แท็ก

audi e tron tesla x

บทความที่เกี่ยวข้อง audi e tron tesla x

ถ้าหาก 2022 Ford Mustang Mach-E เปิดตัวในไทยราคา 3.5 ล้านบาท คุณยังจะซื้อ Tesla อยู่ไหม?

งานเปิดตัว Ford Mustang Mach-E สเปคพวงมาลัยขวา2022 Ford Mustang Mach-E (ฟอร์ด มัสแตง มัค-อี) รถครอสโอเวอร์พลังไฟฟ้าล้วน

ชมคุณสมบัติเด่น 2022 Audi Q4 e-tron รถเอสยูวีไฟฟ้าขนาดเล็กแฝงความดุดัน

2022 Audi Q4 e-tron2022 Audi Q4 e-tron และ Q4 e-tron Sportback (2022 อาวดี้ คิว4 อี-ทรอน) เผยโฉมอย่างเป็นทางการ

Ford ขยี้ Tesla เผยผลสำรวจลูกค้า 2021 Ford Mustang Mach-E ร้อยละ 70 เคยใช้เทสล่ามาก่อน

2021 Ford Mustang Mach-e (ฟอร์ด มัสแตง มัค-อี) รถครอสโอเวอร์พลังไฟฟ้าล้วน คู่แข่งกับ Tesla Model Y มีทรงท้ายลาดแบบรถสปอร์ตมัสแตง

2021 Lexus UX300e เปิดตัวใหม่จะได้ส่วนแบ่งตลาดรถไฟฟ้าหรูจาก Audi e-tron ได้หรือไม่

Premiumสำหรับ 2021 Lexus UX300e ที่เพิ่งเปิดตัวนี้จะมีความสามารถเพียงพอที่จะได้ส่วนแบ่งตลาดรถไฟฟ้าสุดหรูจาก Audi

Review: 2019-2020 Audi e-tron เอสยูวีพรีเมียมพลังงานไฟฟ้า

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากยุโรป ส่งรถเอสยูวีอเนกประสงค์หรูพลังงานไฟฟ้าอย่าง 2019-2020 Audi e-tron

Audi เปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าสปอร์ตรุ่นใหม่ 2022 Audi e-tron GT และ Audi RS e-tron GT เริ่ม 3,621,000 บาท

Coupe คือ 2022 Audi e-tron GT (อาวดี้ อีทรอน จีที) เริ่ม 3,621,000 บาท และ Audi RS e-tron GT (อาวดี้

Audi Thailand ปรับกลยุทธ์ฝ่า COVID-19 เน้นเพิ่มสินค้า-ทำราคาสู้-ปรับบริการรับลูกค้า

Audi Thailand (อาวดี้ ประเทศไทย) ปรับแผนงานฝ่าวิกฤต COVID-19 เน้น 3 นโบายหลัก เพิ่มความหลากหลายของสินค้า

ควักเพิ่ม 2 แสน! ทำไมถึงควรเลือก 2020 Audi e-tron Sportback มากกว่า e-tron สแตนดาร์ด

2020 Audi e-tron Sportback (อาวดี้ อี-ทรอน สปอร์ตแบ็ก) รุ่นใหม่เปิดตัวลุยตลาดบ้านเราแล้วด้วยราคา 5.299

รวมรถ EV เปิดตัวใหม่ในงานมอเตอร์โชว์ 2021 ราคาเริ่มตั้งแต่ 3 แสนกว่าจนถึงหลายล้าน

และยังคงความหรูหราด้วยวัสดุดีตามสไตล์รถนำเข้าจากญี่ปุ่น ขายราคา 3.49 ล้านบาทTesla Model 3 Performance2021

อาวดี้เตรียมเปิดตัว 2021 Audi e-tron GT พร้อมสู้ Porsche Taycan ได้หรือไม่?

