แท็ก

audi e tron sweden

บทความที่เกี่ยวข้อง audi e tron sweden

เผยโฉม 2022 BMW iX รถเอสยูวีไฟฟ้าที่ดีที่สุดเวลานี้? เบียด Audi e-tron

BMW Operating System เจนเนอเรชั่นใหม่ซึ่งข่าวระบุว่าผลิตด้วยวัสดุคริสตัล BMW iX Audi

2020 Audi e-tron Sportback จ่อลุยเมืองไทยสัปดาห์หน้า คาดราคาทะลุ 5.3 ล้านบาท

บริษัท ไมซ์สเตอร์ เทคนิค จำกัด ผู้จำหน่ายรถยนต์ Audi ในประเทศไทยเตรียมเปิดตัว 2020 Audi e-tron Sportback

2021 Audi RS Q3 Sportback ยืนยันมาไทย 19 ก.พ. นี้ คาดราคา 5 ล้านกว่าบาท สู้กับ Mercedes-AMG เต็ม ๆ

2021 Audi RS Q3 Sportback (อาวดี้ อาร์เอส คิว3 สปอร์ตแบค) เอสยูวีท้ายลาดพื้นฐานจาก Audi Q3 จะมาขายไทยวันที่

เปิดตัว 2020 Audi e-tron Sportback ค่าตัว 5.299 ล้านบาท จำกัดโควต้า 15 คันในไทย

2020 Audi e-tron Sportback 55 quattro S line (อาวดี้ อี-ทรอน สปอร์ตแบ็ก) เปิดตัวอย่างเป็นทางการในไทย

ชมคุณสมบัติเด่น 2022 Audi Q4 e-tron รถเอสยูวีไฟฟ้าขนาดเล็กแฝงความดุดัน

2022 Audi Q4 e-tron2022 Audi Q4 e-tron และ Q4 e-tron Sportback (2022 อาวดี้ คิว4 อี-ทรอน) เผยโฉมอย่างเป็นทางการ

จับตา 10 รถใหม่เตรียมเปิดตัวปี 2021 รุกตลาดโลก หลายรุ่นเข้ามาขายเมืองไทยด้วย

โดยเฉพาะสปอยเลอร์หลังในตัวแบบเชิดขึ้นที่บั้นท้าย เครื่องยนต์จะใช้เทคโนโลยีของ Subaru บล็อก 4 สูบนอน ขนาด 2.4 ลิตร ไม่มีระบบอัดอากาศAudi

ชมคันจริง 2020 Audi e-Tron Sportback ขายไทยในราคา 5.299 ล้านบาท มีดีแค่หลังคาลาดลงรึเปล่า?

2020 Audi e-tron Sportback (อาวดี้ อี-ตรอน สปอร์ตแบ็ค) เปิดตัวขายในไทยแล้วด้วยราคา 5,299,000 บาท เป็นรถเอสยูวีพลังไฟฟ้าล้วน

ยอดขายรถยนต์ไฟฟ้าในนอร์เวย์ พ่งสูงเกือบ 90% เอาชนะเครื่องยนต์ดีเซลและเบนซินที่แรกในโลก

3จากการรายงานของ Norwegian Road Federation (OFV-กรมการขนส่งนอร์เวย์) ในปี 2020 รถที่ขายดีที่สุดคือ Audi

Audi Thailand ปรับกลยุทธ์ฝ่า COVID-19 เน้นเพิ่มสินค้า-ทำราคาสู้-ปรับบริการรับลูกค้า

Audi Thailand (อาวดี้ ประเทศไทย) ปรับแผนงานฝ่าวิกฤต COVID-19 เน้น 3 นโบายหลัก เพิ่มความหลากหลายของสินค้า

Review 2020 Audi e-tron Sportback รถไฟฟ้าเสียบปลั๊ก 5.299 ล้านบาท ครบทั้งแรงทั้งหรูแบบไร้คู่แข่ง

