แท็ก

audi e tron plug type

บทความที่เกี่ยวข้อง audi e tron plug type

2020 Audi e-tron Sportback จ่อลุยเมืองไทยสัปดาห์หน้า คาดราคาทะลุ 5.3 ล้านบาท

บริษัท ไมซ์สเตอร์ เทคนิค จำกัด ผู้จำหน่ายรถยนต์ Audi ในประเทศไทยเตรียมเปิดตัว 2020 Audi e-tron Sportback

Review: 2019-2020 Audi e-tron เอสยูวีพรีเมียมพลังงานไฟฟ้า

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากยุโรป ส่งรถเอสยูวีอเนกประสงค์หรูพลังงานไฟฟ้าอย่าง 2019-2020 Audi e-tron

ควักเพิ่ม 2 แสน! ทำไมถึงควรเลือก 2020 Audi e-tron Sportback มากกว่า e-tron สแตนดาร์ด

2020 Audi e-tron Sportback (อาวดี้ อี-ทรอน สปอร์ตแบ็ก) รุ่นใหม่เปิดตัวลุยตลาดบ้านเราแล้วด้วยราคา 5.299

อาวดี้เตรียมเปิดตัว 2021 Audi e-tron GT พร้อมสู้ Porsche Taycan ได้หรือไม่?

Audi e-tron GT Concept ในงาน Los Angeles Auto Show หลังจากที่มีการเปิดตัว Audi e-tron Quattro และ รถอเนกประสงค์

เผยโฉม 2022 BMW iX รถเอสยูวีไฟฟ้าที่ดีที่สุดเวลานี้? เบียด Audi e-tron

BMW Operating System เจนเนอเรชั่นใหม่ซึ่งข่าวระบุว่าผลิตด้วยวัสดุคริสตัล BMW iX Audi

GolF ก็ว่า... เมื่อผู้นำตลาดรถหรูหรากำลังเปลี่ยนมือในรอบ 21 ปี

ในการครองแชมป์แบบไร้คู่แข่ง ทำให้ค่ายรถอื่น ๆ ที่อยู่ในกลุ่มเดียวกัน ไม่ว่าจะเป็น BMW (บีเอ็มดับเบิลยู, Volvo (วอลโว่), และ Audi

2021 Audi e-tron GT เตรียมบุกไทยปีนี้ พร้อมตระกูล RS อีกหลายรุ่น

ซึ่งรวมไปถึงรถยนต์สปอร์ตไฟฟ้า Audi e-tron GT (อาวดี้ อี-ตรอน จีที) ที่จะเปิดตัวในตลาดโลกในสัปดาห์หน้า

พาชม 2020 Audi TT RS สีส้ม Pulse Orange 400 แรงม้า เจ้าของค่าตัว 5.299 ล้านบาท

All-New 2020 Audi TT RS (2020 อาวดี้ ทีที อาร์เอส) เปิดตัวในประเทศไทยด้วยฝึมือของอาวดี้ ไทยแลนด์ และทำราคาแบบหยุดโลกที่

Audi e-Tron รุ่นย่อย Premium ใหม่ ราคาถูกลง 10% ตัดออพชั่นอะไรบ้าง?

Audi e-Tron รถครอสโอเวอร์พลังไฟฟ้าล้วน ซึ่งทำยอดขายไม่ดีนักในสหรัฐอเมริกา จึงได้ออกกลยุทธ์ใหม่ เปิดตัวรุ่นล่างสุดที่มีราคาเอื้อมถึงง่ายขึ้น

Review 2020 Audi e-tron Sportback รถไฟฟ้าเสียบปลั๊ก 5.299 ล้านบาท ครบทั้งแรงทั้งหรูแบบไร้คู่แข่ง

