แท็ก

audi e tron kilowatt

บทความที่เกี่ยวข้อง audi e tron kilowatt

จับตา 10 รถใหม่เตรียมเปิดตัวปี 2021 รุกตลาดโลก หลายรุ่นเข้ามาขายเมืองไทยด้วย

โดยเฉพาะสปอยเลอร์หลังในตัวแบบเชิดขึ้นที่บั้นท้าย เครื่องยนต์จะใช้เทคโนโลยีของ Subaru บล็อก 4 สูบนอน ขนาด 2.4 ลิตร ไม่มีระบบอัดอากาศAudi

Audi เปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าสปอร์ตรุ่นใหม่ 2022 Audi e-tron GT และ Audi RS e-tron GT เริ่ม 3,621,000 บาท

Coupe คือ 2022 Audi e-tron GT (อาวดี้ อีทรอน จีที) เริ่ม 3,621,000 บาท และ Audi RS e-tron GT (อาวดี้

นอร์เวย์ผงาดชาติแรกยอดขายรถพลังไฟฟ้าแซงรถเครื่องยนต์สันดาป – แล้วเมืองไทยล่ะ?

จะพบว่ารถพลังไฟฟ้ามีสัดส่วนยอดขายเพียง 1% เท่านั้นสมาคมยานยนต์แห่งนอร์เวย์ (OFV) ระบุว่ารถพลังไฟฟ้าที่มียอดขายสูงที่สุดในปี 2020 คือ Audi

2021 Audi RS Q3 Sportback ยืนยันมาไทย 19 ก.พ. นี้ คาดราคา 5 ล้านกว่าบาท สู้กับ Mercedes-AMG เต็ม ๆ

2021 Audi RS Q3 Sportback (อาวดี้ อาร์เอส คิว3 สปอร์ตแบค) เอสยูวีท้ายลาดพื้นฐานจาก Audi Q3 จะมาขายไทยวันที่

'รถไฟฟ้าทุกคันในปัจจุบันดูเหมือนกันไปหมด' นายใหญ่ BMW ย้ำต้องสร้างความแตกต่างเมื่อเวลามาถึง

แม้ว่าคู่แข่งมากหน้าหลายตาจะเดินหน้าเปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าบนแพลตฟอร์มของตัวเองกันอย่างต่อเนื่อง ไม่ว่าจะเป็น Audi

Review 2020 Audi e-tron Sportback รถไฟฟ้าเสียบปลั๊ก 5.299 ล้านบาท ครบทั้งแรงทั้งหรูแบบไร้คู่แข่ง

2020 Audi e-tron Sportback 55 quattro S line (อาวดี้ อี-ตรอน สปอร์ตแบ็ค) รถยนต์ไฟฟ้าทรงเอสยูวีคูเป้จากค่ายสี่ห่วง

รวมรถ EV เปิดตัวใหม่ในงานมอเตอร์โชว์ 2021 ราคาเริ่มตั้งแต่ 3 แสนกว่าจนถึงหลายล้าน

เพิ่มความเป็นไฟฟ้าที่ดูแลง่าย จึงทำยอดจองเยอะมาก ต้องต่อคิวรอนานเป็นปี ด้วยราคาขายเพียง 2.29 ล้านบาทAudi

2021 Lexus UX300e เปิดตัวใหม่จะได้ส่วนแบ่งตลาดรถไฟฟ้าหรูจาก Audi e-tron ได้หรือไม่

Premiumสำหรับ 2021 Lexus UX300e ที่เพิ่งเปิดตัวนี้จะมีความสามารถเพียงพอที่จะได้ส่วนแบ่งตลาดรถไฟฟ้าสุดหรูจาก Audi

เป็นไปได้? ผู้บริหาร Audi ชี้รถพลังไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่เล็กลงในอนาคต

ซีอีโอ Audi (อาวดี้) ออกมาให้ความเห็นว่ารถยนต์ไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่ขนาดเล็กลงในอนาคต เมื่อเทคโนโลยีการชาร์จไฟและจุดชาร์จไฟมีพัฒนาการก้าวหน้ามากขึ้นจากการแข่งขันด้านพละกำลังทั้งแรงม้าและแรงบิดของรถเครื่องยนต์สันดาปในอดีต

