แท็ก

jaguar f type ii

บทความที่เกี่ยวข้อง jaguar f type ii

คิดดีแล้วหรือ? รวม 5 รถกระบะ EV ที่แปลกจนเราต้องแอบพูดว่า เอ๊ะ?

Ford F-150 EV Prototypeสำหรับรถคันแรกนั้นคือ Ford F-150 (ฟอร์ด เอฟ-150) EV Prototype กระบะ Full Size

ของมันต้องมี!? 2022 Honda Civic Type R อาจมาพร้อมหน้าตาแบบนี้

ภาพเรนเดอร์ 2022 Honda Civic Type R2022 Honda Civic Type R (2022 ฮอนด้า ซีวิค ไทพ์ อาร์) คือหนึ่งในรถคอมแพ็กต์สมรรถนะสูงที่น่าติดตามมากที่สุดในยุคเปลี่ยนผ่านจากเครื่องยนต์สันดาปสู่ระบบขับเคลื่อนไฟฟ้าความเคลื่อนไหวของ

เปิดตัว 2021 New MG EP รถพลังงานไฟฟ้ารุ่นใหม่สุดประหยัด วิ่งกิโลเมตรละ 50 สตางค์

และแบบปกติ Normal Charge ผ่านระบบ AC ชาร์จพลังงานตั้งแต่ 0 – 100% ด้วย MG Home Charger ที่เป็นหัวชาร์จ TYPE

Foton Big General กระบะจีนหน้าแอบคล้าย Ford F-150

หรือแปลง่ายๆว่า Big General (นายพลใหญ่) ที่ค่ายบอกว่าได้แรงบันดาลมาจากกระบะยักษ์ใหญ่จากแดนอเมริกาอย่าง Ford F-

ลองของแท่นชาร์จไฟ 50 kW ที่ EGAT ประทับใจทั้งความไว สถานที่และเจ้าหน้าที่ที่ดีเยี่ยม

, 50 และ 22 กิโลวัตต์ตามลำดับ หัวชาร์จมีให้เลือกครบทุกไทป์ไปยัง Chademo ซึ่งเป็นหัวชาร์จของลีฟ หรือ Type-II

เปิดภาพเรนเดอร์ 2022 Honda Civic Type R เติมเต็มความสปอร์ตแบบวัยกลางคน?

ฮอนด้า ซีวิค) รุ่นโปรโตไทพ์ไปแล้วล่าสุดมีเรนเดอร์ภาพคอมพิวเตอร์ให้กลายเป็นเวอร์ชั่น 2022 Honda Civic Type

ส่องข้อดีข้อเสีย Jaguar XF ก่อนเป็นเจ้าของ

Jaguar XF1.ดีไซน์ Jaguar XF หรูดูดี Jaguar XF มาในแบบสปอร์ตสุดเฉี่ยว ที่ให้ความเรียบหรูทันสมัยได้อย่างลงตัว

2022 Honda Civic เตรียมผลิต Type R มีเกียร์ธรรมดาเช่นเดิม แต่บอกลาตัวถังคูเป้เรียบร้อย

มีข่าวกำลังจะเปิดตัวเร็ว ๆ นี้ ทำกระแสไม่ทันจาง ก็มีข่าวล่าสุดว่า ตัวถังนี้จะถูกพัฒนาเป็นตัวแรงสูง Civic Type

Hyundai KONA electric VS Nissan Leaf รถยนต์ไฟฟ้าคันไหนใช่สำหรับคุณ

หากติดตั้งเครื่องชาร์จไฟผ่าน Wallbox จะช่วยร่นระยะเวลาชาร์จลงเหลือ 6 ชั่วโมงสำหรับหัวชาร์จของ Nissan Leaf เป็น Type

2021 Lexus IS500 F Sport Performance เครื่อง V8 ยังไม่ตาย

Sport Performanceด้วยเหตุนี้ เมื่อ Lexus ประกาศเปิดตัว Lexus IS500 F Sport Performance (เลกซัส ไอเอส500

ดูเพิ่มเติม

2020 Honda Civic Type R ขายอังกฤษเริ่มต้น 1.3 ล้านบาท ราคาแพงขึ้นแต่ถูกจองหมดเกลี้ยง

Honda Civic Type R โฉมปี 2020 ไมเนอร์เชนจ์ใหม่ตามอายุตลาด ได้นำเข้าจากญี่ปุ่นไปขายในอังกฤษแล้ว ประกาศราคาเริ่มต้นที่ประมาณ

