่งทำยอดขายไม่ดีนักในสหรัฐอเมริกา จึงได้ออกกลยุทธ์ใหม่ เปิดตัวรุ่นล่างสุดที่มีราคาเอื้อมถึงง่ายขึ้น

ชมคุณสมบัติเด่น 2022 Audi Q4 e-tron รถเอสยูวีไฟฟ้าขนาดเล็กแฝงความดุดัน

2022 Audi Q4 e-tron2022 Audi Q4 e-tron และ Q4 e-tron Sportback (2022 อาวดี้ คิว4 อี-ทรอน) เผยโฉมอย่างเป็นทางการ

Audi Thailand ปรับกลยุทธ์ฝ่า COVID-19 เน้นเพิ่มสินค้า-ทำราคาสู้-ปรับบริการรับลูกค้า

Audi Thailand (อาวดี้ ประเทศไทย) ปรับแผนงานฝ่าวิกฤต COVID-19 เน้น 3 นโบายหลัก เพิ่มความหลากหลายของสินค้า

2021 Lexus UX300e เปิดตัวใหม่จะได้ส่วนแบ่งตลาดรถไฟฟ้าหรูจาก Audi e-tron ได้หรือไม่

Premiumสำหรับ 2021 Lexus UX300e ที่เพิ่งเปิดตัวนี้จะมีความสามารถเพียงพอที่จะได้ส่วนแบ่งตลาดรถไฟฟ้าสุดหรูจาก Audi

สำรวจความนิยมแบรนด์รถยนต์ในแต่ละประเทศ ใครยืนหนึ่ง? อันดับสองค่ายใดมาชมกัน

ขณะที่ Chevrolet (เชฟโรเลต) เป็นแบรนด์ยอดนิยมในอียิปต์ ส่วน Toyota ครองส่วนแบ่งตลาดเกือบ 100% ในเยเมนAudi

เปิดตัว 2021 Audi RS e-tron GT ราคา 6.39 ล้านบาท สเปคนำเข้าฝาแฝด Taycan

2021 Audi e-tron GT (อาวดี้ อี-ตรอน จีที) รถยนต์ไฟฟ้ารุ่นล่าสุดจากเยอรมนี ที่เปิดตัวในเยอรมนีเมื่อเดือนก่อน

พาชม 2020 Audi TT RS สีส้ม Pulse Orange 400 แรงม้า เจ้าของค่าตัว 5.299 ล้านบาท

All-New 2020 Audi TT RS (2020 อาวดี้ ทีที อาร์เอส) เปิดตัวในประเทศไทยด้วยฝึมือของอาวดี้ ไทยแลนด์ และทำราคาแบบหยุดโลกที่

แบงค์บอกต่อ CX-5 ลดเหลือ 1,160,000 บาทกับ Audi อัดดอกเบี้ย 0% ก่อนงาน Motor Expo 2020

Mazda และ Audi นำรถมาลดราคา และขนแคมเปญงาน Motor Expo 2020 เพื่อให้ลูกค้าได้ออกมาจับจองกันก่อน พร้อมแล้ววันนี้Mazda

ชมคันจริง 2020 Audi e-Tron Sportback ขายไทยในราคา 5.299 ล้านบาท มีดีแค่หลังคาลาดลงรึเปล่า?

2020 Audi e-tron Sportback (อาวดี้ อี-ตรอน สปอร์ตแบ็ค) เปิดตัวขายในไทยแล้วด้วยราคา 5,299,000 บาท เป็นรถเอสยูวีพลังไฟฟ้าล้วน

2021 Audi RS Q3 Sportback ยืนยันมาไทย 19 ก.พ. นี้ คาดราคา 5 ล้านกว่าบาท สู้กับ Mercedes-AMG เต็ม ๆ

2021 Audi RS Q3 Sportback (อาวดี้ อาร์เอส คิว3 สปอร์ตแบค) เอสยูวีท้ายลาดพื้นฐานจาก Audi Q3 จะมาขายไทยวันที่

รีวิวโพสต์ audi e tron history

I feel like you should have mentioned the e-Tron recall and production struggles as well as Audi’s history of cheating in emissions testing every time there’s an article: “e tron wins safety award, but had to recall all its car over battery fire risk”

รีวิว Q&A audi e tron history

Aside from Tesla, what other electric cars are good?

