แท็ก

tesla model 3 vs audi e tron

บทความที่เกี่ยวข้อง tesla model 3 vs audi e tron

ชมคันจริง Tesla Model 3 Performance ขายไทยราคา 4.29 ล้านบาท มีออพชั่นที่รถใช้น้ำมันต้องชิดซ้าย

Tesla Model 3 มีขายในเมืองไทยแล้วในรุ่นย่อยมาตรฐาน นำเข้าโดยผู้จำหน่ายอิสระ ที่เราเคยพาชมคันจริงไปแล้วเมื่อปลายปีมีการโหลดต่ำลงเล็กน้อยล่าสุดนี้มีสเปคใหม่เข้ามากระชากเงินชาวไทย

เอาอีกแล้ว! กระจกหลัง Tesla Model 3 หลุดขณะกำลังวิ่ง

Tesla (เทสล่า) อาจจะเป็นบริษัทรถยนต์ที่เป็นผู้นำเรื่องนวัตกรรมการเปลี่ยนแปลงโลกด้วยยานยนต์ไฟฟ้าแบตเตอรี่

ชมคันจริง Tesla Model 3 สเปคพวงมาลัยขวา เปิดราคา 2.99-3.09 ล้านบาท รถมีข้อเสีย แต่ขายหมดแล้วนะ

2020 Tesla Model 3 นำเข้าอิสระTesla (เทสล่า) เป็นรถยนต์ไฟฟ้าที่มาแรง ทั้งความแรงมอเตอร์ และความแรงเรื่องการตลาด

อาวดี้เตรียมเปิดตัว 2021 Audi e-tron GT พร้อมสู้ Porsche Taycan ได้หรือไม่?

Audi e-tron GT Concept ในงาน Los Angeles Auto Show หลังจากที่มีการเปิดตัว Audi e-tron Quattro และ รถอเนกประสงค์

เปิดตัว 2021 Audi RS e-tron GT ราคา 6.39 ล้านบาท สเปคนำเข้าฝาแฝด Taycan

2021 Audi e-tron GT (อาวดี้ อี-ตรอน จีที) รถยนต์ไฟฟ้ารุ่นล่าสุดจากเยอรมนี ที่เปิดตัวในเยอรมนีเมื่อเดือนก่อน

ชมคุณสมบัติเด่น 2022 Audi Q4 e-tron รถเอสยูวีไฟฟ้าขนาดเล็กแฝงความดุดัน

2022 Audi Q4 e-tron2022 Audi Q4 e-tron และ Q4 e-tron Sportback (2022 อาวดี้ คิว4 อี-ทรอน) เผยโฉมอย่างเป็นทางการ

Audi เปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าสปอร์ตรุ่นใหม่ 2022 Audi e-tron GT และ Audi RS e-tron GT เริ่ม 3,621,000 บาท

Coupe คือ 2022 Audi e-tron GT (อาวดี้ อีทรอน จีที) เริ่ม 3,621,000 บาท และ Audi RS e-tron GT (อาวดี้

เป็นไปได้? ผู้บริหาร Audi ชี้รถพลังไฟฟ้าจะมีแบตเตอรี่เล็กลงในอนาคต

ซีอีโอค่ายรถตราสี่ห่วงกล่าวเพิ่มเติมความเห็นของดอยส์แมนน์สอดคล้องกับอีลอน มัสก์ ประธานเจ้าหน้าที่บริหารของ Tesla

Tesla Model 3 ขึ้นราคาในอเมริกาให้แพงไปอีก ถ้ามาขายในไทยราคา 3 ล้านกว่า คุณจะกล้าซื้อไหม ?

2021 Tesla Model 3 (เทสล่า โมเดล 3) รถยนต์ไฟฟ้าขนาดเล็ก ที่ได้รับความนิยมสูง ต้องต่อคิวรถรผลินานหลายเดือน

เพิ่มความปลอดภัย!!! Tesla ปรับ Model 3 และ Model Y ใช้ระบบขับเคลื่อนอัตโนมัติจากกล้องแทนการใช้เรดาห์

แม้จะจำหน่ายรถยนต์ไฟฟ้ารุ่นยอดนิยมอย่าง Tesla Model 3 (เทสล่า โมเดล 3) และ Tesla Model Y (เทสล่า โมเดล