Spy Shot: All-New 2020 BMW X3 ถูกจับภาพได้ก่อนขณะส่งทดสอบ

และเพิ่มการควบคุม iDriveเครื่องใหม่ไม่น้อยหน้าใครBMW X3 นี้จะออกมาเป็นคู่แข่งกับ Audi Q5, Mercedes-Benz GLC, Jaguar

Review: 2020 Lexus RX รถอเนกประสงค์พรีเมียมทรงพลัง

กระจกรอบคันตัดแสง UV พร้อมระบบดูดซับเสียงภายนอก ไฟด้านหลังเป็น LED ที่ส่องสว่างชัดเจน ในรุ่น Lexus RX 300 F

All-New Honda Civic Type R ใหม่ยังคงใช้เครื่องยนต์สันดาป แต่อาจเป็นรุ่นส่งท้าย?

สปายช็อต 2022 Honda Civic Type Rเผย 2022 Honda Civic Type R (ฮอนด้า ซีวิค ไทพ์ อาร์) รุ่นต่อไปจะยังคงใช้เครื่องยนต์สันดาปภายในเหมือนเดิม

ขายดีก็ขึ้นราคา 2021 Honda Civic Type R เพิ่มหมื่นกว่าบาท แต่ออพชั่นเหมือนเดิม

2021 Honda Civic Type R (ฮอนด้า ซีวิค ไทป์อาร์) รถเก๋งตัวแรงที่ใช้พื้นฐานจาก Honda Civic Hatchback ไปโมดิฟายจากโรงงานให้มีกำลัง

Review: Jaguar XE รถสปอร์ตสไตล์คนรุ่นใหม่

Jaguar (จากัวร์) ค่ายรถยนต์ระดับหรูส่ง 2019 Jaguar XE รถยนต์ซีดานสุดหรูที่มาพร้อมความพรีเมียมทุกมิติ

บอกลากระบะน้ำมัน Ford F-150 Lighting EV กระบะไฟฟ้าเปิดตัว 19 พ.ค.นี้

ใครกำลังติดตามหรือสนใจข่าวรถยนต์ไฟฟ้ากันอยู่ Ford (ฟอร์ด) ได้ทำการประการออกมาว่าสัปดาห์หน้าจะมีการเปิดตัว Ford F-

ส่อง 5 ข้อดี 5 ข้อด้อยก่อนเป็นเจ้าของ Kia Soul EV 2020

อาจเป็นเพราะต้องออกแบบให้สามารถเพิ่มพื้นที่สัมภาระมากขึ้น เบาะด้านหลังก็เลยไม่สบายเท่าที่ควร2.ที่ชาร์จไฟ Kia Soul EV ยังคงเป็น Type-Iตามมาตรฐานรถพลังงานไฟฟ้าของประเทศไทยนั้นจะต้องเป็นแบบ

2020 MG HS PHEV เทียบ MG HS 1.5X เจาะออพชั่นต่างกันทุกด้าน เพิ่มเงินแค่ 240,000 บาท

ขับเคลื่อนล้อหน้าด้วยเกียร์ลูกใหม่ EDU II (Electric Drive Unit II) 10 สปีด ที่มีอัตราทดเฟืองท้ายค่อนข้างต่ำ

คนเอเชียได้ออกแบบ 2022 Ford Mustang หลังจากชาวมะกันเกษียณแล้ว งานนี้จะรอดหรือร่วง?

เกษียณหลังจากร่วมงานกันมา 26 ปีและจะได้ Anthony Lo จาก Renault มาแทนที่รถที่ออกแบบโดย Moray Callum1999 Ford F-

มีเงิน 5 แสนแต่อยากดูรวย? รวม 6 รถมือสองน่าสนใจ ขับไปไหนก็ดูป๋า

Jaguar XJถ้าท่านคิดว่า รถรุ่นอื่น ๆ ในลิสต์นั้น ดูเป็นเศรษฐีเงินใหม่มากเกินไป งั้นก็ต้องลองตามหา Jaguar

