แท็ก

audi e tron scooter price

บทความที่เกี่ยวข้อง audi e tron scooter price

Review 2020 Audi e-tron Sportback รถไฟฟ้าเสียบปลั๊ก 5.299 ล้านบาท ครบทั้งแรงทั้งหรูแบบไร้คู่แข่ง

2020 Audi e-tron Sportback 55 quattro S line (อาวดี้ อี-ตรอน สปอร์ตแบ็ค) รถยนต์ไฟฟ้าทรงเอสยูวีคูเป้จากค่ายสี่ห่วง

เปิดตัว 2020 Audi e-tron Sportback ค่าตัว 5.299 ล้านบาท จำกัดโควต้า 15 คันในไทย

2020 Audi e-tron Sportback 55 quattro S line (อาวดี้ อี-ทรอน สปอร์ตแบ็ก) เปิดตัวอย่างเป็นทางการในไทย

2021 Audi e-tron GT เตรียมบุกไทยปีนี้ พร้อมตระกูล RS อีกหลายรุ่น

ซึ่งรวมไปถึงรถยนต์สปอร์ตไฟฟ้า Audi e-tron GT (อาวดี้ อี-ตรอน จีที) ที่จะเปิดตัวในตลาดโลกในสัปดาห์หน้า

Audi เดินหน้าเข้าสู่ยุครถยนต์ไฟฟ้าเต็มตัวภายใน 2035 หลัง Audi e-tron ขายได้ 9,227 คัน ขึ้นอันดับ 1 ใน Norway

2035ซึ่งจะมีการแจ้งแผนออกมาในอีกไม่กี่เดือน พร้อมสถานะของโรงงานที่จะต้องเปลี่ยนไปผลิตแบบไฟ้าแบบเต็มตัวยอดขาย e-Tron

เป็นไปได้? ผู้บริหาร Audi ชี้รถพลังไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่เล็กลงในอนาคต

ซีอีโอ Audi (อาวดี้) ออกมาให้ความเห็นว่ารถยนต์ไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่ขนาดเล็กลงในอนาคต เมื่อเทคโนโลยีการชาร์จไฟและจุดชาร์จไฟมีพัฒนาการก้าวหน้ามากขึ้นจากการแข่งขันด้านพละกำลังทั้งแรงม้าและแรงบิดของรถเครื่องยนต์สันดาปในอดีต

Review: 2019-2020 Audi e-tron เอสยูวีพรีเมียมพลังงานไฟฟ้า

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากยุโรป ส่งรถเอสยูวีอเนกประสงค์หรูพลังงานไฟฟ้าอย่าง 2019-2020 Audi e-tron

ชมคันจริง 2020 Audi e-Tron Sportback ขายไทยในราคา 5.299 ล้านบาท มีดีแค่หลังคาลาดลงรึเปล่า?

2020 Audi e-tron Sportback (อาวดี้ อี-ตรอน สปอร์ตแบ็ค) เปิดตัวขายในไทยแล้วด้วยราคา 5,299,000 บาท เป็นรถเอสยูวีพลังไฟฟ้าล้วน

แบงค์บอกต่อ CX-5 ลดเหลือ 1,160,000 บาทกับ Audi อัดดอกเบี้ย 0% ก่อนงาน Motor Expo 2020

Mazda และ Audi นำรถมาลดราคา และขนแคมเปญงาน Motor Expo 2020 เพื่อให้ลูกค้าได้ออกมาจับจองกันก่อน พร้อมแล้ววันนี้Mazda

ควักเพิ่ม 2 แสน! ทำไมถึงควรเลือก 2020 Audi e-tron Sportback มากกว่า e-tron สแตนดาร์ด

2020 Audi e-tron Sportback (อาวดี้ อี-ทรอน สปอร์ตแบ็ก) รุ่นใหม่เปิดตัวลุยตลาดบ้านเราแล้วด้วยราคา 5.299

ชมงาน BIMS 2021 ดู GWM มาแรง MG Extender หน้าใหม่ หรือ Audi e-tron GT และอื่น ๆ เรารวมไว้ให้คุณแล้วที่นี่

ๆ ร้อน ๆ ก็คือ Audi Q5 (อาวดี้ คิว5) ที่มาพร้อมชุดแต่งเอสไลน์ ทั้งภายในและภายนอก รวมไปถึงช่วงล่างที่ได้รับการปรับแต่งใหม่

ดูเพิ่มเติม

Audi เปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าสปอร์ตรุ่นใหม่ 2022 Audi e-tron GT และ Audi RS e-tron GT เริ่ม 3,621,000 บาท

Coupe คือ 2022 Audi e-tron GT (อาวดี้ อีทรอน จีที) เริ่ม 3,621,000 บาท และ Audi RS e-tron GT (อาวดี้

นอร์เวย์ผงาดชาติแรกยอดขายรถพลังไฟฟ้าแซงรถเครื่องยนต์สันดาป – แล้วเมืองไทยล่ะ?

