แท็ก

audi e tron sedan interior

บทความที่เกี่ยวข้อง audi e tron sedan interior

Audi e-Tron รุ่นย่อย Premium ใหม่ ราคาถูกลง 10% ตัดออพชั่นอะไรบ้าง?

Audi e-Tron รถครอสโอเวอร์พลังไฟฟ้าล้วน ซึ่งทำยอดขายไม่ดีนักในสหรัฐอเมริกา จึงได้ออกกลยุทธ์ใหม่ เปิดตัวรุ่นล่างสุดที่มีราคาเอื้อมถึงง่ายขึ้น

Review: 2019-2020 Audi e-tron เอสยูวีพรีเมียมพลังงานไฟฟ้า

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากยุโรป ส่งรถเอสยูวีอเนกประสงค์หรูพลังงานไฟฟ้าอย่าง 2019-2020 Audi e-tron

ชมคันจริง 2020 Audi e-Tron Sportback ขายไทยในราคา 5.299 ล้านบาท มีดีแค่หลังคาลาดลงรึเปล่า?

2020 Audi e-tron Sportback (อาวดี้ อี-ตรอน สปอร์ตแบ็ค) เปิดตัวขายในไทยแล้วด้วยราคา 5,299,000 บาท เป็นรถเอสยูวีพลังไฟฟ้าล้วน

Owner Review : ผมว่าการตกแต่งภายใน Mazda 3 Sedanให้ความรู้สึกแพงกว่าพวก BMW และ Audi

**บทความนี้เป็นประสบการณ์ส่วนตัวของเจ้าของ 2020 Mazda 3 Sedan และไม่จำเป็นต้องสะท้อนถึงมุมมองของ AutoFun

2021 Audi e-tron GT เตรียมบุกไทยปีนี้ พร้อมตระกูล RS อีกหลายรุ่น

ซึ่งรวมไปถึงรถยนต์สปอร์ตไฟฟ้า Audi e-tron GT (อาวดี้ อี-ตรอน จีที) ที่จะเปิดตัวในตลาดโลกในสัปดาห์หน้า

เปิดตัว 2021 Audi RS e-tron GT ราคา 6.39 ล้านบาท สเปคนำเข้าฝาแฝด Taycan

2021 Audi e-tron GT (อาวดี้ อี-ตรอน จีที) รถยนต์ไฟฟ้ารุ่นล่าสุดจากเยอรมนี ที่เปิดตัวในเยอรมนีเมื่อเดือนก่อน

Review 2020 Audi e-tron Sportback รถไฟฟ้าเสียบปลั๊ก 5.299 ล้านบาท ครบทั้งแรงทั้งหรูแบบไร้คู่แข่ง

2020 Audi e-tron Sportback 55 quattro S line (อาวดี้ อี-ตรอน สปอร์ตแบ็ค) รถยนต์ไฟฟ้าทรงเอสยูวีคูเป้จากค่ายสี่ห่วง

เปิดตัว 2020 Audi e-tron Sportback ค่าตัว 5.299 ล้านบาท จำกัดโควต้า 15 คันในไทย

2020 Audi e-tron Sportback 55 quattro S line (อาวดี้ อี-ทรอน สปอร์ตแบ็ก) เปิดตัวอย่างเป็นทางการในไทย

เป็นไปได้? ผู้บริหาร Audi ชี้รถพลังไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่เล็กลงในอนาคต

ซีอีโอ Audi (อาวดี้) ออกมาให้ความเห็นว่ารถยนต์ไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่ขนาดเล็กลงในอนาคต เมื่อเทคโนโลยีการชาร์จไฟและจุดชาร์จไฟมีพัฒนาการก้าวหน้ามากขึ้นจากการแข่งขันด้านพละกำลังทั้งแรงม้าและแรงบิดของรถเครื่องยนต์สันดาปในอดีต

แบงค์บอกต่อ CX-5 ลดเหลือ 1,160,000 บาทกับ Audi อัดดอกเบี้ย 0% ก่อนงาน Motor Expo 2020

Mazda และ Audi นำรถมาลดราคา และขนแคมเปญงาน Motor Expo 2020 เพื่อให้ลูกค้าได้ออกมาจับจองกันก่อน พร้อมแล้ววันนี้Mazda

