แท็ก

mg 5 mt full

บทความที่เกี่ยวข้อง mg 5 mt full

2021 MG HS ราคาเริ่มต้น 9.19 แสนบาทพร้อมเครื่องยนต์เบนซินเทอร์โบขนาด 1.5 ลิตรที่ออกแบบเพื่อครอบครัว

HS ตารางราคา 2020 MG HS รุ่นรถ ราคา​ (บาท) MG HS รุ่น C 919,000 MG HS รุ่น

MG ZS 2020 ครอสโอเวอร์ถูกสุดในตลาด เริ่มต้น 6.89 แสน ผ่อนแค่ 6 พันกว่าบาทต่อเดือน

MG ZS 2020 ครอสโอเวอร์ราคาไม่เกิน 8 แสนบาท พร้อมตารางผ่อนMG ZS รถ B-SUV ที่ถือว่าขายดีที่สุดรุ่นหนึ่งของเอ็มจีและมีราคาที่ถูกที่สุดในบรรดารถยนต์เอนกประสงค์ในบ้านเรา

MG ZS EV รถพลังงานไฟฟ้าล้วน ที่ตอบโจทย์ทุกไลฟ์สไตล์คนเมือง ราคา 1.19 ล้านบาท

MG ZS EV รถอเนกประสงค์พลังงานไฟฟ้าล้วน ที่ออกแบบเพื่อตอบโจทย์การใช้ชีวิตสไตล์คนเมือง ด้วยความจุแบตเตอรี่

รู้ข้อดีข้อด้อยก่อนซื้อ MG HS ตัวท็อป

MG HS (เอ็มจี เอชเอส) ถือเป็นรถอเนกประสงค์อีกรุ่นที่ได้รับความนิยมไม่แพ้ MG ZS ของค่ายเอ็มจีเลย ด้วยความโดดเด่นในด้านเทคโนโลยี

รวม 5 จุดเด่น MG HS PHEV ที่ทำให้คุณต้องซื้อในราคา 1,359,000 บาท

2020 MG HS PHEV (เอ็มจี เอชเอส พีเอชอีวี) เปิดตัวอย่างเป็นทางการแล้ว เคาะราคาที่ 1,359,000 บาท โดยจะเป็นรถปลั้กอินไฮบริดรุ่นแรกของ

5 เหตุผลที่คนสายลุยควรใช้ Suzuki Jimny

ดีไซน์ก็น่าจะโดนใจใครหลายๆคน เพราะอะไร Suzuki Jimny 2019 ถึงเหมาะกับสายลุย AutoFun จะมาสรุปให้ผู้อ่านได้รู้กัน 5

เสียงวิจารณ์โลกโซเชียลไม่ระคาย ทำไม MG ทำยอดขายผงาดผู้นำ

ความสำเร็จของรถอเนกประสงค์ค่าย MG ทั้ง MG ZS (เอ็มจี แซดเอส) และ MG HS (เอ็มจี เอชเอส) แสดงให้เห็นว่าค่ายรถยนต์น้องใหม่สามารถโค่นแบรนด์ยักษ์อันเก่าแก่ลงได้หากเดินถูกทางยอดขายสะสมของรถอเนกประสงค์ขนาดซับคอมแพ็กต์อย่าง

2020 New MG ZS เอสยูวีที่ตอบโจทย์ไลฟ์คนรุ่นใหม่ ด้วยราคาเริ่มต้น 6.89 แสนบาท

ควบคุมเครื่องเสียงพร้อมปุ่มรับ – วางสายโทรศัพท์ จำนวนลำโพง 6 ตำแหน่ง หน้าจอสีระบบสัมผัสขนาด 10 นิ้ว จำนวนช่องเชื่อมต่อ USB 5

แบงค์บอกต่อ กระบะราคาดีทั้ง Ford และ Mg ส่วนลดเริ่มต้นที่ 200,000 บาท

มีโปรดี ๆ มาบอกต่อกันกับ Ford Ranger กับ Everest และ MG Extender ที่นำรถมาลดราคากันกระหน่ำFord Everest

ส่อง 5 จุดเด่น MG HS ก่อนซื้อ

ค่ายรถยนต์ MG สัญชาติจีนเริ่มต้นบุกเบิกตลาดรถเอสยูวีมาได้สักระยะ ล่าสุดก็เปิดตัว Compact SUV รุ่นล่าสุดอย่าง

