แท็ก

audi e tron first edition

บทความที่เกี่ยวข้อง audi e tron first edition

2021 Lexus UX300e เปิดตัวใหม่จะได้ส่วนแบ่งตลาดรถไฟฟ้าหรูจาก Audi e-tron ได้หรือไม่

Premiumสำหรับ 2021 Lexus UX300e ที่เพิ่งเปิดตัวนี้จะมีความสามารถเพียงพอที่จะได้ส่วนแบ่งตลาดรถไฟฟ้าสุดหรูจาก Audi

เปิดตัว 2020 Audi e-tron Sportback ค่าตัว 5.299 ล้านบาท จำกัดโควต้า 15 คันในไทย

2020 Audi e-tron Sportback 55 quattro S line (อาวดี้ อี-ทรอน สปอร์ตแบ็ก) เปิดตัวอย่างเป็นทางการในไทย

ยอดขายรถยนต์ไฟฟ้าในนอร์เวย์ พ่งสูงเกือบ 90% เอาชนะเครื่องยนต์ดีเซลและเบนซินที่แรกในโลก

3จากการรายงานของ Norwegian Road Federation (OFV-กรมการขนส่งนอร์เวย์) ในปี 2020 รถที่ขายดีที่สุดคือ Audi

พาชมคันจริง 2020 Audi A4 Avant ไมเนอร์เชนจ์ ราคา 3.399 ล้านบาท เจาะสเปคเปลี่ยนเยอะทั้งคัน

อาวดี้แบรนด์พรีเมี่ยมจากเยอรมัน นำเข้ารถ Audi A4 Avant โฉมไมเนอร์เชนจ์ใหม่มาขายแล้ว มีชื่อสร้อยรุ่นย่อยว่าเป็น

เป็นไปได้? ผู้บริหาร Audi ชี้รถพลังไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่เล็กลงในอนาคต

ซีอีโอ Audi (อาวดี้) ออกมาให้ความเห็นว่ารถยนต์ไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่ขนาดเล็กลงในอนาคต เมื่อเทคโนโลยีการชาร์จไฟและจุดชาร์จไฟมีพัฒนาการก้าวหน้ามากขึ้นจากการแข่งขันด้านพละกำลังทั้งแรงม้าและแรงบิดของรถเครื่องยนต์สันดาปในอดีต

อาวดี้เตรียมเปิดตัว 2021 Audi e-tron GT พร้อมสู้ Porsche Taycan ได้หรือไม่?

Audi e-tron GT Concept ในงาน Los Angeles Auto Show หลังจากที่มีการเปิดตัว Audi e-tron Quattro และ รถอเนกประสงค์

เผยโฉม 2022 BMW iX รถเอสยูวีไฟฟ้าที่ดีที่สุดเวลานี้? เบียด Audi e-tron

BMW Operating System เจนเนอเรชั่นใหม่ซึ่งข่าวระบุว่าผลิตด้วยวัสดุคริสตัล BMW iX Audi

ควักเพิ่ม 2 แสน! ทำไมถึงควรเลือก 2020 Audi e-tron Sportback มากกว่า e-tron สแตนดาร์ด

2020 Audi e-tron Sportback (อาวดี้ อี-ทรอน สปอร์ตแบ็ก) รุ่นใหม่เปิดตัวลุยตลาดบ้านเราแล้วด้วยราคา 5.299

ชมงาน BIMS 2021 ดู GWM มาแรง MG Extender หน้าใหม่ หรือ Audi e-tron GT และอื่น ๆ เรารวมไว้ให้คุณแล้วที่นี่

วางจำหน่ายในราคา 3.99 ล้านบาทนอกจากนี้ Audi (อาวดี้) นำรถยนต์ไฟฟ้าสปอร์ตรุ่นใหม่ Audi e-tron GT (อาวดี้

Audi e-Tron รุ่นย่อย Premium ใหม่ ราคาถูกลง 10% ตัดออพชั่นอะไรบ้าง?