2020 Audi e-tron Sportback 55 quattro S line (อาวดี้ อี-ตรอน สปอร์ตแบ็ค) รถยนต์ไฟฟ้าทรงเอสยูวีคูเป้จากค่ายสี่ห่วง

ดูเพิ่มเติม

ของมันต้องมี!? 2022 Honda Civic Type R อาจมาพร้อมหน้าตาแบบนี้

ภาพเรนเดอร์ 2022 Honda Civic Type R2022 Honda Civic Type R (2022 ฮอนด้า ซีวิค ไทพ์ อาร์) คือหนึ่งในรถคอมแพ็กต์สมรรถนะสูงที่น่าติดตามมากที่สุดในยุคเปลี่ยนผ่านจากเครื่องยนต์สันดาปสู่ระบบขับเคลื่อนไฟฟ้าความเคลื่อนไหวของ

ชมงาน BIMS 2021 ดู GWM มาแรง MG Extender หน้าใหม่ หรือ Audi e-tron GT และอื่น ๆ เรารวมไว้ให้คุณแล้วที่นี่

ๆ ร้อน ๆ ก็คือ Audi Q5 (อาวดี้ คิว5) ที่มาพร้อมชุดแต่งเอสไลน์ ทั้งภายในและภายนอก รวมไปถึงช่วงล่างที่ได้รับการปรับแต่งใหม่

รวมรถ EV เปิดตัวใหม่ในงานมอเตอร์โชว์ 2021 ราคาเริ่มตั้งแต่ 3 แสนกว่าจนถึงหลายล้าน

เพิ่มความเป็นไฟฟ้าที่ดูแลง่าย จึงทำยอดจองเยอะมาก ต้องต่อคิวรอนานเป็นปี ด้วยราคาขายเพียง 2.29 ล้านบาทAudi

ยอดขายรถยนต์ไฟฟ้าในนอร์เวย์ พ่งสูงเกือบ 90% เอาชนะเครื่องยนต์ดีเซลและเบนซินที่แรกในโลก

3จากการรายงานของ Norwegian Road Federation (OFV-กรมการขนส่งนอร์เวย์) ในปี 2020 รถที่ขายดีที่สุดคือ Audi

Audi เดินหน้าเข้าสู่ยุครถยนต์ไฟฟ้าเต็มตัวภายใน 2035 หลัง Audi e-tron ขายได้ 9,227 คัน ขึ้นอันดับ 1 ใน Norway

2035ซึ่งจะมีการแจ้งแผนออกมาในอีกไม่กี่เดือน พร้อมสถานะของโรงงานที่จะต้องเปลี่ยนไปผลิตแบบไฟ้าแบบเต็มตัวยอดขาย e-Tron

2021 Audi RS Q3 Sportback ยืนยันมาไทย 19 ก.พ. นี้ คาดราคา 5 ล้านกว่าบาท สู้กับ Mercedes-AMG เต็ม ๆ

2021 Audi RS Q3 Sportback (อาวดี้ อาร์เอส คิว3 สปอร์ตแบค) เอสยูวีท้ายลาดพื้นฐานจาก Audi Q3 จะมาขายไทยวันที่

ชมคุณสมบัติเด่น 2022 Audi Q4 e-tron รถเอสยูวีไฟฟ้าขนาดเล็กแฝงความดุดัน

2022 Audi Q4 e-tron2022 Audi Q4 e-tron และ Q4 e-tron Sportback (2022 อาวดี้ คิว4 อี-ทรอน) เผยโฉมอย่างเป็นทางการ

เปิดภาพเรนเดอร์ 2022 Honda Civic Type R เติมเต็มความสปอร์ตแบบวัยกลางคน?