ดูเพิ่มเติม

ไขข้อสงสัยข้อดีข้อเสียก่อนซื้อ MG HS

หลังจาก MG HS รถสไตล์รถครอบครัวจากแบรนด์จีนเปิดตัวก็ได้รับความสนใจล้นหลาม และก็กลายเป็น Compact SUV ที่มียอดขายดีในกลุ่มได้อย่างรวดเร็วด้วยชื่อ

ตารางผ่อน-ดาวน์ 2020 New MG ZS รถเอสยูวีราคาประหยัดที่ฟังก์ชั่นครบ ผ่อนเริ่มต้นแค่หลักพัน

ควบคุมเครื่องเสียงพร้อมปุ่มรับ – วางสายโทรศัพท์ จำนวนลำโพง 6 ตำแหน่ง หน้าจอสีระบบสัมผัสขนาด 10 นิ้ว จำนวนช่องเชื่อมต่อ USB 5

คิดดีแล้วหรือ? รวม 5 รถกระบะ EV ที่แปลกจนเราต้องแอบพูดว่า เอ๊ะ?

รถไฟฟ้าในปัจจุบัน ส่วนมากจะมีอยู่ 2 ชนิด ถ้าหากไม่ใช่รถยนต์ทั่วไปสำหรับการเดินทางบนถนนดำ เช่น MG EP (

เทียบดีไซน์ All-New MG5 ตัวใหม่และตัวเก่า เตรียมทำยอดขายถล่มตามรอยรถเอสยูวี?

All-New 2021 MG5 (2021 เอ็มจี5) เปิดตัวอย่างเป็นทางการในประเทศจีน นับเป็นรถยนต์นั่งขนาดซีเซกเมนท์รุ่นแรกของ

งบ 1 ล้านบาท ถ้าไม่เลือก Toyota Corolla Altis ควรหันไปคบ Honda Civic หรือ MG EP หรือไม่?

อย่างไรกันบ้าง มิติตัวถัง Toyota Corolla Altis Honda Civic MG

รีวิว 2020 MG ZS สมาร์ทเอสยูวีที่กวาดยอดขายระดับผู้นำเซกเมนท์

บริษัท เอ็มจี เซลส์ (ประเทศไทย) จํากัด เปิดตัว 2020 เอ็มจี แซดเอส (2020 MG ZS) ออกทำตลาดประเทศไทยทั้งหมด

Review: MG Extender กระบะยักษ์พันธุ์แกร่ง

MG Extender 2.0 Giant Cab D 6MT ราคา 619,000 บาท- MG Extender 2.0 Giant Cab GRAND D 6MT ราคา 659,000

New MG ZS Smart Up สมาร์ทเอสยูวี เครื่องยนต์เบนซิน 1.5 ลิตร กำลัง 114 แรงม้า ราคาเริ่มต้น 6.89 แสนบาท

ZS New MG ZS รุ่น ราคา (บาท) NEW MG ZS 1.5L C+ 689,000 NEW MG ZS 1.5L D+

2021 MG Extender ไมเนอร์เชนจ์ ประกาศราคาสุดเย้ายวน เริ่มต้น 559,000 บาท

2021 MG Extender2021 MG Extender (2021 เอ็มจี เอกซ์เทนเดอร์) รถกระบะโฉมใหม่ได้รับการประกาศราคาจำหน่ายอย่างเป็นทางการแล้ว

รู้ข้อดีข้อเสีย MG V80 ก่อนเป็นเจ้าของ

Van ด้วยMG V80 มี 2 รุ่นให้เลือก ได้แก่ 2.5L MT ราคา 988,000 บาท และ 2.5L SELEMATIC ราคา 1,038,000 บาท

2020 MG ZS ผ่าน 5 ดาวเต็มความปลอดภัย แต่ยังตามหลัง Toyota Corolla Cross

2020 MG ZS (เอ็มจี แซดเอส) รถเอสยูวีโฉมใหม่ได้รับรองมาตรฐานความปลอดภัยระดับ 5 ดาวจาก Asean NCAP แต่คะแนนการทดสอบยังด้อยกว่า