ดูเพิ่มเติม

Ford Mustang Mach-E มีดีจนติ่ง Tesla อิจฉา ตามไปบูลลี่คนซื้อในโลกโซเชียล

2021 Ford Mustang Mach-E (ฟอร์ด มัสแตง มัค-อี) เป็นรถครอสโอเวอร์พลังไฟฟ้าล้วน ทรงท้ายลาดแบบรถสปอร์ตชื่อดังในตำนาน

2020 Audi e-tron Sportback จ่อลุยเมืองไทยสัปดาห์หน้า คาดราคาทะลุ 5.3 ล้านบาท

บริษัท ไมซ์สเตอร์ เทคนิค จำกัด ผู้จำหน่ายรถยนต์ Audi ในประเทศไทยเตรียมเปิดตัว 2020 Audi e-tron Sportback

ยอดขายรถยนต์ไฟฟ้าในนอร์เวย์ พ่งสูงเกือบ 90% เอาชนะเครื่องยนต์ดีเซลและเบนซินที่แรกในโลก

รวมถึงลดค่าทางด่วนและค่าลงทะเบียนต่าง ๆ รวมถึงสามารถใช้เลนรถบัสได้ และได้รับการขยายแท่นชาร์จถึง 10,000 แห่งทำให้สนับสนุนการขายได้มากขึ้นTesla

รวมรถ EV เปิดตัวใหม่ในงานมอเตอร์โชว์ 2021 ราคาเริ่มตั้งแต่ 3 แสนกว่าจนถึงหลายล้าน

และยังคงความหรูหราด้วยวัสดุดีตามสไตล์รถนำเข้าจากญี่ปุ่น ขายราคา 3.49 ล้านบาทTesla Model 3 Performance2021

ควักเพิ่ม 2 แสน! ทำไมถึงควรเลือก 2020 Audi e-tron Sportback มากกว่า e-tron สแตนดาร์ด

2020 Audi e-tron Sportback (อาวดี้ อี-ทรอน สปอร์ตแบ็ก) รุ่นใหม่เปิดตัวลุยตลาดบ้านเราแล้วด้วยราคา 5.299

Audi เดินหน้าเข้าสู่ยุครถยนต์ไฟฟ้าเต็มตัวภายใน 2035 หลัง Audi e-tron ขายได้ 9,227 คัน ขึ้นอันดับ 1 ใน Norway

2035ซึ่งจะมีการแจ้งแผนออกมาในอีกไม่กี่เดือน พร้อมสถานะของโรงงานที่จะต้องเปลี่ยนไปผลิตแบบไฟ้าแบบเต็มตัวยอดขาย e-Tron

2021 Audi e-tron GT เตรียมบุกไทยปีนี้ พร้อมตระกูล RS อีกหลายรุ่น

ซึ่งรวมไปถึงรถยนต์สปอร์ตไฟฟ้า Audi e-tron GT (อาวดี้ อี-ตรอน จีที) ที่จะเปิดตัวในตลาดโลกในสัปดาห์หน้า

Review: 2019-2020 Audi e-tron เอสยูวีพรีเมียมพลังงานไฟฟ้า

Audi (อาวดี้) ค่ายรถยนต์หรูจากยุโรป ส่งรถเอสยูวีอเนกประสงค์หรูพลังงานไฟฟ้าอย่าง 2019-2020 Audi e-tron

ชมคันจริง 2020 Audi e-Tron Sportback ขายไทยในราคา 5.299 ล้านบาท มีดีแค่หลังคาลาดลงรึเปล่า?

2020 Audi e-tron Sportback (อาวดี้ อี-ตรอน สปอร์ตแบ็ค) เปิดตัวขายในไทยแล้วด้วยราคา 5,299,000 บาท เป็นรถเอสยูวีพลังไฟฟ้าล้วน

Review 2020 Audi e-tron Sportback รถไฟฟ้าเสียบปลั๊ก 5.299 ล้านบาท ครบทั้งแรงทั้งหรูแบบไร้คู่แข่ง

2020 Audi e-tron Sportback 55 quattro S line (อาวดี้ อี-ตรอน สปอร์ตแบ็ค) รถยนต์ไฟฟ้าทรงเอสยูวีคูเป้จากค่ายสี่ห่วง

Ford ขยี้ Tesla เผยผลสำรวจลูกค้า 2021 Ford Mustang Mach-E ร้อยละ 70 เคยใช้เทสล่ามาก่อน

