แท็ก

audi e tron 350 kw

บทความที่เกี่ยวข้อง audi e tron 350 kw

2020 Audi e-tron Sportback จ่อลุยเมืองไทยสัปดาห์หน้า คาดราคาทะลุ 5.3 ล้านบาท

บริษัท ไมซ์สเตอร์ เทคนิค จำกัด ผู้จำหน่ายรถยนต์ Audi ในประเทศไทยเตรียมเปิดตัว 2020 Audi e-tron Sportback

ชมคุณสมบัติเด่น 2022 Audi Q4 e-tron รถเอสยูวีไฟฟ้าขนาดเล็กแฝงความดุดัน

2022 Audi Q4 e-tron2022 Audi Q4 e-tron และ Q4 e-tron Sportback (2022 อาวดี้ คิว4 อี-ทรอน) เผยโฉมอย่างเป็นทางการ

2021 Lexus UX300e เปิดตัวใหม่จะได้ส่วนแบ่งตลาดรถไฟฟ้าหรูจาก Audi e-tron ได้หรือไม่

Premiumสำหรับ 2021 Lexus UX300e ที่เพิ่งเปิดตัวนี้จะมีความสามารถเพียงพอที่จะได้ส่วนแบ่งตลาดรถไฟฟ้าสุดหรูจาก Audi

Audi เดินหน้าเข้าสู่ยุครถยนต์ไฟฟ้าเต็มตัวภายใน 2035 หลัง Audi e-tron ขายได้ 9,227 คัน ขึ้นอันดับ 1 ใน Norway

2035ซึ่งจะมีการแจ้งแผนออกมาในอีกไม่กี่เดือน พร้อมสถานะของโรงงานที่จะต้องเปลี่ยนไปผลิตแบบไฟ้าแบบเต็มตัวยอดขาย e-Tron

รวมราคารถยนต์ไฟฟ้าในไทย ทุกรุ่นในปี 2021 ต้อนรับการมาของ ORA Good Cat

ความจุแบต 44.5 kWh กำลังสูงสุด 150 แรงม้า แรงบิดสูงสุด 350

เปิดตัว 2020 Audi e-tron Sportback ค่าตัว 5.299 ล้านบาท จำกัดโควต้า 15 คันในไทย

2020 Audi e-tron Sportback 55 quattro S line (อาวดี้ อี-ทรอน สปอร์ตแบ็ก) เปิดตัวอย่างเป็นทางการในไทย

แบงค์บอกต่อ CX-5 ลดเหลือ 1,160,000 บาทกับ Audi อัดดอกเบี้ย 0% ก่อนงาน Motor Expo 2020

Mazda และ Audi นำรถมาลดราคา และขนแคมเปญงาน Motor Expo 2020 เพื่อให้ลูกค้าได้ออกมาจับจองกันก่อน พร้อมแล้ววันนี้Mazda

"ซิลิโคน" จะเป็นทางเลือกใหม่ในการผลิตแบตเตอรี่รถยนต์ไฟฟ้าให้ อึด ทน นาน กว่าเดิม

ไม่มีส่วนประกอบที่เป็นอันตรายต่อธรรมชาติ เช่น ของเหลว กรด หรือตะกั่ว จึงปลอดภัยต่อมนุษย์และสิ่งแวดล้อมAudi

สำรวจความนิยมแบรนด์รถยนต์ในแต่ละประเทศ ใครยืนหนึ่ง? อันดับสองค่ายใดมาชมกัน

ขณะที่ Chevrolet (เชฟโรเลต) เป็นแบรนด์ยอดนิยมในอียิปต์ ส่วน Toyota ครองส่วนแบ่งตลาดเกือบ 100% ในเยเมนAudi

ชมคันจริง 2020 Audi e-Tron Sportback ขายไทยในราคา 5.299 ล้านบาท มีดีแค่หลังคาลาดลงรึเปล่า?