2020 New MG ZS รถเอสยูวีฟังก์ชั่นครบราคาไม่ถึง 8 แสน รุ่นย่อยไหนใช่สำหรับคุณ

ควบคุมเครื่องเสียงพร้อมปุ่มรับ – วางสายโทรศัพท์ จำนวนลำโพง 6 ตำแหน่ง หน้าจอสีระบบสัมผัสขนาด 10 นิ้ว จำนวนช่องเชื่อมต่อ USB 5

2020 NEW MG HS PHEV เปิดตัวรุ่นใหม่จะชิงส่วนแบ่งตลาดจาก Honda CR-V ได้หรือไม่?

เมื่อไม่นานมานี้ MG เปิดตัวรถ Compact SUV ทางเลือกใหม่ Plug-in Hybrid ในชื่อ 2020-2021 NEW MG HS PHEV

2020 MG HS PHEV ปะทะ Honda CR-V คุณจะเลือกชื่อชั้นแบรนด์หรือคุณสมบัติตัวรถ?

2020 MG HS PHEV (เอ็มจี เอชเอส พีเอชอีวี) เปิดตัวอย่างเป็นทางการด้วยราคาที่เรียกเสียงฮือในงานแถลงข่าวที่

ส่องสเปค 2020 New MG ZS สมาร์ทเอสยูวีโฉมใหม่ ด้วยราคาเริ่มต้น 6.89 แสนบาท

ควบคุมเครื่องเสียงพร้อมปุ่มรับ – วางสายโทรศัพท์ จำนวนลำโพง 6 ตำแหน่ง หน้าจอสีระบบสัมผัสขนาด 10 นิ้ว จำนวนช่องเชื่อมต่อ USB 5

หลุดภาพ All-New 2021 MG 5 เจนเนอเรชั่นใหม่ สวยสปอร์ตด้วยเอกลักษณ์ดีไซน์ใหม่ล่าสุด

2021 MG 5 (2021 เอ็มจี 5) เจนเนอเรชั่นใหม่เตรียมเปิดตัวออกจำหน่ายในเร็ว ๆ นี้ หลังมีภาพหลุดจากกระทรวงอุตสาหกรรมของประเทศจีนออกมาให้แฟน

เปิดตัว 2020 MG HS PHEV โวลั่นแรงเหนือคู่แข่ง-ประหยัด 65 กม.ต่อลิตร เคาะค่าตัวถล่ม Toyota Corolla Cross

เอสเอไอซี มอเตอร์ – ซีพี จำกัด และ บริษัท เอ็มจี เซลส์ (ประเทศไทย) จำกัด ผู้ผลิตและผู้จำหน่ายรถยนต์ MG

รีวิว 2019 MG HS พิสูจน์ตำแหน่งผู้นำตลาดรถคอมแพ็กต์เอสยูวี มีดีที่ความคุ้มค่า?

เอ็มจี บริษัทรถยนต์ลูกครึ่งอังกฤษ-จีน นำเสนอ 2019 เอ็มจี เอชเอส (2019 MG HS) รถอเนกประสงค์เอสยูวีออกทำตลาดประเทศไทยทั้งหมด

Owner Review : แค่เห็น MG 5ครั้งแรก ก็แทบไม่คิดแล้วว่าจะต้องหารุ่นอื่นมาเปรียบเทียบกัน

**บทความนี้เป็นประสบการณ์ส่วนตัวของเจ้าของรถ 2021 MG5 (MG Pilot) และมาจากเว็บไซต์ประเทศจีน ไม่ได้เป็นความเห็นของ

5 สิ่งดี ๆ ในรถยนต์ไฟฟ้า 2021 MG ZS EV ที่อยากให้คุณได้ลองก่อนได้รุ่นผลิตไทย

2021 MG ZS EV (เอ็มจี แซดเอส อีวี) รถอเนกประสงค์พลังงานไฟฟ้าล้วนจาก MG (เอ็มจี) ที่ออกแบบเพื่อตอบโจทย์การใช้ชีวิตสไตล์คนเมือง

รูปภาพที่เกี่ยวข้อง mg 5 mt full

วิดีโอรถยนต์ที่เกี่ยวข้อง mg 5 mt full

mg 5 mt full-mg 5 mt full-New 2021 MG5 Budget Sedan || Design & Interior

mg 5 mt full-How to Assemble and Disassemble an M2 .50 Cal Machine Gun | Marine Infantry Knowledge

mg 5 mt full-mg 5 mt full-I Grew and Foraged 100% of My Food for an Entire Year!

mg 5 mt full-the greatest pack opening you will EVER watch...