ฮอนด้า ซีวิค) รุ่นโปรโตไทพ์ไปแล้วล่าสุดมีเรนเดอร์ภาพคอมพิวเตอร์ให้กลายเป็นเวอร์ชั่น 2022 Honda Civic Type

แบงค์บอกต่อ CX-5 ลดเหลือ 1,160,000 บาทกับ Audi อัดดอกเบี้ย 0% ก่อนงาน Motor Expo 2020

Mazda และ Audi นำรถมาลดราคา และขนแคมเปญงาน Motor Expo 2020 เพื่อให้ลูกค้าได้ออกมาจับจองกันก่อน พร้อมแล้ววันนี้Mazda

เปิดตัว 2020 Audi e-tron Sportback ค่าตัว 5.299 ล้านบาท จำกัดโควต้า 15 คันในไทย

2020 Audi e-tron Sportback 55 quattro S line (อาวดี้ อี-ทรอน สปอร์ตแบ็ก) เปิดตัวอย่างเป็นทางการในไทย

2021 Lexus UX300e เปิดตัวใหม่จะได้ส่วนแบ่งตลาดรถไฟฟ้าหรูจาก Audi e-tron ได้หรือไม่

Premiumสำหรับ 2021 Lexus UX300e ที่เพิ่งเปิดตัวนี้จะมีความสามารถเพียงพอที่จะได้ส่วนแบ่งตลาดรถไฟฟ้าสุดหรูจาก Audi

Audi เปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าสปอร์ตรุ่นใหม่ 2022 Audi e-tron GT และ Audi RS e-tron GT เริ่ม 3,621,000 บาท

Coupe คือ 2022 Audi e-tron GT (อาวดี้ อีทรอน จีที) เริ่ม 3,621,000 บาท และ Audi RS e-tron GT (อาวดี้

จับตา 10 รถใหม่เตรียมเปิดตัวปี 2021 รุกตลาดโลก หลายรุ่นเข้ามาขายเมืองไทยด้วย

จะมีรูปลักษณ์ไม่ต่างจากรุ่นต้นแบบที่เห็นนี้มากนัก โดยหลังจากเปิดตัวรุ่นตัวถังซีดานแล้ว ยังจะมีรุ่นแฮทช์แบ็ก และตัวแรง Type

เปิดตัว MG5 EV และ MG HS Plug-in ก่อนในอังกฤษ ไทยจะตามมาสิ้นปี

578 ลิตร และเมื่อพับเบาะหลังซึ่งแบ่งพับ 60:40 ได้ลงจะมีพื้นที่เก็บของเพิ่มขึ้นเป็น 1,456 ลิตรMG HS Plug-inทางด้านของ

สำรวจความนิยมแบรนด์รถยนต์ในแต่ละประเทศ ใครยืนหนึ่ง? อันดับสองค่ายใดมาชมกัน

ขณะที่ Chevrolet (เชฟโรเลต) เป็นแบรนด์ยอดนิยมในอียิปต์ ส่วน Toyota ครองส่วนแบ่งตลาดเกือบ 100% ในเยเมนAudi

นอร์เวย์ผงาดชาติแรกยอดขายรถพลังไฟฟ้าแซงรถเครื่องยนต์สันดาป – แล้วเมืองไทยล่ะ?

จะพบว่ารถพลังไฟฟ้ามีสัดส่วนยอดขายเพียง 1% เท่านั้นสมาคมยานยนต์แห่งนอร์เวย์ (OFV) ระบุว่ารถพลังไฟฟ้าที่มียอดขายสูงที่สุดในปี 2020 คือ Audi

เปิดตัว 2021 Audi RS e-tron GT ราคา 6.39 ล้านบาท สเปคนำเข้าฝาแฝด Taycan

2021 Audi e-tron GT (อาวดี้ อี-ตรอน จีที) รถยนต์ไฟฟ้ารุ่นล่าสุดจากเยอรมนี ที่เปิดตัวในเยอรมนีเมื่อเดือนก่อน

เป็นไปได้? ผู้บริหาร Audi ชี้รถพลังไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่เล็กลงในอนาคต

ซีอีโอ Audi (อาวดี้) ออกมาให้ความเห็นว่ารถยนต์ไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่ขนาดเล็กลงในอนาคต เมื่อเทคโนโลยีการชาร์จไฟและจุดชาร์จไฟมีพัฒนาการก้าวหน้ามากขึ้นจากการแข่งขันด้านพละกำลังทั้งแรงม้าและแรงบิดของรถเครื่องยนต์สันดาปในอดีต