Previewed 2022 New Mercedes-AMG SL |เปิดตัวกระบะไฟฟ้า 2022 Ford F-150 Lightning |ตัวอย่างใหม่สุด Fast & Furious 9|GMC Hummer EV Edition 1รุ่นใหม่ มีน้ำหนัก 4 ตัน

mdash;————————————2022 Ford F-

หล่อเหลาเร้าใจสุด ๆ 2021 Honda City Hatchback เรนเดอร์กลายร่างเป็น Type R

ภาพร่าง Honda City Hatchback Type R2020 Honda City (ฮอนด้า ซิตี้) เป็นหนึ่งในรถยอดนิยมนับตั้งแต่เปิดตัวเมื่อปลายปีที่แล้ว

Stellantis การรวมตัวของ PSA และ Fiat Chrysler รวม 14 ยี่ห้อ แต่มีขายไทยแค่ 1?

บอริสมีมาเล่าให้ท่านฟังแน่นอนครับเมื่อปี 1968 สองบริษัทผลิตรถยนต์ในอังกฤษ ชื่อ British Motor Holdings เจ้าของบริษัท Morris Mini Austin และ Jaguar

Thairung รถแห่งชาติอาจเจ๊ง ถ้าไม่แปลง Land Rover แบบรถอังกฤษนี้ ทำยอดจอง 17,000 คันแล้ว

รถคนไทยที่ขายแทบไม่ออกThairung (ไทยรุ่ง) รถยนต์แห่งชาติไทยที่ยังเหลืออยู่เพียงยี่ห้อเดียว ในปัจจุบันผลิตแต่รถรุ่น Transformer II

Review: Lexus NX ครอสโอเวอร์พรีเมียมสุดหรู

SPORT ราคา 4.05 ล้านบาทในรุ่น NX 300 และราคา 4.45 ล้านบาท ในรุ่น NX 300h F SPORT โดยมีอัตราการประหยัดน้ำมันอยู่ที่

เปิดเหตุผล ทำไม 2022 Honda Civic Type R เจนต่อไปต้องใช้ระบบไฮบริด ขับเคลื่อน 4 ล้อ

Honda Civic Type R (ฮอนด้า ซีวิค ไทพ์ อาร์) สร้างชื่อในการเป็นรถขับเคลื่อนล้อหน้าที่เร็วที่สุดรุ่นหนึ่งในโลกยานยนต์มาเนิ่นนาน

All-New Honda Civic Type R ภาพเรนเดอร์โชว์ลุคสปอร์ตแบบภูมิฐาน ขุมพลัง 400 แรงม้า?

Civic ดังกล่าวผสมผสานกับภาพสปายช็อตมาทำภาพเรนเดอร์กราฟฟิกในคอมพิวเตอร์ออกมาเป็นรุ่นสมรรถนะสูง Civic Type

ชมสปายช็อต 2022 Ford Ranger หน้าตาดุดันถอดแบบจาก F-150

มีกำหนดการเปิดตัวออกจำหน่ายในหลายประเทศทั่วโลก รวมถึงเมืองไทยภายในปีหน้า มีตำแหน่งการตลาดเป็นรถกระบะขนาดกลางระหว่างรุ่นใหญ่อย่าง Ford F-

2022 Honda Civic Type R เรนเดอร์ล่าสุด เผยสเปกถูกใจสาวกเหยียบคลัตช์-ยัดเกียร์

ภาพเรนเดอร์ 2022 Honda Civic Type R2022 Honda Civic Type R (2022 ฮอนด้า ซีวิค ไทพ์ อาร์) ถูกสร้างภาพเรนเดอร์คอมพิวเตอร์ล่าสุดหลังจากมีการเปิดตัวรุ่นสแตนดาร์ดอย่างเป็นทางการ

วิดีโอรถยนต์ที่เกี่ยวข้อง jaguar f type ii

jaguar f type ii-jaguar f type ii-Porsche 911 Turbo vs. Jaguar F Type SVR. Who is faster?

jaguar f type ii-Jaguar F Type V8 S 5.0 Supercharged 0-269 km/h Acceleration on Autobahn

jaguar f type ii-Probefahrt Jaguar F Type V6 - 381 PS - Coupé - Wie fährt sich der kleiner Bruder vom V8 ? 😉

jaguar f type ii-Jaguar F-Type R vs. Mercedes-Benz C 63 AMG Coupé Rev Battle

jaguar f type ii-jaguar f type ii-2013 Jaguar F-Type first drive at The Collection, Miami

jaguar f type ii-2014 Jaguar F Type S 0 60 MPH in 4 2 seconds

jaguar f type ii-Jaguar F Type R - Coupé - 551 PS / Sound / Exhaust / Test / Review #2

jaguar f type ii-Jaguar F Type V8 Sport Sound!!