Audi e-Tron รถครอสโอเวอร์พลังไฟฟ้าล้วน ซึ่งทำยอดขายไม่ดีนักในสหรัฐอเมริกา จึงได้ออกกลยุทธ์ใหม่ เปิดตัวรุ่นล่างสุดที่มีราคาเอื้อมถึงง่ายขึ้น

ดูเพิ่มเติม

2021 Audi e-tron GT เตรียมบุกไทยปีนี้ พร้อมตระกูล RS อีกหลายรุ่น

ซึ่งรวมไปถึงรถยนต์สปอร์ตไฟฟ้า Audi e-tron GT (อาวดี้ อี-ตรอน จีที) ที่จะเปิดตัวในตลาดโลกในสัปดาห์หน้า

Audi Thailand ปรับกลยุทธ์ฝ่า COVID-19 เน้นเพิ่มสินค้า-ทำราคาสู้-ปรับบริการรับลูกค้า

Audi Thailand (อาวดี้ ประเทศไทย) ปรับแผนงานฝ่าวิกฤต COVID-19 เน้น 3 นโบายหลัก เพิ่มความหลากหลายของสินค้า

BMW R18 First Edition เสริมทัพครูสเซอร์ทรงพลัง ค่าตัว 1.15 ล้านบาทถ้วน

BMW R18 First Edition เจ้าของค่าตัว 1.15 ล้านบาทBMW Motorrad (บีเอ็มดับเบิลยู มอเตอร์ราด ประเทศไทย) เปิดตัวบีเอ็มดับเบิลยู

2020 Audi e-tron Sportback จ่อลุยเมืองไทยสัปดาห์หน้า คาดราคาทะลุ 5.3 ล้านบาท

บริษัท ไมซ์สเตอร์ เทคนิค จำกัด ผู้จำหน่ายรถยนต์ Audi ในประเทศไทยเตรียมเปิดตัว 2020 Audi e-tron Sportback

ชมคุณสมบัติเด่น 2022 Audi Q4 e-tron รถเอสยูวีไฟฟ้าขนาดเล็กแฝงความดุดัน

2022 Audi Q4 e-tron2022 Audi Q4 e-tron และ Q4 e-tron Sportback (2022 อาวดี้ คิว4 อี-ทรอน) เผยโฉมอย่างเป็นทางการ

คุณกัสคาดการณ์ : ถ้าหาก Haval First Love ราคาเริ่ม 689,000 บาท คุณยังจะซื้อ MG ZS อยู่มั้ย?

2021 Haval First Love (ฮาวาล เฟิร์สเลิฟ) เอสยูวีขนาดเล็กรุ่นล่าสุดจากเครือ Great Wall Motor (เกรท วอลล์

รวมรถ EV เปิดตัวใหม่ในงานมอเตอร์โชว์ 2021 ราคาเริ่มตั้งแต่ 3 แสนกว่าจนถึงหลายล้าน

เพิ่มความเป็นไฟฟ้าที่ดูแลง่าย จึงทำยอดจองเยอะมาก ต้องต่อคิวรอนานเป็นปี ด้วยราคาขายเพียง 2.29 ล้านบาทAudi

2021 Honda HR-V วัดดีไซน์ 2021 Haval First Love รุ่นไหนควรค่าแก่การรอคอย?

เผยโฉมแล้วในประเทศญี่ปุ่น เตรียมทำตลาดประเทศไทยในช่วงปลายปีนี้ซึ่งน่าจะตรงกับการเปิดตัว 2021 Haval First

Audi เปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าสปอร์ตรุ่นใหม่ 2022 Audi e-tron GT และ Audi RS e-tron GT เริ่ม 3,621,000 บาท

Coupe คือ 2022 Audi e-tron GT (อาวดี้ อีทรอน จีที) เริ่ม 3,621,000 บาท และ Audi RS e-tron GT (อาวดี้