Audi e-tron GT Concept ในงาน Los Angeles Auto Show หลังจากที่มีการเปิดตัว Audi e-tron Quattro และ รถอเนกประสงค์

ดูเพิ่มเติม

Ford Mustang Mach-E มีดีจนติ่ง Tesla อิจฉา ตามไปบูลลี่คนซื้อในโลกโซเชียล

2021 Ford Mustang Mach-E (ฟอร์ด มัสแตง มัค-อี) เป็นรถครอสโอเวอร์พลังไฟฟ้าล้วน ทรงท้ายลาดแบบรถสปอร์ตชื่อดังในตำนาน

นอร์เวย์ผงาดชาติแรกยอดขายรถพลังไฟฟ้าแซงรถเครื่องยนต์สันดาป – แล้วเมืองไทยล่ะ?

จะพบว่ารถพลังไฟฟ้ามีสัดส่วนยอดขายเพียง 1% เท่านั้นสมาคมยานยนต์แห่งนอร์เวย์ (OFV) ระบุว่ารถพลังไฟฟ้าที่มียอดขายสูงที่สุดในปี 2020 คือ Audi

เปิดตัว 2020 Audi e-tron Sportback ค่าตัว 5.299 ล้านบาท จำกัดโควต้า 15 คันในไทย

2020 Audi e-tron Sportback 55 quattro S line (อาวดี้ อี-ทรอน สปอร์ตแบ็ก) เปิดตัวอย่างเป็นทางการในไทย

Tesla เตรียมเปิดตัวรถพลังไฟฟ้ารุ่นเล็ก ราคาอาจเหลือ 1 ล้านบาทเศษ

Tesla (เทสล่า) ตกเป็นข่าวว่ากำลังเตรียมความพร้อมเปิดตัวรถพลังงานไฟฟ้ารุ่นเริ่มต้นโมเดลใหม่ คาดราคาจำหน่ายย่อมเยาลงจนอาจเหลือเพียง

เผยโฉม 2022 BMW iX รถเอสยูวีไฟฟ้าที่ดีที่สุดเวลานี้? เบียด Audi e-tron

BMW Operating System เจนเนอเรชั่นใหม่ซึ่งข่าวระบุว่าผลิตด้วยวัสดุคริสตัล BMW iX Audi

ยอดขายรถยนต์ไฟฟ้าในนอร์เวย์ พ่งสูงเกือบ 90% เอาชนะเครื่องยนต์ดีเซลและเบนซินที่แรกในโลก

รวมถึงลดค่าทางด่วนและค่าลงทะเบียนต่าง ๆ รวมถึงสามารถใช้เลนรถบัสได้ และได้รับการขยายแท่นชาร์จถึง 10,000 แห่งทำให้สนับสนุนการขายได้มากขึ้นTesla

2021 Tesla Model S ปรับภายในใหม่ นี่มันไม่ใช่รถ นี่มันคือ Game Room

Tesla (เทสล่า) บริษัทรถยนต์ขนาดยักษ์หน้าใหม่ ซึ่งสร้างปรากฎการณ์ให้แก่อุตสาหกรรมยานยนต์ด้วยวิธีการดำเนินการที่ไม่เหมือนใคร

รวมราคารถยนต์ไฟฟ้าในไทย ทุกรุ่นในปี 2021 ต้อนรับการมาของ ORA Good Cat

Tesla Model 3 ราคา 2,990,000 บาท2021 Tesla Model 3 รถซีดานขนาดเล็กชื่อดัง แต่ยังไม่มีตัวแทนจำหน่ายอย่างเป็นทางการในไทย

Audi เดินหน้าเข้าสู่ยุครถยนต์ไฟฟ้าเต็มตัวภายใน 2035 หลัง Audi e-tron ขายได้ 9,227 คัน ขึ้นอันดับ 1 ใน Norway

2035ซึ่งจะมีการแจ้งแผนออกมาในอีกไม่กี่เดือน พร้อมสถานะของโรงงานที่จะต้องเปลี่ยนไปผลิตแบบไฟ้าแบบเต็มตัวยอดขาย e-Tron