เผยโฉม 2022 BMW iX รถเอสยูวีไฟฟ้าที่ดีที่สุดเวลานี้? เบียด Audi e-tron

BMW Operating System เจนเนอเรชั่นใหม่ซึ่งข่าวระบุว่าผลิตด้วยวัสดุคริสตัล BMW iX Audi

ดูเพิ่มเติม

Review: 2019-2020 Audi e-tron เอสยูวีพรีเมียมพลังงานไฟฟ้า

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากยุโรป ส่งรถเอสยูวีอเนกประสงค์หรูพลังงานไฟฟ้าอย่าง 2019-2020 Audi e-tron

ชมงาน BIMS 2021 ดู GWM มาแรง MG Extender หน้าใหม่ หรือ Audi e-tron GT และอื่น ๆ เรารวมไว้ให้คุณแล้วที่นี่

ๆ ร้อน ๆ ก็คือ Audi Q5 (อาวดี้ คิว5) ที่มาพร้อมชุดแต่งเอสไลน์ ทั้งภายในและภายนอก รวมไปถึงช่วงล่างที่ได้รับการปรับแต่งใหม่

อาวดี้เตรียมเปิดตัว 2021 Audi e-tron GT พร้อมสู้ Porsche Taycan ได้หรือไม่?

Audi e-tron GT Concept ในงาน Los Angeles Auto Show หลังจากที่มีการเปิดตัว Audi e-tron Quattro และ รถอเนกประสงค์

รวมราคารถยนต์ไฟฟ้าในไทย ทุกรุ่นในปี 2021 ต้อนรับการมาของ ORA Good Cat

270 นิวตันเมตร ระยะทางการวิ่ง 217 กม. 2021 Lexus UX300eLexus UX 300 e

Audi Thailand ปรับกลยุทธ์ฝ่า COVID-19 เน้นเพิ่มสินค้า-ทำราคาสู้-ปรับบริการรับลูกค้า

Audi Thailand (อาวดี้ ประเทศไทย) ปรับแผนงานฝ่าวิกฤต COVID-19 เน้น 3 นโบายหลัก เพิ่มความหลากหลายของสินค้า

สำรวจความนิยมแบรนด์รถยนต์ในแต่ละประเทศ ใครยืนหนึ่ง? อันดับสองค่ายใดมาชมกัน

ขณะที่ Chevrolet (เชฟโรเลต) เป็นแบรนด์ยอดนิยมในอียิปต์ ส่วน Toyota ครองส่วนแบ่งตลาดเกือบ 100% ในเยเมนAudi

ฟังเหตุผล ทำไมรถล้ำ ๆ อย่าง 2022 Mercedes-Benz EQS ยังใช้กระจกมองข้างแบบดั้งเดิม

ผลการศึกษาพบว่าการดูภาพหน้าจอที่แสดงผลด้านหลังหรือด้านข้างตัวรถจะทำให้ผู้ขับขี่ส่วนใหญ่เวียนศีรษะ”กระจกมองข้างดิจิทัลใน Audi

ควักเพิ่ม 2 แสน! ทำไมถึงควรเลือก 2020 Audi e-tron Sportback มากกว่า e-tron สแตนดาร์ด

2020 Audi e-tron Sportback (อาวดี้ อี-ทรอน สปอร์ตแบ็ก) รุ่นใหม่เปิดตัวลุยตลาดบ้านเราแล้วด้วยราคา 5.299

2021 Audi e-tron GT เตรียมบุกไทยปีนี้ พร้อมตระกูล RS อีกหลายรุ่น

ซึ่งรวมไปถึงรถยนต์สปอร์ตไฟฟ้า Audi e-tron GT (อาวดี้ อี-ตรอน จีที) ที่จะเปิดตัวในตลาดโลกในสัปดาห์หน้า

"ซิลิโคน" จะเป็นทางเลือกใหม่ในการผลิตแบตเตอรี่รถยนต์ไฟฟ้าให้ อึด ทน นาน กว่าเดิม

ไม่มีส่วนประกอบที่เป็นอันตรายต่อธรรมชาติ เช่น ของเหลว กรด หรือตะกั่ว จึงปลอดภัยต่อมนุษย์และสิ่งแวดล้อมAudi