จะพบว่ารถพลังไฟฟ้ามีสัดส่วนยอดขายเพียง 1% เท่านั้นสมาคมยานยนต์แห่งนอร์เวย์ (OFV) ระบุว่ารถพลังไฟฟ้าที่มียอดขายสูงที่สุดในปี 2020 คือ Audi

รวมราคารถยนต์ไฟฟ้าในไทย ทุกรุ่นในปี 2021 ต้อนรับการมาของ ORA Good Cat

270 นิวตันเมตร ระยะทางการวิ่ง 217 กม. 2021 Lexus UX300eLexus UX 300 e

ยอดขายรถยนต์ไฟฟ้าในนอร์เวย์ พ่งสูงเกือบ 90% เอาชนะเครื่องยนต์ดีเซลและเบนซินที่แรกในโลก

3จากการรายงานของ Norwegian Road Federation (OFV-กรมการขนส่งนอร์เวย์) ในปี 2020 รถที่ขายดีที่สุดคือ Audi

'รถไฟฟ้าทุกคันในปัจจุบันดูเหมือนกันไปหมด' นายใหญ่ BMW ย้ำต้องสร้างความแตกต่างเมื่อเวลามาถึง

แม้ว่าคู่แข่งมากหน้าหลายตาจะเดินหน้าเปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าบนแพลตฟอร์มของตัวเองกันอย่างต่อเนื่อง ไม่ว่าจะเป็น Audi

"ซิลิโคน" จะเป็นทางเลือกใหม่ในการผลิตแบตเตอรี่รถยนต์ไฟฟ้าให้ อึด ทน นาน กว่าเดิม

ไม่มีส่วนประกอบที่เป็นอันตรายต่อธรรมชาติ เช่น ของเหลว กรด หรือตะกั่ว จึงปลอดภัยต่อมนุษย์และสิ่งแวดล้อมAudi

Audi e-Tron รุ่นย่อย Premium ใหม่ ราคาถูกลง 10% ตัดออพชั่นอะไรบ้าง?

Audi e-Tron รถครอสโอเวอร์พลังไฟฟ้าล้วน ซึ่งทำยอดขายไม่ดีนักในสหรัฐอเมริกา จึงได้ออกกลยุทธ์ใหม่ เปิดตัวรุ่นล่างสุดที่มีราคาเอื้อมถึงง่ายขึ้น

เปิดตัว 2021 Audi RS e-tron GT ราคา 6.39 ล้านบาท สเปคนำเข้าฝาแฝด Taycan

2021 Audi e-tron GT (อาวดี้ อี-ตรอน จีที) รถยนต์ไฟฟ้ารุ่นล่าสุดจากเยอรมนี ที่เปิดตัวในเยอรมนีเมื่อเดือนก่อน

จับตา 10 รถใหม่เตรียมเปิดตัวปี 2021 รุกตลาดโลก หลายรุ่นเข้ามาขายเมืองไทยด้วย

โดยเฉพาะสปอยเลอร์หลังในตัวแบบเชิดขึ้นที่บั้นท้าย เครื่องยนต์จะใช้เทคโนโลยีของ Subaru บล็อก 4 สูบนอน ขนาด 2.4 ลิตร ไม่มีระบบอัดอากาศAudi

เผยโฉม 2022 BMW iX รถเอสยูวีไฟฟ้าที่ดีที่สุดเวลานี้? เบียด Audi e-tron

BMW Operating System เจนเนอเรชั่นใหม่ซึ่งข่าวระบุว่าผลิตด้วยวัสดุคริสตัล BMW iX Audi

ชมคุณสมบัติเด่น 2022 Audi Q4 e-tron รถเอสยูวีไฟฟ้าขนาดเล็กแฝงความดุดัน

2022 Audi Q4 e-tron2022 Audi Q4 e-tron และ Q4 e-tron Sportback (2022 อาวดี้ คิว4 อี-ทรอน) เผยโฉมอย่างเป็นทางการ

2021 Lexus UX300e เปิดตัวใหม่จะได้ส่วนแบ่งตลาดรถไฟฟ้าหรูจาก Audi e-tron ได้หรือไม่

Premiumสำหรับ 2021 Lexus UX300e ที่เพิ่งเปิดตัวนี้จะมีความสามารถเพียงพอที่จะได้ส่วนแบ่งตลาดรถไฟฟ้าสุดหรูจาก Audi