แบงค์บอกต่อ CX-5 ลดเหลือ 1,160,000 บาทกับ Audi อัดดอกเบี้ย 0% ก่อนงาน Motor Expo 2020

Mazda และ Audi นำรถมาลดราคา และขนแคมเปญงาน Motor Expo 2020 เพื่อให้ลูกค้าได้ออกมาจับจองกันก่อน พร้อมแล้ววันนี้Mazda

เปิดตัว 2021 Audi RS e-tron GT ราคา 6.39 ล้านบาท สเปคนำเข้าฝาแฝด Taycan

2021 Audi e-tron GT (อาวดี้ อี-ตรอน จีที) รถยนต์ไฟฟ้ารุ่นล่าสุดจากเยอรมนี ที่เปิดตัวในเยอรมนีเมื่อเดือนก่อน

2021 Audi e-tron GT เตรียมบุกไทยปีนี้ พร้อมตระกูล RS อีกหลายรุ่น

ซึ่งรวมไปถึงรถยนต์สปอร์ตไฟฟ้า Audi e-tron GT (อาวดี้ อี-ตรอน จีที) ที่จะเปิดตัวในตลาดโลกในสัปดาห์หน้า

ชมงาน BIMS 2021 ดู GWM มาแรง MG Extender หน้าใหม่ หรือ Audi e-tron GT และอื่น ๆ เรารวมไว้ให้คุณแล้วที่นี่

วางจำหน่ายในราคา 3.99 ล้านบาทนอกจากนี้ Audi (อาวดี้) นำรถยนต์ไฟฟ้าสปอร์ตรุ่นใหม่ Audi e-tron GT (อาวดี้

Review 2020 Audi e-tron Sportback รถไฟฟ้าเสียบปลั๊ก 5.299 ล้านบาท ครบทั้งแรงทั้งหรูแบบไร้คู่แข่ง

2020 Audi e-tron Sportback 55 quattro S line (อาวดี้ อี-ตรอน สปอร์ตแบ็ค) รถยนต์ไฟฟ้าทรงเอสยูวีคูเป้จากค่ายสี่ห่วง

เป็นไปได้? ผู้บริหาร Audi ชี้รถพลังไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่เล็กลงในอนาคต

ซีอีโอค่ายรถตราสี่ห่วงกล่าวเพิ่มเติมความเห็นของดอยส์แมนน์สอดคล้องกับอีลอน มัสก์ ประธานเจ้าหน้าที่บริหารของ Tesla

Audi e-Tron รุ่นย่อย Premium ใหม่ ราคาถูกลง 10% ตัดออพชั่นอะไรบ้าง?

Audi e-Tron รถครอสโอเวอร์พลังไฟฟ้าล้วน ซึ่งทำยอดขายไม่ดีนักในสหรัฐอเมริกา จึงได้ออกกลยุทธ์ใหม่ เปิดตัวรุ่นล่างสุดที่มีราคาเอื้อมถึงง่ายขึ้น

พาชม 2020 Audi TT RS สีส้ม Pulse Orange 400 แรงม้า เจ้าของค่าตัว 5.299 ล้านบาท

All-New 2020 Audi TT RS (2020 อาวดี้ ทีที อาร์เอส) เปิดตัวในประเทศไทยด้วยฝึมือของอาวดี้ ไทยแลนด์ และทำราคาแบบหยุดโลกที่

2020 Audi e-tron Sportback จ่อลุยเมืองไทยสัปดาห์หน้า คาดราคาทะลุ 5.3 ล้านบาท

บริษัท ไมซ์สเตอร์ เทคนิค จำกัด ผู้จำหน่ายรถยนต์ Audi ในประเทศไทยเตรียมเปิดตัว 2020 Audi e-tron Sportback

ชมคันจริง 2020 Audi e-Tron Sportback ขายไทยในราคา 5.299 ล้านบาท มีดีแค่หลังคาลาดลงรึเปล่า?