2020 Audi e-tron Sportback (อาวดี้ อี-ตรอน สปอร์ตแบ็ค) เปิดตัวขายในไทยแล้วด้วยราคา 5,299,000 บาท เป็นรถเอสยูวีพลังไฟฟ้าล้วน

ดูเพิ่มเติม

ควักเพิ่ม 2 แสน! ทำไมถึงควรเลือก 2020 Audi e-tron Sportback มากกว่า e-tron สแตนดาร์ด

2020 Audi e-tron Sportback (อาวดี้ อี-ทรอน สปอร์ตแบ็ก) รุ่นใหม่เปิดตัวลุยตลาดบ้านเราแล้วด้วยราคา 5.299

ลองของแท่นชาร์จไฟ 50 kW ที่ EGAT ประทับใจทั้งความไว สถานที่และเจ้าหน้าที่ที่ดีเยี่ยม

ซึ่งเป็นหัวชาร์จของลีฟ หรือ Type-II ของ MG ZS EV (เอ็มจี แซดเอส อีวี) ก็มีปกติแล้วที่ตู้ที่แรงสุด 90 kW

Review: 2019-2020 Audi e-tron เอสยูวีพรีเมียมพลังงานไฟฟ้า

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากยุโรป ส่งรถเอสยูวีอเนกประสงค์หรูพลังงานไฟฟ้าอย่าง 2019-2020 Audi e-tron

รวมรถ EV เปิดตัวใหม่ในงานมอเตอร์โชว์ 2021 ราคาเริ่มตั้งแต่ 3 แสนกว่าจนถึงหลายล้าน

เพิ่มความเป็นไฟฟ้าที่ดูแลง่าย จึงทำยอดจองเยอะมาก ต้องต่อคิวรอนานเป็นปี ด้วยราคาขายเพียง 2.29 ล้านบาทAudi

เผยโฉม 2022 BMW iX รถเอสยูวีไฟฟ้าที่ดีที่สุดเวลานี้? เบียด Audi e-tron

BMW Operating System เจนเนอเรชั่นใหม่ซึ่งข่าวระบุว่าผลิตด้วยวัสดุคริสตัล BMW iX Audi

พาชม 2020 Audi TT RS สีส้ม Pulse Orange 400 แรงม้า เจ้าของค่าตัว 5.299 ล้านบาท

All-New 2020 Audi TT RS (2020 อาวดี้ ทีที อาร์เอส) เปิดตัวในประเทศไทยด้วยฝึมือของอาวดี้ ไทยแลนด์ และทำราคาแบบหยุดโลกที่

2021 Audi e-tron GT เตรียมบุกไทยปีนี้ พร้อมตระกูล RS อีกหลายรุ่น

ซึ่งรวมไปถึงรถยนต์สปอร์ตไฟฟ้า Audi e-tron GT (อาวดี้ อี-ตรอน จีที) ที่จะเปิดตัวในตลาดโลกในสัปดาห์หน้า

Review 2020 Audi e-tron Sportback รถไฟฟ้าเสียบปลั๊ก 5.299 ล้านบาท ครบทั้งแรงทั้งหรูแบบไร้คู่แข่ง

2020 Audi e-tron Sportback 55 quattro S line (อาวดี้ อี-ตรอน สปอร์ตแบ็ค) รถยนต์ไฟฟ้าทรงเอสยูวีคูเป้จากค่ายสี่ห่วง

Audi Thailand ปรับกลยุทธ์ฝ่า COVID-19 เน้นเพิ่มสินค้า-ทำราคาสู้-ปรับบริการรับลูกค้า

Audi Thailand (อาวดี้ ประเทศไทย) ปรับแผนงานฝ่าวิกฤต COVID-19 เน้น 3 นโบายหลัก เพิ่มความหลากหลายของสินค้า

Audi เปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าสปอร์ตรุ่นใหม่ 2022 Audi e-tron GT และ Audi RS e-tron GT เริ่ม 3,621,000 บาท

Coupe คือ 2022 Audi e-tron GT (อาวดี้ อีทรอน จีที) เริ่ม 3,621,000 บาท และ Audi RS e-tron GT (อาวดี้

เป็นไปได้? ผู้บริหาร Audi ชี้รถพลังไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่เล็กลงในอนาคต

