แท็ก

audi e tron sales figures

บทความที่เกี่ยวข้อง audi e tron sales figures

Audi Thailand ปรับกลยุทธ์ฝ่า COVID-19 เน้นเพิ่มสินค้า-ทำราคาสู้-ปรับบริการรับลูกค้า

Audi Thailand (อาวดี้ ประเทศไทย) ปรับแผนงานฝ่าวิกฤต COVID-19 เน้น 3 นโบายหลัก เพิ่มความหลากหลายของสินค้า

ชมคันจริง 2020 Audi e-Tron Sportback ขายไทยในราคา 5.299 ล้านบาท มีดีแค่หลังคาลาดลงรึเปล่า?

2020 Audi e-tron Sportback (อาวดี้ อี-ตรอน สปอร์ตแบ็ค) เปิดตัวขายในไทยแล้วด้วยราคา 5,299,000 บาท เป็นรถเอสยูวีพลังไฟฟ้าล้วน

2020 Audi e-tron Sportback จ่อลุยเมืองไทยสัปดาห์หน้า คาดราคาทะลุ 5.3 ล้านบาท

บริษัท ไมซ์สเตอร์ เทคนิค จำกัด ผู้จำหน่ายรถยนต์ Audi ในประเทศไทยเตรียมเปิดตัว 2020 Audi e-tron Sportback

Audi เปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าสปอร์ตรุ่นใหม่ 2022 Audi e-tron GT และ Audi RS e-tron GT เริ่ม 3,621,000 บาท

Coupe คือ 2022 Audi e-tron GT (อาวดี้ อีทรอน จีที) เริ่ม 3,621,000 บาท และ Audi RS e-tron GT (อาวดี้

ชมคุณสมบัติเด่น 2022 Audi Q4 e-tron รถเอสยูวีไฟฟ้าขนาดเล็กแฝงความดุดัน

2022 Audi Q4 e-tron2022 Audi Q4 e-tron และ Q4 e-tron Sportback (2022 อาวดี้ คิว4 อี-ทรอน) เผยโฉมอย่างเป็นทางการ

อาวดี้เตรียมเปิดตัว 2021 Audi e-tron GT พร้อมสู้ Porsche Taycan ได้หรือไม่?

Audi e-tron GT Concept ในงาน Los Angeles Auto Show หลังจากที่มีการเปิดตัว Audi e-tron Quattro และ รถอเนกประสงค์

ยอดขายรถยนต์ไฟฟ้าในนอร์เวย์ พ่งสูงเกือบ 90% เอาชนะเครื่องยนต์ดีเซลและเบนซินที่แรกในโลก

3จากการรายงานของ Norwegian Road Federation (OFV-กรมการขนส่งนอร์เวย์) ในปี 2020 รถที่ขายดีที่สุดคือ Audi

จับตา 10 รถใหม่เตรียมเปิดตัวปี 2021 รุกตลาดโลก หลายรุ่นเข้ามาขายเมืองไทยด้วย

โดยเฉพาะสปอยเลอร์หลังในตัวแบบเชิดขึ้นที่บั้นท้าย เครื่องยนต์จะใช้เทคโนโลยีของ Subaru บล็อก 4 สูบนอน ขนาด 2.4 ลิตร ไม่มีระบบอัดอากาศAudi

เผยโฉม 2022 BMW iX รถเอสยูวีไฟฟ้าที่ดีที่สุดเวลานี้? เบียด Audi e-tron

BMW Operating System เจนเนอเรชั่นใหม่ซึ่งข่าวระบุว่าผลิตด้วยวัสดุคริสตัล BMW iX Audi

สำรวจความนิยมแบรนด์รถยนต์ในแต่ละประเทศ ใครยืนหนึ่ง? อันดับสองค่ายใดมาชมกัน

ขณะที่ Chevrolet (เชฟโรเลต) เป็นแบรนด์ยอดนิยมในอียิปต์ ส่วน Toyota ครองส่วนแบ่งตลาดเกือบ 100% ในเยเมนAudi