รวมข้อดีข้อเสีย Audi A5 Coupé ที่ควรรู้ก่อนเป็นเจ้าของ

A5 Coupé ให้ก่อนตัดสินใจข้อดี Audi A5 Coupé1.Audi A5 - ดีไซน์เรียบหรูดูทันสมัย Audi A5

2021 Audi RS Q3 Sportback ยืนยันมาไทย 19 ก.พ. นี้ คาดราคา 5 ล้านกว่าบาท สู้กับ Mercedes-AMG เต็ม ๆ

2021 Audi RS Q3 Sportback (อาวดี้ อาร์เอส คิว3 สปอร์ตแบค) เอสยูวีท้ายลาดพื้นฐานจาก Audi Q3 จะมาขายไทยวันที่

ชมคันจริง 2020 Audi e-Tron Sportback ขายไทยในราคา 5.299 ล้านบาท มีดีแค่หลังคาลาดลงรึเปล่า?

2020 Audi e-tron Sportback (อาวดี้ อี-ตรอน สปอร์ตแบ็ค) เปิดตัวขายในไทยแล้วด้วยราคา 5,299,000 บาท เป็นรถเอสยูวีพลังไฟฟ้าล้วน

Audi เดินหน้าเข้าสู่ยุครถยนต์ไฟฟ้าเต็มตัวภายใน 2035 หลัง Audi e-tron ขายได้ 9,227 คัน ขึ้นอันดับ 1 ใน Norway

2035ซึ่งจะมีการแจ้งแผนออกมาในอีกไม่กี่เดือน พร้อมสถานะของโรงงานที่จะต้องเปลี่ยนไปผลิตแบบไฟ้าแบบเต็มตัวยอดขาย e-Tron

Review: 2019-2020 Audi e-tron เอสยูวีพรีเมียมพลังงานไฟฟ้า

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากยุโรป ส่งรถเอสยูวีอเนกประสงค์หรูพลังงานไฟฟ้าอย่าง 2019-2020 Audi e-tron

แบงค์บอกต่อ CX-5 ลดเหลือ 1,160,000 บาทกับ Audi อัดดอกเบี้ย 0% ก่อนงาน Motor Expo 2020

Mazda และ Audi นำรถมาลดราคา และขนแคมเปญงาน Motor Expo 2020 เพื่อให้ลูกค้าได้ออกมาจับจองกันก่อน พร้อมแล้ววันนี้Mazda

Audi เปิดตัวเอสยูวีโหด 2021 Audi RS Q3 Sportback เคาะ 4.75 ล้านบาท ถูกกว่า Mercedes-AMG GLC

Audi (อาวดี้) ประเทศไทย เปิดตัวรถรุ่นใหม่รวดเดียว 3 รุ่น นำทัพด้วย 2021 Audi RS Q3 Sportback (อาวดี้

เปิดตัว 2021 Audi RS e-tron GT ราคา 6.39 ล้านบาท สเปคนำเข้าฝาแฝด Taycan

2021 Audi e-tron GT (อาวดี้ อี-ตรอน จีที) รถยนต์ไฟฟ้ารุ่นล่าสุดจากเยอรมนี ที่เปิดตัวในเยอรมนีเมื่อเดือนก่อน

สปายช็อต 2021 Haval Jolion / First Love วิ่งทดสอบสมรรถนะในไทย จ่อเผยโฉมปลายปีนี้?

สปายช็อต 2021 Haval Jolion / First Love2021 Haval Jolion (2021 ฮาวาล โจเลียน) หรือทำตลาดในชื่อ First

Review 2020 Audi e-tron Sportback รถไฟฟ้าเสียบปลั๊ก 5.299 ล้านบาท ครบทั้งแรงทั้งหรูแบบไร้คู่แข่ง

2020 Audi e-tron Sportback 55 quattro S line (อาวดี้ อี-ตรอน สปอร์ตแบ็ค) รถยนต์ไฟฟ้าทรงเอสยูวีคูเป้จากค่ายสี่ห่วง

Review: Audi A8 ซีดานหรูสไตล์ผู้นำ

Audi ผู้นำด้านยนตรกรรมรถยนต์ที่มีชื่อเสียงมาอย่างยาวนาน ส่ง 2020 Audi A8 (อาวดี้ เอ8) ด้วยราคาเริ่มต้น

รีวิว Q&A audi e tron first edition

What's the most overpowered item in your favorite video game?