ซีอีโอ Audi (อาวดี้) ออกมาให้ความเห็นว่ารถยนต์ไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่ขนาดเล็กลงในอนาคต เมื่อเทคโนโลยีการชาร์จไฟและจุดชาร์จไฟมีพัฒนาการก้าวหน้ามากขึ้นจากการแข่งขันด้านพละกำลังทั้งแรงม้าและแรงบิดของรถเครื่องยนต์สันดาปในอดีต

ชมงาน BIMS 2021 ดู GWM มาแรง MG Extender หน้าใหม่ หรือ Audi e-tron GT และอื่น ๆ เรารวมไว้ให้คุณแล้วที่นี่

ๆ ร้อน ๆ ก็คือ Audi Q5 (อาวดี้ คิว5) ที่มาพร้อมชุดแต่งเอสไลน์ ทั้งภายในและภายนอก รวมไปถึงช่วงล่างที่ได้รับการปรับแต่งใหม่

อาวดี้เตรียมเปิดตัว 2021 Audi e-tron GT พร้อมสู้ Porsche Taycan ได้หรือไม่?

Audi e-tron GT Concept ในงาน Los Angeles Auto Show หลังจากที่มีการเปิดตัว Audi e-tron Quattro และ รถอเนกประสงค์

ยอดขายรถยนต์ไฟฟ้าในนอร์เวย์ พ่งสูงเกือบ 90% เอาชนะเครื่องยนต์ดีเซลและเบนซินที่แรกในโลก

3จากการรายงานของ Norwegian Road Federation (OFV-กรมการขนส่งนอร์เวย์) ในปี 2020 รถที่ขายดีที่สุดคือ Audi

เปิดตัว 2021 Audi RS e-tron GT ราคา 6.39 ล้านบาท สเปคนำเข้าฝาแฝด Taycan

2021 Audi e-tron GT (อาวดี้ อี-ตรอน จีที) รถยนต์ไฟฟ้ารุ่นล่าสุดจากเยอรมนี ที่เปิดตัวในเยอรมนีเมื่อเดือนก่อน

Audi e-Tron รุ่นย่อย Premium ใหม่ ราคาถูกลง 10% ตัดออพชั่นอะไรบ้าง?

Audi e-Tron รถครอสโอเวอร์พลังไฟฟ้าล้วน ซึ่งทำยอดขายไม่ดีนักในสหรัฐอเมริกา จึงได้ออกกลยุทธ์ใหม่ เปิดตัวรุ่นล่างสุดที่มีราคาเอื้อมถึงง่ายขึ้น

ฟังเหตุผล ทำไมรถล้ำ ๆ อย่าง 2022 Mercedes-Benz EQS ยังใช้กระจกมองข้างแบบดั้งเดิม

ผลการศึกษาพบว่าการดูภาพหน้าจอที่แสดงผลด้านหลังหรือด้านข้างตัวรถจะทำให้ผู้ขับขี่ส่วนใหญ่เวียนศีรษะ”กระจกมองข้างดิจิทัลใน Audi

2021 Audi RS Q3 Sportback ยืนยันมาไทย 19 ก.พ. นี้ คาดราคา 5 ล้านกว่าบาท สู้กับ Mercedes-AMG เต็ม ๆ

2021 Audi RS Q3 Sportback (อาวดี้ อาร์เอส คิว3 สปอร์ตแบค) เอสยูวีท้ายลาดพื้นฐานจาก Audi Q3 จะมาขายไทยวันที่

1st Impression 2021 Mercedes-Benz E300 e AMG Dynamic เพิ่มของเล่นท้าชน 5-Series และ A6

เมื่ออดีตเจ้าตลาดขาใหญ่อย่าง Mercedes-Benz (เมอร์เซเดส-เบนซ์) สั่งอัพเกรดอุปกรณ์มากมายให้กับ Mercedes-Benz E-Class

นอร์เวย์ผงาดชาติแรกยอดขายรถพลังไฟฟ้าแซงรถเครื่องยนต์สันดาป – แล้วเมืองไทยล่ะ?