ดูเพิ่มเติม

2021 Lexus UX300e เปิดตัวใหม่จะได้ส่วนแบ่งตลาดรถไฟฟ้าหรูจาก Audi e-tron ได้หรือไม่

Premiumสำหรับ 2021 Lexus UX300e ที่เพิ่งเปิดตัวนี้จะมีความสามารถเพียงพอที่จะได้ส่วนแบ่งตลาดรถไฟฟ้าสุดหรูจาก Audi

ควักเพิ่ม 2 แสน! ทำไมถึงควรเลือก 2020 Audi e-tron Sportback มากกว่า e-tron สแตนดาร์ด

2020 Audi e-tron Sportback (อาวดี้ อี-ทรอน สปอร์ตแบ็ก) รุ่นใหม่เปิดตัวลุยตลาดบ้านเราแล้วด้วยราคา 5.299

ชมงาน BIMS 2021 ดู GWM มาแรง MG Extender หน้าใหม่ หรือ Audi e-tron GT และอื่น ๆ เรารวมไว้ให้คุณแล้วที่นี่

ๆ ร้อน ๆ ก็คือ Audi Q5 (อาวดี้ คิว5) ที่มาพร้อมชุดแต่งเอสไลน์ ทั้งภายในและภายนอก รวมไปถึงช่วงล่างที่ได้รับการปรับแต่งใหม่

Review: 2019-2020 Audi e-tron เอสยูวีพรีเมียมพลังงานไฟฟ้า

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากยุโรป ส่งรถเอสยูวีอเนกประสงค์หรูพลังงานไฟฟ้าอย่าง 2019-2020 Audi e-tron

2021 Audi RS Q3 Sportback ยืนยันมาไทย 19 ก.พ. นี้ คาดราคา 5 ล้านกว่าบาท สู้กับ Mercedes-AMG เต็ม ๆ

2021 Audi RS Q3 Sportback (อาวดี้ อาร์เอส คิว3 สปอร์ตแบค) เอสยูวีท้ายลาดพื้นฐานจาก Audi Q3 จะมาขายไทยวันที่

ฟังเหตุผล ทำไมรถล้ำ ๆ อย่าง 2022 Mercedes-Benz EQS ยังใช้กระจกมองข้างแบบดั้งเดิม

ผลการศึกษาพบว่าการดูภาพหน้าจอที่แสดงผลด้านหลังหรือด้านข้างตัวรถจะทำให้ผู้ขับขี่ส่วนใหญ่เวียนศีรษะ”กระจกมองข้างดิจิทัลใน Audi

Review 2020 Audi e-tron Sportback รถไฟฟ้าเสียบปลั๊ก 5.299 ล้านบาท ครบทั้งแรงทั้งหรูแบบไร้คู่แข่ง

2020 Audi e-tron Sportback 55 quattro S line (อาวดี้ อี-ตรอน สปอร์ตแบ็ค) รถยนต์ไฟฟ้าทรงเอสยูวีคูเป้จากค่ายสี่ห่วง

2021 Audi e-tron GT เตรียมบุกไทยปีนี้ พร้อมตระกูล RS อีกหลายรุ่น

ซึ่งรวมไปถึงรถยนต์สปอร์ตไฟฟ้า Audi e-tron GT (อาวดี้ อี-ตรอน จีที) ที่จะเปิดตัวในตลาดโลกในสัปดาห์หน้า

Audi e-Tron รุ่นย่อย Premium ใหม่ ราคาถูกลง 10% ตัดออพชั่นอะไรบ้าง?