jaguar f type ii-jaguar f type ii-2013 Jaguar F-Type vs 2013 Porsche Cayman - Which? Car review

jaguar f type ii-Jaguar F-TYPE Tech Film Chassis Suspension 2014

รีวิวโพสต์ jaguar f type ii

コンピュータ入門Ⅱはとりあえず大丈夫かなぁ

2018 Jaguar F Type 2.0 I4 296hp Exterior and Interior Walkaround Part IIBy: Atechnos... http://fb.me/22GD9dKkR

Watching TV with the petrolhead involves frequent exclamations of "Jaguar F Type" and "Land Rover Series II", while the rest of us just try and figure out who the murderer is.

♫ What a year for beauty!!! With new Rolls Royce Phantom II, new Lamborghini Adventador, Sunseeker Predator 80 & unveiling of F Type Jaguar♫

@IFALeicester Manufacturer really but if you want to be more specific, why not?

Video: Jaguar F Type R Convertible Exterior and Interior Walkaround Part II #autovehicles

@CarShowsUK Hmmm tough call. Jaguar one of the best ranges of all time to cover different uses. E Type, XJ220, S3 XJ6, Mk II, F type, XKR

jaguar f type

รีวิว Q&A jaguar f type ii

Why would India replace the Mig 21s (LCA Interceptors) with super expensive Rafales (MMRCA)?

Mig 21 MiG 21 Bison cockpit (glass cockpit) For this answer, we should first consider the role of the MiG 21s in the Indian Airforce. The MiGs were initially inducted as Air-interdiction and interceptor fighters. The MiG 21 was India's first supersonic fighter. It was introduced to counter the induction of F-104 Starfighter by the Pakistan Airforce. This was way back in 1965. The role of MiG 21s in the 1971 Indo-Pak air war is a well known legend in Military Aviaton parlance. However, when newer versions and more capable models of MiGs such as the MiG 29 began to be introduced into IAF post 1980 (MiG 23 was used as an Interceptor/ Fighter bomber and MiG 27 was used as ground attack aircraft ), the role of the MiG 21 as an Air Superiority fighter/ interceptor was taken over by the MiG 29s and the Mirage 2000s. Hence, the MiGs were being upgraded to perform other duties such as point defence, high speed interception and limited ground attack. What started as an Interceptor became a Multi-role Fighter. The newer versions of MiG 21 such as the Mig 21 Bis and the MiG 21 Bison are highly capable and can give 4th Generation fighters, such as the F-15s and F-16s, a run for their money (as was evidenced during the Cope India 2004). Fortunately or Unfortunately, the MiG 21s make a huge chunk of IAFs fleet. Their airframes are now well past their service lives. Hence, the MiG 21s which have defended the Indian Airspace for close to 4 decades are now being phased out. The replacement for this aircraft is what constitutes a major part of India's defence modernization program. 657 MiG 21s were license produced in India and inducted into IAF's fleet. This in the long run made IAF vulnerable to phasing out the aircrafts en-masse. To overcome this vulnerability in future fleet compositions, the IAF started replacing the MiG 21 Squadrons with not one type but two types of Multi-role aircraft. The Multirole capabilities were addressed in two manners. 1) Light Multirole Combat 2) Medium Multirole Combat This in part addresses effective utilization of the fleet capabilities in an economic manner. The 1st role was to be addressed by the LCA. The 2nd role to be addressed by the MCA. However, the delays in LCA program meant technology was not present/ mature enough to start a MCA program. Hence, the MCA program was bumped up to the future after the completion of the LCA program. In the meantime, an interim fleet of MMRCA aircraft was to be acquired to plug the gaps in operational capability. This is where the Rafale comes in. Alternatively, now India has also used the experience gained in the LCA program to kickstart the MCA program as the AMCA program as a fifth generation combat aircraft as against the earlier envisaged 4th & 4.5 Gen MCA. LCA MkII So, when we assume the MiG 21s are being replaced by Rafales, it is actually incorrect. There are actually a few types of aircrafts replacing other types completely. The dedicated and specialized MiG 21s, MiG 23s and the MiG 27s altogether will be replaced by the Multirole Tejas (Mk I and Mk II) and the Omnirole Rafales. Similarly, in the near future, the entire fleet of Jaguars, Mirage 2000s and MiG 29s ( which are now being upgraded) will be progressively replaced by AMCA and AURA. They will be augmented by the current fleets of Su-30MKI which will take over the role as a Multirole Fighters after enhancing its ground attack capabilities through Mid-life upgrades.. Further Reading: India: Why does the Indian Air Force prefer two-seater fighter jets? India: Why doesn't India purchase the Su-35 instead of negotiating with french for Dassault Rafale? (MMRCA is now dead)