ดูเพิ่มเติม

พาชม 2020 Audi TT RS สีส้ม Pulse Orange 400 แรงม้า เจ้าของค่าตัว 5.299 ล้านบาท

All-New 2020 Audi TT RS (2020 อาวดี้ ทีที อาร์เอส) เปิดตัวในประเทศไทยด้วยฝึมือของอาวดี้ ไทยแลนด์ และทำราคาแบบหยุดโลกที่

Audi เดินหน้าเข้าสู่ยุครถยนต์ไฟฟ้าเต็มตัวภายใน 2035 หลัง Audi e-tron ขายได้ 9,227 คัน ขึ้นอันดับ 1 ใน Norway

2035ซึ่งจะมีการแจ้งแผนออกมาในอีกไม่กี่เดือน พร้อมสถานะของโรงงานที่จะต้องเปลี่ยนไปผลิตแบบไฟ้าแบบเต็มตัวยอดขาย e-Tron

Audi เปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าสปอร์ตรุ่นใหม่ 2022 Audi e-tron GT และ Audi RS e-tron GT เริ่ม 3,621,000 บาท

Coupe คือ 2022 Audi e-tron GT (อาวดี้ อีทรอน จีที) เริ่ม 3,621,000 บาท และ Audi RS e-tron GT (อาวดี้

Review: 2020 Audi A4 สปอร์ตซีดานเพื่อผู้นำทุกไลฟ์สไตล์

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากฝั่งยุโรป ส่ง 2020 Audi A4 (อาวดี้ เอ4) รถซีดานสายสปอร์ต ที่มีการออกแบบทันสมัย

2021 Audi RS Q3 Sportback ยืนยันมาไทย 19 ก.พ. นี้ คาดราคา 5 ล้านกว่าบาท สู้กับ Mercedes-AMG เต็ม ๆ

2021 Audi RS Q3 Sportback (อาวดี้ อาร์เอส คิว3 สปอร์ตแบค) เอสยูวีท้ายลาดพื้นฐานจาก Audi Q3 จะมาขายไทยวันที่

เผยโฉม 2022 BMW iX รถเอสยูวีไฟฟ้าที่ดีที่สุดเวลานี้? เบียด Audi e-tron

BMW Operating System เจนเนอเรชั่นใหม่ซึ่งข่าวระบุว่าผลิตด้วยวัสดุคริสตัล BMW iX Audi

ข้อดีข้อเสียที่ควรรู้ก่อนถอย Audi A4 Sedan

Audi A4 Sedan ด้วยดีไซน์โดดเด่นสวยหรู ทำให้หลายคนอยากจับจองเป็นเจ้าของAudi A4 Sedan เป็นหนึ่งในรถซีดานของค่าย

Audi Thailand ปรับกลยุทธ์ฝ่า COVID-19 เน้นเพิ่มสินค้า-ทำราคาสู้-ปรับบริการรับลูกค้า

Audi Thailand (อาวดี้ ประเทศไทย) ปรับแผนงานฝ่าวิกฤต COVID-19 เน้น 3 นโบายหลัก เพิ่มความหลากหลายของสินค้า

ควักเพิ่ม 2 แสน! ทำไมถึงควรเลือก 2020 Audi e-tron Sportback มากกว่า e-tron สแตนดาร์ด

2020 Audi e-tron Sportback (อาวดี้ อี-ทรอน สปอร์ตแบ็ก) รุ่นใหม่เปิดตัวลุยตลาดบ้านเราแล้วด้วยราคา 5.299

Review: 2021 New Mazda2 Sedan รถยนต์สไตล์คนเมือง

Mazda (มาสด้า) หนึ่งในค่ายรถยอดนิยมในไทยส่ง Mazda 2 Sedan(มาสด้า2 ซีดาน) ในกลุ่ม 2021 New Mazda2 Collection

ชมคุณสมบัติเด่น 2022 Audi Q4 e-tron รถเอสยูวีไฟฟ้าขนาดเล็กแฝงความดุดัน

2022 Audi Q4 e-tron2022 Audi Q4 e-tron และ Q4 e-tron Sportback (2022 อาวดี้ คิว4 อี-ทรอน) เผยโฉมอย่างเป็นทางการ

2020 Audi A4 Sedan ความคุ้มค่าราคา 2.499 ล้านบาท กับค่าตัวที่หายไป 2 แสนบาท

Audi A4 (อาวดี้ เอ4) ดูเหมือนจะเป็นรถยนต์นั่งขนาดเล็กที่ค่าย Audi Thailand นั้นไม่ค่อยได้ให้ความสำคัญในการทำตลาดอย่างต่อเนื่องในช่วงที่ผ่านมา