2020 Audi e-tron Sportback (อาวดี้ อี-ตรอน สปอร์ตแบ็ค) เปิดตัวขายในไทยแล้วด้วยราคา 5,299,000 บาท เป็นรถเอสยูวีพลังไฟฟ้าล้วน

2021 Audi RS Q3 Sportback ยืนยันมาไทย 19 ก.พ. นี้ คาดราคา 5 ล้านกว่าบาท สู้กับ Mercedes-AMG เต็ม ๆ

2021 Audi RS Q3 Sportback (อาวดี้ อาร์เอส คิว3 สปอร์ตแบค) เอสยูวีท้ายลาดพื้นฐานจาก Audi Q3 จะมาขายไทยวันที่

รีวิวโพสต์ audi e tron tesla x

Hey @elonmusk ,loooove the build "craftsmanship" that goes into the @Tesla Model X! No Wonder everybody buys @Audi E - Tron!

@thegrandtour why don't you do a special with electric cars. Compare a tesla model x, audi e tron and a jaguar ipace. @JeremyClarkson do not drive the tesla. @elonmusk please make it happen.

You do realize the E Tron has a similar size battery to the Model X, yet is SIGNIFICANTLY smaller and lighter, yet gets LESS range? That’s not a debate, that’s fact. Look it up. ~220 vs 295. But whatever. You drive your E Tron cross country, we’ll drive the MX. Oh, cant do that?

It looks like Audi are going full electric, what great news.Do you think it will be better than the i-Pace and Tesla Model X?#audi #exeter #news #electricSUV

Notice at time 15:38 he shows all his data. EVs don't do that well...How to calculate... 33.7 x .621 / xxx kwh/km = miles/gal.Tesla 219 > 95.6 mpgeAudi e tron 321 > 65 mpgeVolvo 322 > 65 mpge.I should be able to do much better!

Also had fun experiencing the Jaguar I-Pace, Tesla Model X and Audi E Tron. All have their strengths (Tesla’s dancing in the video for example is cool albeit a bit gimmicky!). But the EQC is just incredible with its MBUX telematics system and smooth, quiet drive ! #mercedes

They should race them in the I-Pace trophy. Also Tesla should join with the model X/Y or whatever and so should Audi with the E Tron.

Audi E Tron and Porsche Taycan has already blown away Tesla in X and S in Europe.Wait when Germans launch EV models in the other Tesla segments and then go short in Tesla shares.

7 reasons why the #Audi #e-tron is better than a #Jaguar I-Pace or a #Tesla Model X

Tesla model x, Audi e tron and mercedes eqc seem to be the only elec cars currently certified to tow with weight capacity for a caravan. The range is also severely affected by towing.

รีวิว Q&A audi e tron tesla x

Will the Audi E-Tron eventually outsell the Tesla Model X?