Audi Thailand ปรับกลยุทธ์ฝ่า COVID-19 เน้นเพิ่มสินค้า-ทำราคาสู้-ปรับบริการรับลูกค้า

Audi Thailand (อาวดี้ ประเทศไทย) ปรับแผนงานฝ่าวิกฤต COVID-19 เน้น 3 นโบายหลัก เพิ่มความหลากหลายของสินค้า

ชมคันจริง 2020 Audi e-Tron Sportback ขายไทยในราคา 5.299 ล้านบาท มีดีแค่หลังคาลาดลงรึเปล่า?

2020 Audi e-tron Sportback (อาวดี้ อี-ตรอน สปอร์ตแบ็ค) เปิดตัวขายในไทยแล้วด้วยราคา 5,299,000 บาท เป็นรถเอสยูวีพลังไฟฟ้าล้วน

รีวิว Q&A audi e tron plug type

I must drive on 70 mph freeways and mountain driving almost every day. Will an electric car easily handle that hard driving? (Fast acceleration. quick stops, gravel, steep, bumpy roads, is neccessary normal driving in my rural area)

The electric cars will handle the 70 mph freeway perfectly fine. Fast acceleration is right into the EVs sweet spot. The only thing you will notice is that the quoted EV range is 40% smaller when driving 70 mph freeways. Simply a matter of air resistance at high speeds. Not an issue, as long as you know about it beforehand. Gravel and bumpy roads has nothing to do with the type of propulsion. It does have to do with the suspension. So in that sense, electric cars would be perfectly fine for that. Indeed, electric drive is fantastic in slow, steep, gravel and bumpy roads. The one problem you face, is that most electric cars are designed for smooth asphalt, and not for bumpy gravel roads. A Tesla S on a gravel road is not the best idea. Not because it is electric, but because it has the suspension of a sports car. So for that kind of roads, you probably want a different kind of car. An Audi E-tron might be better suited. Unfortunately, there is not so much choice in electric car types yet. So maybe you want to include plug-in hybrids. Something like the RAV4 plug-in hybrid, which has a very nice 50 miles EV range.

What is the best selling car in Iceland?

Answered: What are the highest selling car brands and car models in Iceland? Toyota has been the best selling car brand in Iceland for more than 25 years, maintaining a market share of over 13 per cent in most years and outselling every other make by a very large margin. Kia took over from Volkswagen as the second best selling brand in 2017 and holds a market share of around 8 per cent. Despite this, Toyota has not held the top spot for the best selling model for over a decade. Instead, the cars selling in the greatest numbers have been Škoda Octavia (from 2011 to 2015), Volkswagen Golf (in 2016), and Mitsubishi Outlander—in the plug-in hybrid version—from 2017. The success of the Outlander PHEV in Iceland is due to a number of factors, the principal ones being a low-tax policy for all classes of electric vehicles and the fact that the Outlander belongs to a type of SUVs much favoured by a group of relatively well-off Icelanders. The popularity of the Outlander has coincided with a general increase in sales of electric vehicles. The combined market share of EVs and PHEVs exceeded 10 per cent for the first time in 2018, and rose to to 16 per cent in 2019. So far this year, EVs and PHEVs have been one-third of all personal cars sold, helped by a large shipment of Tesla Model 3 vehicles, nearly all of which were registered in March. Although the Model 3 is currently the highest selling car of 2020, the Outlander will probably retain its top position for the year as a whole. Other EVs and PHEVs enjoying a boost in sales include the Kia Niro, the Toyota Yaris, and the Audi e-tron 50.

Will electric vehicles ever become prevalent in the United States?

