แท็ก

audi e tron features on demand

บทความที่เกี่ยวข้อง audi e tron features on demand

ควักเพิ่ม 2 แสน! ทำไมถึงควรเลือก 2020 Audi e-tron Sportback มากกว่า e-tron สแตนดาร์ด

2020 Audi e-tron Sportback (อาวดี้ อี-ทรอน สปอร์ตแบ็ก) รุ่นใหม่เปิดตัวลุยตลาดบ้านเราแล้วด้วยราคา 5.299

พาชม 2020 Audi TT RS สีส้ม Pulse Orange 400 แรงม้า เจ้าของค่าตัว 5.299 ล้านบาท

All-New 2020 Audi TT RS (2020 อาวดี้ ทีที อาร์เอส) เปิดตัวในประเทศไทยด้วยฝึมือของอาวดี้ ไทยแลนด์ และทำราคาแบบหยุดโลกที่

เปิดตัว 2021 Audi RS e-tron GT ราคา 6.39 ล้านบาท สเปคนำเข้าฝาแฝด Taycan

2021 Audi e-tron GT (อาวดี้ อี-ตรอน จีที) รถยนต์ไฟฟ้ารุ่นล่าสุดจากเยอรมนี ที่เปิดตัวในเยอรมนีเมื่อเดือนก่อน

ฟังเหตุผล ทำไมรถล้ำ ๆ อย่าง 2022 Mercedes-Benz EQS ยังใช้กระจกมองข้างแบบดั้งเดิม

ผลการศึกษาพบว่าการดูภาพหน้าจอที่แสดงผลด้านหลังหรือด้านข้างตัวรถจะทำให้ผู้ขับขี่ส่วนใหญ่เวียนศีรษะ”กระจกมองข้างดิจิทัลใน Audi

Audi e-Tron รุ่นย่อย Premium ใหม่ ราคาถูกลง 10% ตัดออพชั่นอะไรบ้าง?

Audi e-Tron รถครอสโอเวอร์พลังไฟฟ้าล้วน ซึ่งทำยอดขายไม่ดีนักในสหรัฐอเมริกา จึงได้ออกกลยุทธ์ใหม่ เปิดตัวรุ่นล่างสุดที่มีราคาเอื้อมถึงง่ายขึ้น

Review: 2019-2020 Audi e-tron เอสยูวีพรีเมียมพลังงานไฟฟ้า

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากยุโรป ส่งรถเอสยูวีอเนกประสงค์หรูพลังงานไฟฟ้าอย่าง 2019-2020 Audi e-tron

Audi Q2 เอสยูวีไซส์เล็กสุดหรูเพื่อคนรุ่นใหม่ พร้อมราคา 2.249 ล้านบาท

Audi Q2 (อาวดี้ Q2) SUV ขนาดกะทัดรัดจากค่ายหรู ด้วยราคาที่ถูกกว่าค่ายใหญ่อย่าง BMW และ Benz เลยทำให้

2021 Audi e-tron GT เตรียมบุกไทยปีนี้ พร้อมตระกูล RS อีกหลายรุ่น

ซึ่งรวมไปถึงรถยนต์สปอร์ตไฟฟ้า Audi e-tron GT (อาวดี้ อี-ตรอน จีที) ที่จะเปิดตัวในตลาดโลกในสัปดาห์หน้า

เปิดตัว 2020 Audi e-tron Sportback ค่าตัว 5.299 ล้านบาท จำกัดโควต้า 15 คันในไทย

2020 Audi e-tron Sportback 55 quattro S line (อาวดี้ อี-ทรอน สปอร์ตแบ็ก) เปิดตัวอย่างเป็นทางการในไทย

อาวดี้เตรียมเปิดตัว 2021 Audi e-tron GT พร้อมสู้ Porsche Taycan ได้หรือไม่?