If a car classifies as an item, then the most overpowered car in my favorite game is the Audi R8 e-tron Special Edition from Asphalt 8: Airborne. This is a fictional variant of the real life Audi R8 e-tron. This car was added in the 25th update of the game and the first update in 2018. In my local community this car is called the “dog car” because of its decals on the side denoting Chinese Year of The Dog. Asphalt community refers to this car as “ARSE” because of the initials, Audi R8 e-tron Special Edition. While not being the fastest car in the entire game, when properly tuned for multiplayer matches, this car preys on almost every other car. High acceleration, exceptional top speed, and very good handling, this car is the definition of versatile. The only rivals to this car are itself and some of the highest performing cars, like the Aston Martin Vulcan. This car has pretty much infected the majority of multiplayer matches with probability of encountering it at least once in three races. Combined with it unusually extreme performance, some players (including me) have blamed this car (and probably Gameloft) for destroying the multiplayer community of Asphalt 8. The only way to obtain this b*tch is by completing its time-limited event that was held on February 2018. The event was difficult and the car itself has very high upgrade price. The ARSE is loved by those who own it and is hated by those who don’t.

Will the Audi E-Tron eventually outsell the Tesla Model X?

Will the Audi E-Tron eventually outsell the Tesla Model X? Which year are we talking about? Today, near future or 2025? Well, let’s see, the Tesla Model X with the 100 kWh battery (95 kWh available to the user) has an EPA range of 295 miles (Wikipedia) or 325 miles in the recent, newest, upgraded version, according to Tesla. Audi E-Tron with the 95 kWh battery (84 kWh available) has an EPA range of 204 miles. If we account a few percent for degradation of the battery, less-than-ideal road conditions and higher freeway speeds and subtract 25% from the range of each car to get to real-life ranges, we get to 325 (-25%) = 244 miles for Model X and 153 miles for the E-Tron. That’s the range on which customers can actually rely on. If we get to winter conditions, subtract another 10–15%. Not only the E-Tron isn’t in the same league as the Model X, it actually disqualifies itself as a reasonable choice for this class / price segment. It will get only customers who absolutely don’t want a Tesla and absolutely want an Audi. At those differences in performance and range I don’t think that there are many. Yes, Audi does charge faster up to 80% (which is good) and it left a few percent more as safety in the battery to make it last longer, they could have “unlocked” a few percent more at the top, but still - its not even a competitor, yet alone a car that could outsell the Model X. This extra charging speed gets nullified by a much higher consumption, so as a result the Model X actually charges faster, especially if the user mostly charges on Superchargers in the (most common) 10% - 70% state of charge region. Leave aside that Tesla’s Supercharger is already up and running and Electrify America is still building it, it has the Autopilot that will have full self driving capability in a couple of years and it has over-the-air updates. The final point is - Tesla can produce as many Model X as it wants, it has no shortage of the 18650 battery cells. Audi - in contrast - has a shortage of their battery cells. I was asking whether we talk about the year 2025. Yes, by then Audi could start from scratch, massively redesign the car and give it a 130+ kWh battery. But these wouldn’t be the cars we are are talking about today. Edit: I have seen information that initial sales in Spain, Netherlands and Norway were quite good; but actually I am not surprised - first, it is a new car which some people like because it is new and second - it offers some features that Teslas don’t. Let’s not forget - the Model S is available since 2013 and Model X since late 2015. Many people who wanted those already have them. Norway has mostly roads with a speed limit of 80 km/h (50 mph) and people who bought the e-Tron obviously don’t drive very far very often and at those speeds the e-Tron can probably make close to those 300 km. But we are talking about 500, maybe close to 1000 cars per month. Globally. Early birds. Update 1: I wrote all of the above in May 2019. Now the opinion became a fact-based opinion. In US sales the Model X outsells the e-Tron at a ratio between 2:1 and 3:1. Final Update: Monthly Plug-In EV Sales Scorecard: July 2019 In Europe the E-Tron might have a slight home advantage, but don’t think that it is able to flip the ratio. Side note - Audi just recently announced another version of the e-Tron. With battery with 71 kWh gross capacity. Not 120 kWh, but 71 kWh. Less power, slower charging. I don’t think that this will boost sales. For this size and price category this is laughable.