2021 Ford Mustang Mach-e (ฟอร์ด มัสแตง มัค-อี) รถครอสโอเวอร์พลังไฟฟ้าล้วน คู่แข่งกับ Tesla Model Y มีทรงท้ายลาดแบบรถสปอร์ตมัสแตง

Porsche Taycan แข่งชนะ Tesla Model S แบบหักมุม ทั้งที่แรงม้าน้อยกว่า ทำได้ยังไงกันเนี่ย

Tesla Model S คือรถซีดานพลังไฟฟ้าที่ขายมาตั้งแต่ปี 2012 และปรับโฉมเล็กน้อยในปี 2016 เป็นผู้นำเทรนด์การทำรถพรีเมียมให้เป็นพลังไฟฟ้าสุดแรง

ถ้าหาก 2022 Ford Mustang Mach-E เปิดตัวในไทยราคา 3.5 ล้านบาท คุณยังจะซื้อ Tesla อยู่ไหม?

งานเปิดตัว Ford Mustang Mach-E สเปคพวงมาลัยขวา2022 Ford Mustang Mach-E (ฟอร์ด มัสแตง มัค-อี) รถครอสโอเวอร์พลังไฟฟ้าล้วน

2021 BMW 5-Series ออกแบบดูเทอะทะ แต่ชนะ Tesla Model 3 ตรงการลู่ลมดีกว่าซะงั้น

530eสเปคความลู่ลมสูงกว่าใคร2021 BMW 5-Series รุ่นปัจจุบันสามารถทำตัวเลขได้ที่ 0.22 Cd มากกว่าคู่แข่งอย่าง Mercedes-Benz E-class

2021 Tesla Model S ปรับภายในใหม่ นี่มันไม่ใช่รถ นี่มันคือ Game Room

Model STesla เปิดตัว Tesla Model S (เทสล่า โมเดล เอส) ใหม่ รุ่นปรับปรุงโฉมสำหรับปี 2021 และพร้อมจะเริ่มผลิต

เผยโฉม 2022 BMW iX รถเอสยูวีไฟฟ้าที่ดีที่สุดเวลานี้? เบียด Audi e-tron

แหงนมองบนหลังคาเป็นพาโนรามิกรูฟขนาดใหญ่เบิ้มที่ละสายตาไปไม่ได้เลยคือพวงมาลัยรูปทรง 6 เหลี่ยมแบบ 2 ก้านที่ฉีกแนวไปจากภาพลักษณ์พวงมาลัย 3

เปิดตัว 2020 Audi e-tron Sportback ค่าตัว 5.299 ล้านบาท จำกัดโควต้า 15 คันในไทย

2020 Audi e-tron Sportback 55 quattro S line (อาวดี้ อี-ทรอน สปอร์ตแบ็ก) เปิดตัวอย่างเป็นทางการในไทย

2021 Lexus UX300e เปิดตัวใหม่จะได้ส่วนแบ่งตลาดรถไฟฟ้าหรูจาก Audi e-tron ได้หรือไม่

Premiumสำหรับ 2021 Lexus UX300e ที่เพิ่งเปิดตัวนี้จะมีความสามารถเพียงพอที่จะได้ส่วนแบ่งตลาดรถไฟฟ้าสุดหรูจาก Audi

อีลอน มัสก์ มั่นใจสุดขีด Tesla Model Y จะทำยอดขายแซง Toyota Corolla!

Tesla Model Yซีอีโอ Tesla (เทสล่า) ประกาศว่ายอดขายรถยนต์ไฟฟ้าของบริษัทฯ จะเติบโตอย่างก้าวกระโดดในปีหน้าและปีถัดไปจนสามารถแซงหน้ารถยนต์กระแสหลักได้อย่างแน่นอนอีลอน

Audi e-Tron รุ่นย่อย Premium ใหม่ ราคาถูกลง 10% ตัดออพชั่นอะไรบ้าง?

Audi e-Tron รถครอสโอเวอร์พลังไฟฟ้าล้วน ซึ่งทำยอดขายไม่ดีนักในสหรัฐอเมริกา จึงได้ออกกลยุทธ์ใหม่ เปิดตัวรุ่นล่างสุดที่มีราคาเอื้อมถึงง่ายขึ้น

รีวิวโพสต์ tesla model 3 vs audi e tron

#Audi #E-Tron vs #Tesla Model 3, #Luxury #EV has a New Player:

I added a video to a @YouTube playlist 2017 Tesla Model 3 VS 2017 Audi A3 Sportback E tron | COMPARISON |

รีวิว Q&A tesla model 3 vs audi e tron

Why would you buy a Tesla over a Mercedes Benz?