Will the Audi E-Tron eventually outsell the Tesla Model X? Which year are we talking about? Today, near future or 2025? Well, let’s see, the Tesla Model X with the 100 kWh battery (95 kWh available to the user) has an EPA range of 295 miles (Wikipedia) or 325 miles in the recent, newest, upgraded version, according to Tesla. Audi E-Tron with the 95 kWh battery (84 kWh available) has an EPA range of 204 miles. If we account a few percent for degradation of the battery, less-than-ideal road conditions and higher freeway speeds and subtract 25% from the range of each car to get to real-life ranges, we get to 325 (-25%) = 244 miles for Model X and 153 miles for the E-Tron. That’s the range on which customers can actually rely on. If we get to winter conditions, subtract another 10–15%. Not only the E-Tron isn’t in the same league as the Model X, it actually disqualifies itself as a reasonable choice for this class / price segment. It will get only customers who absolutely don’t want a Tesla and absolutely want an Audi. At those differences in performance and range I don’t think that there are many. Yes, Audi does charge faster up to 80% (which is good) and it left a few percent more as safety in the battery to make it last longer, they could have “unlocked” a few percent more at the top, but still - its not even a competitor, yet alone a car that could outsell the Model X. This extra charging speed gets nullified by a much higher consumption, so as a result the Model X actually charges faster, especially if the user mostly charges on Superchargers in the (most common) 10% - 70% state of charge region. Leave aside that Tesla’s Supercharger is already up and running and Electrify America is still building it, it has the Autopilot that will have full self driving capability in a couple of years and it has over-the-air updates. The final point is - Tesla can produce as many Model X as it wants, it has no shortage of the 18650 battery cells. Audi - in contrast - has a shortage of their battery cells. I was asking whether we talk about the year 2025. Yes, by then Audi could start from scratch, massively redesign the car and give it a 130+ kWh battery. But these wouldn’t be the cars we are are talking about today. Edit: I have seen information that initial sales in Spain, Netherlands and Norway were quite good; but actually I am not surprised - first, it is a new car which some people like because it is new and second - it offers some features that Teslas don’t. Let’s not forget - the Model S is available since 2013 and Model X since late 2015. Many people who wanted those already have them. Norway has mostly roads with a speed limit of 80 km/h (50 mph) and people who bought the e-Tron obviously don’t drive very far very often and at those speeds the e-Tron can probably make close to those 300 km. But we are talking about 500, maybe close to 1000 cars per month. Globally. Early birds. Update 1: I wrote all of the above in May 2019. Now the opinion became a fact-based opinion. In US sales the Model X outsells the e-Tron at a ratio between 2:1 and 3:1. Final Update: Monthly Plug-In EV Sales Scorecard: July 2019 In Europe the E-Tron might have a slight home advantage, but don’t think that it is able to flip the ratio. Side note - Audi just recently announced another version of the e-Tron. With battery with 71 kWh gross capacity. Not 120 kWh, but 71 kWh. Less power, slower charging. I don’t think that this will boost sales. For this size and price category this is laughable.

Which car is the better value, the Tesla X or the Audi E-Tron?

Which car is the better value, the Tesla X or the Audi E-Tron? It may depend on a few of your personal preferences. Will it be a car mostly for local driving or short road trips? Are there plenty of 150+ kW chargers in the area you want to drive? Is efficiency relatively irrelevant? It doesn’t bother you that on longer trips you will have to stop more often? Is better soundproofing very important? If you mark on most of those check boxes, you may be a potential e-Tron buyer. If you care more about efficiency, significantly longer range, significantly better charging network, more space, optionally up to 7 seats, Autopilot and its upgrade- ability and you don’t mind a slightly higher price for the Model X 100 kWh Long Range or you even prefer the Performance version, well, you are a potential Model X buyer. Better value for the price? Model X. It may be a 8:2 win (two points going to e-Tron for better soundproofing and lower price), but in my opinion it is still a clear win for the Tesla.

Which electric SUV is better, the Tesla Model X or the Audi E-Tron?

Tesla is far ahead of anything else available today. It will reach level 5 several years before anyone else. The game is already over. However, there is room for lesser EV’s if they can be offered cheap enough.

Why should I buy Tesla Model X instead of Audi e-tron?