mg 5 mt full-Cloning BUD LIGHT? Grain to Glass in 3 DAYS | Brewing LIGHT LAGER the EASY WAY with LUTRA Kveik

mg 5 mt full-mg 5 mt full-مواصفات وأسعار أم جي 5 موديل 2021 | MG 5 2021

mg 5 mt full-82 Chevy K5 Update / DIY4X Cross Over & High Steer

mg 5 mt full-Adapt ANY Engine to ANY Transmission!

mg 5 mt full-MetaTrader 4 vs 5: Which One? [2020 Review]

mg 5 mt full-2021 Hyundai Tucson Review | Buy Now or Wait for 2022 Hyundai Tucson?

รีวิว Q&A mg 5 mt full

What is the street value of 30mg of oxycodone?

MMPs can degrade all components of the basement membrane and ECM and play important physiological roles in tissue repair, morphogenesis, and angiogenesis. Currently over 24 different MMPs have been identified and classified according to their domain structures: archetypal MMPs, matrilysis, gelatinases, and convertase-activatable MMPs.181 Although MMPs occur predominantly as secreted proteins, a subgroup is found on the cell surface, attached via a transmembrane domain or a glycosylphosphatidylinositol anchor. MMP activity is regulated at multiple levels although transcriptional control and posttranslational activation/inhibition appear to be the most important. Several growth factors and cytokines have been demonstrated to upregulate levels and activity of MMPs. Most MMPs are secreted as inactive zymogens, remaining latent until cleaved by another MMP or a protease. Refolding follows, and typically a second cleavage, occuring either autocatalytically or via another MMP, is required for full activity.182 Endogenous MMP inhibitors, tissue inhibitors of metalloproteinases (TIMPs), provide a further level of regulation of protease activity. TIMPs are expressed within the extracellular space, either as soluble or membrane-anchored proteins, that directly bind MMPs with high affinity but little specificity within different MMP subclasses.183 Cleavage of MMPs at the tumor cell–matrix interface is highly regulated by cell surface MT-MMP, as well as by adhesion molecules that have been implicated in proangiogenic and proinvasive activities (see above). Malignant cells within primary tumors have been reported to express MMPs; MMP-7 is commonly expressed by epithelial tumors, but it is apparent that stromal cells within the vicinity of tumors a represent a major, if not the principal, source of MMP activity.184 Stromal myofibroblasts and inflammatory cells, such as mast cells, appear to be responsible for the production of MMPs at the tumor–matrix interface. In agreement with this, mice deficient in particular MMPs (MMP2 and MMP-9) display resistance to tumor development in response to carcinogenic insult and delayed growth of experimentally implanted tumors.184,185 A number of MMP targets relevant for cancer invasion have been identified (see 7.09 New Compounds in Development). Cleavage products of laminin-5 and elastin, frequently observed at the invasive front of tumors, possess chemotactic properties. MMPs can also target the extracellular domains of adhesion molecules; MMP3 has been proposed to shed the ectodomain of E-cadherin, thereby disrupting cell–cell attachment. Administration of TIMP1, or pharmacological inhibitors, blocked this process, restoring cell membrane localization of E-cadherin and beta-catenin. MMPs can additionally increase local growth factor concentrations and bioavailablity by releasing them from the extracellular matrix e.g. fibroblasts growth factor (FGF) and transforming growth factor beta (TGF-b) or inhibitory binding proteins, e.g., insulin-like growth factor 1. Consistently, transgenic mice with reduced MMP activity, due to high TIMP-1 expression levels, display decreases in IGF1 availability and activation of IGF1R.18

How difficult is it to make a 12-mile ruck march in 3 hours?