2020 Audi e-tron Sportback 55 quattro S line (อาวดี้ อี-ตรอน สปอร์ตแบ็ค) รถยนต์ไฟฟ้าทรงเอสยูวีคูเป้จากค่ายสี่ห่วง

ดูเพิ่มเติม

Review: 2019-2020 Audi e-tron เอสยูวีพรีเมียมพลังงานไฟฟ้า

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากยุโรป ส่งรถเอสยูวีอเนกประสงค์หรูพลังงานไฟฟ้าอย่าง 2019-2020 Audi e-tron

"ซิลิโคน" จะเป็นทางเลือกใหม่ในการผลิตแบตเตอรี่รถยนต์ไฟฟ้าให้ อึด ทน นาน กว่าเดิม

ไม่มีส่วนประกอบที่เป็นอันตรายต่อธรรมชาติ เช่น ของเหลว กรด หรือตะกั่ว จึงปลอดภัยต่อมนุษย์และสิ่งแวดล้อมAudi

ฟังเหตุผล ทำไมรถล้ำ ๆ อย่าง 2022 Mercedes-Benz EQS ยังใช้กระจกมองข้างแบบดั้งเดิม

ผลการศึกษาพบว่าการดูภาพหน้าจอที่แสดงผลด้านหลังหรือด้านข้างตัวรถจะทำให้ผู้ขับขี่ส่วนใหญ่เวียนศีรษะ”กระจกมองข้างดิจิทัลใน Audi

สำรวจความนิยมแบรนด์รถยนต์ในแต่ละประเทศ ใครยืนหนึ่ง? อันดับสองค่ายใดมาชมกัน

ขณะที่ Chevrolet (เชฟโรเลต) เป็นแบรนด์ยอดนิยมในอียิปต์ ส่วน Toyota ครองส่วนแบ่งตลาดเกือบ 100% ในเยเมนAudi

อาวดี้เตรียมเปิดตัว 2021 Audi e-tron GT พร้อมสู้ Porsche Taycan ได้หรือไม่?

Audi e-tron GT Concept ในงาน Los Angeles Auto Show หลังจากที่มีการเปิดตัว Audi e-tron Quattro และ รถอเนกประสงค์

Audi เดินหน้าเข้าสู่ยุครถยนต์ไฟฟ้าเต็มตัวภายใน 2035 หลัง Audi e-tron ขายได้ 9,227 คัน ขึ้นอันดับ 1 ใน Norway

2035ซึ่งจะมีการแจ้งแผนออกมาในอีกไม่กี่เดือน พร้อมสถานะของโรงงานที่จะต้องเปลี่ยนไปผลิตแบบไฟ้าแบบเต็มตัวยอดขาย e-Tron

ควักเพิ่ม 2 แสน! ทำไมถึงควรเลือก 2020 Audi e-tron Sportback มากกว่า e-tron สแตนดาร์ด

2020 Audi e-tron Sportback (อาวดี้ อี-ทรอน สปอร์ตแบ็ก) รุ่นใหม่เปิดตัวลุยตลาดบ้านเราแล้วด้วยราคา 5.299

นอร์เวย์ผงาดชาติแรกยอดขายรถพลังไฟฟ้าแซงรถเครื่องยนต์สันดาป – แล้วเมืองไทยล่ะ?

จะพบว่ารถพลังไฟฟ้ามีสัดส่วนยอดขายเพียง 1% เท่านั้นสมาคมยานยนต์แห่งนอร์เวย์ (OFV) ระบุว่ารถพลังไฟฟ้าที่มียอดขายสูงที่สุดในปี 2020 คือ Audi

2021 Audi e-tron GT เตรียมบุกไทยปีนี้ พร้อมตระกูล RS อีกหลายรุ่น

ซึ่งรวมไปถึงรถยนต์สปอร์ตไฟฟ้า Audi e-tron GT (อาวดี้ อี-ตรอน จีที) ที่จะเปิดตัวในตลาดโลกในสัปดาห์หน้า