สำรวจความนิยมแบรนด์รถยนต์ในแต่ละประเทศ ใครยืนหนึ่ง? อันดับสองค่ายใดมาชมกัน

ขณะที่ Chevrolet (เชฟโรเลต) เป็นแบรนด์ยอดนิยมในอียิปต์ ส่วน Toyota ครองส่วนแบ่งตลาดเกือบ 100% ในเยเมนAudi

รวมรถ EV เปิดตัวใหม่ในงานมอเตอร์โชว์ 2021 ราคาเริ่มตั้งแต่ 3 แสนกว่าจนถึงหลายล้าน

เพิ่มความเป็นไฟฟ้าที่ดูแลง่าย จึงทำยอดจองเยอะมาก ต้องต่อคิวรอนานเป็นปี ด้วยราคาขายเพียง 2.29 ล้านบาทAudi

พาชม 2020 Audi TT RS สีส้ม Pulse Orange 400 แรงม้า เจ้าของค่าตัว 5.299 ล้านบาท

All-New 2020 Audi TT RS (2020 อาวดี้ ทีที อาร์เอส) เปิดตัวในประเทศไทยด้วยฝึมือของอาวดี้ ไทยแลนด์ และทำราคาแบบหยุดโลกที่

2021 Audi RS Q3 Sportback ยืนยันมาไทย 19 ก.พ. นี้ คาดราคา 5 ล้านกว่าบาท สู้กับ Mercedes-AMG เต็ม ๆ

2021 Audi RS Q3 Sportback (อาวดี้ อาร์เอส คิว3 สปอร์ตแบค) เอสยูวีท้ายลาดพื้นฐานจาก Audi Q3 จะมาขายไทยวันที่

ฟังเหตุผล ทำไมรถล้ำ ๆ อย่าง 2022 Mercedes-Benz EQS ยังใช้กระจกมองข้างแบบดั้งเดิม

ผลการศึกษาพบว่าการดูภาพหน้าจอที่แสดงผลด้านหลังหรือด้านข้างตัวรถจะทำให้ผู้ขับขี่ส่วนใหญ่เวียนศีรษะ”กระจกมองข้างดิจิทัลใน Audi

Audi Thailand ปรับกลยุทธ์ฝ่า COVID-19 เน้นเพิ่มสินค้า-ทำราคาสู้-ปรับบริการรับลูกค้า

Audi Thailand (อาวดี้ ประเทศไทย) ปรับแผนงานฝ่าวิกฤต COVID-19 เน้น 3 นโบายหลัก เพิ่มความหลากหลายของสินค้า

อาวดี้เตรียมเปิดตัว 2021 Audi e-tron GT พร้อมสู้ Porsche Taycan ได้หรือไม่?

Audi e-tron GT Concept ในงาน Los Angeles Auto Show หลังจากที่มีการเปิดตัว Audi e-tron Quattro และ รถอเนกประสงค์

2020 Audi e-tron Sportback จ่อลุยเมืองไทยสัปดาห์หน้า คาดราคาทะลุ 5.3 ล้านบาท

บริษัท ไมซ์สเตอร์ เทคนิค จำกัด ผู้จำหน่ายรถยนต์ Audi ในประเทศไทยเตรียมเปิดตัว 2020 Audi e-tron Sportback

รีวิว Q&A audi e tron scooter price

What is the future of electric cars in India?