Audi e-Tron รถครอสโอเวอร์พลังไฟฟ้าล้วน ซึ่งทำยอดขายไม่ดีนักในสหรัฐอเมริกา จึงได้ออกกลยุทธ์ใหม่ เปิดตัวรุ่นล่างสุดที่มีราคาเอื้อมถึงง่ายขึ้น

พาชม 2020 Audi TT RS สีส้ม Pulse Orange 400 แรงม้า เจ้าของค่าตัว 5.299 ล้านบาท

All-New 2020 Audi TT RS (2020 อาวดี้ ทีที อาร์เอส) เปิดตัวในประเทศไทยด้วยฝึมือของอาวดี้ ไทยแลนด์ และทำราคาแบบหยุดโลกที่

รวมราคารถยนต์ไฟฟ้าในไทย ทุกรุ่นในปี 2021 ต้อนรับการมาของ ORA Good Cat

270 นิวตันเมตร ระยะทางการวิ่ง 217 กม. 2021 Lexus UX300eLexus UX 300 e

"ซิลิโคน" จะเป็นทางเลือกใหม่ในการผลิตแบตเตอรี่รถยนต์ไฟฟ้าให้ อึด ทน นาน กว่าเดิม

ไม่มีส่วนประกอบที่เป็นอันตรายต่อธรรมชาติ เช่น ของเหลว กรด หรือตะกั่ว จึงปลอดภัยต่อมนุษย์และสิ่งแวดล้อมAudi

Audi เดินหน้าเข้าสู่ยุครถยนต์ไฟฟ้าเต็มตัวภายใน 2035 หลัง Audi e-tron ขายได้ 9,227 คัน ขึ้นอันดับ 1 ใน Norway

2035ซึ่งจะมีการแจ้งแผนออกมาในอีกไม่กี่เดือน พร้อมสถานะของโรงงานที่จะต้องเปลี่ยนไปผลิตแบบไฟ้าแบบเต็มตัวยอดขาย e-Tron

นอร์เวย์ผงาดชาติแรกยอดขายรถพลังไฟฟ้าแซงรถเครื่องยนต์สันดาป – แล้วเมืองไทยล่ะ?

จะพบว่ารถพลังไฟฟ้ามีสัดส่วนยอดขายเพียง 1% เท่านั้นสมาคมยานยนต์แห่งนอร์เวย์ (OFV) ระบุว่ารถพลังไฟฟ้าที่มียอดขายสูงที่สุดในปี 2020 คือ Audi

รวมรถ EV เปิดตัวใหม่ในงานมอเตอร์โชว์ 2021 ราคาเริ่มตั้งแต่ 3 แสนกว่าจนถึงหลายล้าน

เพิ่มความเป็นไฟฟ้าที่ดูแลง่าย จึงทำยอดจองเยอะมาก ต้องต่อคิวรอนานเป็นปี ด้วยราคาขายเพียง 2.29 ล้านบาทAudi

'รถไฟฟ้าทุกคันในปัจจุบันดูเหมือนกันไปหมด' นายใหญ่ BMW ย้ำต้องสร้างความแตกต่างเมื่อเวลามาถึง

แม้ว่าคู่แข่งมากหน้าหลายตาจะเดินหน้าเปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าบนแพลตฟอร์มของตัวเองกันอย่างต่อเนื่อง ไม่ว่าจะเป็น Audi

เป็นไปได้? ผู้บริหาร Audi ชี้รถพลังไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่เล็กลงในอนาคต

ซีอีโอ Audi (อาวดี้) ออกมาให้ความเห็นว่ารถยนต์ไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่ขนาดเล็กลงในอนาคต เมื่อเทคโนโลยีการชาร์จไฟและจุดชาร์จไฟมีพัฒนาการก้าวหน้ามากขึ้นจากการแข่งขันด้านพละกำลังทั้งแรงม้าและแรงบิดของรถเครื่องยนต์สันดาปในอดีต