2020 Audi e-tron Sportback จ่อลุยเมืองไทยสัปดาห์หน้า คาดราคาทะลุ 5.3 ล้านบาท

บริษัท ไมซ์สเตอร์ เทคนิค จำกัด ผู้จำหน่ายรถยนต์ Audi ในประเทศไทยเตรียมเปิดตัว 2020 Audi e-tron Sportback

อาวดี้เตรียมเปิดตัว 2021 Audi e-tron GT พร้อมสู้ Porsche Taycan ได้หรือไม่?

Audi e-tron GT Concept ในงาน Los Angeles Auto Show หลังจากที่มีการเปิดตัว Audi e-tron Quattro และ รถอเนกประสงค์

ส่องข้อดีข้อเสียก่อนถอย Mazda 3 Sedan

2020 (มาสด้า 3 ซีดาน) แล้วด้วยความที่ Mazda 3 Sedan เป็นรถยอดนิยม ทำให้หลายคนสนใจที่จะเป็นเจ้าของ และปีที่ผ่านมา

ส่องข้อดีข้อเสีย Mazda 2 Sedan ก่อนให้เป็นรถคู่ใจ

Mazda 2 Sedan 2020 (มาสด้า 2 ซีดาน) รถซีดานขนาดเล็กที่เรียกได้ว่าเป็นตัวเด่นของค่าย Mazda (มาสด้า) ก็ว่าได้

2021 Lexus UX300e เปิดตัวใหม่จะได้ส่วนแบ่งตลาดรถไฟฟ้าหรูจาก Audi e-tron ได้หรือไม่

Premiumสำหรับ 2021 Lexus UX300e ที่เพิ่งเปิดตัวนี้จะมีความสามารถเพียงพอที่จะได้ส่วนแบ่งตลาดรถไฟฟ้าสุดหรูจาก Audi

ชมงาน BIMS 2021 ดู GWM มาแรง MG Extender หน้าใหม่ หรือ Audi e-tron GT และอื่น ๆ เรารวมไว้ให้คุณแล้วที่นี่

ๆ ร้อน ๆ ก็คือ Audi Q5 (อาวดี้ คิว5) ที่มาพร้อมชุดแต่งเอสไลน์ ทั้งภายในและภายนอก รวมไปถึงช่วงล่างที่ได้รับการปรับแต่งใหม่

ยอดขายรถยนต์ไฟฟ้าในนอร์เวย์ พ่งสูงเกือบ 90% เอาชนะเครื่องยนต์ดีเซลและเบนซินที่แรกในโลก

3จากการรายงานของ Norwegian Road Federation (OFV-กรมการขนส่งนอร์เวย์) ในปี 2020 รถที่ขายดีที่สุดคือ Audi

รวมรถ EV เปิดตัวใหม่ในงานมอเตอร์โชว์ 2021 ราคาเริ่มตั้งแต่ 3 แสนกว่าจนถึงหลายล้าน

เพิ่มความเป็นไฟฟ้าที่ดูแลง่าย จึงทำยอดจองเยอะมาก ต้องต่อคิวรอนานเป็นปี ด้วยราคาขายเพียง 2.29 ล้านบาทAudi

รีวิว Q&A audi e tron sedan interior

How do the Tesla Y and the Audi E-Tron compare on all fronts?