I’ve never driven an EV besides Tesla, so I can’t answer from personal experience. The people I follow on YouTube with lots of experience with many electric brands, and whose opinions I respect, say that Tesla is the best. The problem with any discussion like this is that not every car excels in every category. So you can say, “the Audi e-tron is more luxurious on the inside and has more precise alignment of body panels than a Tesla Model S.” But then someone can come back and say, “yes, but the Tesla has 166 more miles of range and a higher top speed.” How do you weigh every possible measurement and feature? The weights one assigns are value judgments. At what point does range, acceleration, body panel alignment and top speed reach the point of being “enough”? Personally, I’m going to cite things that I think make Tesla Model 3 better and I would include: Range Energy efficiency Performance Steering stability (Model 3 aced the Moose Test) The best air conditioning vents and controls of any car in history Over-the-air software updates (last week my car didn’t play chess; today it does) Beach Buggy Racing 2 No-haggle pricing Worldwide fast charging network You can actually buy the car around the world, and not just in California. And last, but not least, Autopilot/Full Self-Driving

How much chance does Tesla have of not failing over time due to the strong competition from the big names in the auto industry?

Tesla is a great company with a brilliant leader. Musk answers to no one. What this means is his competing CEO’s are beholden to shareholders, director’s and traditions. The ability of a CEO to operate unfettered is a huge deal. Henry Ford could do “whatever he wanted with Ford Motor Company” and built one of the most successful industrial concerns in history. Musk, like Ford, created his vehicle segment. He is the only one. His batteries, his packaging, his everything. As the first guy in? Musk is no fool, he will work to retain the leadership position and keep his competitors in a reactive mode. Last month, I think it was in Sweden, they reported a model by model break down of EV sales. As we all know the “EV model sales discussion” has been “Tesla Model 3” since it’s introduction. Not a mystery, it is the best designed and built car in the category. Now for reality. In Sweden the Tesla Model 3 came in 5th that month behind assorted EV’s. Before the Tesla fan club loses their minds, please, calm down and learn something. Cults cause your mind to close and everyone knows what happens after that. If I am in Sweden or wherever in the EU and I want to resolve this “C02 and diesel is bad” thing? I go to my local new car dealer and trade my old car on the new EV because that’s what we’ve been doing for 100 years or so. Here’s the point. Tesla Motors has been operating with essentially no competition for a few years now. They can sell and service the car anyway they want. As of today, there are 25 new EV models that are actually sitting on a new dealer lot ready to buy and they aren’t “all” $40,000 and up. How much chance does Tesla have of not failing over time due to the strong competition from the big names in the auto industry? Tesla will not get put out of business. They will however, become an important brand in the car business along with other brands instead of being the “only EV”. Musk knows this and, now and into the future, he will work to protect his market share. Tesla Motors is at a disadvantage in the future new car market. He hasn’t gotten the dealership thing going yet. Ford has 3,000 new car dealerships in the US. People take their internal combustion car to the dealer they drive by every day. He takes a trade, sets up financing and if the thing breaks, he fixes it. If your daughter wacks a phone pole? The body shop gets the new fender on the car and paints it. Folks, it’s just a car. It’s an appliance, like the fridge back home. People need one to get around and that’s it. You have to order the effing car online? It gets delivered? What about the trade? If it gets hit, they don’t have a parts inventory? Who does the service? My point is, get the dealerships going because, in the US, there are 13,000 dealerships that will have perfectly good EV’s sitting there for sale, they won’t be as good as Tesla’s, but, they’ll be right down the street from where people live and maybe, some folks don’t want to drop $39,000 online with some guy they can’t see in person. The Hyundai Kona, Audi e tron, Kia Nero, Renault Zoe are not at all superior to a Tesla Model 3. Buying them and taking care of them is more convenient than buying and servicing a Tesla Model 3 and so they all outsold the Tesla because most people aren’t missionaries, they just need a car to get around.

Why did Tesla eliminate front ornamental grille on Model 3, making it so bland?