จะพบว่ารถพลังไฟฟ้ามีสัดส่วนยอดขายเพียง 1% เท่านั้นสมาคมยานยนต์แห่งนอร์เวย์ (OFV) ระบุว่ารถพลังไฟฟ้าที่มียอดขายสูงที่สุดในปี 2020 คือ Audi

รีวิวโพสต์ audi e tron 350 kw

La competencia en torno a los cargadores eléctricos se empieza a poner interesante. @Audi #e-Tron será capaz de soportar tasas de carga de hasta 150 kW. Y @Porsche_VLC #Porsche #Taycan será el primero en admitir cargas de hasta 350 kW cuando salga a finales de 2019 #ecar

รีวิว Q&A audi e tron 350 kw

Is Tesla the best option for an electric car or should I wait for more choices from different car manufacturers?

Is Tesla the best option for an electric car or should I wait for more choices from different car manufacturers? I understand this question as “will in near future a competitor offer more bang for the buck”? And the answer is - no. Note: the answer was written in April 2019. Read the update at the end. Currently the Tesla Model 3 is the market leader. Soon it will be accompanied by the Model Y. If you are looking Hyundai (Kona), Kia (e-Niro), Nissan (Leaf 2.0 and Leaf 2.0 Plus) or Chevrolet (Bolt), for the same money they offer less. The first two also have delivery problems. Audi e-Tron and Jaguar i-Pace need rapid chargers that are capable to charge with a speed of at least 100 kW, the e-Tron can make usage of 175 kW - chargers which are currently still very uncommon. Once installed, they will quite likely offer electricity at a higher price than Tesla. Porsche Cayman will be able to use 350 kW chargers, but Porsche didn’t demonstrate a single charging session (update: it can charge at up to 270 kW, but only for a few minutes). Tesla recently introduced the Supercharger V3 which enables to use 250 kW and that one will be rolled out across the USA in 2019 (late 2019 also in Europe). Jaguar i-Pace, Audi e-Tron and Mercedes Benz EQC may offer more luxurious interiors, but they offer a far inferior long range capability. Model S and X are still champions in their class. Let’s not forget - all competitors mentioned before are more “thirsty” than Teslas. Focusing more on design than performance almost all of them need 15 –30% more energy than comparing Teslas. Very soon Tesla will update the Model S P100DL (now called Ludicrous Performance) which puts the Taycan in the bag in performance, it should charge in about the same time after the upgrade - while still probably being significantly cheaper. I like the Taycan styling too, but I would really want to know if you would be willing to pay a 20% premium just because of the styling. And Tesla Roadster 2, where the styling is just a matter of personal taste will wipe away with any competition. VW will come with a I.D. / NEO which should supposedly be a cheaper platform, but it will probably offer less and actually compete with cars that even today are not on par in technology (Nissan Leaf 2.0 40 kWh, Hyundai Kona 39 kWh). With batteries that will offer the same range as the current standard (60 kWh and above) I highly doubt that they will be competitive to Tesla Model 3 and Model Y in price. So in essence, I don’t see any competition coming which would be a better choice in the foreseeable future. Not 2019, not 2020 and quite likely not in 2021 either. Update, February 2021 This answer was written in April 2019. Now we have 2021 and yes, there are several alternatives, already available or expected at some moment in 2021. Tesla Model 3 Tesla Model Y Tesla Model S Tesla Model X Audi e-tron BMW iX3 Mercedes EQC Polestar 2 and its cousin Volvo XC40 Volkswagen ID.4 and (on the same platform) Skoda Enyaq Ford Mustang Mach-E Nissan Ariya Hyundai IONIQ 5 Most of them are coming in different battery sizes and a standard (or optional) 4WD. Not to mention some smaller EVs: Volkswagen ID.3 (in 3 battery sizes), the “triplets” (same technology, but different design) Peugeot e-208 / Peugeot e-2008 SUV / Opel Corsa-e , the still decent, albeit slightly dated (for their class) Korean triplets Hyundai Kona Electric , Kia e-Soul and Kia e-Niro and the updated Hyundai IONIQ Electric , BMW i3 and Renault Zoe ZE50 , commuters and cars for short road trips. I don’t mention city cars since they are in a totally different league. You can look them up in the EV Database . Everybody has to decide where he will want to drive since Tesla still has a significant advantage when it comes to road trips. Supercharger | Tesla is far better than Electrify America or IONITY EU , not to mention that Teslas can use the competing charging network (if needed) either directly or with an adapter (in USA) - it doesn’t work vice versa since other manufacturers refuse to pay a fee to Tesla. Another point is software and online software updates (which only some competitors offer) and the Autopilot, which may not be at Tesla’s level. Tesla is also still leading in efficiency, generally also in range and in most cases also in charging speed (added range in 15–20 minutes). But yes, alternatives are here. Some good, other only decent, but yes, now customers have choices, especially if they are willing to get into Tesla’s price range. Back in 2019, there were (almost) none. For new updates as they will come, read in the comments section.