2021 Lexus UX300e เปิดตัวใหม่จะได้ส่วนแบ่งตลาดรถไฟฟ้าหรูจาก Audi e-tron ได้หรือไม่

Premiumสำหรับ 2021 Lexus UX300e ที่เพิ่งเปิดตัวนี้จะมีความสามารถเพียงพอที่จะได้ส่วนแบ่งตลาดรถไฟฟ้าสุดหรูจาก Audi

รวมราคารถยนต์ไฟฟ้าในไทย ทุกรุ่นในปี 2021 ต้อนรับการมาของ ORA Good Cat

270 นิวตันเมตร ระยะทางการวิ่ง 217 กม. 2021 Lexus UX300eLexus UX 300 e

เป็นไปได้? ผู้บริหาร Audi ชี้รถพลังไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่เล็กลงในอนาคต

ซีอีโอ Audi (อาวดี้) ออกมาให้ความเห็นว่ารถยนต์ไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่ขนาดเล็กลงในอนาคต เมื่อเทคโนโลยีการชาร์จไฟและจุดชาร์จไฟมีพัฒนาการก้าวหน้ามากขึ้นจากการแข่งขันด้านพละกำลังทั้งแรงม้าและแรงบิดของรถเครื่องยนต์สันดาปในอดีต

Audi เปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าสปอร์ตรุ่นใหม่ 2022 Audi e-tron GT และ Audi RS e-tron GT เริ่ม 3,621,000 บาท

Coupe คือ 2022 Audi e-tron GT (อาวดี้ อีทรอน จีที) เริ่ม 3,621,000 บาท และ Audi RS e-tron GT (อาวดี้

ชมงาน BIMS 2021 ดู GWM มาแรง MG Extender หน้าใหม่ หรือ Audi e-tron GT และอื่น ๆ เรารวมไว้ให้คุณแล้วที่นี่

ๆ ร้อน ๆ ก็คือ Audi Q5 (อาวดี้ คิว5) ที่มาพร้อมชุดแต่งเอสไลน์ ทั้งภายในและภายนอก รวมไปถึงช่วงล่างที่ได้รับการปรับแต่งใหม่

'รถไฟฟ้าทุกคันในปัจจุบันดูเหมือนกันไปหมด' นายใหญ่ BMW ย้ำต้องสร้างความแตกต่างเมื่อเวลามาถึง

แม้ว่าคู่แข่งมากหน้าหลายตาจะเดินหน้าเปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าบนแพลตฟอร์มของตัวเองกันอย่างต่อเนื่อง ไม่ว่าจะเป็น Audi

พาชม 2020 Audi TT RS สีส้ม Pulse Orange 400 แรงม้า เจ้าของค่าตัว 5.299 ล้านบาท

All-New 2020 Audi TT RS (2020 อาวดี้ ทีที อาร์เอส) เปิดตัวในประเทศไทยด้วยฝึมือของอาวดี้ ไทยแลนด์ และทำราคาแบบหยุดโลกที่

Audi e-Tron รุ่นย่อย Premium ใหม่ ราคาถูกลง 10% ตัดออพชั่นอะไรบ้าง?

Audi e-Tron รถครอสโอเวอร์พลังไฟฟ้าล้วน ซึ่งทำยอดขายไม่ดีนักในสหรัฐอเมริกา จึงได้ออกกลยุทธ์ใหม่ เปิดตัวรุ่นล่างสุดที่มีราคาเอื้อมถึงง่ายขึ้น

รวมรถ EV เปิดตัวใหม่ในงานมอเตอร์โชว์ 2021 ราคาเริ่มตั้งแต่ 3 แสนกว่าจนถึงหลายล้าน

เพิ่มความเป็นไฟฟ้าที่ดูแลง่าย จึงทำยอดจองเยอะมาก ต้องต่อคิวรอนานเป็นปี ด้วยราคาขายเพียง 2.29 ล้านบาทAudi