Audi e-tron GT Concept ในงาน Los Angeles Auto Show หลังจากที่มีการเปิดตัว Audi e-tron Quattro และ รถอเนกประสงค์

ดูเพิ่มเติม

2020 Audi e-tron Sportback จ่อลุยเมืองไทยสัปดาห์หน้า คาดราคาทะลุ 5.3 ล้านบาท

บริษัท ไมซ์สเตอร์ เทคนิค จำกัด ผู้จำหน่ายรถยนต์ Audi ในประเทศไทยเตรียมเปิดตัว 2020 Audi e-tron Sportback

2021 Porsche Taycan เปิดขายรุ่นขับเคลื่อน 2 ล้อ ราคา 6.19 ล้านบาท เผยสเปคในไทยแล้ว

หรูและไฮเทคดีไซน์ด้านในยังมีความไฮเทคเป็นมาตรฐาน ด้วยการใช้มาตรวัดจอสี colour head-up display บนคอนโซลได้หน้าจอสัมผัส 10.9 นิ้ว ให้ชุดชาร์จ on-board

เผยโฉม 2022 BMW iX รถเอสยูวีไฟฟ้าที่ดีที่สุดเวลานี้? เบียด Audi e-tron

BMW Operating System เจนเนอเรชั่นใหม่ซึ่งข่าวระบุว่าผลิตด้วยวัสดุคริสตัล BMW iX Audi

Audi เดินหน้าเข้าสู่ยุครถยนต์ไฟฟ้าเต็มตัวภายใน 2035 หลัง Audi e-tron ขายได้ 9,227 คัน ขึ้นอันดับ 1 ใน Norway

2035ซึ่งจะมีการแจ้งแผนออกมาในอีกไม่กี่เดือน พร้อมสถานะของโรงงานที่จะต้องเปลี่ยนไปผลิตแบบไฟ้าแบบเต็มตัวยอดขาย e-Tron

2021 Lexus UX300e เปิดตัวใหม่จะได้ส่วนแบ่งตลาดรถไฟฟ้าหรูจาก Audi e-tron ได้หรือไม่

Premiumสำหรับ 2021 Lexus UX300e ที่เพิ่งเปิดตัวนี้จะมีความสามารถเพียงพอที่จะได้ส่วนแบ่งตลาดรถไฟฟ้าสุดหรูจาก Audi

เป็นไปได้? ผู้บริหาร Audi ชี้รถพลังไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่เล็กลงในอนาคต

ซีอีโอ Audi (อาวดี้) ออกมาให้ความเห็นว่ารถยนต์ไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่ขนาดเล็กลงในอนาคต เมื่อเทคโนโลยีการชาร์จไฟและจุดชาร์จไฟมีพัฒนาการก้าวหน้ามากขึ้นจากการแข่งขันด้านพละกำลังทั้งแรงม้าและแรงบิดของรถเครื่องยนต์สันดาปในอดีต

2021 Audi RS Q3 Sportback ยืนยันมาไทย 19 ก.พ. นี้ คาดราคา 5 ล้านกว่าบาท สู้กับ Mercedes-AMG เต็ม ๆ

2021 Audi RS Q3 Sportback (อาวดี้ อาร์เอส คิว3 สปอร์ตแบค) เอสยูวีท้ายลาดพื้นฐานจาก Audi Q3 จะมาขายไทยวันที่

ยอดขายรถยนต์ไฟฟ้าในนอร์เวย์ พ่งสูงเกือบ 90% เอาชนะเครื่องยนต์ดีเซลและเบนซินที่แรกในโลก

3จากการรายงานของ Norwegian Road Federation (OFV-กรมการขนส่งนอร์เวย์) ในปี 2020 รถที่ขายดีที่สุดคือ Audi

ชมงาน BIMS 2021 ดู GWM มาแรง MG Extender หน้าใหม่ หรือ Audi e-tron GT และอื่น ๆ เรารวมไว้ให้คุณแล้วที่นี่

ๆ ร้อน ๆ ก็คือ Audi Q5 (อาวดี้ คิว5) ที่มาพร้อมชุดแต่งเอสไลน์ ทั้งภายในและภายนอก รวมไปถึงช่วงล่างที่ได้รับการปรับแต่งใหม่