Will the newly upgraded supercharging at 1000 mph for Tesla's model 3 change your mind about buying the car?

I will frame it that way: the current system is already excellent - the new one will make it even greater. You see, even the current Supercharger V2 system is already pretty fast. It can charge at 120 kW and add to the current market leader Tesla Model 3 Long Range (with a 325 miles rated range) a charge of 5% - 55% in about 25 minutes. Well, the new V3 Supercharger will cut this time to about 15 minutes, so whether this difference is a game-changer for you is (once again) up to you. What was unveiled is even greater: the current V2 Superchargers will get the whole 145 kW unlocked (instead of 120 kW) if only 1 car is charging at a time and the whole fleet will get an over the air update to use it - as long as the battery can take it. Tesla will gradually upgrade the whole current Supercharging infrastructure, so at the end of the upgrade there will be no more Supercharger power-split between two cars which occasionally added some charging time. These two cars normally didn’t have the same state of charge and this really wasn’t a serious problem, only an annoyance once a charging station was occasionally really overcrowded. Well, technically a competing CCS 2.0 standard is able to provide up to 350 kW, but for this to be usable the car must support the 800 Volt system. Only 2 proposed cars will do it, Porsche Taycan and Audi e-Tron GT and almost certainly we won’t see them on the roads in 2019, more likely this will happen in 2020 - and those two are two expensive sports cars where most of Tesla Model 3 are sold at about half the price. Tesla will sell most of their cars at a $35k - $55k range (and some 250k cars merely in 2019), the other two will have a price at or above $100k - and they will be lucky if they will be able to sell 10k each of them in 2020. The remaining CCS cars will be able to charge at up to 175 kW and yes, the Audi e-Tron SUV can charge at 150 kW, which is really good. The problem is, it is a big SUV with a big consumption, on par with the Jaguar i-Pace, but higher than the Tesla Model X, significantly higher than the Model S and almost horribly higher than the Model 3. Yes, a few CCS 2.0 rapid-chargers are already built (in Europe and USA) but as said, no current car can utilise the full 350 kW and only one car can utilise the 175 kW fairly good. With a software upgrade Tesla will even out this slight technical advantage for the whole fleet on all existing chargers while the new Superchargers will pretty match out even the 350 kW CCS 2.0 charger. The differences will come down to technical limitations what each batteries can take - and will come to the difference in charging times of merely a few minutes. Tesla shows - once you look at the whole picture, it is still well ahead of the competition.

Will there be a common EV charging technology for all EVs in the US to top-up quickly?

Actually, there is. It’s called Rapid-Charging. At the present, there are two which are competing. Tesla with its Superchargers - a Model 3 Mid or Long range can charge at close to 120 kW and continue the trip to the next Supercharger in about 15–20 minutes. CCS is the competitive system. It promises 175 or even 350 kW, but you need a car that is able to use that. Only two are currently promised to be able to do it, Porsche Taycan and Audi e-Tron GT, no one of those are close to being sold yet, but both will be quite probably very expensive, in the class of Tesla Model S 100D or even the top-spec P100D. And the speed of charging isn’t everything, you need to divide the amount you charge with the consumption, otherwise you get a significant charge, but not much range. tl;dr If you want to top up quickly now, by far the best option is to have a Tesla. Tesla Supercharger is the huge market leader. In the foreseeable future, in USA there will be two standards: Tesla Supercharger and CCS. You’ll have to live with two, at least this is how it looks like. If you would be asking for Europe, the mid-term (by 2030) answer would be: only CCS.

