แท็ก

audi e tron update 2020

บทความที่เกี่ยวข้อง audi e tron update 2020

แบงค์บอกต่อ CX-5 ลดเหลือ 1,160,000 บาทกับ Audi อัดดอกเบี้ย 0% ก่อนงาน Motor Expo 2020

Mazda และ Audi นำรถมาลดราคา และขนแคมเปญงาน Motor Expo 2020 เพื่อให้ลูกค้าได้ออกมาจับจองกันก่อน พร้อมแล้ววันนี้Mazda

Review: 2019-2020 Audi e-tron เอสยูวีพรีเมียมพลังงานไฟฟ้า

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากยุโรป ส่งรถเอสยูวีอเนกประสงค์หรูพลังงานไฟฟ้าอย่าง 2019-2020 Audi e-tron

Review 2020 Audi e-tron Sportback รถไฟฟ้าเสียบปลั๊ก 5.299 ล้านบาท ครบทั้งแรงทั้งหรูแบบไร้คู่แข่ง

2020 Audi e-tron Sportback 55 quattro S line (อาวดี้ อี-ตรอน สปอร์ตแบ็ค) รถยนต์ไฟฟ้าทรงเอสยูวีคูเป้จากค่ายสี่ห่วง

2021 Audi RS Q3 Sportback ยืนยันมาไทย 19 ก.พ. นี้ คาดราคา 5 ล้านกว่าบาท สู้กับ Mercedes-AMG เต็ม ๆ

2021 Audi RS Q3 Sportback (อาวดี้ อาร์เอส คิว3 สปอร์ตแบค) เอสยูวีท้ายลาดพื้นฐานจาก Audi Q3 จะมาขายไทยวันที่

Review: 2020 Audi A4 สปอร์ตซีดานเพื่อผู้นำทุกไลฟ์สไตล์

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากฝั่งยุโรป ส่ง 2020 Audi A4 (อาวดี้ เอ4) รถซีดานสายสปอร์ต ที่มีการออกแบบทันสมัย

ควักเพิ่ม 2 แสน! ทำไมถึงควรเลือก 2020 Audi e-tron Sportback มากกว่า e-tron สแตนดาร์ด

2020 Audi e-tron Sportback (อาวดี้ อี-ทรอน สปอร์ตแบ็ก) รุ่นใหม่เปิดตัวลุยตลาดบ้านเราแล้วด้วยราคา 5.299

ชมคุณสมบัติเด่น 2022 Audi Q4 e-tron รถเอสยูวีไฟฟ้าขนาดเล็กแฝงความดุดัน

2022 Audi Q4 e-tron2022 Audi Q4 e-tron และ Q4 e-tron Sportback (2022 อาวดี้ คิว4 อี-ทรอน) เผยโฉมอย่างเป็นทางการ

เป็นไปได้? ผู้บริหาร Audi ชี้รถพลังไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่เล็กลงในอนาคต

ซีอีโอ Audi (อาวดี้) ออกมาให้ความเห็นว่ารถยนต์ไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่ขนาดเล็กลงในอนาคต เมื่อเทคโนโลยีการชาร์จไฟและจุดชาร์จไฟมีพัฒนาการก้าวหน้ามากขึ้นจากการแข่งขันด้านพละกำลังทั้งแรงม้าและแรงบิดของรถเครื่องยนต์สันดาปในอดีต

รีวิว 2020 Audi TT Coupe รถสปอร์ตเพื่อการใช้งานในชีวิตประจำวัน

ออดี้ บริษัทรถยนต์พรีเมียมจากเยอรมนี นำเสนอ 2020 อาวดี้ ทีที คูเป้ (2020 Audi TT Coupe) ออกจำหน่ายด้วยราคา

Audi e-Tron รุ่นย่อย Premium ใหม่ ราคาถูกลง 10% ตัดออพชั่นอะไรบ้าง?