What is something you noticed in Avengers: Endgame that you believe others have missed?

In Thor: Ragnarok Strange says that he keeps a list of cosmic players that threaten Earth including Loki. But how come he doesn’t know about Thanos, who had already attacked Earth. (Ok, this is really more an issue with Infinity War.) Doctor Strange watched over 14 million possible outcomes to see the one that could work. This plot point gives the writers great freedom: anything we the audience thinks of can be waved away as one of the 14 million failing options. But the Avengers’ plan almost fails because Thanos figures out what they were doing and counterattacks. Would Strange warning Tony really have reduced their chances? Doctor Strange tells us in Infinity War that he can’t destroy the Time Stone because it keeps our reality together. But in the beginning of Endgame, Thanos has destroyed all of the Stones and NOTHING HAPPENED. (In Infinity War Strange doesn’t want to destroy the Time stone but the Captain America team’s plan is to destroy the Mind stone.) In Infinity War, Thanos uses the time stone to go back in time in that spot and restore the mind stone. Couldn’t Strange have used the time stone to restore Tony’s health after his snap? I couldn’t be happier that Cap winds up with Peggy - it’s the greatest love story in the MCU But it’s hard to imagine that five years after The Snap he and Natalia are not together. They have way more chemistry than she and Banner ever did. Initially Tony declines to help with the “Time Heist” because he doesn’t want to risk what he has. But he knows the team will still try. Believing his family is safe if he doesn’t help means he thinks the others will fail, including Banner. (And for something that’s impossible, Tony figures it out pretty quickly.) A big plot device is that the team can each only take two trips (one out, one back) because they don’t have a lot of Pym particles. But the first step of their plan should have been to go back and get more Pym particles which is what they wound up doing. I wasn’t the only one to notice that Tony’s Audi e-tron produces a lot of engine noise for an electric car. Audi created the effect and the producers tweaked it. In their opening fight with Thanos, Tony, Steve, and Thor all make the same tactical mistake: they give up the advantage their range weapons give them. Thanos is a physically enormous, very powerful man covered in indestructible armor carrying a twin blade “sword.” Short of throwing that blade at you, from 10–15 feet he can’t hurt you. And from up close, there is nothing you can do to him. Yet in their initial attack, our heroes all go in close for the kill. Even if Steve didn’t try to wield Mjolnir right away, had Thor and Tony attack Thanos relentlessly from different angles at range, Steve could have gone after a weakened Thanos in for a kill shot. If Steve had tried Mjolnir early, then Thanos would have been getting zapped, at range, from three different directions. Instead, Tony asks Thor to “hit me” so that his blasters are more powerful. They’re standing in a single line, each taking a turn. It’s literally the dumbest strategy they could have employed. “Get help” might have worked better. As luck would have it, they defeated 2014 Thanos meaning that everyone in the timeline out of which he jumped was safe. But the team didn’t seem concerned with warning the other timelines about a Thanos. After Hulk undoes the snap, Hawkeye’s phone rings… because for five years while he’s been traveling around the world as a vigilante, he kept up all of the cell phone payments. (I know I’m not the only one to notice this but it was so egregious.) In his first movie, Thor explains to Jane Foster that Asgard is a place where “magic and science are the same.” And Odin says Asgard are a people, not a place. But New Asgard does not appear to be magical; its people do not appear to be particularly strong. I wonder if this will have any other impact (Thor’s power “comes from Asgard” after all). [Edit: others have pointed out that Stormbreaker is inherently magical.]In the beginning, as the Avengers decide to hunt down Thanos, Thor stands up and holds out his hand. Stormbreaker comes to him. But Stormbreaker is not magical like Mjolnir — how does it come to him?