Why were swing wing aircraft not made common? What were the disadvantages?

Hello there, Practically all swing-wing aircraft were military. They were designed and implemented during the period when jet engines could not give sustained supersonic performance due to being either of turbojet design, or of low bypass ratio insufficient to permit high efficiency across the entire flight envelope. Early swing wing jets were descendant of the war-time German Messerschmidt P-1101 (kudos Juan !) which was able to have its wing angle set before missio. The Bell X-5, the first swing wing jet, was a completed example able to swing its wings in flight - it was complicated though, as the centre section of the wing moved forwards and backwards as the wing moved through its sweep angle range, to preserve in-flight stability. It flew well enough, though even by then a swing-wing of this type was of inferior performance of the in-service F-86 Sabre, and forthcoming afterburning F-86D Sabre Dog, not to mention the Mach 2 F-100 Super Sabre, and other high performance projects in the works in the 1950’s. One other type which did fly with this wing design was the Grumman XF-10-F Jaguar. And it was awful , but not due to the swing wing - rather this was due to every last system on the plane being horribly underwhelming ! The Westinghouse XJ-40 powering the plane was under-thrust with a dodgy engine control electronics system thanks to incredibly sloppy manufacture, the tailplane design was useless, and Grumman’s set of fixes beggar belief. Overall, the XF-10-F was never proceeded with, but for better or worse it is the ancestor of its illustrious VG descendant, the F-14 Tomcat. The first modern VG type was of course the F-111, and all subsequent VG types are its descendant. NASA worked out that with a fixed wing section which allows the centre of pressure to move around during wing-swinging made it possible to have the cake and eat it - excellent efficiency and low landing speed, coupled with efficient and high speed dash performance at supersonic speeds. All other supersonic swing-wing jet types owe their configuration to the F-111 : MiG-23 and -27 Flogger Su-24 Fencer Panavia Tornado Dassault Mirage G1 and G8 North American B-1A and B-1B Tupolev Tu-22M3 Backfire Tupolev Tu-160 Blackjack Grumman F-14A - D Tomcat The Tomcat suffered a bit in its early days from an excessive trim problem at full sweep, and so made use of innovative glove-vanes when wings were to full sweep to minimise supersonic drag through up-trim of the all-moving stabiliators. An oddity among swing wing jets was the Sukhoi Su-22 , which was a VG modification of the earlier Su-17 Fitter. The original featured a heavily swept wing, which while great for transonic supersonic long range flight, was rotten for take off and landing distances at forward strips. By fitment of the swing-wing, takeoff and landing distances were much reduced, and low speed flight efficiency much improved for this type. All wing hard-points were retained in-board of the swinging sections. Why did swing wings never feature on civil types ? Well, there were two theoretical concepts which might have made it….. The first was the Mach 3 (!) Boeing 2707 concept : Gorgeous, impressive, and very nearly built - sadly it never made it into production. Perhaps fortunately too ! The other conceptual commercial VG type was entirely fictitious, though aeronautical engineers all feel that it was entirely practical, and perhaps should have been built. This was the Carreidas C160, designed by Roger Leloup as a central plot point of the Tintin comic book Flight 714 : I remain deeply in love with it to this day. Its a mach-2 business jet, made with 1960’s and 1970’s technology. To give an idea of the technical challenges of the swing wing, here’s picture of a Tornado cutaway : That wing box is MASSIVE !!!! Its awful to service and maintain - the hydraulic system needs purging and testing religiously every x 100 hours. Or less. And that is for the Western Fighters. How reliable the Soviet types are is not known…but it probably was worse in terms of reliability…. It’s also HEAVY ! Swing wings, despite the gain in flight performance, often featured a drop in overall payload ability unless purposely designed to prefer this e.g. the F-111. Technical complications included under-wing arm-stores pylons able to alter their angle to remain parallel to the fuselage. Soviet swing-wing types, until the Su-22 and Su-24, totally avoided this, designers preferring to keep the external stores on pylons attached to the larger wing roots ! Only Western types made use of this mechanical technology, despite its additional weight gain …. The F-14 Tomcat and Panavia Tornado do deserve special mention. Both made use of Stabilators, where their rear tailplanes, both all-moving surfaces, could act both as ailerons and elevators during both high speed and low speed flight. both also featured very large flaps on the main wings for landing, and the Tornado actually had them as blown flaps, where pressurised air from the engine air compressor was diverted over the flaps to keep air attached to the surfaces by the Coanda effect, and drastically increase effectiveness. Both also did not make use of ailerons, the designer implementing spoilers as roll control on the wings. [Letting it all hang out] [Massive flaps !] So, despite their disadvantages, both of these epitomes of the type were actually very sophisticated aerodynamically ! And last of all - apart from the MiG-23, F-14 and Mirage G-1 - practically all swing wing types are subject to lower G-limits when compared with a fixed wing fighter. This goes a long way to explain why a Northrop F-5 aka MiG-28 in Top Gun, and the A-4 Skyhawk in the same movie can give the F-14 Tomcat a run for its money. The contemporary F-15 Eagle could, of course, wax those two type’s tails in ACMI even before considering the use of a missile. This goes to explain why the IAF prefer using guns - if you can get on the tail of your enemy, a missile can be almost….wasteful ! Swing wings disappeared with the evolution of the high-bypass, high thrust military turbofan engine. The F-14 tomcat was the first beneficiary, and its VG wing was the last gasp of the concept. The F-15 Eagle, and all subsequent fighter make use of their combined power and engine efficiency to render the use of the VG wing moot. The Su-27 Flanker series also has proven how fine design of wing and forebody of the aircraft renders the needs of VG less important. This development was foreshadowed by the LERX (Leading Edge Root eXtensions) which were nascent on the Northrop F-5G Tiger II : And which came to full fruition in the F-17 Cobra, later then in the F-18 Hornet. The same also came about in the YF-16 Fighting Falcon Today, practically all modern fighters use sophisticated computer-designed aerodynamics of fixed wing surfaces to achieve their design goals. The swing wing, while fondly remembered and avidly modelled in plastic and other media by aircraft nuts (like me) are now no longer in active use, excepting the Su-24, Panavia Tornado IDS and GR4, Tu-160 Blackjack and Rockwell B-1 these days. Hope this helps to understand the technology better.