แบงค์บอกต่อ CX-5 ลดเหลือ 1,160,000 บาทกับ Audi อัดดอกเบี้ย 0% ก่อนงาน Motor Expo 2020

Mazda และ Audi นำรถมาลดราคา และขนแคมเปญงาน Motor Expo 2020 เพื่อให้ลูกค้าได้ออกมาจับจองกันก่อน พร้อมแล้ววันนี้Mazda

เปิดตัว 2021 Audi RS e-tron GT ราคา 6.39 ล้านบาท สเปคนำเข้าฝาแฝด Taycan

2021 Audi e-tron GT (อาวดี้ อี-ตรอน จีที) รถยนต์ไฟฟ้ารุ่นล่าสุดจากเยอรมนี ที่เปิดตัวในเยอรมนีเมื่อเดือนก่อน

รีวิว Q&A audi e tron sweden

Do you think electric cars are viable for those who travel far?

Do you think electric cars are viable for those who travel far? Yes, they do, many of them. Bjørn Nyland , who deserves all the credit for the following chart, made many tests where he recorded the travel time (including charging!) over 1000 km, driving mostly over freeways in Sweden and Norway, at speeds of 120 km/h (75 mph) or close to them. He put a gasoline car (actually, a plugin hybrid) as a reference. While the reference car did the trip in 9,5 hours (including two stops), many electric cars did it in 10–11 hours while a few needed maybe up to 12. What is probably obvious - Teslas with Long Range batteries did the best job, tightly followed by Audi e-Tron and the Tesla Model 3 Standard Range, followed by Mercedes EQC, Hyundai Kona 64 and its cousin (which wasn’t tested) Kia e-Niro. While there are (of course) easily distinguishable differences, all these are, with proper rapid charging infrastructure, viable for long road trips. The chart should be self-explanatory. Then there were two (Hyundai Ioniq 28 kWh and the Peugeot e-208/e-2008) which are a lot better than the rest, but still not up to the previous first league. What follows is an almost clear cut where cars needed 14 hours, going even up to 16. While these were able to do long road trips, they needed more and in most cases longer charging stops. Their common feature is, they can rapid charge at only 50 kW or even less. The last two or three were more or less a showcase which cars really aren’t suitable for long road trips. These are either commuters or cars which are designed more for short- to medium road trips, half the length or the best, where some of them (with bigger batteries) may still perform quite decently.

How long will Tesla keep its dominance over the car industry?

They do not dominate the car industry. Current figures tells me that the electric car sales is still a fraction of the total sales. And for electric vehicles, from 2020, the top five was, in order, Volkswagen ID.3, Tesla Model 3, Kia e-Niro, Renault Zoe, Audi e-tron. And the other manufacturers are stepping up fast. Volvo cars is for example going to triple production shortly. The figures are for Sweden, but should be similar to many in Europe.

How much chance does Tesla have of not failing over time due to the strong competition from the big names in the auto industry?