A 12-mile ruck march in three hours? I wish I had just to do that. I would have considered myself very lucky. When I served, and it was in 1984, I frequented the OTC first, which was a 5-months course to get officers out of civilians. As you can readily understand, it was grisly, both mentally and physically. It was made to be so, of course. You had first to learn to serve, before leading. Especially in the specialization we had - Mountain Troops, serving in one of the most treacherous terrains possible. So, we did not carry our backpacks on flat terrain, my friend. We had to take them up and down mountains. And when I say “mountains” I really mean it. One of our training exercises was to climb Mt. Emilius, a sizable mountain just in fron of our Company barracks, which was in Aosta. We had established a base camp at the Valley of Comboè, over a village called Pila (around 2,100 meters). From there, our Company (with full battle gear) had to reach the top of Mount Emilius (3,560 meters). “Full battle gear” meant backpack and weapons. As our Company was composed by several specialities, we had different weapons. There were two Platoons of Riflemen, equipped with personal weapons (assault rifle FAL BM 59 TA - 6 kg), and support weapons (machine gun MG 42/59 - 12.5 kg). There was one Mortar Platoon, equipped with 81 mm mortars (55 kg in total each): these guys were composed by three pieces each, the base, the barrel, and the tripod. There was an Antitank Platoon, equipped with 57 mm recoilless guns (to fight against the enemy tanks which as you know are abundant in the mountains - 22 kg each). Other personnel had radio equipment (RV3 radio - 17 kg) and others still were the so-called Explorers, which had to prepare the ropes to let the rest of the Company (around 130 men) arrive safely on top of the mountain. The heavy weapons also had a metal carrying frame which added 8 kg of weight to the weapon or the element carried. We wished we did not have them in the first place, I can tell you. On top of that we had our backpack - a small one, of around 10 kg. The total length of the itinerary was around 16 km, and the total height climbed and descended was around 3,000 meters. We did that in 14 hours. As you can see, the terrain was mightily unsteady, made of loose rocks we had to climb over and carefully prod for our path to be steady. Enjoy some images describing visually that “excursion”. As you can see, there are much more challenging things than making a 12-mile ruck march over flat terrain in three hours, and people were and are doing them all the time. The hard thing of doing it lies in the physical condition. But a course like this is made to squeeze the most out of you and your body. More, we have unexpected energies lying there, and we are not accustomed to tap on them. Intense training serves this purpose. You see that small dark blue lake in the background in some photos? It was called “Lago Gelato” (Icy Lake). You can see it in the map quite clearly, on the bottom right corner. So, the message is that you can do all of this and much more, without skipping a beat. But all that you do together, But everything you do together - the commitment, the nights, the days, the effort, the expletives - that you find yourself sharing forms you, forges you, shapes you together as if everyone shared one soul. And today after more than 35 years, we continue to meet to share again our memories and that spirit that through the most difficult trials has made us brothers. As a closing note, I was carrying one of the Machine Guns. Possibly, I am the guy on the left of the fourth photo from the bottom, as we were descending from the top of the mountain. Apart from my experience in the Army, I mostly write about design and watches. If you are interested in these fields, check my Quora bio.

What military organization has the hardest boot camp?