รวมรถ EV เปิดตัวใหม่ในงานมอเตอร์โชว์ 2021 ราคาเริ่มตั้งแต่ 3 แสนกว่าจนถึงหลายล้าน

เพิ่มความเป็นไฟฟ้าที่ดูแลง่าย จึงทำยอดจองเยอะมาก ต้องต่อคิวรอนานเป็นปี ด้วยราคาขายเพียง 2.29 ล้านบาทAudi

Audi เปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าสปอร์ตรุ่นใหม่ 2022 Audi e-tron GT และ Audi RS e-tron GT เริ่ม 3,621,000 บาท

Coupe คือ 2022 Audi e-tron GT (อาวดี้ อีทรอน จีที) เริ่ม 3,621,000 บาท และ Audi RS e-tron GT (อาวดี้

Audi ยกทัพตระกูลแรง RS บุกไทย 3 รุ่นรวด ทั้ง TT RS, RS Q8 และ RS4 Avant

(RS) พร้อมกันถึง 3 รุ่นในประเทศไทย ประกอบด้วย Audi TT RS (อาวดี้ ทีที อาร์เอส) Audi RS Q8 (อาวดี้ อาร์เอส

Review 2020 Audi e-tron Sportback รถไฟฟ้าเสียบปลั๊ก 5.299 ล้านบาท ครบทั้งแรงทั้งหรูแบบไร้คู่แข่ง

2020 Audi e-tron Sportback 55 quattro S line (อาวดี้ อี-ตรอน สปอร์ตแบ็ค) รถยนต์ไฟฟ้าทรงเอสยูวีคูเป้จากค่ายสี่ห่วง

สำรวจความนิยมแบรนด์รถยนต์ในแต่ละประเทศ ใครยืนหนึ่ง? อันดับสองค่ายใดมาชมกัน

ขณะที่ Chevrolet (เชฟโรเลต) เป็นแบรนด์ยอดนิยมในอียิปต์ ส่วน Toyota ครองส่วนแบ่งตลาดเกือบ 100% ในเยเมนAudi

ชมคุณสมบัติเด่น 2022 Audi Q4 e-tron รถเอสยูวีไฟฟ้าขนาดเล็กแฝงความดุดัน

2022 Audi Q4 e-tron2022 Audi Q4 e-tron และ Q4 e-tron Sportback (2022 อาวดี้ คิว4 อี-ทรอน) เผยโฉมอย่างเป็นทางการ

แบงค์บอกต่อ CX-5 ลดเหลือ 1,160,000 บาทกับ Audi อัดดอกเบี้ย 0% ก่อนงาน Motor Expo 2020

Mazda และ Audi นำรถมาลดราคา และขนแคมเปญงาน Motor Expo 2020 เพื่อให้ลูกค้าได้ออกมาจับจองกันก่อน พร้อมแล้ววันนี้Mazda

Hyundai x BTS เปิดตัวซิงเกิ้ล IONIQ: I’m on it โปรโมทรถยนต์ไฟฟ้า

Hyundai x BTS เปิดตัวซิงเกิ้ล IONIQ: I’m on it โปรโมทรถยนต์ไฟฟ้ารถยนต์ไฟฟ้านั้น เกิดขึ้นมาได้สักพักแล้ว

ชมคันจริง 2020 Audi e-Tron Sportback ขายไทยในราคา 5.299 ล้านบาท มีดีแค่หลังคาลาดลงรึเปล่า?

2020 Audi e-tron Sportback (อาวดี้ อี-ตรอน สปอร์ตแบ็ค) เปิดตัวขายในไทยแล้วด้วยราคา 5,299,000 บาท เป็นรถเอสยูวีพลังไฟฟ้าล้วน

Audi Thailand ปรับกลยุทธ์ฝ่า COVID-19 เน้นเพิ่มสินค้า-ทำราคาสู้-ปรับบริการรับลูกค้า

Audi Thailand (อาวดี้ ประเทศไทย) ปรับแผนงานฝ่าวิกฤต COVID-19 เน้น 3 นโบายหลัก เพิ่มความหลากหลายของสินค้า

นอร์เวย์ผงาดชาติแรกยอดขายรถพลังไฟฟ้าแซงรถเครื่องยนต์สันดาป – แล้วเมืองไทยล่ะ?