เปิดตัว 2021 Audi RS e-tron GT ราคา 6.39 ล้านบาท สเปคนำเข้าฝาแฝด Taycan

2021 Audi e-tron GT (อาวดี้ อี-ตรอน จีที) รถยนต์ไฟฟ้ารุ่นล่าสุดจากเยอรมนี ที่เปิดตัวในเยอรมนีเมื่อเดือนก่อน

ชมคุณสมบัติเด่น 2022 Audi Q4 e-tron รถเอสยูวีไฟฟ้าขนาดเล็กแฝงความดุดัน

2022 Audi Q4 e-tron2022 Audi Q4 e-tron และ Q4 e-tron Sportback (2022 อาวดี้ คิว4 อี-ทรอน) เผยโฉมอย่างเป็นทางการ

Audi เดินหน้าเข้าสู่ยุครถยนต์ไฟฟ้าเต็มตัวภายใน 2035 หลัง Audi e-tron ขายได้ 9,227 คัน ขึ้นอันดับ 1 ใน Norway

2035ซึ่งจะมีการแจ้งแผนออกมาในอีกไม่กี่เดือน พร้อมสถานะของโรงงานที่จะต้องเปลี่ยนไปผลิตแบบไฟ้าแบบเต็มตัวยอดขาย e-Tron

Audi e-Tron รุ่นย่อย Premium ใหม่ ราคาถูกลง 10% ตัดออพชั่นอะไรบ้าง?

Audi e-Tron รถครอสโอเวอร์พลังไฟฟ้าล้วน ซึ่งทำยอดขายไม่ดีนักในสหรัฐอเมริกา จึงได้ออกกลยุทธ์ใหม่ เปิดตัวรุ่นล่างสุดที่มีราคาเอื้อมถึงง่ายขึ้น

พาชม 2020 Audi TT RS สีส้ม Pulse Orange 400 แรงม้า เจ้าของค่าตัว 5.299 ล้านบาท

All-New 2020 Audi TT RS (2020 อาวดี้ ทีที อาร์เอส) เปิดตัวในประเทศไทยด้วยฝึมือของอาวดี้ ไทยแลนด์ และทำราคาแบบหยุดโลกที่

แบงค์บอกต่อ CX-5 ลดเหลือ 1,160,000 บาทกับ Audi อัดดอกเบี้ย 0% ก่อนงาน Motor Expo 2020

Mazda และ Audi นำรถมาลดราคา และขนแคมเปญงาน Motor Expo 2020 เพื่อให้ลูกค้าได้ออกมาจับจองกันก่อน พร้อมแล้ววันนี้Mazda

เปิดตัว 2020 Audi e-tron Sportback ค่าตัว 5.299 ล้านบาท จำกัดโควต้า 15 คันในไทย

2020 Audi e-tron Sportback 55 quattro S line (อาวดี้ อี-ทรอน สปอร์ตแบ็ก) เปิดตัวอย่างเป็นทางการในไทย

ชมคันจริง 2020 Audi e-Tron Sportback ขายไทยในราคา 5.299 ล้านบาท มีดีแค่หลังคาลาดลงรึเปล่า?

2020 Audi e-tron Sportback (อาวดี้ อี-ตรอน สปอร์ตแบ็ค) เปิดตัวขายในไทยแล้วด้วยราคา 5,299,000 บาท เป็นรถเอสยูวีพลังไฟฟ้าล้วน

ยอดขายรถยนต์ไฟฟ้าในนอร์เวย์ พ่งสูงเกือบ 90% เอาชนะเครื่องยนต์ดีเซลและเบนซินที่แรกในโลก

3จากการรายงานของ Norwegian Road Federation (OFV-กรมการขนส่งนอร์เวย์) ในปี 2020 รถที่ขายดีที่สุดคือ Audi

2020 Audi e-tron Sportback จ่อลุยเมืองไทยสัปดาห์หน้า คาดราคาทะลุ 5.3 ล้านบาท

บริษัท ไมซ์สเตอร์ เทคนิค จำกัด ผู้จำหน่ายรถยนต์ Audi ในประเทศไทยเตรียมเปิดตัว 2020 Audi e-tron Sportback

รีวิว Q&A audi e tron kilowatt

How many kilowatt hours of energy does an average electric car consume per 100 kilometers?