Yes, I think it’s inevitable that EVs will become the most common vehicle type in the US. The transition will take time, but it’s inevitable. As an EV driver, I find that the convenience of plugging in at home is just too great. The only barrier is cost and the availability of EVs in certain categories, like the pickup truck and off road vehicles. Cost is coming down, charging infrastructure is building out, and the number of models available is increasing rapidly. In fact there are so many new EVs out there, it’s hard to keep track. Here are some on sale today: Tesla: Model S,[1] Model X,[2] Model 3,[3] Model Y[4] MINI SE[5] Porsche Taycan (2 models)[6] [7] Audi e-tron (3 models)[8] Peugeot E-208 [9] XPeng E7[10] MG ZS[11] BMW i3[12] Chevrolet Bolt[13] Honda Clarity Electric,[14] E[15] Nissan Leaf (multiple models) [16] Fiat 500e [17] Ford Mustang MACH E (available for ordering) [18] Volkswagen e-Golf, e-UP[19] Kia Niro,[20] Soul EV[21] Hyundai KONA,[22] Ioniq [23] Jaguar i-Pace[24] Mercedes EQC[25] Polestar 2[26] If I omitted something, leave a comment. Yes, I know not all of them area available in the US. Footnotes [1] Model S [2] Model X | Tesla [3] Model 3 | Tesla [4] Model Y | Tesla [5] https://www.miniusa.com/model/electric-hardtop.html [6] Porsche Taycan Turbo - Porsche USA [7] Porsche Taycan 4S - Porsche USA [8] Audi e-tron | The first purely electric SUV from Audi | Audi USA [9] All-new PEUGEOT e-208 | The 100% electric city car from PEUGEOT [10] 【Xpeng P7】Price,Pictures,Specs_Intelligent Electric Coupe_Official [11] https://mg.co.uk/mg-zs/ [12] BMW i3 All Electric Compact Sedan [13] 2020 Chevy Bolt EV [14] Honda Clarity Series | Honda [15] Honda e [16] 2020 Nissan LEAF Range, Charging & Battery | Nissan USA [17] Fiat Reveals an Even Cuter Electric 500 with Doubled Battery Range [18] https://www.ford.com/suvs/mach-e/2021/ [19] The new e-up! | Models | Volkswagen UK [20] 2020 Kia Niro EV - Crossover SUV Pricing & Features [21] Kia e-Soul | Electric CUV | Kia Motors Worldwide [22] Hyundai KONA Electric | HyundaiUSA.com [23] 2020 Hyundai Ioniq Electric [24] 2020 I-PACE | Electric SUV | Jaguar USA [25] 2020 Mercedes-Benz EQC Review, Pricing, and Specs [26] Pure progressive performance | Polestar

Is it possible to recharge an electric car without a garage or a drive? I only have on street parking, will this be an issue?

Is it possible to recharge an electric car without a garage or a drive? I only have on street parking, will this be an issue? Well, the simple answer is yes, it is an issue. Li-Ion batteries simply need time to charge, they cannot be filled up like a gas tank. There is a simple way around this problem - they have to be charged while the car is standing around, doing nothing. So the solution of this problem is - there has to be a charger where you can plug in and get the car charged while you do other business. Probably the best alternative is at your workplace. If you don’t drive much, even a 230V 16A outlet, capable to deliver up to some 3.2 kW might be enough. Another possibility: a Type 2 charger. They are capable to deliver up to 22 kW, but there the limiting factor is most probably the onboard charger in the car, capable to take in most cases some 6–7 kW. The exception are Tesla Model 3 Long Range, Model S, Model X and Audi e-Tron, capable of charging at 11 kW or more. You need to examine if that is an option for you since you don’t want wasting your time, waiting for your car to charge. The last option are some rapid-chargers, placed in cities, mostly they are placed at some shopping malls. In most cases they are 50 kW CCS/CHAdeMO or (a few) Tesla Urban Chargers (up to 72 kW). Those are capable to charge your car in some 30–40 minutes to a pretty high state of charge, some 80% or even more; once you go beyond that, the charging speed significantly drops due to battery limitations, as a result you are wasting time of some other customer who might want/need it too. If there are some in your town? Great. If you don’t have neither option - it is simply not the time for you to buy an EV. Sorry.