จะพบว่ารถพลังไฟฟ้ามีสัดส่วนยอดขายเพียง 1% เท่านั้นสมาคมยานยนต์แห่งนอร์เวย์ (OFV) ระบุว่ารถพลังไฟฟ้าที่มียอดขายสูงที่สุดในปี 2020 คือ Audi

รีวิว Q&A audi e tron features on demand

Why is 2020 the turning point for electric cars?

A tipping point appears to have been reached. Up until the end of 2019, the predominant view as expressed in the media was that Tesla is not a sustainable enterprise. The stock had been heavily shorted all year, and Wall Street analysts with few exceptions were skeptical of the company’s prospects. Many issued sell recommendations on the stock, and sell it did, dropping to $189/share on June 3, 2019. But since that low point, the story has changed dramatically. Concerns about demand for the Model 3 began to evaporate, Gigafactory 3 in Shanghai was being constructed at record pace, Model Y delivery projections were moved up from fall of 2020 to summer, and Tesla unveiled their Cybertruck prototype and quickly accumulated 250,000 pre-orders. When Tesla announced 3rd quarter results exceeding Wall Street expectations, the stock rose 30% in October, and by the end of the year it achieved an all time high passing $420/share. Tesla passed Daimler into third place behind Toyota and VW in terms of market valuation. Tesla was selling their Model 3 as fast as it could be manufactured, out selling all gasoline luxury class vehicle brands in the U.S. in the 2nd quarter before allocating more production to Europe and China to meet strong demand there as well. There could be no denying what Tesla had accomplished. Tesla was not going away. Tesla was setting the future direction of the auto industry, and the world was waking up to it. The early EV product offerings by Audi (e-tron) and Jaguar (I-Pace), could not measure up to Tesla’s standards of performance and features. Hyundai (Iconiq, Kona) were well regarded, but availability was limited, and Porsche (Taycan) couldn’t exceed Model S performance and driving range despite a hefty price premium. The handwriting was on the wall, and the tepid experimentation with electric vehicles by major auto companies began to change, notably at Volkswagen and Ford. VW committed to large battery purchase contracts for EVs, converted an ICEV factory in Zwickau, Germany to produce their ID.3 EV, and announced plans to build an EV factory in Chattanooga, Tennessee. Ford unveiled their Mustang Mach E SUV with a design that incorporated many features that Model 3 buyers rave about. Ford announced a $500 million investment in Rivian, the electric truck startup, presumably to gain the technology to produce an electric version of their F-150 pickup truck. These are just a couple of examples of the shift of attention that traditional auto makers are making in order to remain relevant in the growing electric vehicle market currently dominated by Tesla. Any auto company that doesn’t take serious steps in 2020 to build competence in EV technology, production, sales and service will be staring extinction in the face by 2030.

Why did you buy an electric car? Was it worth it?

Well, I guess I didn’t really buy an electric vehicle; I bought a Tesla. By which I mean I didn’t really look at other BEV’s on the market, good though some of them undoubtedly are, because, so far, no other manufacturer offers anything that provides everything that my Tesla Model 3 offers. Yes, you can argue that the Porsche Taycan is faster than a Model S, that the Renault Zoe is cheaper and more nimble around town or that the Audi e-Tron is better built or the i-Pace more stylish. However, no other manufacturer offers a comprehensive fast-charging network that is as easy to use; few other models offer OTA software updates; no others have such a large infotainment screen - large enough to comfortably watch Netflix, for example; no others offer such advanced driver-assist features and, so far, most of the competition has been unable to match Tesla on range. But, to get back to the point. Was it worth it? Abso-fricking-lutely! I plug in my car every evening and get up the next day with a ‘full tank’ having spent considerably less money than a fill-up at a filling station. Aside from switching to winter tyres (compulsory here in Switzerland), there is practically nothing to pay in maintenance - no oil changes or tuning, for example - even brake pads wear less because most of the time I use regenerative braking. I smile inwardly as I pass garages and filling stations and, perhaps, feel a little pang of sympathy for the poor people who are invisibly bound to such foul-smelling places by their choice of vehicle. But most of all, I love the quietness and the smooth, on-demand, acceleration. There are no ‘flat spots’ in the torque curve where you have to wait while the car builds power and no pause for changing gears. You floor the accelerator and just go in a ‘whoosh’ of constant acceleration - until you realise you’ve just gone past the speed limit and need to ease back!