Why can't regular car manufacturers make cars that look cool like Lambos, and sell them cheap?

The question was - Why can't regular car manufacturers make cars that look cool like Lambos, and sell them cheap? And that is a VERY good question, because there are no real reason they shouldn’t… But some makers have simply not really good taste, when they select the design or designers, so they can’t make really cool cars… Look at example on the very strange headlights of recent Ferraris and Mercedes, which seem to forget completely that the headlight should look like a lions eyes or the eyes of a lovely girl… Or at least as stars or jewels… As example like the sublime Jaguar XE, the ultra delicious and super cheap new Mazda Roadster (which happen to look better than any Lamborghini, even if it look different and is much smaller) or Tesla Model S which all are cars with design in Lambo class… But some makers did make mini versions with Italian design, as the even nowdays extremely popular Honda CRX II which had a modified Formula 1 suspension… And Jaguar F-type cost dramatically less than any Italian super car, with the same performance (even if Tesla always have a better alternative) and look almost as delicious as Mazda… And many say that my CriCat power catamaran, look like a Lamborghini on water… But it look a bit different inside, after my recent renovation *hehe* And I'm from Sweden, so I may write slightly strange... But I hope this will be a great help, anyhow!

Which is the best looking car you've seen regardless of its price?

Even though “best” is relative, here’s my view on the 10 best overall designs of cars (regardless of price). This is not based on performance at all, only looks. 10. Porsche 911 Turbo S 9. Ford GT Mk II 8. Chevrolet Camaro 7. Mercedes Benz SL Class 6. McLaren GT 5. Chevrolet Corvette C8 4. . Jaguar F-Type a 3. Aston Martin Vantage 2. Ferrari GTC4Lusso: Lamborghini Aventador SVJ Roadster I drool whenever I see no.1

Will cars of this decade become respected classics?