Tesla is a great company with a brilliant leader. Musk answers to no one. What this means is his competing CEO’s are beholden to shareholders, director’s and traditions. The ability of a CEO to operate unfettered is a huge deal. Henry Ford could do “whatever he wanted with Ford Motor Company” and built one of the most successful industrial concerns in history. Musk, like Ford, created his vehicle segment. He is the only one. His batteries, his packaging, his everything. As the first guy in? Musk is no fool, he will work to retain the leadership position and keep his competitors in a reactive mode. Last month, I think it was in Sweden, they reported a model by model break down of EV sales. As we all know the “EV model sales discussion” has been “Tesla Model 3” since it’s introduction. Not a mystery, it is the best designed and built car in the category. Now for reality. In Sweden the Tesla Model 3 came in 5th that month behind assorted EV’s. Before the Tesla fan club loses their minds, please, calm down and learn something. Cults cause your mind to close and everyone knows what happens after that. If I am in Sweden or wherever in the EU and I want to resolve this “C02 and diesel is bad” thing? I go to my local new car dealer and trade my old car on the new EV because that’s what we’ve been doing for 100 years or so. Here’s the point. Tesla Motors has been operating with essentially no competition for a few years now. They can sell and service the car anyway they want. As of today, there are 25 new EV models that are actually sitting on a new dealer lot ready to buy and they aren’t “all” $40,000 and up. How much chance does Tesla have of not failing over time due to the strong competition from the big names in the auto industry? Tesla will not get put out of business. They will however, become an important brand in the car business along with other brands instead of being the “only EV”. Musk knows this and, now and into the future, he will work to protect his market share. Tesla Motors is at a disadvantage in the future new car market. He hasn’t gotten the dealership thing going yet. Ford has 3,000 new car dealerships in the US. People take their internal combustion car to the dealer they drive by every day. He takes a trade, sets up financing and if the thing breaks, he fixes it. If your daughter wacks a phone pole? The body shop gets the new fender on the car and paints it. Folks, it’s just a car. It’s an appliance, like the fridge back home. People need one to get around and that’s it. You have to order the effing car online? It gets delivered? What about the trade? If it gets hit, they don’t have a parts inventory? Who does the service? My point is, get the dealerships going because, in the US, there are 13,000 dealerships that will have perfectly good EV’s sitting there for sale, they won’t be as good as Tesla’s, but, they’ll be right down the street from where people live and maybe, some folks don’t want to drop $39,000 online with some guy they can’t see in person. The Hyundai Kona, Audi e tron, Kia Nero, Renault Zoe are not at all superior to a Tesla Model 3. Buying them and taking care of them is more convenient than buying and servicing a Tesla Model 3 and so they all outsold the Tesla because most people aren’t missionaries, they just need a car to get around.

What technologies can the European Union offer to the world now, economically, militarily, and other in other fields?

Well that would be quite a lot of technologies, since European Union is still the second largest economy on earth based on numbers from 2020. Its GDP was around 15,1 T in 2020 in comparison to 20,8 T in USA and 14,8 T in china. So China is gonna get larger pretty soon, probably this year. But nonetheless despite all its problems and constant crisis, economy of EU is still a giant one with lots of technologies to offer the world. So there is lot of companies in EU that are elite in their field, so we can just name a few companies from respective fields: In Aerospace, there is Airbus, which is largest airliner manufacturer in the world in constant competition with its only rival, American Boeing. Airbus employs 133,671 people, had revenue of 83 billion dollars in 2019 and apart from airliners it also manufactures defence and military aerospace products and helicopters. Then there is automotive, which is probably field, in which EU countries are most successful, especially Germany. Volkswagen, BMW, Mercedes, Porsche, Audi, those are all German car companies and then there are car manufacturers from other countries like Lamborghini, Ferrari, Maserati, Renault, Škoda, Volvo, Dacia, Peugeot, Fiat…… New Audi gt e-tron EV, which looks really bad ass IMO: Anothe European strong suit are industrial engineering and manufacturing companies like Siemens (Germany), Bosch (Germany), ABB (Sweden-Switzerland), Philips (Netherlands), KUKA (Germany-China) and others. Strongest companies in this field are usually from northern Europe, so Germany, Sweden, Netherlands etc. ABB robots operating in production line: Interesting one is semiconductor industry, which is really starting to be absolutely crucial in world supply chains. Even though there is lot of talk about Europe not being able to produce top-notch semiconductor chipsets needed for its industry (top companies in the field ale almost exclusively from Taiwan and South Korea), EU has one card up its sleeve. It is ASML, Dutch company that develops and produces photolithography systems that are later used for manufacturing of semiconductor chips. Currently it is the largest supplier of photolithography systems for primarily the semiconductor industry. So the machines that are needed in the factories that manufacturers semiconductor chips that are later exported to EU and the world are using machines made in EU. And those are some incredibly sophisticated and technology heavy machines. Lithography machine by ASML: Then there is a lot of European companies that are strong in renewable energy and green tech, which is an industry that EU is supporting really hard. So companies like Orsted (Denmark), Iberdrola (Spain), Vestas Wind Systems (Denmark), Siemens (Germany) are tech leaders in their fields, usually developing wind turbines, solar energy, thermal energy, biomass and so on. Orsted offshore wind turbines: There are two particular companies specialising in 5G technology, and those are Nokia (Finland) and Ericsson (Sweden). You probably remember those two as the companies that manufactured great phones and then were steamrolled by American and Asian smartphone companies. That is unfortunately true, but they rebounded and now are amongst the world leaders in 5G technology. Common knowledge is that Chinese Huawei is probably the world leader in the field, but Nokia and Ericsson are definitely among its most competitive rivals. Nokia Headquarters in Espoo, Finland: Another field in which Europe is still competing for world leadership is high-speed rail technology. Siemens mobility (Germany) or Alstom (France) are top manufacturers of high-speed trains, even though Japanese and increasingly even Chinese companies are giving them run for their money. Alstom train in UK: Then there is military-industrial sector that the question was asking about. Leonardo (Italy), Thales group (France), Dassault group (France), Safran (France), Rheinmetall (Germany), ThyssenKrupp (Germany) are all successful companies in the field, with France being clear EU leader exporting jets and other equipment all over the world. French Rafale jet by Dassault group: In pharmaceutical industry EU also pack some heavyweights, like Sanofi (France), Novo Nordisk (Denmark), Merck (Germany), Allergan (Ireland) or UCB (Belgium). UCB headquarters in Brussels, Belgium: And last but not least there is chemical industry, where German BASF is currently largest chemical producer in the world. The BASF Group comprises subsidiaries and joint ventures in more than 80 countries and operates six integrated production sites and 390 other production sites in Europe, Asia, Australia, the Americas and Africa. BASF plant in USA: So even though Europe definitely has troubles with lagging behind and lack of innovation in some of the cutting edge industries (AI, consumer electronics, big tech…..), it is also clearly still one of the world economic hotspots.