Will the big German auto brands (Daimler, Volks, BMW, etc) be able to compete with Tesla with their own EV or is Tesla to far ahead of the curve?

Well, they have some catching up to do. However, as they begin to outspend Tesla in the marketing department, people may move towards brands that they are familiar with. Right now, Tesla has a major disadvantage in: interiors quality[1] people who hate touchscreens[2] people who hate technology[3] people who love VROOM![4] build quality[5] and the constant attacks on their reputation[6] Yet they have a huge advantage in: infotainment[7] driver interface[8] efficiency[9] driver assists[10] performance[11] As people all over the internet are quick to point out, this is a critical time for Tesla. However, every time since their founding has been a critical time for Tesla. That just seems to be the case when you try to take on the established way of doing things and introduce a new technology that will shake up not only the world economy, but people’s personal habits, rituals, and sense of what is normal. People tend to think that the German brands are the real competitor, but as soon as companies realize that they will be fighting for smaller and smaller slices of the same pie, they will look to other markets. Electric vehicles have appeal that must be tempered by the market represented by a particular brand: Teslas are sleek, silent, technologically advanced performance cars for well-heeled nerds like me. This is the market the Germans are looking at. Yet electric pickups are an even better use of the technology, it’s just that the barrier to market penetration is so high! When electric pickup trucks come out, most pickup truck owners won’t be able to accept them. Hell, there are many pickup owners who will never accept them until they die! It will take quite the marketing trick to convince pickup owners of their advantages: massively better power and torque, much better flexibility for off-road use, electricity on demand at job sites, electricity on demand for accessories like tools, RVs, camp sites, lighting, cheaper operation, and massively improved reliability are just the obvious examples. When electric sports cars come out, it should be game over for traditional sports cars. But it won’t. Sports cars have never been long-distance haulers, and they are focused on performance and style. However, anyone who knows anything about perception marketing[12] (I’m looking at you, Rolex!) knows that the public can often be convinced that an adequate product, even an inferior one (I’m looking at you, Masterati!), can often be given the illusion of superiority. Whereas a relative newcomer with a superior product can often be attacked as a less-than-desirable alternative to established brands (I’m looking at you, Artificial diamonds![13]). Electric cars will always have better acceleration and engine flexibility than internal combustion engines, and if properly made, there should be almost no difference in performance on the autocross[14]. Their initial punch out of corners is unrivaled, even by the most outrageously expensive, complicated, and in-your-face douchebaggery that automotive engineers can produce. Yet some people like tech, and some people like bling, That the Tesla (reportedly) outperforms the Bugatti at 1/12 the price is irrelevant to some people. I hardly think you will find a Tesla in a rap video! So let’s sit back and see where the market will take us, mmmmmmK?? Footnotes [1] Disappointed by Poor Interior Quality [2] Benny Löfgren [3] New cars are being crammed with distracting tech that takes drivers' eyes off the road [4] Soundracer gadget makes a Tesla sound like a Shelby V8 (or whatever else you like) [5] Here's what a 'teardown' expert has to say about Tesla Model 3 build quality [6] A former Tesla engineer says the company silenced her entire team after they brought up safety and quality issues [7] Tesla in-car tech review: A deep dive into the best features [8] Tesla’s version 9 software is not perfect, but it puts all other in-car user interfaces to shame [9] Tesla’s incredible efficiency lead is becoming clear with range test against Audi e-tron and Jaguar I-Pace [10] 5 Times Elon Musk and Tesla's Autopilot Saved Their Drivers' Bacon [11] We take the Tesla Model 3 Performance to the track [12] Having a Better Brand Is Better Than Having a Better Product [13] Mined Diamonds vs Lab Diamonds — Which is More Luxurious? An Open Letter to Tiffany & Co. [14] Tesla vs. Lotus

Does Tesla have any competitors in 2019?