เปิดตัว 2021 Audi RS e-tron GT ราคา 6.39 ล้านบาท สเปคนำเข้าฝาแฝด Taycan

2021 Audi e-tron GT (อาวดี้ อี-ตรอน จีที) รถยนต์ไฟฟ้ารุ่นล่าสุดจากเยอรมนี ที่เปิดตัวในเยอรมนีเมื่อเดือนก่อน

เปิดตัว 2020 Audi e-tron Sportback ค่าตัว 5.299 ล้านบาท จำกัดโควต้า 15 คันในไทย

2020 Audi e-tron Sportback 55 quattro S line (อาวดี้ อี-ทรอน สปอร์ตแบ็ก) เปิดตัวอย่างเป็นทางการในไทย

แบงค์บอกต่อ CX-5 ลดเหลือ 1,160,000 บาทกับ Audi อัดดอกเบี้ย 0% ก่อนงาน Motor Expo 2020

Mazda และ Audi นำรถมาลดราคา และขนแคมเปญงาน Motor Expo 2020 เพื่อให้ลูกค้าได้ออกมาจับจองกันก่อน พร้อมแล้ววันนี้Mazda

รีวิวโพสต์ audi e tron sales figures

@FortuneMagazine Can you please tell us what the June sales figures in the U.S. were for the Audi E Tron and Tesla Model X?Audi seems to have paid you to tout May's figures (though Tesla still sold almost twice as many Xs as Audi did the E Tron) and ignore June's.

รีวิว Q&A audi e tron sales figures

Is the inactivity on Insideevs.com, which reports sales of plug-ins monthly, further evidence of declining sales in the EV market? It seems to have stopped reporting.

Is the inactivity on Insideevs.com , which reports sales of plug-ins monthly, further evidence of declining sales in the EV market? It seems to have stopped reporting. If you will look closer, the spreadsheet is updated. The only thing that isn’t is the chart. For the last two months. How about writing a mail to the web page operator? And yes, Tesla sold in 2018 (last year) its entire production of the Model 3 to USA. Since January 2019 it sells roughly 40% of its production to international markets, mostly to Europe and China. The production rate of the Model 3 was already high in Q3 2018 (53.000 cars), but has now gradually risen to almost 80.000 in Q3 2019. Tesla Q3 2010 report So yes, since it is the market leader (Model 3 represents roughly 60% in the market), the sales numbers made a small drop comparing to 2018. A few newcomers came to the market (Audi E-Tron, Hyundai Kona, Kia e-Niro), but none of them in numbers that would be big enough. The E-Tron cannot replace the Model 3 since it is a significantly higher priced car, Hyundai doesn’t produce enough of Konas, neither does Kia. 2019 US Passenger Car Sales Figures By Model So yes, this was expected from the moment Tesla started to sell overseas. Instead of putting money into US marketing where it could increase sales numbers, Tesla rather saves this money - and sells the Model 3 to other markets where the Model 3 is eagerly awaited. Tesla Model 3 = #1 In EV Sales In Germany In Record Month — CleanTechnica EV Sales Report Conclusion: I was actually waiting for those FUD (fear, uncertainty, doubt) questions to come up. Martin Williams, don’t worry, Tesla’s sales numbers are in perfect condition. And no, Tesla won’t go bankrupt, it doesn’t have this problem either. Richard Petek's answer to Is Tesla in terminal decline? It has frozen the expansion of its factory due to disappointing sales, and its shares have taken a further tumble. Thank you for getting me to my most up-voted answer.

Since surging SUV demand is canceling out the environmental benefit from electric cars, would the answer be building electric SUVs? Would there be a market for them?

Since surging SUV demand is cancelling out the environmental benefit from electric cars, would the answer be building electric SUVs? Yes. Would there be a market for them? There are a few that are already in the market: Hyundai Kona EV, Kia e-Niro EV, Tesla Model X. Audi E-Tron, Mercedes Benz EQC. Tesla Model Y coming probably in Q2 2020. Is there a further market potential? Let me look at the data for car sales in 2019 in general: 2019 US Passenger Car Sales Figures By Model Depending how you look at the Model 3, it is either a competitor to the BMW 3-series, Audi A4, Mercedes C-class and Lexus LS. The Model 3 outsells them roughly in a ratio of 3:1. On the other hand, it sells roughly half of the Toyota Camry or Honda Accord. All this despite a lot of negative press and obstacles in sales in several states. With an excellent, but still not perfect charging infrastructure across the country. Also with an homegrown problem - some issues with servicing. And people reluctant to switch to a new technology - which many will overcome with a good track record. Yes, I am sure that there is a growing market potential for electric SUVs / crossovers in the next few years.