With rapid urbanization, rising income, government support and policies has helped the country to become the world’s 4th largest automobile market in 2017.[1] The country also has one of the largest road networks in the world, covering more than 5.5 million kms. Due to improved connectivity between cities, towns and villages more than 64% of all the goods are transported via roads and around 90% of the country’s passenger traffic uses road network for travelling.[2] Growth in sales of automobiles contributed to the increase in the demand of oil consumption and rise in the greenhouse gases. In 2018, India is the 3rd largest importer of crude oil and around 80% of its oil needs are fulfilled through imports[3]. After China and the US, India is also the 3rd largest emitter of Greenhouse gases in the world[4]. Even the report on AQI (Air Quality Index) for the top 10 countries with the worst air pollution index shows the unhealthy air pollution level which is really alarming[5]. Under the Paris Agreement, India has pledged a 33-35% reduction in the “emissions intensity” of its economy by 2030, compared to 2005 levels. To achieve this target, India has started working in reducing its dependence on fossil fuels. Out of various initiatives, Government of India launched National Electric Mobility Mission Plan (NEMMP) 2020 in the year 2013. This initiative was launched with an aim to achieve national fuel security, providing affordable and environmentally friendly transportation and creation of employment opportunities by developing competitive & world class manufacturing facility for electric vehicles.[6] Inline with its objective, Government of India is pushing for a complete conversion of three-wheelers, scooters and motorcycles with engine capabilities of less than 150cc to electric by 2023 and 2025[7] . But there are certain challenges that are associated with the mass adoption of electric vehicles in India. Challenges: 1) One of the significant factors for the slow growth of EVs is their higher price which is around 2-2.5 times more than the similar conventional vehicles.[8] 2) The range per charge for electric vehicle is also a major concern. Higher range will need higher battery capacity and it will lead to increase in the price of electric vehicles and thus, making it unaffordable by the majority of people. 3) There is a need to develop robust charging infrastructure which is essential for the faster adoption of electric vehicles. This will also help in addressing the range-related anxiety among the people. 4) Refuelling the tank of conventional vehicles (internal combustion engine) will hardly take 5-6 minutes. Whereas, in case of EVs even the fast charging options on luxury cars like the Mercedes-Benz EQC and Audi e-tron need a minimum of 30-40 minutes for charging the batteries.[9] 5) This also require our cities, residential complex, shopping malls etc. to be designed in such a way that provide better parking facilities and sufficient open spaces with charging infrastructure to accommodate large fleet of vehicles.[10] 6) The important component of electric vehicle is its battery and currently all electric vehicles use lithium-ion batteries (LIBs). These batteries are expensive and don’t support long distance travel. 7) The critical element that are present in these batteries are lithium & cobalt. Major problem with these metals is that they are available in only few countries. 60% of the world’s total reserves of cobalt is in Congo and 65% of lithium reserves is with Bolivia and Chile. 8) China the largest producer of electric vehicles has captured more than 60% of the global battery market share. To maintain its supremacy and to become a global hub of manufacturing EVs and batteries, it has purchased the mines in Congo, Chile, Bolivia and Australia.[11] 9) In 2016, the Indian government announced that the country would skip the BS-V norms altogether and adopt BS-VI norms by 2020. Expert estimated that industry would have to spend more than Rs 60,000 crore to comply with BS-VI norms. This makes more investment in electric vehicles a challenge.[12] 10) Switching to EVs will also need skilled manpower to tackle the problems associated with it. So, the country has to reskill the large number of mechanics to make them aware of the technicalities of the vehicles. 11) Electric vehicles will also eliminate the need of various auto components like engine valves, pistons, fuel injection systems, cooling systems, exhaust pipe etc. that are used in internal combustion engine vehicles. As a result, the survival of various auto ancillary manufacturing unit could become unviable and thus it will put around 1.5 million jobs at risk.[13] Implementation of EVs need long term approach and proper planning because any haphazard and forceful decision, will have an adverse effect on automotive industries. Meanwhile, the nation should invest more in R&D to become a leader in next generation battery technology that will reduce our dependence on other countries. Image Source: https://niti.gov.in/writereaddata/files/document_publication/EV_report.pdf Footnotes [1] Automobile Industry in India [2] Road Network in India: National Highways, Projects, Govt Initiatives [3] India's oil import bill to jump by 25% in FY18 [4] The Carbon Brief Profile: India [5] World's Air Pollution: Real-time Air Quality Index [6] Implementation of National Electric Mobility Mission Plan [7] India's electric vehicle journey so far: A story of nudges and trudges [8] http://www.siam.in/uploads/filemanager/114SIAMWhitePaperonElectricVehicles.pdf [9] Opinion: India’s Electric Vehicle Challenge [10] https://www.pwc.in/assets/pdfs/publications/2018/use-of-electric-vehicles-to-transform-mass-transportation-in-india.pdf [11] Dream or nightmare: Why India should postpone its electric vehicle plans for ten years [12] Why the government is betting big on EVs, and why the gambit has automobile industry worried - ET EnergyWorld [13] Why the government is betting big on EVs, and why the gambit has automobile industry worried - ET EnergyWorld

Is it time for me to buy an electric vehicle? If yes, which one should I buy, and why?