Audi e-Tron รถครอสโอเวอร์พลังไฟฟ้าล้วน ซึ่งทำยอดขายไม่ดีนักในสหรัฐอเมริกา จึงได้ออกกลยุทธ์ใหม่ เปิดตัวรุ่นล่างสุดที่มีราคาเอื้อมถึงง่ายขึ้น

ดูเพิ่มเติม

งานรถยนต์ไฟฟ้าเข้าฟรี มีทุกรุ่นให้ลองขับ ระดับราคา 10,000,000 กว่าบาทก็มาด้วย

งานแสดงอุตสาหกรรมด้านพลังงานทดแทนและยานยนต์ไฟฟ้า ASEAN Sustainable Energy Week 2020 ที่ไบเทคบางนา มีการจัดแสดงรถยนต์ในกิจกรรม

เปิดตัว 2021 Audi RS e-tron GT ราคา 6.39 ล้านบาท สเปคนำเข้าฝาแฝด Taycan

2021 Audi e-tron GT (อาวดี้ อี-ตรอน จีที) รถยนต์ไฟฟ้ารุ่นล่าสุดจากเยอรมนี ที่เปิดตัวในเยอรมนีเมื่อเดือนก่อน

เผยโฉม 2022 BMW iX รถเอสยูวีไฟฟ้าที่ดีที่สุดเวลานี้? เบียด Audi e-tron

BMW Operating System เจนเนอเรชั่นใหม่ซึ่งข่าวระบุว่าผลิตด้วยวัสดุคริสตัล BMW iX Audi

สำรวจความนิยมแบรนด์รถยนต์ในแต่ละประเทศ ใครยืนหนึ่ง? อันดับสองค่ายใดมาชมกัน

ผู้จัดจำหน่ายสีตัวถังรถยนต์จากสหรัฐอเมริกาทำการสำรวจรถยนต์ที่มียอดขายสูงที่สุดในแต่ละประเทศ พร้อมกับรวบรวมว่าบริษัทรถยนต์รายใดมีส่วนแบ่งตลาดมากที่สุดในปี 2020

2021 Lexus UX300e เปิดตัวใหม่จะได้ส่วนแบ่งตลาดรถไฟฟ้าหรูจาก Audi e-tron ได้หรือไม่

Premiumสำหรับ 2021 Lexus UX300e ที่เพิ่งเปิดตัวนี้จะมีความสามารถเพียงพอที่จะได้ส่วนแบ่งตลาดรถไฟฟ้าสุดหรูจาก Audi

Audi เปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าสปอร์ตรุ่นใหม่ 2022 Audi e-tron GT และ Audi RS e-tron GT เริ่ม 3,621,000 บาท

Coupe คือ 2022 Audi e-tron GT (อาวดี้ อีทรอน จีที) เริ่ม 3,621,000 บาท และ Audi RS e-tron GT (อาวดี้

2020 Audi e-tron Sportback จ่อลุยเมืองไทยสัปดาห์หน้า คาดราคาทะลุ 5.3 ล้านบาท

บริษัท ไมซ์สเตอร์ เทคนิค จำกัด ผู้จำหน่ายรถยนต์ Audi ในประเทศไทยเตรียมเปิดตัว 2020 Audi e-tron Sportback

ชมงาน BIMS 2021 ดู GWM มาแรง MG Extender หน้าใหม่ หรือ Audi e-tron GT และอื่น ๆ เรารวมไว้ให้คุณแล้วที่นี่

ๆ ร้อน ๆ ก็คือ Audi Q5 (อาวดี้ คิว5) ที่มาพร้อมชุดแต่งเอสไลน์ ทั้งภายในและภายนอก รวมไปถึงช่วงล่างที่ได้รับการปรับแต่งใหม่

Audi เดินหน้าเข้าสู่ยุครถยนต์ไฟฟ้าเต็มตัวภายใน 2035 หลัง Audi e-tron ขายได้ 9,227 คัน ขึ้นอันดับ 1 ใน Norway