I’m sold on electric vehicles, so the only Mercedes Benz option for me is the EQC. In my mind the EQC competes with the Audi e-tron, not Tesla that is in a class by itself. And living in the US, I couldn’t buy an EQC if I wanted to. I really don’t like the insanely cluttered array of switches, screens and controls in the EQC: EPA range numbers aren’t out yet, but estimates I’ve seen (200–220 miles) put it far lower than Tesla, but line with the rather puny 204 miles for the Audi e-tron. The EQC also has a slower internal charger (7.7 kW vs 11.5 on a Tesla) and it charges slower at a fast DC charger (110 kW vs a peak over 250 kW on my Tesla Model 3). The EQC’s top speed (111 mph) is far faster than anything I can use, but the Teslas are 140 mph and higher. What the EQC has going for it is that it is dead quiet and luxurious feeling. You might want to look at the Fully Charged review: If comparing SUV to SUV, you’d have to target the Tesla Model X, although Model X is a bigger car. Both of them are too large for me. I prefer the smaller Tesla Model 3, which is what I bought, and would buy again.

Why should I buy Audi e-tron vs Tesla cars?

Personally, I wouldn’t suggest buying an Audi i-tron vs a Tesla unless there were some special situation involved. My favorite EV car guru, Bjørn Nyland, says the e-tron would be his second choice car. He drives a Tesla Model 3 Performance (previously a Tesla Model X and before that a Model S). First you need to catalog your requirements, what kind of driving you do, what kind of passengers and cargo you are carrying, how much range you need, how big your garage is, your budget and so on. I drove a Tesla Model S for a couple of years and now a Model 3. I’m a big fan of Model 3. Model 3 has better performance, better range, charges faster and costs a whole lot less than the e-tron. But Model 3 has less cargo space. If you need to seat 7 people than Model X is your only option. If you need to tow, it’s Model X or e-tron. If you want to drive 250 miles without charging, you’ll need a Tesla (e-tron EPA range is 204 miles—my Model 3 is 325). E-tron is less efficient than any Tesla (e-tron gets 74 MPG equivalent vs 133 on a Model 3 Standard Range Plus). You’d save $400 a year just on electricity. Audi e-tron is going to have a more “luxurious interior” than any Tesla. Also e-tron has some off-road capability while Tesla cars aren’t generally considered off-road vehicles. E-tron has air suspension as to Tesla Model S and X, but not Model 3. And of course Tesla cars have the promise of autonomous driving in the future.

How can the Tesla Model S get 370 miles of range out of a battery pack the same size as other EVs with less range?

So I believe the comparison you are trying to make is with the Tesla Model S and the Audi e-tron, because that’s the only other EV with a somewhat comparable battery pack size (95kWh vs. 100kWh). So first of all, the e-tron is actually an SUV, so perhaps it is fairer to compare it to the Model X 100D, which offers a 325 mile range, still WELL above the e-tron’s 204 mile range, so your question is still quite valid. So what are the potential culprits of why the e-tron’s range is so low? Vehicle aerodynamics: the e-tron has a higher drag coefficient (0.29 vs 0.24) than the Model X. Vehicle weight: the e-tron is heavier than the Model X. Less efficient drivetrain: Audi doesn’t have quite the experience that Tesla has, so their drivetrain is not as efficient as Tesla’s. Higher energy overhead: Audi may not have as good a battery chemistry as Tesla and/or want to be conservative on their pack cooling/heating, so the pack cooling system may use more energy than Tesla’s. But by far, the main reason that people believe that the e-tron’s range is significantly less is because it is believed they are only using about 83kWh out of their 95kWh (Tesla uses a much higher percentage of their 100kWh battery). There may be several reasons for this: maybe they are being conservative to prolong battery life; maybe they want to enable 150kW charge rates all the way up to 80% state of charge; maybe they want to reserve some capacity to mitigate battery degradation. At the end of the day, I think it comes down to the fact that Tesla has about 10 years head start on most other automakers when it comes to EV development, and it’s simply going to take other automakers many years to catch up to where Tesla is today (by which time they will have moved forward themselves).