I recently test drove the 2020 Audi e-Tron and although I haven’t driven the Model Y yet, my wife’s daily driver is a 2019 Model 3 and I’ve driven the 2019 Model X fairly extensively. My observations are that the Audi has nicer exterior build quality and overall exterior styling. The Model Y (as well as our own Model 3, and the Model X) is a goofy looking car. Not the most attractive design even to somebody who owns one. I’ve read about fit and finish problems with early model Teslas, but ours hasn’t been an issue. Audi wins by a large margin here. I’ve grown to really like the stark Tesla interiors. It’s just cleaner, less cluttered, and far more user friendly once you adjust your brain of traditional car layouts. The features are also far more well thought out and always leave me saying “What a brilliant feature!”. The Audi seats are a bit better padded and there’s a bit less wind noise, but the dizzying array of buttons and gimmicky controls (especially the shifter) is comically bad. Tesla wins here. My own daily driver is an Alfa Romeo which is one of the best drivers cars out there. But after driving my wife’s Tesla to the office a few times in traffic and trusting the autopilot, I’ve hesitantly had to admit that the Tesla is a far superior car in traffic. In contrast, Audi’s adaptive cruise control (their top version and answer to autopilot) is extremely primitive in comparison. The Audi we tested has a range that is 100 miles shorter than our Tesla on top of that. On a curvy road, the Audi feels good, but still feels like an SUV (albeit a good handling SUV). In comparison, the Model X’s that I regularly drive feel more like sports sedans. I never had to charge the Audi that I test drove but my understanding is that it’s far slower than Tesla’s systems. Tesla wins by a long margin in tech. I do recall thinking to myself after test driving the Audi e-Tron that I’m glad we chose the Tesla. The Tesla may not be the best looking car on the road, but it pretty much wins in every other area.

Should Tesla be worried Audi built an electric concept car which will travel 0-60 in 2 seconds?

The concept car is worrisome, but it is the production e-tron that Tesla should be worried about. As a former Model X owner with an order for a first edition e-tron, let me explain. The $50,000 premium for a performance Model X or S is a gimmick. Yes, it's great to be the fastest car from the stoplight, but it is so fast that it is not practical. You get tunnel vision because your brain can only process what is front of you. This is only practical for short bursts of speed before it is dangerous. And it kills your electric range, much like burning a few gallons of gas racing away when the light turns green. The Model X is a wonderful suv. It is quiet, fast, and innovative. However, it is as wide as an F-150, the falcon wing doors are silly, the interior is spartan, there are a few rookie mistakes, and the build gaps are enormous, so the quality control is consistent with a new automaker. The Model 3 is outselling all other luxury sport sedans. Everyone wants an affordable Tesla. But what if they had started with the Model Y, a midsize SUV, which is what everyone really wants? The Model Y will debut after electric SUVs from Audi, Mercedes, Volvo, BMW, and even Hyundai and Kia. Huh? It will not be unique when it hits production. When our lease was up on the Model X, the customer loyalty efforts by Tesla consisted of an email asking me what I wanted to do next. That's it. I'd probably be in another X if the'd bothered to show me the improvements and ask for my business. I guess they're not too worried about Audi! Then the lease return was painful as they try and earn a bunch of more money through nickel and dime issues and undisclosed fees. Weak. So, I'm looking forward to the e-tron. Better size, better fit and finish, super nice interior, a vast dealer network, and no falcon wing doors!

How is the Audi e-tron SUV different from the Tesla Model-X?

Tesla cars have one big drawback: They are noisy. At highway speed, a Tesla X has a higher level of interior noise than a German luxury sedan with a Turbodiesel engine. So, getting a car really silent inside is not only a matter of the engine, it also is a matter of thousands of details with the suspension and the body. From what I‘ve read, the Audi is more silent than the Tesla at highway speeds, making the Audi appear more luxurious. Apart from that, Audi took far more emphasis on making the e-tron behave like an ordinary Audi Luxury SUV, not like a revolutionary electric vehicle. In order to deliver a smooth ride for the passengers, Audi sacrificed a little bit of the throttle response. So a Tesla may beat an e-tron at the drag strip, but an e-tron may be more comfortable. I found 3.2 seconds for 0 to 60 mph for the Tesla X P100D and only 5.7 seconds for the Audi. This may sound lame, but the Lamborghini Miura, one of the fastest supercars of its time, needed 6.7 seconds;-) The Audi cockpit resembles to the ergonomically refined cockpits you are used in other top of the line Audis, while the Tesla features the big 17 inch touchscreen. It is a matter of taste but I assume that you can better operate the Audi without looking at the controls. A big Tesla advantage is the Tesla supercharger network, which is for free if your car is old enough. Audi has teamed up with Mercedes and other partners to set up a quickcharger network. However, this will not be for Audis only, even Teslas can charge there. The Tesla is significantly more expensive. In Germany the MSRP of an Audi e-tron is about 90,000 Euro, a model X is more than 130,000 Euro.

Which one is better: Audi or BMW?