2035ซึ่งจะมีการแจ้งแผนออกมาในอีกไม่กี่เดือน พร้อมสถานะของโรงงานที่จะต้องเปลี่ยนไปผลิตแบบไฟ้าแบบเต็มตัวยอดขาย e-Tron

จับตา 10 รถใหม่เตรียมเปิดตัวปี 2021 รุกตลาดโลก หลายรุ่นเข้ามาขายเมืองไทยด้วย

หลายรุ่นจะเข้ามาทำตลาดเมืองไทยด้วยถึงแม้สถานการณ์การแพร่ระบาดของไวรัส Covid-19 ที่ถือเป็นปัจจัยลบตลอดทั้งปี 2020

เปิดตัว 2020 Audi e-tron Sportback ค่าตัว 5.299 ล้านบาท จำกัดโควต้า 15 คันในไทย

2020 Audi e-tron Sportback 55 quattro S line (อาวดี้ อี-ทรอน สปอร์ตแบ็ก) เปิดตัวอย่างเป็นทางการในไทย

2021 Audi e-tron GT เตรียมบุกไทยปีนี้ พร้อมตระกูล RS อีกหลายรุ่น

ซึ่งรวมไปถึงรถยนต์สปอร์ตไฟฟ้า Audi e-tron GT (อาวดี้ อี-ตรอน จีที) ที่จะเปิดตัวในตลาดโลกในสัปดาห์หน้า

นอร์เวย์ผงาดชาติแรกยอดขายรถพลังไฟฟ้าแซงรถเครื่องยนต์สันดาป – แล้วเมืองไทยล่ะ?

นอร์เวย์กลายเป็นประเทศแรกในโลกที่มียอดขายสะสมของรถพลังงานไฟฟ้าสูงกว่ารถเครื่องยนต์เบนซิน ดีเซล และไฮบริด ในปี 2020

อาวดี้เตรียมเปิดตัว 2021 Audi e-tron GT พร้อมสู้ Porsche Taycan ได้หรือไม่?

Audi e-tron GT Concept ในงาน Los Angeles Auto Show หลังจากที่มีการเปิดตัว Audi e-tron Quattro และ รถอเนกประสงค์

รวมรถ EV เปิดตัวใหม่ในงานมอเตอร์โชว์ 2021 ราคาเริ่มตั้งแต่ 3 แสนกว่าจนถึงหลายล้าน

เพิ่มความเป็นไฟฟ้าที่ดูแลง่าย จึงทำยอดจองเยอะมาก ต้องต่อคิวรอนานเป็นปี ด้วยราคาขายเพียง 2.29 ล้านบาทAudi

รู้จักข้อดีข้อเสีย Audi TT รถสปอร์ตคูเป้สุดหรู

TT ก่อนตัดสินใจเป็นรถสปอร์ตคู่ใจข้อดี Audi TT1.Audi TT สมรรถนะดีเยี่ยม2020 Audi TT ติดตั้งเครื่องยนต์เบนซิน

ชมคันจริง 2020 Audi e-Tron Sportback ขายไทยในราคา 5.299 ล้านบาท มีดีแค่หลังคาลาดลงรึเปล่า?

2020 Audi e-tron Sportback (อาวดี้ อี-ตรอน สปอร์ตแบ็ค) เปิดตัวขายในไทยแล้วด้วยราคา 5,299,000 บาท เป็นรถเอสยูวีพลังไฟฟ้าล้วน

พาชม 2020 Audi TT RS สีส้ม Pulse Orange 400 แรงม้า เจ้าของค่าตัว 5.299 ล้านบาท

All-New 2020 Audi TT RS (2020 อาวดี้ ทีที อาร์เอส) เปิดตัวในประเทศไทยด้วยฝึมือของอาวดี้ ไทยแลนด์ และทำราคาแบบหยุดโลกที่