Audi, Jaguar are mostly likely to compete with Tesla with the e-tron and i-pace respectively. And i-pace has been already been introduced in US markets and are selling out. The i-pace is also priced aggressively to compete with Tesla and has more features, better built quality, reliability, better value for money and faster compared to Tesla's models. Besides Tesla is crumbling to produce cars to keep up with demand, and this led to increase in delivery period of Tesla cars.

What is the battery life of a Hyundai Kona electric car?

Lithium-ion battery cells used in the Hyundai Kona EV are manufactured by LG and use NMC 622 cathode chemistry. The battery pouch cells used in the Hyundai Kona EV, Jaguar I-PACE, Audi e-tron and Chevrolet Bolt all have a roughly similar shape, size, and energy capacity. Very similar lithium-ion battery pouch cells manufactured by SK Innovations are used in the Kia Niro EV, SK Innovations, part of SK Group. has also provided batteries to Daimler-Mercedes and CT&T United. The Hyundai Kona EV battery packs feature cooling plates and circulated water/glycol coolant for thermal regulation. Regional versions of the Kona EV feature resistive battery heaters and cabin air heaters, heat pumps or (for warm climates) no dedicated battery heaters at all, and changes can be expected as experience is gained. Kona EV owners should not experience battery pack longevity and degradation issues like those of the air-cooled Nissan Leaf EV battery packs. Exclusive: details on Hyundai’s new battery thermal management design Hyundai and it’s sister company Kia have been producing BEVs for a relatively short period of time, so their experience with battery life is very limited. The original Hyundai BEV was the BlueOn EV in 2010, followed by the Ioniq EV and PHEV and the Kona EV. Kia has produced the Soul EV and the Niro EV. Hyundai BlueOn - Wikipedia Hyundai Ioniq - Wikipedia In February 2017, SK Group acquired the polyethylene acrylic acid business of Dow Chemical Company for $370 million. On March 31, 2017, SK Innovation said that the electric vehicle battery plant it had in China had been closed since January 2017 after "Chinese joint venture partners halted production for no obvious reason." A new SK Innovations manufacturing factory is under construction in Commerce, GA near Atlanta and will supply lithium-ion battery cells for Kia BEVs manufactured in West Point, GA, Hyundai BEVs manufactured in Montgomery, AL and Mercedes BEVs manufactured near Tuscaloosa, AL By 2025, the site will employ nearly 2,000 with a production capacity reaching 9.8GWh by 2022. The venture is called SK Battery America SK Battery America, Inc. It’s possible that Volkswagen could also use lithium battery cells from the SK Innovations factory in new BEVs manufactured in nearby Chattanooga TN. $1.7B battery plant in Georgia won't be enough to meet industry's needs SK Innovation wants to increase investment in US battery factory by $5 billion to compete with Tesla Gigafactory - Electrek SK Innovation announces new electric vehicle battery gigafactory in the US - Electrek https://electrek.co/2017/11/30/sk-innovation-electric-car-battery-gigafactory-hungary/ SK Innovation is doubling its battery production for electric vehicles to 4GWh/year to support demand from Mercedes and others - Electrek

FAQs ที่เกี่ยวข้อง audi e tron features on demand

  • Q

    เข็มขัดนิรภัยสำหรับผู้โดยสารตอนหลังของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    เมธาสิทธิ์

    มีเข็มขัดนิรภัยสำหรับผู้โดยสารตอนหลังและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
  • Q

    ระบบกันสะเทือนด้านหน้าของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    ไทด์ ราชรี

    มีระบบกันสะเทือนด้านหน้าและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
  • Q

    ระบบกล้องมองภาพรอบทิศทางของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    Ja Kamonchanok

    มีระบบกล้องมองภาพรอบทิศทางและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
หน้าหลัก