Will Tesla fail?

Tesla as of now in the picture, may seemingly fail. Owing to an unreliable Musk with a weird etiquette on the social media calling in for a lot of controversy, it probably shows a 'solid' track for Tesla reaching bankruptcy. But there are facts beyond all of this that literally brings Tesla in a position to threaten all of the premium automobile makers around the globe even in its present scenario. Before you guys call this answer bullshit, do spend a bit more time to read this out entirely and then evaluate. Let me put this out to you guys clear and straight. There is no single automaker in the world that is capable of competing with Tesla making EVs as of now. And so will be the case in the coming future. Let me reason this out. The figures don't lie. These figures are just pointing out the monthly sales of EVs in the US. Clearly, Tesla dwarfs any given automaker in the sales of EV. From this we can easily conclude that Teslas are the most preferred and inevitably the best EVs in the market. No big player comes anywhere close to where Tesla is in the EV market. Having said that, let me also subsequently make a safe prediction that Tesla is an immense threat to all the automakers in the planet. One might argue that, it's just a matter of time and at the moment the big players in the arena of premium cars, say BMW, Audi or Porsche for that matter are just not focussing much into EVs as they get huge profit and turnover from ICE cars and not from EVs. BUT, if that's the case then how come BMW for example let Tesla Model 3 outsell all of their models together in the Small and Midrange luxury cars category. This is where the great danger to BMW or any other prominent premium car maker could be smelt. The Tesla Model 3 Tesla Model 3 alone outsold all small and midsize luxury vehicles from Infiniti, Volvo, Alfa Romeo, Acura, Jaguar, Audi, Genesis, Lincoln, BMW, Lexus and Mercedes in its category, depriving them all of any chance of growth. (Data as of August 2018, in USA) https://www.google.com/amp/s/insideevs.com If this is the trend in the US, then there's no reason why we shouldn't see this happening in Europe or Asia in the near future. The bitter truth here for BMW, Mercedes, Audi, Porsche or Volvo is that, as of today they are still ages behind Tesla. If they had the technical know how to compete with Tesla they would've beaten Tesla long ago in the EV segment itself. With the kind of turnover and infrastructure BMW or Audi possess, they wouldn't have waited for Tesla to eventually outsell all of their cars combined. I'm afraid, but none of the EVs proposed to be released by German automakers or others in the coming years or released recently are not even at par with Tesla models rolling out since 2012. Not even the Audi E Tron that released last month comes to par with Tesla's Model X. Of course E Tron of Audi and iNext cars of BMW would certainly find buyers. But the thing that changes the entire scene is 'option'. If given this option with Tesla, why would buyers go for an E Tron or iNext when it's clearly not in the league of Tesla? And there's no specific reason why Tesla would remain limited in the US. In the coming years, they surely would expand their operations, which might be a brutal rampage for the monopoly BMW, Audi, Mercedes or anyone you name enjoy. None of the major luxury car makers as a matter of fact have any car (gas/petrol/diesel/ev) to compete with Tesla Model 3 in the US. This picture could effortlessly extend to other countries and other segments of automobiles as well. Again there's nothing stopping Tesla from innovating further. If huge industries like BMW or Daimler find it hard to compete with models that already released a few years back from Tesla, then they so have the potential to crush any big automobile maker. Unless these players innovate and do something real quick to reach the levels of capability in producing an Electric Vehicle as good as a Tesla, we can have a guaranteed foresight of every single carmaker losing grounds to Tesla. So the verdict here is, I do not see Tesla failing. In fact I consider Tesla a revolution powerful enough to challenge any given automaker on Earth. The future is pretty much in favor of Tesla, regardless of them losing their shareholders.