I have read the answers, and it seems that this is a pissing contest on who has the hardest. I can tell you from my own experience, though, of what I have endured. Been through something like that in 1984. No, it is not a boot camp for regular soldiers - even if when we got into it, we were civilians. But we were definitely elite: less than 500 Officers graduated from this course every year, and got their hard-earned “star” of 2nd Lieutenant. For your information, 1984 was the moment Europe got the closest to a war with Russia. But I digress. Military service was mandatory back then in Italy, and the Army needed a score of Officers to staff the operative forces. Mine was in the Alpini troops - mountain light infantry. Five Brigades in all. The Officer Course has been the toughest thing I endured in all my life. Five months long, with 160 Cadets getting in and 120 finishing it - rest did not make it. It was intense on every count. Physically and mentally - because apart from exhausting physical exercise you had to study, also, and get good grades - or you would have been cast off the course. Very rigid discipline. We had the cleanest barracks on earth, but we received punishments for anything - 50 days each on the average on 150 days of the length of the course. We used to sleep for four hours on the average night. An example for you to understand. You see this weird “construction” above? It was called “cube”. You had to do it every day, after waking up, before beginning the activities. And it had to be perfectly made - all aligned, sharp surfaces, tense bedsheets, consistent volumes of the blankets, etc: the one above would have been considered awful, just to let you understand, and it would have been punished with a couple days of “simple consignment”. This would have meant having to stay in the barracks to do chores (generally, cleaning stuff). Oh, and you didn’t have so much time to create this architectonic masterpiece… and this was just the easy part. To name a few of our training sessions, the Patrols were like seven days climbing up and down the mountains with 35kg backpacks plus weapons. During that time I was carrying the MG 42/59 - special punishment load - which was 12kg. And I was 65kg back then, with 47kg on my shoulders. On the average, we did 1.500 meter altitude climbing and descending each day with all that stuff on our backs. Moving by night, resting and exploring by day, always on guard because some of our Officers (who were the best former Cadets of the previous courses) were on the prowl to locate the six different patrols. With the consequences you could very well understand if they did. I could also tell you about our Company climbing to the top of Mt. Emilius in full war gear. That means that we climbed the damn 3.559 meters of it (starting from a basecamp at 1.900 mt) in one day, with all the war equipment - and that means that we had Company support weapons - three or four 81 mm mortars (60 kg each, dismounted and carried into three separate pieces) and three or four 57 mm recoil-less anti tank guns (22 kg apiece), apart from the usual MG42/59 (12 kg - add to that the 8 kg universal packsaddle which you HAD to use). We were allowed to carry light backpacks, though (only 5 kg or so). Some telling images are below. If you think that the attack to the final ramp of the peak looks steep, then be sure it really was: the vertical photo gives you a good representation of it. But the worst was the fear of being cast out of the course, which was a constant threat. I remember that at the end we were all so tough, fit and tense that we were almost trembling. I do not know if that was the worst that anybody could have endured - possibly not - but when you are standing in formation waiting for your final squad attack exercise (using real bullets) after climbing 900 meters altitude (and you made this every day for a week) in your summer uniform, with sleeves rolled up, and it snows (yes, it snows even in summer at 2.700 meters altitude), then you begin to ask yourself questions. What you see below here, though, was pertaining to another event - the march on the Gran Paradiso (4.000 meters altitude, in full war gear - guns and mortars) - which our Captain, who is now the current four-star General Chief of Staff of the Italian Armed Forces, said was “Easy. Even pregnant cows arrive there”. Now more than 30 years have passed. Our old barracks has changed much - we visited it. Now it is dirty, shoddy and unkempt. Some of us have died, and lots of us have been to their funerals. The bond that we shared is still there, and will link us to each other as long as we breathe. There is a strange feeling you develop towards those men who have shared your same sweat, your same swearing, the night, the cold, the pain. They become your family. They become your brothers. NOTE: someone replied to me privately, and told me that the Italian military was - let’s say - not on a par with other armies, and so, the training probably wasn’t as well. I agree that for a large part of the Italian Army, it was so. The average private in the Army was (and probably, still is) a clueless fighter - just a bit better than an average civilian. But I am pretty sure this applies to every Army of the world. But guys, there are some forces which are quite different. During the NATO maneuvers, the Alpini have constantly bested their counterparts from much more known and famed units of Europe and USA. But people still think in stereotypes. And mind you, stereotypes are dangerous, especially in combat. If you want to see more of this, one of my colleagues has created a website. The link is www.smalp.it - it is quite enjoyable, even if it is written in Italian. You can see, on the left, an MG, and right next to it, a recoil-less 57 mm antitank gun. As if there were any tanks on the top of a mountain, that is. Just look down, here, at the mountain lake you see on the left - Chilly Lake, 2.900 mt. It looks quite far below. And it was. 600 meters. This guy you see above, Stefano, is not with us anymore. He had an accident a few years ago. Climbing. The mountain is a harsh master. Check also the straps of his (and anybody else’s) backpack. All neatly rolled. You guess why, right? Yes. Everything had to be perfect. Even during a march. Do you think this is steep? Well, it definitely was. And last but not least. I am the guy crouching. The one below the undies ;-) (yes, our regular combat uniform was shitty like this, in the Eighties)

Using genetic engineering, could we theoretically design humans to better withstand low-oxygen environments?