It depends entirely on what you plan to use the e-car for. Most electric vehicles will do intra-city commutes pretty well. But I doubt whether they can really run on highways with an unreliably small battery pack. Models available E2o plus - 11 kWh battery (subsidy 1.1 Lakh), 41 HP, 110–140 km range, 80 kmph. e-Verito - 18.55 kWh battery (subsidy 1.855 Lakh), 41 HP, 140 Km range, 86 kmph. e-Supro passenger minivan - 14.4 kWh battery (subsidy 1.44 Lakh), 33.33 HP, 110–120 Km range, 60 kmph. Tata Tigor EV - 130 km range, 100 kmph, 41 HP, 15.55 kWh battery (subsidy 1.5552 Lakh) Mahindra Electric- Explore range of electric cars in India Upcoming models in 2019 Nissan Leaf KUV 100 electric Audi e-Tron Hyundai Kona EV Upcoming in 2020 XUV 300 electric Tiago EV Nexon EV and many more. Subsidy: ₹ 10k per kWh of battery pack; under FAME 2. You can also buy e-scooters which have become better value for money. For very minimal requirement, you can get Flash E5 at low price.

Will India adapt to Electric Vehicles knowing the fact that people still laugh at electric scooters or bike?

People no longer ridicule the power of electric after looking at Tesla’s cars. Tesla has really upped the game here and the oil barons now find it to keep up their petrol diesel sales because of BS VI norms and support to electric vehicles or alternate fuel vehicles. People are interested in EVs, and now just anyone can own an electric two wheeler, owing to their features becoming smarter and their prices coming to competitive level or at par with petrol two wheelers. There are people who are buying electric scooters and cycles. Not just that, these vehicles have started to get lithium ion battery, with 3 to 5 years life. By next year, scooters and cycles might include a small electric drivetrain. And the scooter and e-cycle markets with grow from what they had been till late 2018. By 2020, many electric cars like Nissan Leaf, Hyundai Kona and Audi e-Tron will be launched in India, stepping up the game further. In fact Kona will be manufactured in-house at Hyundai’s factory in Chennai. Tata will launch the Tiago and Tigor EVs for private use and Mahindra will launch e-KUV100 electric micro-SUV, all three will be in the 7–12 Lakh price range. Till now the cheapest electric car we have is the Mahindra E2O Plus hatchback; with just 110–130 km range, 80 km/h maximum speed that comes at 7–8 Lakhs price tag. If you have taken Zoomcar services, you might have met with this car atleast once….and its price tag might make you gasp; not laugh. People are not laughing at electric vehicles today; they have taken a liking towards them.

What is the best electric car on the market?

The best EVs are yet to come: Nissan leaf coming this year Hyundai Kona coming this year XUV 300 electric coming next year Tiago EV coming this year Tigor EV Nexon EV coming next year Mahindra E2O plus Mahindra E-verito Mahindra E-supro minivan Mahindra E-KUV100 coming this year Audi e-Tron coming this year Bajaj Qute electric - coming some years later It is a good sign people are interested in EVs. But E2O plus is the cheapest of all EVs, but the range (100–110 km/chg) and top speed (80 km/h) are not upto the mark and such, small car does not require too much intelligence. Same problem with E-verito: you will just hate what you get with this obnoxiously high priced sedan, 110–130 km/chg range, 86 km/h on full load and around 10–11 lakhs price! and there is nothing worthy of a 12 Lakh price tag in the e-supro. Anyway, I request you to look at e-scooters and e-rickshaw:: Mahindra Treo (130 km/chg, 45 km/h, 3.5 hours to full charge, lithium ion battery 7.69 kWh, 5.4 kW motor, 5 seats), in low price range (~ 2.5 Lakhs) and Okinawa i-Praise, if you can afford a small underseat storage of 7 liters.

FAQs ที่เกี่ยวข้อง audi e tron scooter price

  • Q

    ปีที่เปิดตัวของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    ลูกชาย คนเล็ก

    มีปีที่เปิดตัวและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
  • Q

    ระบบบันทึกตำแหน่งเบาะนั่งของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    คน เคียงข้าง

    มีระบบบันทึกตำแหน่งเบาะนั่งและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
  • Q

    บอกภายนอกของAudi E Tronหน่อย.

    ซุ้ม ส. เมธาสิทธิ์

    ภายนอก ของ Audi E Tron มีดังนี้

    อ่านเพิ่มเติม

Tags

หน้าหลัก