Why did the Porsche EV fail? Was it price or something else?

I see 17 answers here, mostly from right after the question was posed in late 2019 and mostly saying something along the lines of, “It didn’t fail! The Taycan is a beautiful car!” I’m pretty sure the person asking the question wasn’t thinking of failing in terms of esthetics or performance, but acceptance by the marketplace. Porsche gambled that it could charge about twice what Tesla charges for a Model S by capitalizing on the Porsche brand name. They appear to have overestimated the value of their branding, as we can now see by US registrations for pure EVs (not serial hybrids) in 2020: Tesla Model 3 - 95,135 (down 32% year-over-year) Tesla Model Y - 71,344 Chevrolet Bolt EV - 19,664 (up 20% year-over-year) Tesla Model X - 19,652 Tesla Model S - 14,430 Nissan LEAF - 8,972 (down 28% year-over-year); 9,564 sales Audi e-tron - 7,089 (up 43% year-over-year); 7,202 sales Porsche Taycan - 3,943; 4,414 sales Hyundai Kona Electric - 2,964 Kia Niro EV - 2,807 other - 1,148 Both the Audi e-tron and Porsche Taycan were billed as “Tesla killers”… the phrase that is inevitably applied by the press when a legacy auto maker finally comes out with a luxury EV. The above figures suggest both models have taken a small bite out of Model S and X sales, but are not dominating Tesla in either dollar volume or product volume. They need to increase sales around eightfold to do that. A certain segment of the luxury car marketplace is more likely to swoon over burled walnut in the dashboard or fine Corinthian leather seating and trim than they are technical specifications like range per charge, autonomous driving technology, safety ratings, and nationwide charging network. Marketing people use the phrase “top of mind presence” in discussing what brand comes to mind when you think of the “best” product in a category. It does not appear that Tesla has been toppled from its “top of mind” throne by Porsche, at least not yet. My definition of a “failed” EV would be one that the manufacturer stops producing, saying it no longer makes business sense to continue to offer it. We should revisit the question at the end of 2021 and see if Porsche is still making and selling the Taycan.

Can Audi eTron catch Tesla in the market?

The question is a little bit odd. Usually Tesla fans love to praise the sales figures of one single Tesla model against one single competitor‘s model (i.e. Tesla S against Mercedes S class), neglecting the fact that the competitors have more than one model in each price range. Now we read the question the other way round: Can a manufacturer with one SUV for at least 80,000 USD beat a manufacturer with a small sedan for 40 K, a big sedan for 70 K and a big SUV for 90 K? Well, let‘s see what will happen in the future. The current eTron is based on an ordinary gas SUV, and from what I read it is better than a Tesla X. It runs smoother and is more refined. In July, Audi sold five times more eTron than Tesla sold Model X - in Germany… However, the eTron SUV will most probably not decide the fate of Tesla nor the fate of Audi. However, Porsche is just launching the Taycan, which will probably be the first real competitor to the Tesla model S. And VW is launching the id.3, which will be the first real mass production EV. How long will it take for an Audi A7 eTron based on the Taycan chassis, and an Audi A4 eTron based on the id.3 platform? When Porsche launched the Cayenne SUV, its platform was used for the first Panamera, the drivetrain was used in the VW phaeton as well as in several Bentley models. VW Touareg and Audi Q7 share components. In other words: Not the eTron will catch Tesla in the market - the whole VW group probably will.

FAQs ที่เกี่ยวข้อง audi e tron sales figures

  • Q

    ปีที่เปิดตัวของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    ลูกชาย คนเล็ก

    มีปีที่เปิดตัวและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
  • Q

    ระบบช่วยควบคุมการทรงตัวขณะเข้าโค้งของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    จิ๊ป คับ

    มีระบบช่วยควบคุมการทรงตัวขณะเข้าโค้งและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
  • Q

    ประเภทแบตเตอรี่ของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    Tee Rayong

    มีประเภทแบตเตอรี่และรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
หน้าหลัก