Is it possible to charge the electric cars in no time as fast as time taken to fuel the car?

No. No way. 100 kWh in 2 minutes? That’s a power of 3000 kW. Even if the car would have supercapacitors, capable to charge that fast, you are not strong enough to hold that 3000 kW cable. Unless you are strong as the two Klitschko brothers - combined (former heavyweight world boxing champions). But we can go to more realistic numbers. The current CCS charging standard goes up to 350 kW and some chargers are already installed in Europe (Ionity etc.) and USA (Electrify America). That one enables to charge some 80 kWh at an (let’s say realistic) 320 kW rate in 0,25 hours - which is 15 minutes. Depending on the consumption, this is a freeway range of 300–400 km (200–250 miles). So there is the possibility. Can any car battery take this charging speed? Available car? No. Cars that should be in near time (2020) in production? Yes. Porsche Taycan and Audi E-Tron GT. If that’s true, we will see, but at least this is what they claim. So are top-ups in 15 minutes achievable? Yes. Top-models will have it in the first half of the next decade, the rest will follow by the end of the decade. Oh, and what was this about the cable? The 350 kW CCS 2 cable is not really thin and has to be liquid cooled. A cable that would have to deliver 10 times more power would have to be about 3 times more thick (square law). Imagine how this 3″ cable would handle in winter.

Would they ever build an electrical car that a person can fully charge while grocery shopping?

Thank you Marc for the question. As other answers here have noted, this is already possible with some cars, provided that the charging station can deliver adequate power (few can, today). However what’s interesting about the question is that going to the supermarket to charge doesn’t fit any common vehicle usage patterns I’m aware of. Electric car drivers tend to charge opportunistically, not when they absolutely need it, just when charging is available where they park. And most still do the majority of their charging at home, because that is where the car is parked the most. On the other hand, if we drive to a gas station to fill up a gasoline-powered car, we normally fill to the top because we don’t want to have to go back soon. There’s no real reason to go to a gas station other than to buy gas. I know you can also get snacks and beverages, but there are many other places for that. It’s a matter of convenience. I charge my car to full if I am taking a long trip. Grocery shopping is not a long trip for most people. I have a large supermarket one mile from my driveway. This supermarket does not have a charging station, but if I want to drive 2–4 miles out of my way, there are two other grocery stores that do offer EV charging. I don’t normally go there because my time spent driving is worth more than a couple of kWh of electricity. So, I’ll use the charger if it is there, and not occupied by someone else. Not to charge fully, if I get enough electricity so that I return home with more range than when I left, I’m getting ahead. Putting high-powered charging stations at supermarkets in general doesn’t make a lot of sense, unless it is located off a highway or major crossroads. EV drivers need powerful charging stations to get a fast charge when they drive a long distance, like 300 miles or more. And if they are, they won’t be looking for grocery stores to shop at. People use grocery stores closer to home, often needing only a few miles of range to return home. That said, the Meijer store in Roseville, Michigan now has Tesla Superchargers and also a row of CHAdeMO / CCS charger ports provided by Electrify America, up to 350 kW. Those are some of the best available. I’m sure this location was chosen because it is located within a mile of the I-94 expressway, a major Detroit-Chicago thoroughfare. So, there are always exceptions! If you visit this store with an Audi e-Tron you can indeed charge from 20% to 80% full in 30 minutes, while you shop. That’s enough for over 200 miles of driving.

FAQs ที่เกี่ยวข้อง audi e tron 350 kw

  • Q

    ระบบช่วยการออกตัวขณะอยู่บนทางลาดชันของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    มานพ ดอนบุญไทย

    มีระบบช่วยการออกตัวขณะอยู่บนทางลาดชันและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
  • Q

    ระบบนำทางของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    อ้อม เผ่าทอง

    มีระบบนำทางและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
  • Q

    กำลังสูงสุด (พีเอส)ของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    Kittisak Srikham

    มีกำลังสูงสุด (พีเอส)และรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
หน้าหลัก