Why did Tesla eliminate the front ornamental grille on the Model 3? Well, let’s take a look at how others have handled it. Here is a picture of an early automobile from 1893. A Durea. and another from 1902: Notice that they look very much like this: Do you think that perhaps early cars were modeled after horse and buggy carriages? Of course they were. So now we have ICE cars, and BEV cars. Many BEV manufacturers are copying the “look” of the ICE cars because their customers are used to it. But a company like Tesla, that has no “history” to protect is willing to make the vehicles they sell make sense to what they are, electric cars without needing a “grill.” Here’s the Audi e-Tron: And the Tesla Model 3. Which one do you think makes sense for an all-electric vehicle? Which car looks better?

Tesla Pickup truck to cost less than $50,000, ‘be better than F150’, says Elon Musk. Should we believe him given the long $35,000 Model 3 delay?

Well Elon said the Model 3 was going to outperform the BMW M3, to lots of scoffs and jeers. Exactly who’s laughing in the end. Why does no one want to talk about the Audi E-tron delay when they announced back in 2009 that the Audio E-tron will be here soon. Only took them a decade… Meanwhile the Model 3 was actually delivered when promised, though the production quantity ramps were slower than desired, and yeah, sure the $35k version wasn’t released immediately, which Tesla never claimed it would be, only that they would produce a $35k version. Tesla announced the Model 3 in March of 2016, they started delivering Model 3’s in 2017, and the $35k version in 2019. Take a good look at other automobile companies out there. Look when the announced vehicles and when the manage to reach the road… Now come back and tell me how Tesla stacks up. There’s a very long history of Tesla making promises, people saying Tesla can’t deliver on it, and Tesla actually deliver on it. A few items maybe a few months later than when Elon optimistically said they intended / had a goal to do it by.

How is the Ioniq 5 able to charge faster than a Tesla?

How is the Ioniq 5 able to charge faster than a Tesla? We have the Tesla Model 3 Long Range for comparison. Watch Tesla Supercharger V3 add 100 miles of range in 7 minutes - Electrek Tesla Model 3 owner shares Supercharger V3 insights after full charging session Source: SCV3 full-speed 250kW charging curve And the Hyundai Ioniq? Hyundai has a history of charging the battery fast. Even the old Ioniq 28 kWh charged at 60 to almost 70 kW (link ), which is a lot for such a fairly small battery. The Ioniq 5 has pushed this boundary. The comparison is the Audi e-Tron 55 which has a similar approach to charging. Hyundai Ioniq 5 Amazes: Real Fast Charging Session Data Analyzed InsideEVs has calculated the C-rate, which is really high, especially between 30%-50%. The dip in charging speed at around 55% SOC is a bit unusual. Maybe Hyundai uses it for some testing of the battery or this is due some early release of the battery management system. If you compare these charts, you see - Tesla charges its batteries even faster at low states of charge, but as the SOC goes beyond 50% (or in the case of Ioniq already at 30%), these start charging faster. The question isn’t so much how Hyundai made it - it is simply by demanding sufficient voltage from the charger. The question is, for how many cycles will this battery able to take these high currents and how much the battery will degrade during each of them - and we will see whether the cell chemistry will take it and the battery management uses the right settings. Additionally, my guess is, the battery might have a buffer at the top, which means, it doesn’t actually charge to 100%, more like 95%. The result is, 80% on the display in the car is actually more like 75% to the battery. This approach takes a few percent from the range, but also reduces the time from 10% to 80% because the battery charges more like 9% to 75%, which is a few minutes faster. Once Tesla starts using 4680 batteries which should have less internal resistance, it will be able to increase charging speeds even a bit more. Conclusion: Both Tesla and Hyundai charge their batteries from 10% to about 70–80% really fast, taking about 20 minutes or even a bit less - which is in both cases excellent.

FAQs ที่เกี่ยวข้อง audi e tron history

  • Q

    เสาอากาศวิทยุแบบฝัง, สั้น หรือครีบฉลามของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    Tee Rayong

    มีเสาอากาศวิทยุแบบฝัง, สั้น หรือครีบฉลามและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
  • Q

    รูปแบบการปรับพวงมาลัยของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    ณัฐกล มุสิกวรรณวัฒน์

    มีรูปแบบการปรับพวงมาลัยและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
  • Q

    ความกว้างของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    lina_love_peace

    มีความกว้างและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม

Tags

หน้าหลัก