What are some interesting facts about Mercedes?

Look out Tesla—the 2020 Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC made its World Premiere in Stockholm, Sweden today. The EQC 400 4MATIC is the first Mercedes-Benz to debut under the all-electric EQ (Electric Intelligence) brand. It sports an all-new drive system with compact drivetrains at each axle. "The EQC embodies the Progressive Luxury design idiom of our new EQ product and technology brand. This creates an experience and a preview of the 'next big thing' to come tomorrow," said Gorden Wagener, Daimler chief design officer, in a statement. "With its seamless, clear design, the EQC is a pioneer for an avant-garde electric look with trailblazing design details and color highlights typical of the brand inside and out." Here are a few facts about the latest luxury EV from Mercedes-Benz that goes on sale in the U.S. in 2020. 1. The dual motor electric motors generate 402 horsepower and 564 pound-feet of torque. The motors are mated to a single-speed transmission. Mercedes-Benz claims an estimated 0-60 mph time in 4.9 seconds and a top speed of 112 mph. 2. An 80 kWh lithium ion battery with standard DC Fast Charging (110 kW) can provide 10-80% of a charge in 40 minutes. Charging times for 120V home socket and 240V wall socket have not been announced. 3. The EQC 400 4MATIC has an estimated range of up to 200 all-electric miles. Aside from Tesla, its chief competitors are the Audi e-tron quattro, Jaguar i-Pace, and BMW iX3. Pricing hasn't been announced at this time.

FAQs ที่เกี่ยวข้อง audi e tron sweden

  • Q

    บอกระบบขับเคลื่อนของAudi E Tronหน่อย.

    disornr

    ระบบขับเคลื่อน ของ Audi E Tron มีดังนี้

    อ่านเพิ่มเติม
  • Q

    ฐานล้อของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    Ja Kamonchanok

    มีฐานล้อและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
  • Q

    ที่ปรับระดับกระจกมองข้างของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    Fifa-girl

    มีที่ปรับระดับกระจกมองข้างและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม

Tags

หน้าหลัก