Here’s a middle answer from EPA figures: A Tesla Model S Long Range consumes 30 kWh per 100 miles, which would be 18.64 kWh per 100 km. A Nissan Leaf is about the same. The smaller EVs will do better than that (Tesla Model 3, Hyundai, MG and Kia) and the Tesla Model X and the new European entries (Porsche Taycan, Audi e-tron and Jaguar I-Pace) will be a lot more. A really efficient car like the 2020 Tesla Model 3 Standard Range Plus would consume 14.9 kWh per 100 km. On the other end a Porsche Taycan would take 30.45. Compare Side-by-Side

Why don't bigger car companies such as Ford start producing electric cars, eliminating Tesla's presence in the emerging market, thus claiming said market share for themselves?

You mentioned Ford … what has Ford done in the way of “electrification” (as they call it)? Ford’s primary focus for years has been lightweighting their vehicles — the aluminum body F150 for example — and improved engines, such as using turbo charging in order to produce higher fuel efficiency. Every time Ford talks about electric anything, the word is “electrification” which is a broad term encompassing mild hybrids, hybrids, plug-in hybrids, and electric. Recently Ford made another promise along this line, including teasing us with a full electric Mustang. Ford promises serious electric-drive intentions, teasing an Electric Mustang and more In 2012 Ford introduced the C-Max, a model derived from a car sold in Europe, where the USA version would be fully electrified. It was available with either a hybrid drive train or a plug-in hybrid with 20 miles electric range. At the same time they introduced another plug-in hybrid … was it the Fusion? And at the same time they introduced a fully electric Ford Focus Electric with 80 mile range. Its primary interesting feature was the 6 kiloWatt charging system that was the highest power charging available at the time. The Ford Focus Electric was a nice car primarily because the Focus is a nice car. It had design problems such as the battery pack taking up a significant amount of space in the trunk area. Ford sold very few of these cars and did very little to advertise them to the public. Despite their best efforts to not sell them, you do see some on the roads in California. For a while the two plug-in hybrids were selling very well, but the Focus EV never sold well. Basically Ford’s approach to selling EV’s has been more than lackluster. The other car companies can be described the same way. You hear from time to time a car company promising a Tesla Killer — the most recent being the Audi e-Tron. Audi has been working on this car for years, I first heard of it in 2011(?). It’s a $80k sports car, and being from Audi after all this work it’s probably a fine sports car. But … they’re not planning to go to mass production, instead it will be built on order. Tesla is selling maybe 100,000 Model S/X cars world-wide per year right now. How is Audi supposed to kill Tesla with a built-to-order car that’ll sell a few hundred or a thousand or so per year? That’s the problem with this picture overall. The car companies are sure worried about Tesla, but their efforts to unseat Tesla are largely insignificant or misguided or not understanding Tesla’s actual threat. They seem to have Tesla pigeon-holed in the luxury car market, and therefore to kill Tesla they have to develop a luxury car that’s better than a Tesla. But that’s the wrong understanding of Tesla. Instead — Tesla is not just selling luxury cars. They’re providing widespread charging infrastructure, and they’re moving down-market towards mass production cars, and also moving horizontally into trucks. The efforts of other car companies are totally missing the picture. As a result - Tesla is about to surpass Porsche’s North America and World-Wide auto sales. Tesla no longer a boutique car maker, is outselling major manufacturers like Porsche With these ineffective responses to Tesla the other car makers won’t be able to stop Tesla from continuing their rapid expansion. They’ll surely surpass other automakers and eventually make it into the top 10. A few years ago Elon Musk predicted that by 2025 Tesla will be selling a few million cars per year.

Which electric cars are going to revolutionize the way we see them?