Why don’t electric cars look like regular cars?

Why don’t electric cars look like regular cars? The do. You just didn’t bother to look for cars that are built now. Essentially cars that are built since 2016, correct? Edit: For those who want to see a more detailed answer: Model S vs Mazda 6 Model 3 vs Porsche Panamera Tesla Model 3 Long Range Porsche Panamera - Wikipedia Renault Renault ZOE Renault Clio Hyundai Ioniq EV/PHEV/HEV vs. Hyundai i3 Hyundai Kona EV/PHEV/HEV vs. Hyundai Tucson Kia e-Niro vs. Kia Sportage Nissan Leaf 2018 vs Nissan Qashqai Jaguar i-Pace vs. Jaguar e-Pace Audi E-Tron vs. Audi Q5 No current EV has a styling that would make it very different from an ICE car with the exception of a different or stylised grill - because they don’t need it. In most cases you have to look for the (missing) exhaust pipe to know whether they are an EV or not. The only EVs which looked different were first generation EVs like the Mitsubishi iMiEV, BMW i3 and of course the first generation Nissan Leaf, most likely - deliberately. Even the first generation VW e-Golf looks like, well, the VW Golf with an internal combustion engine. You mean why they don’t look like big, fat SUVs? Some do, but mostly they are built to be more efficient. And if you look for those, there is Rivian - Tesla’s Cybrtrk.

Should Tesla be worried Audi built an electric concept car which will travel 0-60 in 2 seconds?

The concept car is worrisome, but it is the production e-tron that Tesla should be worried about. As a former Model X owner with an order for a first edition e-tron, let me explain. The $50,000 premium for a performance Model X or S is a gimmick. Yes, it's great to be the fastest car from the stoplight, but it is so fast that it is not practical. You get tunnel vision because your brain can only process what is front of you. This is only practical for short bursts of speed before it is dangerous. And it kills your electric range, much like burning a few gallons of gas racing away when the light turns green. The Model X is a wonderful suv. It is quiet, fast, and innovative. However, it is as wide as an F-150, the falcon wing doors are silly, the interior is spartan, there are a few rookie mistakes, and the build gaps are enormous, so the quality control is consistent with a new automaker. The Model 3 is outselling all other luxury sport sedans. Everyone wants an affordable Tesla. But what if they had started with the Model Y, a midsize SUV, which is what everyone really wants? The Model Y will debut after electric SUVs from Audi, Mercedes, Volvo, BMW, and even Hyundai and Kia. Huh? It will not be unique when it hits production. When our lease was up on the Model X, the customer loyalty efforts by Tesla consisted of an email asking me what I wanted to do next. That's it. I'd probably be in another X if the'd bothered to show me the improvements and ask for my business. I guess they're not too worried about Audi! Then the lease return was painful as they try and earn a bunch of more money through nickel and dime issues and undisclosed fees. Weak. So, I'm looking forward to the e-tron. Better size, better fit and finish, super nice interior, a vast dealer network, and no falcon wing doors!

FAQs ที่เกี่ยวข้อง audi e tron first edition

  • Q

    ไฟส่องสว่างสำหรับการขับขี่ในเวลากลางวันของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    มีให้เธอเสมอ

    มีไฟส่องสว่างสำหรับการขับขี่ในเวลากลางวันและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
  • Q

    ระบบช่วยควบคุมการทรงตัวขณะเข้าโค้งของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    จิ๊ป คับ

    มีระบบช่วยควบคุมการทรงตัวขณะเข้าโค้งและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
  • Q

    ที่รองศีรษะผู้โดยสารตอนหลังของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    Keawjai Chaihong

    มีที่รองศีรษะผู้โดยสารตอนหลังและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม

Tags

หน้าหลัก