ยอดขายรถยนต์ไฟฟ้าในนอร์เวย์ พ่งสูงเกือบ 90% เอาชนะเครื่องยนต์ดีเซลและเบนซินที่แรกในโลก

นอร์เวย์ ได้กลายป็นประเทศแรกในโลกที่ยอดขายของรถยนต์ไฟฟ้าได้แซงทั้งเครื่องเบนซิน, ดีเซล, และไฮบริด ในปี 2020

Audi Thailand ปรับกลยุทธ์ฝ่า COVID-19 เน้นเพิ่มสินค้า-ทำราคาสู้-ปรับบริการรับลูกค้า

Audi Thailand (อาวดี้ ประเทศไทย) ปรับแผนงานฝ่าวิกฤต COVID-19 เน้น 3 นโบายหลัก เพิ่มความหลากหลายของสินค้า

รีวิว Q&A audi e tron update 2020

How does Tesla get so much more range than other electric cars?

Short answer: Many small reasons put together. Tesla in general puts larger batteries into its vehicles. Top Model S and X have 100 kwh batteries, competitors like the Porsche Taycan 93 kwh or Audi eTron 95 kwh. Tesla generally allows more of the battery to be accessed by the user. For instance a Model 3 with 75 kwh battery can use up to 73 kwh. Bjørn Nyland Tests Tesla Model 3 Performance Battery Capacity While an Audi eTron appears to only allow 83 of its 95 kwh capacity. Does Audi e-Tron Really Only Use 83 Out Of Its 95-kWh Battery Pack? Higher battery energy density - this either means more batteries for less weight or the more energy for the same weight as competitors. Tesla Model 3 2170 Energy Density Compared To Bolt, Model S P100D Less weight means more efficiency. More efficient motors, better aerodynamics - Even with equal amount of power, how its used can translate into more miles per kwh. Tesla Model 3 gets about 131 eMPG. A Porsche Taycan gets 68 eMPG. So with the same amount of energy available, the Tesla will go about twice as far. A Model 3 has a Drag Coefficient (Cd) of 0.21. A Jaguar iPace 0.29, Audi eTron 0.28, lower is better. Additional usage efficiencies - keeping the batteries at optimal temperature for use. Hot batteries are inefficient and cold batteries can’t discharge fully. Tesla uses a unique “superbottle” all in one heating and cooling solution. Some companies like Nissan use air-cooling which is less efficient meaning the battery can more easily be out of optimal operating temperature. The Tesla Model 3 'Superbottle' Easter Egg Is a Fascinating Packaging Solution This also reuses waste heat from one system to heat another (heat from motors used to warm the batteries) saving on energy use for heating without having to use extra heaters. High degree of computer control. Tesla’s battery control system is unmatched, meaning it can keep the battery in optimal condition for use much more closely than other brands, meaning less energy is wasted. Overall weight is usually less. Less weight, less energy needed to move it. Model 3 Performance 75 kwh battery- 4,100 lbs. Audi eTron - 5,754 lbs. Nissan Leaf - 3883 lbs (62 kwh battery), Porsche Taycan - 5,132 lbs. The secret is Alien Dreadnought. The machine that makes the machine. By having a high level of vertical integration Tesla can design parts and systems that work and mesh finely together. The Superbottle is the ultimate example of that with 3 separate heating and cooling systems combined into single integrated unit. Also by designing the car as an integrated whole from a clean sheet of paper, rather than various pre-built modules that have to connect to each other at discrete points, efficiencies in weight and energy use can be created. By ensuring things like its battery supply it can bring down manufacturing costs and offer bigger, more dense batteries for less cost than its competitors, rather than having to purchase batteries from a battery company that also has to make a profit. Update 07/17/2020 Model S hits 400 mile range using the same 100 kwh batteries as before. Model S Long Range Plus: Building the First 400-Mile Electric Vehicle

If there was no such thing as a Tesla, which electric car would you buy?