The surging interest in electric vehicles, hybrids (HEVs), plug-in hybrids (PHEVs), battery electric vehicles (BEVs), and fuel cell electric vehicles (FCEV) have caused a disruption in the automobile industry, which was previously centered on combustion engines. Technological advancements throughout manufacturing and supply chains are solving the limitations faced by the first generation of EVs, including a better range for vehicles and long-lasting batteries as well as better battery components while forcing a shift of focus from mechanical to IT and electronics in automobiles. Almost all the major players in the industry are already working on electric versions of their products in order to keep up with their competition and find relevance in the continuously evolving market. Here are the top revolutionary models to keep an eye out: Porsche Taycan: The very first EV by Porsche, Porsche Taycan, is a sports car that is ultra-sleek with the electrified four-door. It has 2 synchronous motors that generate in excess of 600 hp and have a target range of 300 miles. This enables the EV to reach 60 mph within 3.5 seconds. Volvo Polestar 2: This sedan by Volvois completely electric. It has a hp of 400 and the estimated mile range is 300. Mercedes EQC: The EQC is a very classy crossover SUV by Mercedes having 2 electric motors that generate 400 hp. This enables it to run 0-60 mph within 5 seconds and have a range of 279 miles. Tesla Model 3: Tesla is making many attempts to deliver a revolutionary EV and the Tesla Model 3 is one of its many upcoming electronic models released in the last year. Hyundai Kona Electric: With a powertrain with a horsepower of 201 hp and an estimated operating range of 258 miles, the Kona Electric is a fully electric version of Hyundai’s small crossover SUV. Kia Niro EV: The Kia Niro EV is a fully electric version of Kia’s compact crossover SUV which is set to release in 2019. This EV is driven with the help of a 64- kilowatt-hour lithium-ion battery. Volkswagen ID: The Volkswagen ID is expected to be a series of EVs that will be affordable and powered by small batteries. BMW i3: With a futuristic look and impeccable style, the BMW i3 makes for a perfect city EV. Audi E-Tron: The Audi E-Tron is a luxury crossover SUV that is completely electric and is similar in size to Audi Q7. It has a 95-kilowatt-hour battery which is expected to deliver a 250 miles range. By working towards solving the pollution crisis, Electric Vehicles will help in reducing the toxicity levels in the air, thereby reducing the cases of pollution-related diseases like asthma and lung cancer. EVs, therefore, will not only disrupt the automotive industry; they will also prove vital in giving our future generations a cleaner, greener, and more sustainable planet.

Is Tesla miles ahead of other automakers when it comes to electric vehicle battery technology?

No, but also yes. No: There’s nothing magic about Tesla batteries. They’re bog-standard Li-Ion batteries, made to high quality control specifications but still absolutely standard. The external battery packs you can get to recharge your smartphone use the same kind of batteries. Yes: The Audi eTron, Jaguar iPace, and other electric cars have inferior range per kilowatt-hour of battery than Tesla’s cars, even accounting for weight and aerodynamics. In Audi’s case, a lot less.[1] This difference seems to be down to battery management, and specifically battery thermal regulation. Tesla is way out ahead of everyone else when it comes to getting the most use out of its batteries, and a lot of this appears to be down to ferocious management of the battery temperature and, to a somewhat lesser extent, extremely precise control over battery charging. Li-Ion batteries are quite sensitive to temperature and can lose capacity if they aren’t charged just so, meaning battery management seems to be a lot more important than everyone other than Elon Musk realized. Footnotes [1] Audi won’t say why the e-tron has a big battery but low range

When electric car recharging stations charge by the kilowatt hour, how do the prices compare to the typical refill of an internal combustion engine?

Prices vary between charging stations. Tesla charges by the kWh at its Superchargers in many states and the price runs about $0.25 /kWh. You can take any two cars and look them up on the EPA website, then click the personalize button to enter the price of gasoline where you live, and the price of electricity at the charging station. (EPA defaults to $0.13/kWh which is the national average for residential electricity.) Here is a comparison from the EPA between a Tesla Model 3 Standard Range Plus and a 2019 Toyota Avalon[1] personalized to use $0.25/kWh for electricity. I left the price of gas at the national average of $2.67/gal. The Tesla is $650 cheaper to fuel over 15,000 miles. If we were comparing to a Prius, then the EV public charger is more expensive. If the EV were an electron guzzler like the Audi e-tron that charging at a very expensive Electrify America charger, then the EV will be more expensive than the Avalon. Footnotes [1] Compare Side-by-Side

FAQs ที่เกี่ยวข้อง audi e tron kilowatt

  • Q

    บอกระบบขับเคลื่อนของAudi E Tronหน่อย.

    disornr

    ระบบขับเคลื่อน ของ Audi E Tron มีดังนี้

    อ่านเพิ่มเติม
  • Q

    เบาะนั่งปรับไฟฟ้าของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    Kaewhom

    มีเบาะนั่งปรับไฟฟ้าและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
  • Q

    ระบบกล้องมองภาพรอบทิศทางของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    Ja Kamonchanok

    มีระบบกล้องมองภาพรอบทิศทางและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
หน้าหลัก