The biggest factor that could sway your decision in favour of the E-tron would be the exterior. Does this look better than this? If you really dig the E-tron's exterior, just buy it. If not, it's better to refrain. Other than subjective reasons like exterior, the Model X is superior to the E-tron in nearly every other metric but build quality and interior. Efficiency and range: The Model X has 325 miles of range with a 100 Kwh pack. The E-tron has 204 miles with the same sized pack. Charging: Model X charges at up to 200 Kwh, E-tron at 150 Kwh. Model X has On-Route Battery Warmup which cuts charge times by 50%, E-tron does not have this feature. Admittedly, E-tron charge curve maintains max charge rate for a longer period. Thus, full charge is likely faster than Model X. However, 75% of EV charging occurs at home, so that feature is pretty much useless. Performance: The E-tron does the 0–60 mile Sprint in 5.5 seconds. The Model X Long Range does it in 4.4 seconds. Top speed of E-tron is at 124 mph. Model X's is at 155 mph. Practicality: Audi's E-tron has up to 1755 litres of cargo space while Model X has a maximum of 2500 litres. Model X also seats 7 while the E-tron only seats 5. Technology: The Model X has a massive 17 inch touchscreen, with Google Maps integration, a Chromium based web browswer and Deezer/Spotify streaming. While the E-tron has a smaller screen at 10.1 inches, it has many more features than Model X. Here's an excerpt from Audi, “With the City assist package, features including the crossing assist , cross traffic assist rear as well as lane change and exit warning provide for safety. Audi pre sense 360° – the combination of Audi pre sense front , rear and side – is also on board. This system detects collision hazards within system limits and initiates targeted protective measures, from full braking to tensioning of the seat belts. Some assist systems are bundled in special packages, others are available separately. Among the latter are the night vision assist and the 360 degree cameras .” Autopilot: Audi's range of assist systems could be made obselete by Tesla's system. Rated best by Consumer Reports, it aims for Full Self Driving by late 2021. Supercharger: This is Tesla's Supercharger network. This is Electrify America's network. It's gonna take a while. And even when completed, it won't be as extensive as Tesla's Superchargers. Interior: Audi E-tron blows Model X out of the water in this category. Heated and cooled massage seats are just objectively better than Model X's “just heated" seats. However, Model X has an interior refresh coming up so it's hard to say the extent of superiority Audi would hold after Fit and Finish: Vs Nuff said. Model X recently re-tooled to improve alignment though I don't think they could go from 90s Kia to Audi perfection. Price: E-tron starts at $75,000 with tax credit. Model X starts at $84,500 without. That's definitely a plus. E-tron or Model X? That all depends on the above.

How is the Audi e-tron SUV different from the Tesla Model-X?

Tesla cars have one big drawback: They are noisy. At highway speed, a Tesla X has a higher level of interior noise than a German luxury sedan with a Turbodiesel engine. So, getting a car really silent inside is not only a matter of the engine, it also is a matter of thousands of details with the suspension and the body. From what I‘ve read, the Audi is more silent than the Tesla at highway speeds, making the Audi appear more luxurious. Apart from that, Audi took far more emphasis on making the e-tron behave like an ordinary Audi Luxury SUV, not like a revolutionary electric vehicle. In order to deliver a smooth ride for the passengers, Audi sacrificed a little bit of the throttle response. So a Tesla may beat an e-tron at the drag strip, but an e-tron may be more comfortable. I found 3.2 seconds for 0 to 60 mph for the Tesla X P100D and only 5.7 seconds for the Audi. This may sound lame, but the Lamborghini Miura, one of the fastest supercars of its time, needed 6.7 seconds;-) The Audi cockpit resembles to the ergonomically refined cockpits you are used in other top of the line Audis, while the Tesla features the big 17 inch touchscreen. It is a matter of taste but I assume that you can better operate the Audi without looking at the controls. A big Tesla advantage is the Tesla supercharger network, which is for free if your car is old enough. Audi has teamed up with Mercedes and other partners to set up a quickcharger network. However, this will not be for Audis only, even Teslas can charge there. The Tesla is significantly more expensive. In Germany the MSRP of an Audi e-tron is about 90,000 Euro, a model X is more than 130,000 Euro.

FAQs ที่เกี่ยวข้อง audi e tron tesla x

  • Q

    ขนาดล้ออัลลอยของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    พรพรพร

    มีขนาดล้ออัลลอยและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
  • Q

    ระบบ Auto Brake HoldของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    Kaewhom

    มีระบบ Auto Brake Holdและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
  • Q

    บอกภายนอกของAudi E Tronหน่อย.

    ซุ้ม ส. เมธาสิทธิ์

    ภายนอก ของ Audi E Tron มีดังนี้

    อ่านเพิ่มเติม

Tags

หน้าหลัก