What could explain Tesla getting outsold by the much inferior Audi E-Tron in Norway?

“Much inferior” depends a lot on your point of view. Tesla has been a mainstream brand in Norway for years, and have in that time “successfully” defended the American automotive industry’s reputation in Europe for poor quality. A lot of people have simply been holding out for their beloved German premium manufacturers to come up with an alternative. (see my opening and closing comments, written in 2015, to Christian Bull's answer to What are the biggest complaints from owners of a Tesla car?) Now that the e-Tron is here it has released a lot of pent up demand for a non-American premium EV. Furthermore, sedans are not popular in Norway. The popularity of the Model S and Model 3 has been in spite of their form factor. Norwegians vastly prefer wagons/estate cars and SUVs, which is why the Model X has outsold the Model S by a considerable margin here. The electric car market is very mature in Norway - fully electric cars are, and have been for some time, the most popular “fuel.” This means that Norwegians are far less obsessed with range. Norwegians have caught on to the fact that for the vast majority of people a real world range of 250 km per charge is more than enough. We also have several extensive fast charging networks. 100+ kW chargers are widely available, so on the rare occasion that you need to go more than 250 km in a single day, it’s not so much of an inconvenience to stop for a charge that it’s worth paying a lot extra for. Finally, and probably most importantly, it’s the price. The base e-Tron 50 is significantly cheaper than a base Model X, which is a very expensive car (NOK 499.900 vs. 845.900). Sure, you can easily spec an e-Tron 55 to be at least as expensive as a Model X, and it will in many ways be an inferior car, but the e-Tron covers a much wider market. The Model Y, which looks perfectly suited for the Norwegian market, is still a year away from deliveries in Norway. The e-Tron 50 base model. The “decor” on those 19″ wheels is a sticker!

Are electric cars faster in zero to sixty MPH tests than cars with internal combustion engines?

The top 10 fastest BEVs from 0–60 mph currently, are: Honda Clarity: 8 sec, 161 hp, 25.5 kWh, 89 mi Mercedes-Benz B250e: 7.9 sec, 177 hp, 36 kWh, 87 mi BMW i3: 7.2 sec, 170 hp, 33 kWh, 114 mi Chevrolet Bolt: 6.3 sec, 200 hp, 60 kWh, 91 mi Audi E-Tron: 5.5 sec, 355 hp, 95 kWh, 204 mi Jaguar I-Pace: 4.5 sec, 394 hp, 90 kWh, 292 mi Tesla Model 3: 5.6 sec, 250 hp, 75-80 kWh, 310 mi Tesla Model Y: 3.5 sec, 280 mi Tesla Model X: 2.8 sec, 60-75 kWh, 289 mi Tesla Model S P100D: 2.5 sec, 259/503 hp F/R, 100 kWh, 315 mi The new Tesla Roadster (coming soon): 7,376 pound-feet of torque (at wheels) 0-60 mph, 1.9 sec (fastest production car in the world for 0–60 mph) 0-100 mph, 4.2 sec 1/4-mile, 8.8 sec (faster than other production cars) 250+ mph top speed 620 miles highway range Please look up the top 10 fastest production ICE cars with the same data as above to compare. Thanks. ADDENDUM In case, you felt only BEV cars can achieve the above performance numbers, I forgot to mention the Tesla Semi (tractor or bobtail) time from 0–60 mph is 5-seconds. Someone said that’s faster than the Alfa Romeo Giuila. ADDENDUM 2 Just came across this article related to the question: Gas-powered vs . Electric Cars: Which Is Faster?

FAQs ที่เกี่ยวข้อง tesla model 3 vs audi e tron

  • Q

    กระจกมองข้างปรับไฟฟ้าของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    มานพ ดอนบุญไทย

    มีกระจกมองข้างปรับไฟฟ้าและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
  • Q

    เข็มขัดนิรภัยสำหรับผู้โดยสารตอนหลังของAudi E Tronมีอะไรบ้าง

    เมธาสิทธิ์

    มีเข็มขัดนิรภัยสำหรับผู้โดยสารตอนหลังและรุ่นย่อยของAudi E Tron ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
  • Q

    บอกโคมไฟของAudi E Tronหน่อย.

    ไทด์ ราชรี

    โคมไฟ ของ Audi E Tron มีดังนี้

    อ่านเพิ่มเติม

Tags

หน้าหลัก