Why does Tesla not lead the market of electric vehicles in Europe?

Why does Tesla not lead the market of electric vehicles in Europe? Europe is a significantly different market than USA. It is more densely populated. Travel distances are shorter. People in different countries are of different nationalities, which means that most of us don’t have relatives across the whole Europe either. Having a range of 500+ km (300+ miles) or even much more is far less important than in USA. I’ve just had a debate with a guy who protested that 180 km isn’t a short trip and he is right. Medium trips start at 150 km (100 miles) and long trips start at 400 km (250 miles). US citizens might double these numbers. In contrast to US citizens, people aren’t used to travel to holidays over distances of 1500+ km (1000 miles) by using a car; while some use a train (since the railroad network is far better than in USA), we either travel considerably shorter - or we fly. Europe has its own automotive industry which started to build decent EVs too: Volkswagen, Audi, BMW, Renault, Peugeot. And last but not least, once we look at the list of most sold EVs in 2020 (*), it goes like this, which clearly shows that the market is more diverse: Renault Zoe - 99,261 Tesla Model 3 - 85,713 Volkswagen ID.3 - 56,118 (sold since September 2020) Hyundai Kona - 47,796 Volkswagen Golf - 33,650 (on its way out) Peugeot e208 - 31,287 Kia Niro - 31,019 Nissan Leaf - 30,916 Audi e-Tron - 26,454 The Zoe hit the sweet spot: it is a small compact, but still beyond a city car (roughly the size of the Renault Clio which is also very popular), has decent range as a commuter - and it has a 22 kW onboard AC charger, very useful for people who cannot charge at home, but can charge somewhere on some public Type-2 charger decently fast. While it is still a commuter, it can make 300 km with a single charging stop (taking about 45 minutes) and it can make 500 km with 3 stops in about 7 hours. Far from good, but it can do it if you have some patience, and early adopters have it. So, while it is a compromise and the first car only for some people, it is actually a fairly good second car. And it is significantly cheaper. We like hatchbacks and crossovers more than sedans - and the Tesla Model Y isn’t offered in Europe yet, only the Model 3. Once it gets produced, it will face the competition from Volkswagen ID.4 and Skoda Enyaq . While Tesla may have superior performance, Europeans aren’t even nearly as impressed with 0–60 mph times as US citizen are. It’s more like “0–100 km/h in less than 4 seconds? OK, nice. And?” If you will go through the list - people prefer smaller cars, sales of VW ID.3 will show this in 2021 even more because it will also take most of sales of its older uncle, the VW e-Golf, most likely becoming the most sold EV in Europe. And last but not least - people are used to European / German fit and finish, a topic which is known to need some improvements at Tesla. As a result - while Tesla doesn’t have problems with sales in Europe, it didn’t produce the vehicle which would be in the perfect for the European market. Yes, the Model Y will most likely sell better than the Model 3, but what is actually needed is also a vehicle in the “Golf” / compact / (smaller) crossover class. Tesla simply needs to build one (or more) vehicles which will be more suitable for the European market. A Model 3 + Model Y in a smaller package. (*) Plug-in electric vehicles in Europe - Wikipedia

FAQs ที่เกี่ยวข้อง audi e tron plug type

  • Q

    ปริมาตรกระบอกสูบของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    Ja Kamonchanok

    มีปริมาตรกระบอกสูบและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
  • Q

    ล็อคประตูป้องกันเด็กของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    Virat Wongsawai

    มีล็อคประตูป้องกันเด็กและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
  • Q

    มาตรวัดความเร็วรอบของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    กมล สุพิศ

    มีมาตรวัดความเร็วรอบและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม

Tags

หน้าหลัก