If there was no such thing as a Tesla, which electric car would you buy? First - if there was no Tesla and Elon Musk in the previous decade, the move to electric vehicles would go half the speed or even less. The rest of the industry saw EVs just as short-range commuter cars. Tesla is the only one which really pushed the ability to go on long road trips and rapid charge really fast. But if you ask for Tesla’s alternatives - today? End of 2020? Which could be the next best alternative? Instead of Tesla Model S Long Range ? Porsche Taycan 4S Plus . Instead of Tesla Model S Performance ? Porsche Taycan Turbo or Porsche Taycan Turbo S In either case, the alternative has less range and is significantly more expensive, but the ride and interior materials are said to be a bit better. Instead of Tesla Model X Long Range ? Audi e-tron 55 quattro Instead of Tesla Model X Performance ? Audi e-tron S 55 quattro Audi offers better soundproofing, but consumes a lot more and has significantly less range - and has space only for 5 and not for 7 people. Instead of Tesla Model 3 Standard Range Plus ? Well, it doesn’t have a direct competitor since it is a sedan. In this case the closest competitors by price are Hyundai Kona Electric 64 kWh and Kia e-Niro 64 kWh , both being crossovers, both offering slightly more range, but show their disadvantage on longer trips since they rapid charge at only half the speed. Tesla Model 3 Long Range or Tesla Model 3 Long Range Performance don’t have a close competitor either, the closest could be the Polestar 2 , but it seems to be inefficient almost like an Jaguar i-Pace - and rapid charging speed is about half the speed of a Tesla, especially at colder temperatures. Instead of Tesla Model Y Long Range ? Polestar 2 , but while the build is good, (as explained) it lacks the efficiency, range, rapid charging speed and it has no heat pump. Tesla Model Y Long Range Performance ? Audi e-tron Sportback 55 quattro . The build is good, it comes close to the performance and even rapid charging speed, but it has less range and more importantly - it is significantly more expensive. The alternatives to Model 3 and Model Y are also the Volkswagen ID.3 , Volkswagen ID.4 or Skoda Enyaq iV (all coming in many variants), but most of them are not on the market yet. Smaller cars? Opel Corsa-e , Peugeot e-208 and Peugeot e-2008 SUV are cheaper, but their smaller size, shorter range and slower charging (roughly at the speed of the Kona and e-Niro) don’t make them a Tesla competitor, more like an alternative. When it comes to the software updates, charging network, autonomous driving or a vision of it, there are no alternatives, just more or less near approximations.

Which electric car is better than Tesla in 2020?

It’s all a matter of what you consider important. “An Audi e-tron is quieter than a Tesla but the Tesla has better range,” or “the Porsche can launch 0–60 flat out more times in a row without loss of performance than Tesla, but Tesla is more energy efficient and has more cargo room,” and “The Honda e autopark is better than Tesla, but Tesla Autopilot on the road is better than Honda.“ And Polestar 2 is cool, but you can’t buy one outside California. I must confess, I find the Honda aquarium screensaver a hoot, but Tesla’s Romance Mode isn’t bad either. Figure out what what you like, what you can afford, what is actually available where you live and get it. No car is best in every category. Both of my cars are Tesla. If a tree fell on my Model 3, I’d get another Tesla. Norwegian YouTuber Bjørn Nyland has driven and reviewed just about every electric car out there. His reviews[1] are a valuable resource. The points I would make in favor of Tesla are: Energy efficiency Mature charging network Over-the-air software updates and new features Excellent performance Very good handling Comfortable Superior climate control for Model 3 and Y. Tesla Mobile Service Full Self-Driving that’s only getting better Excellent user interface design and functionality Extensive (and growing) voice controls Best app Footnotes [1] Bjørn Nyland

Will the Tesla cars be able to compete with Audi eTron in 2020?