First things first — here’s the classic picture which Audi fans like myself trot out when this question comes up: But the reality is that this is very much an “eye of the beholder” question with no correct answer. A lot of people will use various classic arguments to push one brand ahead of the other (driven wheels, racing pedigree, driving feel), but all these attributes have changed in the actual cars in recent years. Let’s look at some of those recent developments: BMW makes FWD cars now, and Audi makes sportscars which can send 100% of the power to the rear. BMW xDrive is specced on a lot of cars these days, too, and it’s an excellent system. So much for that whole RWD vs FWD argument that kept us fans going for decades. Audi interior quality has gone up, BMW interior quality has leveled off. BMW’s M cars were built on an incredible race-car lineage that they no longer pursue; Audi’s racing lineage was nowhere near as strong, but that has grown over time. Audi makes a supercar; BMW does not. Audi and BMW fight for second place behind Mercedes when it comes to top-end luxury sedans and limousines. Sure, it’s a close fight with no clear winner, but who really cares if you aren’t actually the best? The migration to electric power is going to change both brands, by quite a bit. I’ve driven an Audi e-tron vehicle…. feels like a regular Audi, just heavier in the corners. I’ve also driven the BMW i3, and while it’s great, and I’d be very happy to own one, it didn’t feel like a BMW to me.

If there was no such thing as a Tesla, which electric car would you buy?

If there was no such thing as a Tesla, which electric car would you buy? First - if there was no Tesla and Elon Musk in the previous decade, the move to electric vehicles would go half the speed or even less. The rest of the industry saw EVs just as short-range commuter cars. Tesla is the only one which really pushed the ability to go on long road trips and rapid charge really fast. But if you ask for Tesla’s alternatives - today? End of 2020? Which could be the next best alternative? Instead of Tesla Model S Long Range ? Porsche Taycan 4S Plus . Instead of Tesla Model S Performance ? Porsche Taycan Turbo or Porsche Taycan Turbo S In either case, the alternative has less range and is significantly more expensive, but the ride and interior materials are said to be a bit better. Instead of Tesla Model X Long Range ? Audi e-tron 55 quattro Instead of Tesla Model X Performance ? Audi e-tron S 55 quattro Audi offers better soundproofing, but consumes a lot more and has significantly less range - and has space only for 5 and not for 7 people. Instead of Tesla Model 3 Standard Range Plus ? Well, it doesn’t have a direct competitor since it is a sedan. In this case the closest competitors by price are Hyundai Kona Electric 64 kWh and Kia e-Niro 64 kWh , both being crossovers, both offering slightly more range, but show their disadvantage on longer trips since they rapid charge at only half the speed. Tesla Model 3 Long Range or Tesla Model 3 Long Range Performance don’t have a close competitor either, the closest could be the Polestar 2 , but it seems to be inefficient almost like an Jaguar i-Pace - and rapid charging speed is about half the speed of a Tesla, especially at colder temperatures. Instead of Tesla Model Y Long Range ? Polestar 2 , but while the build is good, (as explained) it lacks the efficiency, range, rapid charging speed and it has no heat pump. Tesla Model Y Long Range Performance ? Audi e-tron Sportback 55 quattro . The build is good, it comes close to the performance and even rapid charging speed, but it has less range and more importantly - it is significantly more expensive. The alternatives to Model 3 and Model Y are also the Volkswagen ID.3 , Volkswagen ID.4 or Skoda Enyaq iV (all coming in many variants), but most of them are not on the market yet. Smaller cars? Opel Corsa-e , Peugeot e-208 and Peugeot e-2008 SUV are cheaper, but their smaller size, shorter range and slower charging (roughly at the speed of the Kona and e-Niro) don’t make them a Tesla competitor, more like an alternative. When it comes to the software updates, charging network, autonomous driving or a vision of it, there are no alternatives, just more or less near approximations.

FAQs ที่เกี่ยวข้อง audi e tron sedan interior

  • Q

    ระบบทำความร้อนของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    ชินณพัฒน์

    มีระบบทำความร้อนและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
  • Q

    เซ็นเซอร์ตรวจจับการชนของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    Tee Rayong

    มีเซ็นเซอร์ตรวจจับการชนและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
  • Q

    ระยะห่างระหว่างล้อคู่หลังของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    ตี้ดี๊ด๊าปาทังกี้ปาทังก้า

    มีระยะห่างระหว่างล้อคู่หลังและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
หน้าหลัก