Can we genetically engineer humans to better withstand low-oxygen environments? This is one of those questions that look simple but is actually very complicated, not necessarily due to the science involved but due to difficulty in definitions of terms: What would you call “low-oxygen environments”? On the Everest top oxygen concentration is is 31% of what you experience at sea level (1). Does this count as “low-oxygen”? Locals and even some foreigners have climbed the Everest without oxygen masks, demonstrating adaptation can be achieved. Using genetic engineering to mimic the natural adaptation (2) and achieving adapted human will be comparably easy in theory. But you want to go down to lower oxygen. Diving mammals are adapted to low oxygen. They have developed an array of adaptations, from slowing physiology and metabolism to having more myoglobin (the protein that store oxygen in their muscles (3); not to confuse with hemoglobin, that transport oxygen in the blood. Again, since our relatives have already invented it we can imagine engineering it into humans (e.g. higher myoglobin content in the muscles). Going further, one can think of fish and alike aquatic animals (including some amphibians and invertebrates, that breath in water using gills (4). Gills are in general much more efficient in extracting oxygen then lungs, and have to be such due to the much lower oxygen concentration in water compared to air (~10 mg/L sea water and ~271 mg/L air, both at 25C). Gills work better because they have much higher surface to volume ratio then lunges, but gills have one big issue, they have to be suspended in water to work properly and once you take them (or the fish) out they collapse on themselves. When the fish is in water, the water on the gills exchange very fast allowing for new water that have oxygen in them. If you incase the gills in a close chamber to keep them wet you prevent water exchange and loos the benefit. Going even further we can imagine re-engineering humans to metabolise like some bacteria, anaerobically. The problem is these process are not very efficient (although humans do some of their metabolism exactly in such a way, lactic fermentation in the muscle), so you will to slow down metabolism dramatically. And then the real question come, how far from a human as we know them is still human? I suggest a look at a short story by James Blish , titled “Surface Tension” (5). (1) For the full calculation see here: Oxygen Concentration on Mt . Everest (2) High-altitude adaptation in humans - Wikipedia (3) How Diving Mammals Stay Underwater for So Long (4) Gill - Wikipedia (5) Surface Tension (short story) - Wikipedia

Is the VW Vento any good?

I own Vento TDI 1.5 AT DSG 2015 model as a second owner since past one year and previously owned Skoda Rapid 1.5 TDI MT. In general i agree with all the points mentioned by people. Yes, it's maintenance cost is higher than its siblings in Maruti or Toyota or Hyundai. If you are a person whose use of car is just going from point A to B, and mostly drive in the city then don't bother about Vento or Rapid. These German machines are for those who are passionate about drive, safety, feel, and that comes at a slightly higher maintenance cost than Maruti and perhaps for some parts like Clutch plate and suspension, lasts shorter than its siblings. But otherwise, just make sure to use the right Engine Oil (5W40 fully synthetic, costing about 4000 to 4500 for 5L) and genuine replacement parts in every service. And for regular service, outide Authorised service station it costs about 8–9k every 15000 kms or 1 year whichever is earlier. If you are looking for an automatic, there is absolutely nothing that matches Vento DSG. It's even better than the DSG gearbox on Kia Seltos or MG Hector as per trusted reviews. Just the very point that Vento is my second car from the VW family back to back should say it all. I just love the quality, the attention to detail, the practicality, the safety. (2012 Indian model was sent to Asian NCap and it got full 5 stars. And there is absolutely no change in the body since then). I have faced two terrible accidents with fully loaded trucks: one was a side impact and another was a rear impact. Both were slow impacts (less than 10 km/h) butbhuge momentum. The cars (Skoda Rapid and VW Vento) survived extremely gracefully, causing not even a shock inside the cabin and minimal damage to the car as well. And both times my entire family including 2 young kids were inside Even the fuel economy in diesel is quite good. I get about 11–12 in city (Bangalore jams) and 18–20 on highways. The stability at high speeds, the pickup, handliy, cabin, engine, transmission: all are just top notch. To me this aspect of quality, safety handling is far more important than slightly higher maintenance costs. I know at least 3 cases of Baleno crashing sideways at slow speed and inspite of airbags opening the driver didn't survive. So you choose what you want. A great quality and safety or just a tin ka dabba which gives great mileage, great resale value but sort of guarantees fatalities in case of even smaller accidents.

FAQs ที่เกี่ยวข้อง mg 5 mt full

  • Q

    ระบบแจ้งเตือนแรงดันลมยางของMG 5มีอะไรบ้าง

    ฟอง_พิชญา

    มีระบบแจ้งเตือนแรงดันลมยางและรุ่นย่อยของMG 5 ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
  • Q

    ระบบควบคุมความเร็วอัตโนมัติของMG 5มีอะไรบ้าง

    มีให้เธอเสมอ

    มีระบบควบคุมความเร็วอัตโนมัติและรุ่นย่อยของMG 5 ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม
  • Q

    ขนาดยางของMG 5มีอะไรบ้าง

    ณาตาชา อิอิ

    มีขนาดยางและรุ่นย่อยของMG 5 ได้แก่

    อ่านเพิ่มเติม

Tags

เพจ & แท็กยอดนิยม

หน้าหลัก