Maybe, but not necessarily a lot of them. Many cars from, say, the ’70s-’90s faded directly into obscurity and ended up all rotting in junkyards when they broke down or rusted through. Almost nobody wants a Mustang II, for instance; and it’s an oddity whenever I see a Pontiac Sunbird or Ford Festiva on the roads in working order. The cars I’d give the highest odds of becoming “classics” are: Any exotic sports car from this time period. This one is kind of obvious, but the products of Ferrari, Lamborghini, and Porsche will probably always do pretty well in resale markets, and oddball boutique supercars like things by Pagani and Koenigsegg will do even better. McLaren’s new products are also all likely to remain sought-after. Some particular picks: - Ferrari 458 Italia and Spyder (last naturally aspirated Ferrari in their V8/MR lineage) - Porsche 911 991 Carrera naturally aspirated (last naturally aspirated base model 911) - Porsche Cayman / Boxster S 3.4L (last Cayman/Boxster with a flat-six… noticing a trend?) - Mercedes-Benz SLS AMG and AMG GT There are some car marques that have always done well: - Chevrolet Corvette - Chevrolet Camaro - Ford Mustang GT (…Mustang II quip aside) More common cars that captivated the public’s imagination, in one way or another. “Movie cars” will probably do well, as will - as a new development - cars with prominent roles in video games. For example, cars like the Toyota Supra, Nissan Skyline, Nissan 240SX / Silvia, Datsun Z, and Toyota Corolla AE86 have already become very sought-after in the resale market. Some particular picks that would stand out in this category: - Scion FR-S / Subaru BRZ / Toyota GT86 - Nissan GT-R - Tesla Roadster and Model S (…especially if Tesla declares these part of its heritage and doesn’t disown them retrospectively to sell newer models) I would expect cars that will represent something you “just can’t get any more”, with technical features that aren’t present in new models, to continue to do well. - Ford Mustang Shelby GT350 - Dodge/SRT Viper (can’t get an 8 liter V10 any more once it’s gone) - Dodge Charger SRT Hellcat and Challenger SRT Hellcat - BMW M3 E92 (with the V8 - prices are dropping but may come back up) - Chevrolet SS Sedan (its predecessor, the Pontiac G8 GXP, has already held onto resale values pretty well) - Ford Shelby GT500 2013–2014 “Trinity” (the 660 HP one) - Mitsubishi Lancer Evolution (killed off in 2015) A couple of oddball picks that I’m expecting to do well: - Ford Focus RS (the new AWD one for 2016) - Cadillac CTS-V and ATS-V - Jaguar F-Type - one of the Mercedes-AMG or Audi RS models - I’d particularly give a nod to the Audi TT-RS I have to finish this list with a word of warning, though: In general, cars are terrible investments, and will not hold their value to any extent where it’s worth purchasing a car speculatively. You’d have to get to the really expensive and truly special models like the Ferrari F40, and be prepared to spend big bucks, before you could possibly expect a return on your investment. Also, all of this is moot if self-driving cars become mandatory and gasoline power is banned, or especially if gas runs out. Just saying.

FAQs ที่เกี่ยวข้อง jaguar f type ii

  • Q

    กระจกไฟฟ้าประตูหลังของJaguar F-Typeมีอะไรบ้าง

    ลูกชาย คนเล็ก

    มีกระจกไฟฟ้าประตูหลังและรุ่นย่อยของJaguar F-Type ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
  • Q

    ระบบเครื่องเสียงวิทยุ FM/AMของJaguar F-Typeมีอะไรบ้าง

    Phachara

    มีระบบเครื่องเสียงวิทยุ FM/AMและรุ่นย่อยของJaguar F-Type ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
  • Q

    ระบบสตาร์ทเครื่องยนต์แบบอัจฉริยะของJaguar F-Typeมีอะไรบ้าง

    Virat Wongsawai

    มีระบบสตาร์ทเครื่องยนต์แบบอัจฉริยะและรุ่นย่อยของJaguar F-Type ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม

Tags

เพจ & แท็กยอดนิยม

หน้าหลัก