I would say that the Tesla cars are doing a fine job of competing with the Audi E-tron in 2019. I don't know why that would change in 2020. In the United States so far this year, the Audi E-Tron has sold about 4600 cars. The Tesla Model 3 has sold over 111,000 cars. The Tesla Model S has sold over 10,000 and the Tesla Model X has sold over 13,000 vehicles. So, 4600 compared to 134,000. I think Tesla is competing OK. UPDATES: Quarterly Plug-In EV Sales Scorecard

How will VW produce more electric vehicles than Tesla by the end of 2020?

The answer how is very simple. By introducing in 2019 a car that will out-compete the Tesla Model 3 in price / performance and prepare the production line so it will exceed the production numbers of Tesla. This means, produce at least 30.000 EVs per month, starting on first January 2020. This means - a car that is practical as the VW Golf, the same build quality, matches the Model 3 in performance (similar range and similar rapid charging speed) - and all of this at a much lower price than the Model 3 since VW won’t have the Autopilot and OTA updates. It’s more than 5 years behind Tesla in technology, probably 10. In essence - a Kia e-Niro replica with a 60 / 80 kWh battery, 100 kW real-life CCS rapid charging speed and at least 20% lower price than the Tesla Model 3. That one, at a rate of at least 30.000 cars per month (sustained rate) would be a Tesla killer. Actually, not a killer, but a serious competitor. And of course VW would need to have a battery supply that can match these production numbers. VW cannot wait too long, somewhere in 2020 the Tesla factory in Shanghai will start with its production, increasing the production numbers of Teslas to close to 50.000 cars per month by the end of 2021 - or at least somewhere in 2022. And that’s the whole strategy which VW needs. You asked how. But will VW do it? Of course not. Currently they are producing the e-Golf which is two classes inferior to the Model 3, VW e-UP is a small city commuter, and they are starting the production of Audi e-Tron which will go in low-production because it is to expensive for the price which they announced. They will sell it at a loss. Nobody can produce 30.000 cars per month if each car looses money. Tesla makes theirs at 20%+ margin. Update 1 (April 2019): There is some hope that VW will get to up to 40.000 electric cars across the whole VW group, including all models (VW, Audi, Seat, Porsche, Skoda) once LG Chem finishes it’s battery company in Poland, but this may be in best case scenario somewhere in 2022. Tesla splits it’s numbers across 3 models: Model S, 3 and X. Soon coming the Y. Who knows how many brands and models will VW group introduce. With having them in low production numbers, they will (once again) shoot in their own foot. Update 2 (June 2019): According to specifications. the VW ID.3 is 4,26 m long. That the class of VW Golf which is one class lower than VW Passat or Audi A4 which competes to Model 3. And that fairly small ID.3 is supposedly competing with Tesla Model 3? Update 3 (October 2019): This answer is already a bit dated, but I will leave it as it started in March 2019. Just a small update: the VW ID.3 with the medium battery has in Germany a “recommended” price of 40.000 to 50.000 Euro, depending whether it has VW’s version of adaptive cruise control and auto-steering or not (and a few minor details). This is Tesla Model 3 price range. At these prices VW should forget to sell a serious amount of them. People are not stupid. They will go for the Model 3 - either the SR+ or LR. The first one beats it with technology, the second doesn’t do just that - it is in a different league.

FAQs ที่เกี่ยวข้อง audi e tron update 2020

  • Q

    ระบบทำความร้อนสำหรับเบาะหน้าของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    กินเที่ยวทะลุโลก

    มีระบบทำความร้อนสำหรับเบาะหน้าและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
  • Q

    บอกราคาของAudi E Tronหน่อย.

    อุ้ย'เหี้ยย ส่อง

    ราคา ของ Audi E Tron มีดังนี้

    อ่านเพิ่มเติม
  • Q

    ระบบ เปิด / ปิด ไฟหน้าอัตโนมัติของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    kedkor

    มีระบบ เปิด / ปิด ไฟหน้าอัตโนมัติและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
หน้าหลัก